Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Wat vind jij bijzonder aan een spel?

Gestart door Remus457, 17 oktober 2010, 02:29:18

Vorige topic - Volgende topic

wat voor type gamer ben jij? (meerdere antwoorden mogelijk)

Spades: Ik draai elk blaadje om om te kijken of er iets moois onder ligt/ik ken de hele wereld uit mijn hoofd
9 (42.9%)
Hearts: Zolang ik met mijn vrienden rond kan lopen vind ik het al leuk genoeg
3 (14.3%)
Clubs: Beesten afmaken, andere spelers afmaken, gebouwen afmaken, de WERELD AFMAKEN!!! alles wat ka
5 (23.8%)
Diamonds: ik behaal elke doelstelling die er is en loop met de mooiste uitrustingen rond. Dan kan iedereen zien dat ik goed ben!
5 (23.8%)
ALLES!
3 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 21

Kakie

Citaat van: Ralmuski op 18 oktober 2010, 01:21:26
Met veel mensen is idd leuk. Ik vind de Buzz ook cool.  8)

Met de quiz of de aapjes?  :)

Ralmuski

De quiz. We hebben ook de Disneyversie. :)

Simile

Aangezien Sims het enige computerspel is dat ik speel (en dan alleen als ik er tijd voor heb) kan ik alleen daarnaar refereren.
Ik vond de graphics van Sims 3 echt supercool met de in de wind bewegende bomen enzo. Ook het feit dat je ineens door de stad kan lopen is erg leuk.
Er kwamen enkele personages uit het vorige deel terug. Echter, dit deel volgde in tijd niet op het vorige deel, maar was juist 20 jaar of zo eerder. Mevrouw Rimpelbil was ineens speelbaar, maar ze was helaas lang niet zo grappig als in het vorige deel, want hier is ze nog jong.
Wat ik echt jammer vond was het feit dat de aliens weg waren. Die maakten deel 2 juist zo grappig, net dat beetje extra. Die uitdaging mis ik wel, want ik creëerde altijd hele lange stambomen waarin één alienvoorouder zat. Gewoon omdat het kon.

Ralmuski

Mevrouw Rimpelbil?  ::)

Wie verzint dat?  ;D

Lan

Ik vind de antwoorden nogal in de richting van een RPG/Adventure sturen. Ik bedoel, een gloednieuw verhaal wordt bij Fifa lastig, en of Baby Mario terugkomt in Mario Kart kan me eerlijk gezegd ook gestolen worden  :P

Daarom is er voor mij persoonlijk niet één factor die dominant is. Wel is het zo dat mits de graphics redelijk zijn die voor mij van minder belang zijn. Maar die andere punten zijn dus afhankelijk per genre voor mij.

Over het algemeen is het wel zo dat ik een sterke voorkeur heb voor spellen met multiplayer. Zoals Super Smash Bros Brawl, wat gewoon een geweldig spel blijft  :P

Simile

Meister

Citaat van: Lan op 18 oktober 2010, 19:24:33
Ik vind de antwoorden nogal in de richting van een RPG/Adventure sturen. Ik bedoel, een gloednieuw verhaal wordt bij Fifa lastig, en of Baby Mario terugkomt in Mario Kart kan me eerlijk gezegd ook gestolen worden  :P

Daarom is er voor mij persoonlijk niet één factor die dominant is. Wel is het zo dat mits de graphics redelijk zijn die voor mij van minder belang zijn. Maar die andere punten zijn dus afhankelijk per genre voor mij.

