[Spel] Bordspellenreünie over tien jaar!

Gestart door adriaan, 14 augustus 2026, 19:44:27

Vorige topic - Volgende topic

Angelique

himan

LustigeWolf

Lustige Wolf had het gevoel dat hij één keer met zijn ogen had geknipperd en er vervolgens drie speldagen voorbij waren.

Lustige Wolf keek naar de steeds leger wordende woonkamer. "Gaat eigenlijk best lekker."
Beertje keek hem aan. "Er zijn in een paar dagen behoorlijk veel mensen verdwenen."
"Ja, maar we hebben ook veel spellen gespeeld."
"Dat maakt het niet beter."
"Voor een reünie wel."

Er was alleen één klein terugkerend probleem. "Team Slecht heeft gewonnen," werd er na het zoveelste bordspel aangekondigd.
De groep keek elkaar aan. "Wie is Team Slecht?" vroeg Elias.
Stilte... "Dat weten we niet," zei Falsifica.
"Maar ze hebben gewonnen?"
"Ja."
"Alweer?"
"Ja."
Lustige Wolf knikte langzaam. "Sterk team."

Het bijzondere was dat Team Slecht inmiddels met enige regelmaat de vloer met iedereen aanveegde, terwijl nog altijd niemand wist wie er überhaupt in Team Slecht zat. Daardoor was er na iedere overwinning een kort moment waarop niemand wist wie er eigenlijk blij moest kijken. Iedereen feliciteerde uiteindelijk maar niemand, wat opvallend goed werkte.

Op de huidige dag was de bordspelproblematiek echter tijdelijk naar de achtergrond verdwenen, want er was een veel fundamentelere discussie ontstaan: mocht je bij Weerwolven eigenlijk kijken naar hoe actief iemand op het forum was?
"Nee," zei Skunki met overtuiging. "Dat vind ik echt onzin. Je kunt iemand toch niet verdacht maken omdat diegene meer of minder post?"

Lustige Wolf keek op van zijn koffie. Falsifica keek naar TheLight. TheLight keek naar Falsifica. Een dag eerder hadden die twee ongeveer dezelfde activiteit nog vrolijk meegenomen toen de verdenking richting Angelique en Skunki ging.
"Daar had je gisteren anders een vrij uitgesproken mening over," merkte Falsifica op.
"Ja," zei Skunki. "En dat vond ik dus niet kunnen."
"Helder," zei Lustige Wolf.

Dat leek het einde van de discussie. Dat was het niet. Want ongeveer een dag later bleek Skunki een belangrijke wetenschappelijke doorbraak te hebben gedaan.
"Maar als je kijkt naar hoeveel er gepost wordt..." begon Skunki.
Lustige Wolf zette langzaam zijn kop koffie neer. Beertje keek op. Elias draaide zich om. Zelfs Wesp stopte heel even met iets administratiefs dat vermoedelijk uiteindelijk zou eindigen met de verkoop van een medespeler.
"Sorry," zei Lustige Wolf. "Wat zei je?"

Skunki ging verder met zijn redenering.
Lustige Wolf keek naar Falsifica. "Was dit niet precies..."
"Ja."
"En vond hij dat niet..."
"Ja."
"En nu doet hij..."
"Ja."

Beertje haalde haar schouders op. "Misschien gelden de regels alleen wanneer ze in zijn nadeel zijn."
"Ah," zei Lustige Wolf. "Dat systeem ken ik. Zo werk ik ook met belasting."
Skunki keek geïrriteerd de kring rond. "Ik zeg alleen dat je het nu óók kunt meenemen."
"Uit principe?" vroeg Elias.
"Uit wraak," zei Beertje.
"Uit spite," verbeterde Lustige Wolf. "Klinkt internationaler."

Het gesprek ging nog een tijdje door. Er werd gesproken over activiteit, afwezigheid, stemgedrag en waarschijnlijk nog een aantal dingen die Lustige Wolf halverwege niet meer volgde. Hij had inmiddels vooral bewondering voor het tempo waarin een argument binnen vierentwintig uur kon veranderen van dit mag absoluut niet naar dit is eigenlijk best bruikbare informatie.

Uiteindelijk stond Lustige Wolf op. "Goed. Ik heb er lang genoeg over nagedacht."
"Waarover?" vroeg Skunki.
"Over mijn stem."
Skunki keek hem aan.
Lustige Wolf wees naar hem. "Ik stem op Skunki."
"Vanwege mijn forumactiviteit?"
"Nee joh," zei Lustige Wolf. "Dat zou flauw zijn."
Skunki wachtte.
Lustige Wolf pakte zijn koffie weer op. "Ik stem op je vanwege je mening over forumactiviteit."
Beertje knikte. "Veel principiëler."
"Precies."

Vanuit de andere kant van de kamer klonk ondertussen alweer de uitslag van het volgende bordspel. "Team Slecht heeft gewonnen!" riep Redeast.
Iedereen keek om zich heen. Niemand juichte.
Lustige Wolf zuchtte en nam een slok koffie. "Die zijn echt niet te stoppen."

Falsifica

"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Chaosimsystem_

Wesp in Glas

Thelight288

Dragonfly

Beertje

I love Elias

Aintgotrhythm

EliasTheBest

123berber

Uitkomst deadline 7:
De lynch mislukt.
Williambz was voor de tweede keer inactief, dus sterft. Hij was bisschop.
In de nacht sterft Falsifica de weerhamster.
Bloodwolf is de nieuwe burgemeester.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Thelight288

Kaasje

DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

loetjef

But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?