[Discussie]

Gestart door Falsifica, 24 oktober 2025, 11:05:28

Vorige topic - Volgende topic

thelight288

Citaat van: Wesp in Glas op Gisteren om 00:33:54
Citaat van: Murphy op 28 oktober 2025, 18:14:01Dus, ik vind dat we ondertussen wel genoeg reacties hebben en beter over andere dingen kunnen discussiëren.

Hey @Wesp in Glas heb jij toevallig heel misschien een verklaring voor de 3 welppogingen?😂

Ow ja. Ik denk dat er een huidenwisselaar was die gewisseld stond met AGR niet wist dat de welpactie VOOR de huidenwissel kwam. En toen deze huidenwisselaar zag dat AGR claimde gewelpt te zijn, hij dacht dat de welp EIGENLIJK op hemzelf zat. Dat kon natuurlijk in zijn ogen niemand weten BEHALVE de welp. En de welp zou dan kunnen denken: "He dat is raar. Ik heb Wesp gewelpt, maar AGR claimt gewelpt te zijn. Wesp is huidenwisselaar"

Dus de Huidenwisselaar claimde maar gewelpt te zijn zodat de welp niet zijn rol kon achterhalen.

Vervolgens komen er 3 welpenclaims en is en paniek. Nu maar hopen dat AGR een slechte is... Helaasch.

Maar neem dat mee voordat jullie massaal Murphy ophangen op basis van haar claim gewelpt te zijn.

Voor vragen. Mijn PM staat open.

Nacht volgorde is een ding. Welp komt voor huidenwisselaar, dus dit was totaal onnodig maar goed. Kom je wel beetje laat mee, maar dit betekend dus dat Murphy niet perse slecht hoeft te zijn...  ???

Wesp in Glas

Citaat van: thelight288 op Gisteren om 00:41:25
Citaat van: Murphy op 28 oktober 2025, 18:14:01Dus, ik vind dat we ondertussen wel genoeg reacties hebben en beter over andere dingen kunnen discussiëren.

Hey @Wesp in Glas heb jij toevallig heel misschien een verklaring voor de 3 welppogingen?😂

Ow ja. Ik denk dat er een huidenwisselaar was die gewisseld stond met AGR niet wist dat de welpactie VOOR de huidenwissel kwam. En toen deze huidenwisselaar zag dat AGR claimde gewelpt te zijn, hij dacht dat de welp EIGENLIJK op hemzelf zat. Dat kon natuurlijk in zijn ogen niemand weten BEHALVE de welp. En de welp zou dan kunnen denken: "He dat is raar. Ik heb Wesp gewelpt, maar AGR claimt gewelpt te zijn. Wesp is huidenwisselaar"

Dus de Huidenwisselaar claimde maar gewelpt te zijn zodat de welp niet zijn rol kon achterhalen.

Vervolgens komen er 3 welpenclaims en is en paniek. Nu maar hopen dat AGR een slechte is... Helaasch.

Maar neem dat mee voordat jullie massaal Murphy ophangen op basis van haar claim gewelpt te zijn.

Nacht volgorde is een ding. Welp komt voor huidenwisselaar, dus dit was totaal onnodig maar goed. Kom je wel beetje laat mee, maar dit betekend dus dat Murphy niet perse slecht hoeft te zijn...  ???

Ja Murphy wilde even wachten om te kijken wie er allemaal meteen op haar zouden stemmen.

BloodWolf14

Ik heb ook al tegen Murphy gezegd dat ik dat nogal laat vind.

In principe is die info dus al een dag bekend. Slechtjes massaal mee laten stemmen omdat deze info mist werkt echter ook niet goed.

Anyways, mijn stem gaat naar Light gezien deze informatie. Ik draai daar al sinds dag 1 om, maar telkens kwamen andere namen eerst voorbij.

Carnage blijft trouwens ook nog bij me in het lijstje staan vanwege het terugtrekken van de neutraalclaim.

