Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Film] Disney Classics

Gestart door Maiken, 30 april 2007, 17:53:41

Vorige topic - Volgende topic

Shadow

Ik vind Toy Story, Aladdin, Finding Nemo, A Bug's life, allemaal wel goed. Maar de Lion King vind ik toch de beste.

Merdyff

Belle en het Beest was de allereerste film die wij hadden toen we net een video-speler hadden. Dus elke keer dat we naar een film keken, was het Belle en het Beest. En ik vind hem nog steeds geweldig. Eén van mijn favoriete zinnetjes eruit is als Pendule Belle rondleidt in het kasteel: 'Ik zeg altijd maar: je hebt barokken en je hebt barakken.'
De Leeuwenkoning is ook geweldig. Ik moet nog altijd een traantje wegpinken bij die film, ook al heb ik hem ondertussen al vaak gezien. Maar niet wanneer Mufasa sterft, maar wanneer hij tegen het einde aan Simba in die wolk verschijnt: 'You have forgotten who you are and so you have forgotten me. Remember who you are...'  Dat vind ik zo'n zielig stukje.
En verder hou ik vooral van Aladdin, Pocahontas, Robin Hood en waarschijnlijk vergeet ik er nog wel een paar.
Van niet-Disney tekenfilms vind ik De Zwanenprinsen geweldig. Jean-Bob is gewoon hilarisch: *met Frans accent* 'Als ik snel iets moet doen, neem ik altijd een schildpad mee.'

himan

Het valt me op dat er ineens heelveel disneyfans zijn, terwijl ik er net aan het uitgroeien ben worden anderen er fan van hoe kan dat?

Ravenwing

Teruggaan naar je jeugd is weer helemaal in, himan. Je loopt achter.

himan

oh, sorry vanaf nu stop ik met weerwolven, teruggaan in de tijd heet dat toch? Liever niet!

Ravenwing

Jeugd is wat anders dan tijd. Het houdt in dat je je af en toe gewoon lekker kinderlijk gedraagt. Heb je dat nooit gedaan? Voelt echt fantastisch.

Minerva

Maar dat het ín zou zijn, vind ik maar niets... Zometeen moet ik me nog volwassen gaan gedragen  :-\

Ikke is trouwens ook grote (kleine :P) Disneyfan!! Het is altijd wel ontspannend en grappig om naar een Disneyfilm te kijken.

@Beertyah: Dat zeg ik toch? :S :P

Beertyah

Citaat van: Minerva op 16 oktober 2007, 20:25:32
Maar dat het ín zou zijn, vind ik maar niets... Zometeen moet ik me nog volwassen gaan gedragen  :-\

Als iets in is moet je het niet meteen doen hoor :P Eigenlijk net het tegenovergestelde :D

ennuh om even on topic te blijven, ik ben niet zo'n disney fan, maar als'k mocht kiezen: leeuwenkoning

himan

oké ik kies ook de Mary of hoe die ook heet :p zo'n oude

Merdyff

Ik heb nog een kleine broer en zus die in de "doelgroep" van de Disney-films zitten. En ik kijk wel eens graag mee, als zij naar zo'n film kijken. En soms zijn er zelfs grapjes of woordspelingen of zo die ik nu pas door heb. (Zoals dat van die 'barokken en barakken', ik verstond vroeger nooit wat Pendule daar nu eigenlijk zei.)