[Discussie]

Gestart door Falsifica, 24 oktober 2025, 11:05:28

Vorige topic - Volgende topic

CarnageRazor

Stel je bent scherprechter en ik weet dat er een beul is. Waarom ga ik die beulen op het moment dat er nog geen slechtje dood is? Dan ben je in mijn ogen in je eigen vlees aan het snijden. Want dan weet je dat de kans aanwezig is dat jij degene bent die wordt opgehangen.

De doorwinterde spelers die nu op Chaos stemmen vind ik dus uiterst verdacht. Met name Ramp en NoicreC.

Zuna geeft zelf aan dat ze het verwarrend vind. Gezien haar staat van dienst nijg ik er naar haar te geloven.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

noicreC

Citaat van: CarnageRazor op Gisteren om 20:17:24Stel je bent scherprechter en ik weet dat er een beul is. Waarom ga ik die beulen op het moment dat er nog geen slechtje dood is? Dan ben je in mijn ogen in je eigen vlees aan het snijden. Want dan weet je dat de kans aanwezig is dat jij degene bent die wordt opgehangen.

De doorwinterde spelers die nu op Chaos stemmen vind ik dus uiterst verdacht. Met name Ramp en NoicreC.

Zuna geeft zelf aan dat ze het verwarrend vind. Gezien haar staat van dienst nijg ik er naar haar te geloven.

Je maakt het wel makkelijk zo.

Maar, om op je vraag door te gaan, drie redenen:
1). De scherpsrechter was bang dat de beul haar zou gaan beulen. Want, als de scherpsrechter weet wie de beul is, weet de beul wie de scherpsrechter is.
2). De scherpsrechter raakte in paniek, en dacht er niet helder bij na.
3). De scherpsrechter werd gepushed door een mede baddie(Weet jij toevallig wie dat zou kunnen zijn geweest Carnage?)

Waarschijnlijk hadden we in dit geval een combinatie van de drie.

EliasTheBest

4) je verneemt dat je koppelmaat geëxecuteerd kan gaan worden

Zoveel mogelijkheden.

Als niemand met iets beters komt ga ik ook op chaos

Chaosimsystem_

Citaat van: EliasTheBest op Gisteren om 20:34:224) je verneemt dat je koppelmaat geëxecuteerd kan gaan worden

Zoveel mogelijkheden.

Er zijn nog steeds twee welpen dus kan je hier moeilijk dingen gaan roepen. Ik ben allesinds veilig want ik sta open op dt dus kan niet gewelpt worden dus. Kan alleen melden dat buiten Murphy en mij nog iemand claimt een dubbele rol dus zou daar ook meer in gaan kijken, al heb ik gevoel dat het makkelijker nu is mij eruit te knikkeren want voor de goede mensen hou erop dat ik eruit ga en Wesp waarschijnlijk met nog vijf slechtjes. Doe het uitrekenen en je bent verloren maar als je slecht bent ben je gewonnen dus.

Valt het niemand op dat nu drie mensen die alle dagen zo stil waren, ineens super actief zijn, nu er een kans is om te kunnen winnen. Ben benieuwd wie hun dan denken dat de welp is? Want als ik slecht zou zijn met Carnage zou toch veel te gemakkelijk zijn? Zeker omdat ik beter stil kon zijn als slecht want goed maakt zichzelf wel af.

Zuna

Citaat van: Chaosimsystem_ op Gisteren om 20:51:45
Citaat van: EliasTheBest op Gisteren om 20:34:224) je verneemt dat je koppelmaat geëxecuteerd kan gaan worden

Zoveel mogelijkheden.

Er zijn nog steeds twee welpen dus kan je hier moeilijk dingen gaan roepen. Ik ben allesinds veilig want ik sta open op dt dus kan niet gewelpt worden dus. Kan alleen melden dat buiten Murphy en mij nog iemand claimt een dubbele rol dus zou daar ook meer in gaan kijken, al heb ik gevoel dat het makkelijker nu is mij eruit te knikkeren want voor de goede mensen hou erop dat ik eruit ga en Wesp waarschijnlijk met nog vijf slechtjes. Doe het uitrekenen en je bent verloren maar als je slecht bent ben je gewonnen dus.

Valt het niemand op dat nu drie mensen die alle dagen zo stil waren, ineens super actief zijn, nu er een kans is om te kunnen winnen. Ben benieuwd wie hun dan denken dat de welp is? Want als ik slecht zou zijn met Carnage zou toch veel te gemakkelijk zijn? Zeker omdat ik beter stil kon zijn als slecht want goed maakt zichzelf wel af.