@Rampposi hoe zit jij ondertussen in het spel?

@Zuna ik vermoed dat ik gewelpt ben omdat de welp dacht dat ik slecht ben in de hoop mij zo te vinden. Als ik teruglees zouden dat Light, Rampposi, Murphy en Carnage kunnen zijn. Maar wie weet dat een andere naam mij toch ook wat verdacht vond en het daarom probeerde. Elke nacht 1 speler proberen is trouwens minder nuttig dan verschillende spelers op 1 rol proberen. Daar ben je volgens mij als welp veel gerichter mee bezig. Dus snap prima dat ik ipv een eerder gewelpte speler gekozen ben.

Murphy

Een speldag duurt twee dagen. Nu niet gaan doen alsof er altijd 2 dagen nuttig benut wordt. Dus ik denk dat er nog genoeg tijd is te wisselen.

En BW, jij vroeg of ik me nog openbaar ging verdedigen. Als ik mezelf met argumenten van de lynch had moeten praten snap ik dat je t laat vond. Maar jij kon niet weten dat deze specifieke info, die bijna ieders argumentatie om nu op mij te stemmen direct teniet doet, ging komen. Of wist je dat toevallig wel al?🤔

Zuna

Citaat van: Wesp in Glas op Gisteren om 01:06:19

Ja Murphy wilde even wachten om te kijken wie er allemaal meteen op haar zouden stemmen.

Dus als ik het goed begrijp hebben Murphy en jij nu een uitgebreid plan om te kijken wie meteen mee ging en uiteindelijk krijgen we een 'ja oepsie ik heb gehallucineerd gewelpt te zijn!'? Terwijl 3 welppogingen gewoon niet kan en daarop stemmen logisch is.

Ik snap niet dat je hier zo laat mee komt! Je trekt een dag of twee af van de mogelijkheid om de slechtjes te vinden. In mijn optiek hebben we hier alleen maar tijd verloren met zijn allen. En ik snap nog steeds niet waarom dit nou een goed idee zou zijn geweest.

Ik ben het voor het eerst met je eens hier dat het een beetje laat is waardoor men nu de keuze moet maken om halsoverkop op iemand anders te gaan of zich af te gaan vragen waarom Wesp en Murphy opeens BFF zijn en dat zo laat (waar ik tevens geen rol verklaring voor zie)
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

Chaosimsystem_

Dit is dus wat ik bedoel met al die plays waarvan je nu ziet, AGAIN. Zitten we met die plays, waar uit alleen twee mensen informatie krijgen. En welke informatie zelfs want wie denkt dat een huidenwisselaar hier zou over liegen, met wat nut? Vind die foute informatie verspreiden echt niet oké want wie weet het nu nog wel? Murphy heeft niets gezegd zich niet verdedigd, RH gooide het erop (waarschijnlijk ook weer gepland). Dus je moet begrijpen dat we nu allemaal verward zijn? :o

Wesp in Glas

Citaat van: Zuna op Gisteren om 07:39:15Ik snap niet dat je hier zo laat mee komt! Je trekt een dag of twee af van de mogelijkheid om de slechtjes te vinden. In mijn optiek hebben we hier alleen maar tijd verloren met zijn allen. En ik snap nog steeds niet waarom dit nou een goed idee zou zijn geweest.
Sorry hoor, maar als ik had gezegd dat ik toch niet gewelpt was, dan was ik ook sowieso lynch geweest.
En als ik ook nog had aangegeven dat ik het deed omdat ik de rol huidenwisselaar niet helemaal begreep (want in de rolomschrijving van huidenwisselaar staat niets over dat een welp ervoor komt) dan waren er afgelopen nacht 2 welpendoden. En ik begrijp dat het voor jou misschien wel voordelig zou zijn geweest als dat zo zou zijn geweest.

