Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie]

Gestart door Falsifica, 24 oktober 2025, 11:05:28

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Ik denk dat de welpen bij spelers zitten die niet veel netwerken. Zuna? Kan ook nog

Dragonfly

Aint is ook (mislukt) gewelpt dat zou ook prima in Zunas visie passen; de bm welpen

Castiel.

Citaat van: noicreC op Vandaag om 13:28:15
Citaat van: Zuna op Vandaag om 12:37:11Nee je leest niet goed. Chaos zegt hier dat er naast de beultjes/scherprechter en beul nóg iemand een dubbele rol claimt. Díé persoon zou ik meteen wantrouwen als ik beul zou zijn en er gaat net een beul dood. Dan is dáár een leugenaar tussen.

Het feit dat Chaos dat niet meteen doet vertelt mij dat ze bang is dat die rol er inderdaad 2 keer in zit, omdat ze weet dat ze scherprechter is. Snap je?

Ik denk dat de belangrijkere vraag is: Waarom weet Chaos uberhaubt dat er twee beulen waren, en vooral - wie de tweede beul was? Hoe is deze informatie bij Chaos gekomen, en waarom zou iemand zomaar een 'beul' vertrouwen, terwijl diegene weet dat er twee beul claimers zijn?
Ik kan hier maar een antwoord op bedenken: omdat diegene wist dat Chaos een scherpsrechter is.

Willen jullie zo graag iemand anders ophangen? Prima hoor. Maar dan stel ik wel voor dat we diegene ophangen die deze informatie aan Chaos heeft verschaft :)

Dit is uiteindelijk ook echt een essentieel punt dat aangehaald wordt vinden we niet? Waarom worden er momenteel claims rond gestrooid alsof we popcorn uitdelen bij een film? Bij mensen zelf claimen is 1 ding, maar die claims doorgeven aan derden is wel echt not done. Dit vergroot wat mij betreft de kans dat Chaos scherprechter is, omdat zij blijkbaar met mensen in contact staat die dit doorgeven aan haar en de kans dat dit slechtjes zijn groter is (wmb kans op de BB)

Dragonfly, je zei ook al op whatsapp dat je misschien denkt dat ik slecht ben. Maar als ik dan om argumentatie vraag of uberhaupt vraag of je concreet kan worden dan kom je helemaal nergens mee. Onderbuikgevoel is denk ik wel een beetje voorbij toch nu we op dag 3 zitten? Dus als je concreet kan worden waarom je mij verdenkt, kan ik daar inhoudelijk op reageren. Overigens lekker makkelijk om 7 van de 10 namen (ik reken je eigen naam niet mee) in Dt te smijten en te roepen dat daar potentieel de slechtjes tussen zitten. Beetje open deuren in trappen nietwaar?

Chaos lynchen lijkt mij enorm onhandig en ik denk dat de mensen die daar nu op stemmen bij bedoelingen hebben waarom ze Chaos willen lynchen. Ik denk dat het voor slecht essentieel is nu geen welp te verliezen en dat slecht dit weet. Een scherprechter eruit is zo slecht nog niet als je vervolgens 2 moorden maakt in de nacht. Momenteel denk ik erover om mijn stem daar ergens te plaatsen omdat ik dit vrij doorslaggevend vind in hoe ik verwacht dat slecht het zou spelen. Wat Dragonfly wel weer goed aanhaalt zijn de vele random welp pogingen, dat verwacht ik niet bij de wat meer doorgewinterde spelers die veel netwerken en juist wel bij Zuna of Elias. Ik ben er nog niet uit naar wie de stem uiteindelijk zal gaan, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat we voor een welp gaan en niet voor een scherprechter die haar krachten al heeft gebruikt.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Rampposi

Ik ben het zeker eens dat ik liever een welp er uit heb, maar wees heel eerlijk, hebben we een idee van wie de welpen zijn? Ik namelijk totaal niet. Ik heb een lijstje gedeeld van 4 namen waarvan ik verwacht minimaal 3 slechtjes te zitten. Het probleem is dat chaos als scherprechter daar tussen staat. Dat betekent dat ik 3 namen heb waar ik minimaal 2 slechtjes tussen verwacht. Dit kunnen 2 welpen zijn, en dus de kans dat het 66% raak is, of een sjamaan+orc of orc+vervloekte of sjamaan+vervloekte en dan heb je nog niks. Ja, je hebt er nog steeds een slechtje uit, maar dat neemt niet weg dat Wesp alsnog zal sterven door de welp en potentieel nog iemand, gezien er zo veel met rollen is gestrooid.

Daarentegen durf ik op Chaos te stemmen omdat ik er heilig van overtuigd ben dat Wesp als G/S-koppel sterft, waardoor we de volgende dag 2 slechtjes eruit hebben gewerkt en we nog 3 slechtjes overhouden in een 11 - 3 (lynch, wesp, elias(als koppel) =8 mensen levend situatie.

thelight288

Citaat van: Rampposi op Vandaag om 14:12:09Het feit dat er rollen worden doorgespeeld onderling met 2 welpen zegt ook heel veel.
Ik kan bijna geen universum bedenken waarin een goedje chaos informatie verschaft over een 2e beulclaim om vervolgens die beulclaim af te slachten als ze beul is.
Als dit wel het geval is, dan geef ik het op want dan is er slecht gespeeld.