Over het algemeen is het wel zo dat ik een sterke voorkeur heb voor spellen met multiplayer. Zoals Super Smash Bros Brawl, wat gewoon een geweldig spel blijft  :P

Zelf speel ik ook graag fifa maar als ze dan de controls van Pess zouden gaan hanteren in het volgende deel dan zou ik pretty pissed zijn :P

Verder vind ik het cool om een soort van carriere te maken in zo'n spel en dat mis ik wel een beetje bij fifa dus dat is stuk gameplay wat wat mij betreft verbeterd kan worden :P Zulke dingen vind ik belangrijk :)

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Remus457

Citaat van: Ramoth op 18 oktober 2010, 08:47:46
Een verhaal die verder gaat waar het vorige deel mee gestopt is is iets wat ik graag zou zien bij een vervolg, maar hier moet ik wel een kanttekening bij maken; namelijk dat als het al teveel spellen zijn, of een verhaal echt afgesloten was, dat er dan een gloednieuw verhaal moet komen. Dan is het vooral belangrijk dat er verwijzingingen komen naar het vorige spel, zodat je wel het gevoel heb dat je nog hetzelfde spel speelt. En ook is het leuk als er oude personages alsnog terugkeren.

Maar bij dit alles moet ik wel opmerken. Ik heb voor mijn verjaardag een tijdje terug Tales of Symphonia: Dawn of a New World gehad, het vervolg op Tales of Symphonia (een van de beste GameCube spellen allertijden). In dit spel zitten zeer veel verwijzingen uit het vorige spel, komen bijna alle personages terug, en het is zowel een gloednieuw verhaal als een verhaal dat verder gaat (2 jaar na het oorspronkelijke spel).

Maar na 3 uur spelen heb ik het, voor nu, opgegeven. De charme van het oude spel is verdwenen door allemaal nieuwe functies die niet bij het spel passen, nieuwe besturing die niet goed werkt (je kan geen GameCube controller gebruiken, maar de Wii Remote gebruikt enkel knopjes die ook op de GC controller zit), slecht uitgewerkte personages, en de grootste fout is om de held uit het oorspronkelijke spel als slechterik af te beelden. Het verhaal wordt er ongeloofwaardig door.

Dus:
*Bepaalde personages die terugkeren
*Een verhaal die verder gaat waar het vorige deel mee gestopt is
*dezelfde spelbesturing als het vorige deel
*Verwijzingen naar het vorige spel

Maar het moet allemaal wel logisch op elkaar aansluiten. Anders werkt het niet.
Het mag misschien wel voor de hand liggen, maar zoals je ziet zijn er bedrijven die die fout dus maken.
Iets om goed in het achterhoofd te houden voor later.

Citaat van: Lan op 18 oktober 2010, 19:24:33

Klopt.
Als we nou eens naar spellen kijken waarin het verhaal minder belangrijk is.
Shooters (Call of Duty), Fighting game (Soul Calibur), Real time strategy ( Warcraft 3)
Ja, er kan een verhaal achter zitten. Maar je kunt prima spelen zonder echt te focussen op een verhaal.
Met bijv Call of Duty klik je gewoon multiplayer en je zit erin. ''Verhaal? online anderen neerknallen vind ik leuk zat. en of ik het verhaal wel of niet doe maakt toch niks uit.''
En toch komen er vervolgen op dat soort spellen, die ook nog goed verkocht worden.
Dat komt niet alleen maar door de naam van het spel lijkt mij.

Is er iemand die zijn ervaringen wilt delen over een spel wat aardig populair is, maar je prima kunt spelen zonder naar een verhaal te kijken?
En wat je verbeteringen en slechter in het spel vind ten opzichte van het vorige deel.

Ralmuski

Citaat van: Meister op 18 oktober 2010, 19:46:06
Zelf speel ik ook graag fifa maar als ze dan de controls van Pess zouden gaan hanteren in het volgende deel dan zou ik pretty pissed zijn :P

De controlls van Pes en Fifa zijn al lang uitwisselbaar hoor. Als je bij Fifa besturing control 4 kiest heb je Pes en bij pes kun je ook zo terug naar Fifa. ;) Maar het zou gek zijn als ze de standaard besturing omzetten idd.

Meister

Citaat van: Ralmuski op 18 oktober 2010, 20:17:20
De controlls van Pes en Fifa zijn al lang uitwisselbaar hoor. Als je bij Fifa besturing control 4 kiest heb je Pes en bij pes kun je ook zo terug naar Fifa. ;) Maar het zou gek zijn als ze de standaard besturing omzetten idd.