Citaat van: Zuna op Gisteren om 07:39:15Ik ben het voor het eerst met je eens hier dat het een beetje laat is waardoor men nu de keuze moet maken om halsoverkop op iemand anders te gaan of zich af te gaan vragen waarom Wesp en Murphy opeens BFF zijn en dat zo laat (waar ik tevens geen rol verklaring voor zie)

Murphy en ik zijn niet opeens BFF. Ik wilde Murphy meteen na de nacht al vrijpleiten dat ze waarschijnlijk niet gelogen had, maar ze had zelf aangegeven even te wachten om te kijken wat mensen deden. Je doet nu net alsof we samen een meesterplan hebben bekokstoofd ipv dat we er tenminste nog iets nuttigs uit deze niet zo handige situatie kunnen halen.

Je zet jezelf enorm in de kijker bij mij nu.

Wesp in Glas

Citaat van: Chaosimsystem_ op Gisteren om 08:54:53Dit is dus wat ik bedoel met al die plays waarvan je nu ziet, AGAIN. Zitten we met die plays, waar uit alleen twee mensen informatie krijgen. En welke informatie zelfs want wie denkt dat een huidenwisselaar hier zou over liegen, met wat nut? Vind die foute informatie verspreiden echt niet oké want wie weet het nu nog wel? Murphy heeft niets gezegd zich niet verdedigd, RH gooide het erop (waarschijnlijk ook weer gepland). Dus je moet begrijpen dat we nu allemaal verward zijn? :o

Ik heb mijn gedachtegang uitgelet, als je er vervolgens voor kiest om het bewust anders te interpreteren dan dat ik de rol verkeerd begreep, is dan weer een ander verhaal.

Chaosimsystem_

Citaat van: Wesp in Glas op Gisteren om 08:59:55
Citaat van: Chaosimsystem_ op Gisteren om 08:54:53Dit is dus wat ik bedoel met al die plays waarvan je nu ziet, AGAIN. Zitten we met die plays, waar uit alleen twee mensen informatie krijgen. En welke informatie zelfs want wie denkt dat een huidenwisselaar hier zou over liegen, met wat nut? Vind die foute informatie verspreiden echt niet oké want wie weet het nu nog wel? Murphy heeft niets gezegd zich niet verdedigd, RH gooide het erop (waarschijnlijk ook weer gepland). Dus je moet begrijpen dat we nu allemaal verward zijn? :o

Ik heb mijn gedachtegang uitgelet, als je er vervolgens voor kiest om het bewust anders te interpreteren dan dat ik de rol verkeerd begreep, is dan weer een ander verhaal.

Zie dit als vrij vervelend want zoals je zegt Murphy wou zien wie mee ging? Wie zou er niet zijn mee gegaan? Is toch zeer vreemd anoniem te zijn gewelpt en dan zouden we diegene die bewezen zijn toch niet verdenken dus is juist vreemd wie niet op haar ging stemmen. Ik zat juist te wachten op Murphy en een uitleg, maar dit gebeurd steeds niet ???

Wesp in Glas

Citaat van: Chaosimsystem_ op Gisteren om 09:24:09

Zie dit als vrij vervelend want zoals je zegt Murphy wou zien wie mee ging? Wie zou er niet zijn mee gegaan? Is toch zeer vreemd anoniem te zijn gewelpt en dan zouden we diegene die bewezen zijn toch niet verdenken dus is juist vreemd wie niet op haar ging stemmen. Ik zat juist te wachten op Murphy en een uitleg, maar dit gebeurd steeds niet ???