Oh en Wesp, nee ik babbel nog niet met je. Ik ben er heilig van overtuigd dat je koppel met elias bent en ik wil mijn informatie niet delen buiten jou om dus nee. Na de nacht zal er dus een g/s koppel dood zijn omdat wesp dood is en dan zullen jullie me allemaal wel bedanken.

ik ben wel benieuwd, door wat ben je overtuigd dat wesp g/s is? het kan best zo zijn, maar ik zie geen reden om dat aan te nemen boven wie dan ook? omdat elias wesp niet fake welp zag claimen terwijl dit gedaan is? dan is heel die interactie gespeeld lijkt me? ik zie elias ook nog wel slecht zijn

Rampposi

We hadden 3 gewelpt claims. Door te zeggen dat je wesp dit niet ziet fake claimen bescherm je hem. Dat is letterlijk bewijs voor koppel en je gebruikt nu dezelfde situatie om hem niet van koppel te beschuldigen.
Maar je denkt wel dat Elias slecht is.

Sorry hoor TL, maar ben jij de welp die we zoeken toevallig?

EliasTheBest

Ik ben er ook wel mee eens dat we beter een Welp kunnen lynchen dan Chaos, maar krijg nu het gevoel dat er gegokt gaat worden. Dan is er opeens een hele andere verdeling en kan het ipv 5 tegen 4, 4 tegen 5 worden. Dus gevoel, onderbuik en gokjes ga ik niet in mee.

Waarom ben ik nou weer g/s koppel? Waarom geen g/g koppel of helemaal geen koppel. Ook weer uit de lucht gegrepen.

En ik netwerk niet? Ja niet met iedereen idd. Zijn ook precies de mensen die mijn naam noemen hier.

Wesp in Glas

Jaja. Ik sterf vannacht toch. Dan zien we allemaal dat ik geen koppel ben. Chaos is beul fo scherprechter zonder krachten. Iedereen die haar op de lynch wilt vind ik ronduit verdacht.

Ik zou eerder Rampposi of Zuna lynchen. Die gooien hun verdediging op: Ja Weps is G/S koppen. Dat is een zeer makkelijke verdediging om niet mee te denken. (bijna) Alle rollen zijn vooraf bedenkt. Je weet dat als je iets claimt en het valt buiten de puzzle dan val je door de mand. Falsifica heeft dit enigzins gecounterd door 1 rol weg te laten en 1 rol dubbel te doen per allaintie. En zelfs dat is niet zeker. Het is MOGELIJK (als ik me goed herinner).

Ik snap dat je het gaat gooien op: Ja maar er zijn welpen. Dat snap ik. Maar in dit spel weten de Welpen (waarschijnlijk bloedbroeders) bijna net zo goed de rollen van iedereen als de goodies. We zijn op dat punt aangekomen in dit spel. Jammer dan Murphy vroegtijdig gestorven was, anders had ik haar ook Zuna of Ramposi laten beulen.

Dragonfly

Ik vind wel we kunnen nu zoeken naar gs, maar laten we eerst maar zoeken naar s. Dan gaat evt gs wel mee.

Rampposi

Citaat van: Dragonfly op Vandaag om 16:07:20Ik vind wel we kunnen nu zoeken naar gs, maar laten we eerst maar zoeken naar s. Dan gaat evt gs wel mee.
Ik ben zeer bereid om op Elias te stemmen als s-deel van het koppel.

thelight288

Citaat van: Rampposi op Vandaag om 16:00:12We hadden 3 gewelpt claims. Door te zeggen dat je wesp dit niet ziet fake claimen bescherm je hem. Dat is letterlijk bewijs voor koppel en je gebruikt nu dezelfde situatie om hem niet van koppel te beschuldigen.

dat slaat nergens op dat laatste. waarom zeg je dat omdat ik vraag waarom jij het zo zeker weet??

maar een verdediging maakt niet iemand gelijk koppel. ik heb elias hem nergens hard zien verdedigen alleen gezegd dat hij wesp niet zo snel fake ziet doen. hans zei zelfde over murphy en aint dat hij hun geloofde die kennen elkaar beter, elias kent wesp daar dan gelijk veel achter zoeken voelt eerder als slechtje. zeker nu je geen antwoord geeft maar gelijk in de aanval gaat zegt mij genoeg

thelight288

Citaat van: Rampposi op Vandaag om 16:00:12We hadden 3 gewelpt claims. Door te zeggen dat je wesp dit niet ziet fake claimen bescherm je hem. Dat is letterlijk bewijs voor koppel en je gebruikt nu dezelfde situatie om hem niet van koppel te beschuldigen.

Als ik om uitleg vraag waarom je denkt dat ze koppel zijn en als reactie vind je nodig mij van welp te beschuldigen idk waar dat vandaag komt in deze context waarom welp specifiek. Dat geeft mij kriebels

Rampposi

Citaat van: thelight288 op Vandaag om 16:45:28

Als ik om uitleg vraag waarom je denkt dat ze koppel zijn en als reactie vind je nodig mij van welp te beschuldigen idk waar dat vandaag komt in deze context waarom welp specifiek. Dat geeft mij kriebels
Ik geef letterlijk uitleg op je vraag waarom ik ze als koppel zie. Dat argument gebruik jij ook, maar voor een andere conclusie. Dit is echt blindstaren op lucht.

thelight288

Hans verdedigen Mandy en Murphy ook waren zij koppel nee? Dus ik zie niet waarom het perse wel moet

Rampposi

Citaat van: thelight288 op Vandaag om 17:22:06Hans verdedigen Mandy en Murphy ook waren zij koppel nee? Dus ik zie niet waarom het perse wel moet
Die mensen zijn dood en waren geen koppel dus nee die zijn geen koppel.