Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Voortzetting variant

Gestart door 123berber, 20 augustus 2026, 10:24:12

Vorige topic - Volgende topic

Hoe zetten we de variant voort?

Voortzetting zonder variant
Voortzetting met versimpelde spellen
Voortzetting zonder verandering

Falsifica

Ik heb gekozen voor de versimpelde spellen. Ik ben geen bordspellen nerd, wel een Weerwolven Van Wakkerdam nerd. Mijn hoofd vind de regels veel merk ik, en als ik het spel niet al ken (vanwege Femsel natuurlijk - want die is wel zo'n bordspellen nerd), dan kost het veel tijd die te leren.

Ik denk dat de variant verder leuk is, als het blijft zoals het was, ben ik daar oke mee. Al zou een eerdere vermelding van het volgende spel het wel enorm makkelijker maken me te kunnen verdiepen in wat komen gaat.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Ingrid1234

Misschien kunnen de spelleiders alvast een schema publiceren met welke bordspellen er (mogelijk)nog komen zodat men zich kan inlezen?

Zuna

Citaat van: Ingrid1234 op 20 augustus 2026, 14:22:25Misschien kunnen de spelleiders alvast een schema publiceren met welke bordspellen er (mogelijk)nog komen zodat men zich kan inlezen?

Dit vind ik wel slim. Want dan kan ik meer dan tijd nemen om te preppen en kan ik kijken of het in mn kast staat om te oefenen
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

loetjef

Morgen in het nieuws:

Spellenwinkels over het hele land zien een onverklaarbare toename in de verkoop van het bordspel Dominion.

XD
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Zuna

Ik had wel echt andere verwachtingen van bordspellen spelen tijdens een weerwolven spel ook. Iets meer individuele input ipv groepsinput. En iets simpelere spellen die de meesten kennen.

En ik wil ook best eerlijk toegeven dat de voornaamste reden om mee te doen is dat het het laatste spel is. Al was ik niet per se tegen bordspelletjes, leek me juist leuk.

Maar als je natuurlijk niet live speelt moet je steeds wachten op mensen  :(
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

Moonzzz

Ik doe ook mee omdat het het laatste spel is en het toch een toffe afsluiting is van een iconische tijd.
Had ook niet helemaal geregistreerd dat er een variant aan zat, dus de drukte die ermee op me af kwam was even onverwacht.

Maar ik vind het idee ervan erg leuk en zie ook dat er mensen zijn die het heel leuk vinden. Dus zonde van de voorbereiding om het er helemaal uit te halen.
Ik merk alleen zelf dat ik de spellen die er tot nu toe zijn totaal niet ken en momenteel met mijn gesteldheid niet de breincellen heb om het ala minuut te leren en tactisch te spelen. Dus is mijn bijdrage tot nu toe vrij nihil.

Mijn stem gaat dan ook naar versimpelde versie. Misschien als het spellen zijn die ik ken of minder hersencapaciteit vereisen om het te leren, dat ik er meer in kan opgaan.

LustigeWolf

Kan je de spellen niet gewoon lostrekken van de deadlines? Spel spelen, afmaken, bonus uitdelen, gelijk volgende spel starten?

himan

Ik was denk ik een beetje overwhelmed door alle spellen, maar nu had ik alles doorgelezen en had ik er nog niets aan, omdat ik bewust probeer hoogstens twee keer per dag in te loggen.

Wesp in Glas

Telt dominicon als een versimpelde spel?  :D

adriaan

Misschien niet, maar redeast had er helaas al veel werk in zitten om dit uit te werken

LustigeWolf

Dominion is leuk, mag ik bij wesp in het team? Dan leg ik het hem wel uit

Wesp in Glas

Als jullie dan wanneer ik thuis kom van werk niet het halve spel al gespeeld hebben

redeast

Citaat van: LustigeWolf op 23 augustus 2026, 22:06:10Dominion is leuk, mag ik bij wesp in het team? Dan leg ik het hem wel uit
De teams worden random ingedeeld, dus daarvoor kan ik geen garanties geven.