Ik kan alleen voor mezelf spreken. Niet voor Muprhy. Dat mag ze (en gaat ze denk ik ook) zelf doen.

thelight288

Citaat van: Zuna op 28 oktober 2025, 22:26:08
Citaat van: thelight288 op 27 oktober 2025, 13:03:52
Citaat van: BloodWolf14 op 27 oktober 2025, 12:51:26
Citaat van: thelight288 op 27 oktober 2025, 00:29:57Ik zeg alleen dat ik niet perse iets vind waardoor castiel eerder goed of slecht is. Ik vind het niet zoveel zeggen ook niet statistisch gezien. Dingen die iedereen wel n keer op zou merken benoemen ga je als slechtje ook wel doen. Zegt ook meer iets over wat ik denk over castiel dan zuna. Dus ik vind het wel opvallend dat jij mij nu slecht wil neer zetten. Door hoe jij woorden in mijn mond legt of acties. Je zegt ook wel onbewust erbij dus ik vind dit stukje vreemd

Ook vreemd vind is jij zet castiel nu eerder op goed omdat die variant niet heeft doorgelezen goed mogelijk, maar dat lijkt me onjuist hij heeft eerder even niet bij stilgestaan dat 1 bloedbroeders duo al 2x bloedbroeders als bijrol betekend.

Verder stem je nu op Carnage terwijl die ook zegt hij eigenlijk neutraal claimde zonder nagedacht te hebben bij de variant. Waar je castiel wel voor op goed zet. Ik zie in je post dus al een aantal contradicties
Nee je zegt dat Zuna's observatie 'makkelijk' is. Iets makkelijk noemen betekent dat je het geen sterke argumentatie vind. Je zegt in die post wel het niets over Castiel betekent in jouw ogen, maar het maken van die post richting Zuna nadat er sowieso al 2x aangehaald was dat Castiels post niet klopt is gewoon richting Zuna drukken. Want wat wilde je met die post anders bereiken?

Tweede alinea bevestig je dus precies mijn uitspraak, dankuwel.

Er zit een verschil tussen variant niet doorlezen het aantal rollen fout hebben en bewust neutraal claimen maar er niet bij stilstaan dat dat niet heel handig werkt met maar 1 neutrale rol.

@Rampposi
(1) Als Castiel zich nu goed had voorbereid had hij dus geweten dat er geen 4 BB's zijn. Zegt dit voor jou dan bewust misinformatie verspreiden? Of iets niet goed door hebben?

(3) Vind jij dingen zomaar overnemen eerder slechtjesgedrag dan goedjesgedrag? Zoals ik namelijk zei verwacht ik eerder dat slechtjes verkeerde posts eerder zullen aanvallen dan volgen. Is namelijk een hele makkelijke manier om een stem te kunnen gaan zetten of een verdenking te starten.

AGR heeft nog geen goedjespunten gescoord bij mij. Haar reactie kon vanuit beide allianties. Heb ik ook benoemd. Er zit alleen wel een verschil tussen wel/niet voor BM gaan ;)

(4) weet niet helemaal wat je met dit punt wilde aanhalen, maar mijn vraag van punt 3 geldt hier weer

Ik bedoel er precies mee met wat ramp ook aanhaalde. Zuna is niet zo bekend nog met alle spelers en het was meer een waarschuwing richting haar dat ze niet teveel vertrouwd op castiel puur omdat die iets speltechnisch noemt. Castiel is goede speler ook als goedje maar ook gehaaid als slechtje. Bm stem snap ik t nog, maar zoals al blijkt zijn er waarschijnlijk wel 2 welpen dus ik waarschuw iets nieuwere spelers liever. Dat jij het anders opvat ja dat is leuk

Ik krijg oprecht echt de kriebels van je dit spel. Ik vind je leuk en aardig enzo, maar je lijkt heel graag mij en anderen verdacht te willen maken. Beetje stoken. Echter kan ik dit ook totaal niet koppelen aan je eerdere speelstijl (die paar potjes die ik met je heb gespeeld), zowel niet als goedje als slechtje dus. Dat doet mij denken dat je nu een onwetend offboardje bent. Mijn onderbuikgevoel gilt echt dat je iets teveel steken onder water geeft om goed te zijn.

Citaat van: CarnageRazor op 28 oktober 2025, 20:08:22
CiteerIk kan me alleen geen enkele reden verzinnen waarom een goedje zou liegen over een welpactie...