Sorry, maar als je zeker zou zijn dat je beul was zou ik die persoon die een dubbele rol claimt persoonlijk met een hooivork komen opzoeken. Want er is maar één goede rol maximaal twee keer in het spel. (En een slechte maar dat is overduidelijk de Welp)

Het feit dat je daar zo vaag over bent doet mij alleen maar meer denken dat je dus geen beul bent maar scherprechter.
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

thelight288

Citaat van: Zuna op Vandaag om 00:28:22

Zoveel mogelijkheden.

Sorry, maar als je zeker zou zijn dat je beul was zou ik die persoon die een dubbele rol claimt persoonlijk met een hooivork komen opzoeken. Want er is maar één goede rol maximaal twee keer in het spel. (En een slechte maar dat is overduidelijk de Welp)

Het feit dat je daar zo vaag over bent doet mij alleen maar meer denken dat je dus geen beul bent maar scherprechter.

Maar dat is wel de redenatie die ze geeft waarom ze Murphy beulde ze geloofde niet in 2 beulen. Ik zie de kans ook groot dat ze mogelijk scherprechter kan zijn, maar ik zie fals ook wel echt de beul juist dubbel doen.  Dat een aantal van mn verdachte gelijk erop springen vind ik wel opvallend, maar ik zit zelf nog erg in dubio. Stel chaos is echt beul dan is t gewoon klaar

thelight288

Het is 6 5 dus goed moet allemaal samen stemmen ook, ik hoop dat slecht niet weet wie allemaal precies slecht zijn. Ik denk dat ik wesp ga volgen uiteindelijk die is bewezen goed

Rampposi

Ik had nog een grondige analyse beloofd. Hier is in ieder geval een analyse van wie ik denk die goed zijn:
- Wesp. Moet ik dit nog uitleggen?
- Bloodwolf. Ondanks dat ik mij niet kan vinden in de gedachtegang van het begin van het spel, denk ik wel dat hij goed is. Hij denkt goed mee, actief en voelt mensen aan de tand waar nodig (auw).
- Dragonfly. Op basis van ons privécontact denk ik wel dat je goed bent/moet zijn.

Ik denk dat het volgende rijtje minimaal 3 slechtjes bevat:
- Chaos (scherprechter)
- Elias (ik vermoed g/s koppel met Wesp door eerdere posts. Maar met de dood van Wesp vannacht, zal dit zichzelf uitwijzen.
- thelight (op gevoel. Ik kan zijn posts ook niet helemaal volgen)
- NoicreC (staat in het rijtje op basis van het direct springen op Chaos. Ja dit doe ik ook. Mocht chaos het niet zijn, dan is het noicre.)

De overige, waar ik max. 2 slechtjes tussen verwacht:
- Castiel (zelfde punten als BW, maar minder boeiend gepakt dan BW)
- Zuna (Denkt goed mee, goede analyses, maar iets zit me niet helemaal lekker en ik kan het nog niet plaatsen.)
- Carnage (lekker onhandige posts in het begin, maar ze waren wel á la Carnagë)

thelight288

Het ding wat me dwars zit is zelfs als chaos scherprechter is als de 2 welpen andere weet te raken en cas is slecht is het ook na de nacht nog 4-4. Wesp rol weten ze sowieso.

Ik vind nog steeds dat aantal zich amper lieten horen en nu gelijk op chaos sprongen wel opvallend.

Er wordt wel geroepen we moeten nu slechtje lynchen, maar eigenlijk om meeste kans om nog te winnen moeten we een welp eruit knallen. Of mogelijk de orc al betwijfel ik of die er in zit

Wesp in Glas

Waarom zouden we Chaos nu hangen? Ze is of echt de beul of scherprechter. Hoe dan ook is ze haar krachten kwijt. Met 2 potentiële welpen kunnen we beter een killingkracht eruit proberen te halen. In mijn ogen vind ik iedereen die meteen op Chaos duikt voor lynch verdacht.

Het klopt dat er een aantal dubbele claims zijn. Waaronder dus een beul. Als dit de dubbele goedierol is dan kloppen de andere dubbele claims niet. Maar met 2 welpen en (volgens mij) geen orckil, moet er roltechnisch wel een scherprechter inzitten.

Verder ga ik nog wat puzzelen. Ik wil benadrukken dat je mij niet blind moet volgen omdat ik toevallig bewezen goodie ben. Ik heb veel mensen nog niet gesproken en eerlijk vind ik het verdacht dat je niet (na 2 a 3 dage) even komt babbelen met een bewezen goodie

Zuna

Citaat van: thelight288 op Vandaag om 00:33:03
Citaat van: Zuna op Vandaag om 00:28:22

Zoveel mogelijkheden.