I know maar als ik dus de controls bij fifa om moest zetten van Pess naar fifa zou ik pissed zijn :P *moet bij pess altijd mijn controls aanpassen*

Verder dingen die ik leuk aan spellen vind:
AoE3:
- Verschillende keuze mogelijkheden uit volken, verschillende specialiteiten en verbeteringsmogelijkheden
- Goed uitgebalanceerde legers (goeie units kosten meer pop en je hebt het maar beperkt)
- Verschilende speeltypes oa ééntje waarbij je eerst 10/20/30/40 min vrede hebt

UT2004:
- De snelle reacties die van belang zijn
- Geen spawntijd *haat ik bij sommige shooters zoals Counter Strike*

Civilization:
-  De ontwikkeling die jouw volk doormaakt door de keuzes die jij en andere volken maken
- Ontwikkeling in je situatie op zich :D

Plus wat in meerdere spellen terug komt maar dat is meer een persoonlijke voorkeur, een stukje realiteit die terugkomt. Zoals de volkon in civ aoe en generals. *in Ut is die ver te zoeken maja :P*

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Jesse

Over dat Fifa geen verhaal zou kunnen hebben,

Het zal mij wel tof lijken als je een soort mix maakt van Fifa en Sims. Dat je dan voor al je spelers een dorp moet bouwen en je ze als coach op zondagmorgen moet ophalen nadat ze zaterdagavond tot laat zijn blijven hangen aan de bar van de plaatstelijke kroeg. En dat je dan je geld verdient met het voetballen. Dat je dan dingen krijgt als:

- Je moet wel een goed bed kopen voor je spelers, want anders spelen ze slechter doordat ze altijd op de bank slapen.
- Je eerst als coach je spelers met een oude Lada moet ophalen (en daardoor minstens vier keer heen en weer moet rijden naar het voetbalveld) totdat je genoeg geld hebt voor een spelersbus.
- Spelers met slaaptekort vallen tijdens de wedstrijd in slaap en spelers die je niet genoeg uitbetaald laten zich moeilijker besturen tijdens de wedstrijd.

Afhankelijk van hoe je je spelers verzorgd in het Sims-gedeelte zijn je spelers beter of slechter tijdens het Fifa gedeelte :)

Geen idee of dit mogelijk is of dat het totale onzin is maar ik ben dan ook geen gamer...

Remus457

Om dit topic weer even leven in te blazen (A)

Ik ben nu dus geïnterreseerd in 2 soorten spellen:

soort1:
in dit spel kan je ALLEEN MAAR de muis gebruiken in de besturing.

Wat zouden jullie nu in zo'n spel willen zien?
objecten zoeken, combineren, gebruiken, etc door erop te klikken?
patronen tekenen om voorwerpen tevoorschijn te halen?
andere ideeën?

soort2:
Dit is een 2D shoot'm'up (voorbeeld )
Wat zou zo'n spel speciaal kunnen maken?
hoogte/diepte erin verwerken, co-op, hoogte regelen door continue op een knop te drukken?
Zou een optie om tussen side-view en top-view te wisselen een leuk idee zijn?

Remus457

*nieuwe poll, resultaten van de vorige staan in de eerste post*

Poll gebaseerd op Bartle's test

Roggie

Dan toch maar alles gestemd. Maar wat voor mij belangrijk is een verhaal. De enige twee games waar ik echt bij ben gaan free roamen zijn Red Dead Redemption en The Sabouteur. In alle andere games focus ik me (bijna) 100% op het verhaal. Misschien is dat wel de reden dat ik een van de weinigen ben die Mafia II en topgame vond. :P

EDIT: O, het ging over multiplayergames :P Nou ja, m'n mening geldt nog steeds....
Joe.

Caracala

Ik heb ook maar 'alles' aangevinkt. Soms heb je zin om alles wat je tegenkomt te vernietigen en soms heb je zin om weer nieuwe dingen te gaan ontdekken zoals zelf nieuwe speelmaps maken of een hele game teruglopen omdat je in het begin iets hebt overgeslagen dat niet relevant was maar wat je nu wel wil ontdekken.  :P