Een goedje niet nee...

Laat ons trouwens niet enkel blind staren op Murphy. En al even verder proberen kijken.

Dit vind ik een goede. Sowieso vind ik jou rustig spelen, minder snel de gebeten hond zoals in je slechtjes-zijn bingokaart.

Ook Chaos is onwijs goed mee aan het denken, terwijl ze vaak stilletjes op de achtergrond verdwijnt (heb haar alleen slecht meegemaakt dus misschien is dit een goed iets).

Bloodwolf doet altijd goed mee en vind ik moeilijk te peilen. Wel apart dat die nu zegt gewelpt te zijn omdat je inderdaad zou verwachten dat een welp rollen gaat afstrepen bij iemand. Doet mij denken dat iemand misschien iets over Bloodwolfs rol wist? Iets uit privecontact @BloodWolf14 ? Dat weet alleen jij, maar het is wel apart.

Murphy kan volgens de rollen volgens mij niet ook gewelpt zijn als Wesp de waarheid spreekt (AGR had geen reden om te liegen). En Wesp spreekt als het goed is de waarheid gezien de vage lynch gisteren (heb nog steeds moeite met de forumrollen hier). Ik dacht gisterenavond dat een welp die gewelpt te zijn claimt wel slim is. Nu vind ik dat een domme redenatie van mezelf. Want je wil niet gokken op dat een rol er meer keer in zit en daardoor door de mand vallen. Sowieso snap ik nog steeds niet wat voor zin het heeft om te zeggen gewelpt te zijn als je dat niet bent. Ik snap dat 3x welpen niet kan (of missen we iets in de rollen?) en met die logica en wat ik kan deduceren over Wesp moet Murphy dan haast wel slecht zijn.

Alleen Murphy speelt ook al verschrikkelijk veel jaar WvW. Soms werken plannetjes niet, maar dit is gewoon ondoordachter dan ik van Murphy gewend ben (al... Wat is bijna 10 jaar geleden waard, iemand verandert! Maar meestal wordt je slimmer niet dommer). Ik snap het gewoon niet. Mogen jullie me prima om verdenken overigens, ik verdedig Murphy hier niet, maar ik zie het nut niet in van verzinnen dat je gewelpt bent. Ook al moet dat dus de situatie zijn. Als iemand mijn brein van logica wil voorzien voel je welkom! Rollen op dit forum zijn nog steeds lastig voor me, afleren is moeilijker dan aanleren.

Groetjes! Zuna.

P.s. Ik stem dus op Murphy want 3x welpen kan niet, maar TheLight geeft me echt de heebiejeebies :) Sorry TheLight :( ik kan dit niet goed uitleggen

Voor de derde keer wat ik ook tegen bloodwolf zei. Het was een verdenking richting castiel niet jou. Jij zette castiel richting goed voor bm vanwege iets wat hij makkelijk als slechtje ook kan zeggen. Ik zei alleen.
Citaat van: noicreC op 28 oktober 2025, 23:42:47Je komt echt heel chaotisch over TheLight. Maar goed.

Citaat van: thelight288 op 28 oktober 2025, 22:53:49Dus even voor duidelijkheid het gaat hier om de observatie van castiel dat het om een hulpjesspel ging. Dat kan iedereen makkelijk zien dus dat roepen zegt niks over dat iemand goed is. Maakt hem ook niet slecht, maar het leek dat je hem mogelijk al richting goed wilde zetten op basis daarvan en dat vind ik met een speler als castiel gevaarlijk, maar dit is nu ook totaal niet relevant meer dus ik snap niet waarom mensen dit blijven aanhalen

Ik denk niet dat je de post van Zuna goed begrepen hebt.

