Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Voortzetting variant

Gestart door 123berber, Vandaag om 10:24:12

Vorige topic - Volgende topic

Hoe zetten we de variant voort?

Voortzetting zonder variant
Voortzetting met versimpelde spellen
Voortzetting zonder verandering

123berber

Vanwege de geringe activiteit van spelers betreffende de bordspellen, hebben wij besloten om het mogelijk anders aan te gaan pakken. Stem hier over de voortzetting van het de variant.

WCeend!! Zomerspelen 2014

yasu

Het liefste ga ik door met zoals het nu is, want dat is echt waardoor ik mee doe (niet eens omdat het het laatste spel van het forum is), maar ik begrijp ook heel goed dat het voor mensen leuker is als ze ook mee kunnen doen en ik merk dat het met de huidige spellen wel bij een paar mensen ligt en daardoor enorm veel energie kost en heb daarom wel gestemd voor versimpelde spellen.

LustigeWolf

Anders stellen we de deadline toch nog wat uit zolang het spel niet is afgelopen, geeft iedereen wat reden om actiever mee te doen met het spel  O0

Wesp in Glas

Het probleem is meer dat wanneer ik inlog en even een kijkje neem dat er al 5 beurten gespeeld zijn voordat ik de spelregels kan doorlezen. Verder leer je op de middelbare school al in groepsprojecten dat sommige mensen meer bijdragen dan anderen. C'est la vie.

Castiel.

Ik wil door met de variant! Het is echt heel tof. Alleen moeten de spellen wel afgemaakt zijn aan het einde van de speeldag, die verantwoordelijkheid ligt bij ons.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Ingrid1234

Ik vind het ook heel erg leuk tot nu toe, ik zou graag zo door gaan! Het doen van de bordspellen houdt me juist meer betrokken bij het gehele spel, omdat veel vaker iets te doen is. Misschien kunnen we voor overlegtopics van bordspellen whatsapp groepen maken ipv op het forum? Dat maakt het misschien makkelijker om snel mee te doen met overleggen, ook als je moet werken of iets anders te doen hebt?  (Het is maar een idee)

Thelight288

Citaat van: Wesp in Glas op Vandaag om 11:27:28Het probleem is meer dat wanneer ik inlog en even een kijkje neem dat er al 5 beurten gespeeld zijn voordat ik de spelregels kan doorlezen. Verder leer je op de middelbare school al in groepsprojecten dat sommige mensen meer bijdragen dan anderen. C'est la vie.

Ik snap dat dat lastiger maakt. Maar mensen moeten ook door anders komt spel niet af, denk dat spelers ook niet erg vinden je mee te nemen, maarja het is ook zo dat een meer inbrengt dan ander

Kid

De kans is denk ik al wat groter dat ik meedoe als ik me kan voorbereiden op het spel dat komt. Dus een paar dagen van tevoren al de regels door kunnen lezen, zou mij al helpen.

Als een spel al begonnen is voor ik de regels heb gelezen dan is het gewoon een stuk moeilijker om jezelf te motiveren mee te doen.

Vergelijk hoe het zou zijn als je zelf voor het eerst een bordspel in het echt zou spelen. Wil je dan liever dat iemand je een regelboek in de hand drukt, terwijl de rest alvast hun eerste zetten doet, of even een uitleg voor het spel begint?

Maar goed, dat is hoe het voor mij persoonlijk werkt. Ik vind het verder een leuke variant! Zelfs als ik niet zelf de zetten doe, vind ik het zelf nog wel leuk om de zetten en het proces te volgen. Persoonlijk vind ik het niet vervelend dat ik daaraan nog niet heb bijgedragen. Ik hoop gewoon dat een van de volgende dagen een spel komt dat ik ken, zodat ik mee kan doen.

Kid

En ik waardeer trouwens de tijd die jullie als organisatoren erin stoppen hoor!

Wesp in Glas

Citaat van: Thelight288 op Vandaag om 11:36:39
Citaat van: Wesp in Glas op Vandaag om 11:27:28Het probleem is meer dat wanneer ik inlog en even een kijkje neem dat er al 5 beurten gespeeld zijn voordat ik de spelregels kan doorlezen. Verder leer je op de middelbare school al in groepsprojecten dat sommige mensen meer bijdragen dan anderen. C'est la vie.

Ik snap dat dat lastiger maakt. Maar mensen moeten ook door anders komt spel niet af, denk dat spelers ook niet erg vinden je mee te nemen, maarja het is ook zo dat een meer inbrengt dan ander

Het was ook geen verwijt. Ik zou graag meedoen en ik probeer ook. Maar ik snap best als je met 3 man overdag wat meer tijd hebt, dat je dan niet gaan wachten tot de rest klaar is met werken.

Persoonlijk zou ik niets aan de variant veranderen. Volgens mij is dit voor veel mensen superleuk en ondanks dat ik niet altijd even goed kan meedoen, vermaak ik me wel.

loetjef

Ik heb ook gestemd voor door zonder verandering want ik vind de spellen echt fantastisch. Echt alle lof voor Almhof de spelleiders.

Ik vind Kid's voorstel om de regels te publiceren voor het spel wel slim. Dan start iedereen op gelijke basis. Invallen in een spel wat is gestart zonder kennis is best pittig. Als de eerste beurten dan zijn gedaan en je hebt eenmaal bijgelezen val je vervolgens ook weer raar in, en ik denk dat dat ontmoedigt. Spelregels eerder publiceren zou ik een hele mooie oplossing vinden.
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

RoodHapje

Ik heb gestemd op versimpelde spellen. Wat ik er vooral mee bedoel: echt kiezen voor de mainstream spellen. Dus niet de 4e versie van een spel, maar de variant die meer van te voren al kennen.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Lan

Voor mij hoeft de variant niet. Ik merk dat de spelleiders er veel tijd en moeite in hebben gestoken, dus daar heb ik zeker geen kritiek op.

Ik doe zelf mee omdat dit het laatste spel is en ik het leuk wil afsluiten, maar ik wil eigenlijk gewoon simpel weerwolven. Ik vind een potje weerwolven met 30+ spelers en aanpassingen/nieuwe rollen ten opzichte van de laatste keer dat ik gespeeld had al ruim voldoende uitdaging.

Mocht het zo zijn dat de optie 'geen verandering' wint, is het dan een mogelijkheid dat spelers kunnen aangeven één of meerdere spellen niet aan te sluiten? Dan kunnen de mensen die de spellen leuk vinden gewoon door maar zonder de bagage van een deel van het team waarvoor het eigenlijk niet hoeft.

CarnageRazor

Ik heb gesteld voor de vereenvoudigde variant. Ik merk dat in vooral focus op het wvw gedeelte door dat ik de spelen niet ken. En te weinig focus vind om ze grondig te leren.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.