Maar dat is wel de redenatie die ze geeft waarom ze Murphy beulde ze geloofde niet in 2 beulen. Ik zie de kans ook groot dat ze mogelijk scherprechter kan zijn, maar ik zie fals ook wel echt de beul juist dubbel doen.  Dat een aantal van mn verdachte gelijk erop springen vind ik wel opvallend, maar ik zit zelf nog erg in dubio. Stel chaos is echt beul dan is t gewoon klaar

Nee je leest niet goed. Chaos zegt hier dat er naast de beultjes/scherprechter en beul nóg iemand een dubbele rol claimt. Díé persoon zou ik meteen wantrouwen als ik beul zou zijn en er gaat net een beul dood. Dan is dáár een leugenaar tussen.

Het feit dat Chaos dat niet meteen doet vertelt mij dat ze bang is dat die rol er inderdaad 2 keer in zit, omdat ze weet dat ze scherprechter is. Snap je?
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

noicreC

Citaat van: Zuna op Vandaag om 12:37:11Nee je leest niet goed. Chaos zegt hier dat er naast de beultjes/scherprechter en beul nóg iemand een dubbele rol claimt. Díé persoon zou ik meteen wantrouwen als ik beul zou zijn en er gaat net een beul dood. Dan is dáár een leugenaar tussen.

Het feit dat Chaos dat niet meteen doet vertelt mij dat ze bang is dat die rol er inderdaad 2 keer in zit, omdat ze weet dat ze scherprechter is. Snap je?

Ik denk dat de belangrijkere vraag is: Waarom weet Chaos uberhaubt dat er twee beulen waren, en vooral - wie de tweede beul was? Hoe is deze informatie bij Chaos gekomen, en waarom zou iemand zomaar een 'beul' vertrouwen, terwijl diegene weet dat er twee beul claimers zijn?
Ik kan hier maar een antwoord op bedenken: omdat diegene wist dat Chaos een scherpsrechter is.

Willen jullie zo graag iemand anders ophangen? Prima hoor. Maar dan stel ik wel voor dat we diegene ophangen die deze informatie aan Chaos heeft verschaft :)

Rampposi

Het feit dat er rollen worden doorgespeeld onderling met 2 welpen zegt ook heel veel.
Ik kan bijna geen universum bedenken waarin een goedje chaos informatie verschaft over een 2e beulclaim om vervolgens die beulclaim af te slachten als ze beul is.
Als dit wel het geval is, dan geef ik het op want dan is er slecht gespeeld.

Oh en Wesp, nee ik babbel nog niet met je. Ik ben er heilig van overtuigd dat je koppel met elias bent en ik wil mijn informatie niet delen buiten jou om dus nee. Na de nacht zal er dus een g/s koppel dood zijn omdat wesp dood is en dan zullen jullie me allemaal wel bedanken.

BloodWolf14

@Dragonfly ik lees van meerdere spelers dat je goed lijkt op basis van contact, maar je laatste post hier in het Dt is van 27 oktober waarbij je enkel aangeeft voor Wesp te willen stemmen.

Daarvoor heb je posts #68 en #88 gemaakt waarbij je vraagtekens bij Murphy (3e welppoging) zette.

En nog eerder post #55. Daarin noemde je Zuna, Carnage en AGR als goedjes en RH als neutrale. 2 van de 4 blijken waar te zijn.

Afgezien van die drie posts heb ik je niet veel gezien. Waarom ben jij goed? En waar sta jij atm? Nog steeds Zuna en Carnage als goedjes?

Dragonfly

Jaa, je hebt gelijk hoor, ik vind het altijd prettig mensen via whatsapp te spreken en heb daar goede contacten. Discussietopic is dan een soort ja, dat moet ook nog. Overigens ben je van harte welkom me aan te spreken ook in Whatsapp!

Hoe ik er in sta. Druk bezig een plaatje te vormen. Ik denk dat Chaos scherprechter is, die kans is verreweg t grootste. Maar ik wil een andere speler eruit bij voorkeur een welp maarja, dat is lastig wie dat is.
Ik denk dat BW geen welp is omdat hij zei gewelpt te zijn en ik vermoed dat de welpen elkaar kennen omdat RH gewelpt is en BW, anders hadden ze allebei op RH kunnen gaan zitten.

Ik denk dat de twee welpen blijkbaar verder niet heel veel contacten hebben want BW is meestal niet echt van het netwerken en zal ook niet iets losgelaten hebben over zijn rol. Dat lijkt dus vrij random.

Wmb zitten de slechtjes tussen BW Zuna Rampposi Noicrec Elias Chaos Castiel. En daar zitten veel slechtjes tussen maar ook nog een goedje... Wie, weet ik niet.

Waarbij ik denk dat we op een gevaarlijk punt zitten met zn allen en samen moeten stemmen met Wesp mee. Die ook t meest complete plaatje zal hebben.

Op wie dan? Ik neig naar Castiel echt slecht. Maar ik zou zeggen de welp misschien niet daar omdat ik dan toch meer rake welppogingen had verwacht misschien.
Elias welp? Dat zou me ook niks verbazen.