Citaat van: Zuna op 28 oktober 2025, 22:26:08Ik krijg oprecht echt de kriebels van je dit spel. Ik vind je leuk en aardig enzo, maar je lijkt heel graag mij en anderen verdacht te willen maken. Beetje stoken. Echter kan ik dit ook totaal niet koppelen aan je eerdere speelstijl (die paar potjes die ik met je heb gespeeld), zowel niet als goedje als slechtje dus. Dat doet mij denken dat je nu een onwetend offboardje bent. Mijn onderbuikgevoel gilt echt dat je iets teveel steken onder water geeft om goed te zijn.

Het gaat niet alleen om die post, maar over je algemene speelstijl dit spelletje. En toch focus jij je puur op die een post. Je doet hier precies hetzelfde wat ik eerder al tegen je prive zei: Je verdraait woorden. Je denkt niet na over wat er kan zijn, maar je verdedigt puur jezelf. Ik link dit aan hulpjesgedrag(niet willen zoeken naar de waarheid) met de drang om te overleven.

Ik ben het er zeker eens met Zuna dat er iets rondom jou niet klopt(misschien wel meer dan een 'iets'). Verder wacht ik nog even met het zetten van een stem, als ik alles goed begrijp moet er nog extra informatie naar voren komen.

Maar weet, jullie staan qua gedrag echt ver bovenaan mijn lijstje :)
Wanneer ik goed ben verdedig ik volgens mij mensen het hardste dus dat is niet afwijkend? Wanneer ik slecht was ga je niet zomaar iemand die zichzelf zo slecht neergezet verdedigden

Verder ik verdraaid niks bewust iig. Ik had wesp post verkeerd gelezen. Heb dit ook toegeven dat het niet klopte wat ik dacht. Dat is ook enige wat ik verdraaid heb.

Terwijl als ik bw en zuna op wijs datze mijn post verdraaien het genegeerd wordt en er op doorgedramd wordt. Voor mij is het wel duidelijk wat meer slechtjesgedrag is.

Ik heb goede reden waarom ik Carnage vertrouw wesp weet die ook al gelijk na de nacht. Plus je zegt al bijna elk spel datcikcniet zo verdedigend moet reageren. Dat is gewoon hoe ik altijd reageer zeker als iemand iets zegt wat niet klopt dan ga ik daarop wijzen. Net zoals jij deed over wat ik over wesp zei vorige dag.

Ik ben gewoon goed ook dus deze speculatie over mijn gedrag klopt ook al niet. Ik heb idee dat jij wel goed bent @noicreC over Zuna heb ik nu wel mijn twijfels, maar dat komt niet door haar originele post waar ik dag 1 op reageerde 

Castiel.

Ik heb al aangegeven dat ik niet op basis van gevoel wil spelen maar op basis van logica. Dat gaat tot nu toe niet zo soepel omdat mensen allerlei dingen opzettelijk verzwijgen of niet delen. Dan klopt de logica dus ook totaal niet meer waar ik mijn keuzes op baseer :D

We hebben vorige speeldag puur op basis van de 3 welp pogingen onze stemmen gebaseerd en dat was blijkbaar totaal gebakken lucht. Ik snap niet hoe dit de koers was waarvan mensen dachten dat het het meest handig was.

Ik moet terug naar de tekentafel en alles even rustig op een rijtje zetten, dat gaat wat lastig met een zieke vriendin en ziek kind thuis.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Murphy

Je zit te wachten op een uitleg? Bedoel je die hele 5 minuten tussen het plaatsen van de deadline en jouw stem op mij?😂 Je hebt ook nergens om gevraagd

Chaosimsystem_

Citaat van: Murphy op Gisteren om 12:18:19

Je zit te wachten op een uitleg? Bedoel je die hele 5 minuten tussen het plaatsen van de deadline en jouw stem op mij?😂 Je hebt ook nergens om gevraagd

Een uitleg voor al die plays en wat je ermee bereikt. Al weet ik niet of je iets zegt dat weer niet een play is dus zo kunnen we bezig blijven. ::)

thelight288

Er kan theoretisch 2 beulen zijn, maar dit vergroot heel erg de kans dat chaos scherprechter is