Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Nabespreking]

Gestart door Falsifica, 17 augustus 2025, 20:37:01

Vorige topic - Volgende topic

Falsifica

Goed gespeeld team slecht!  (6)

Hoop dat iedereen genoten heeft, de boards gooi ik zo open
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

CarnageRazor

Wacht, niet eens een koppel?

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Falsifica

"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

BloodWolf14

Ha we waren misschien maar een beetje paranoia omdat het zo soepel liep.

LW gewoon netjes gewelpt, mijn actie die daar helaas verkeerd uitkwam, maar volgens mij niet had uitgemaakt :s

En dan Zuna die kennelijk toch Redeast heeft weten overtuigen om naar slecht te komen.

Carnage die zonder overleg een verhulling inzet, maar dat kwam toch perfect uit.

En Chaos die netjes de conversie op Zuna weet te doen (ook zonder overleg :P)

Basically alles ging buiten mij om dit spel maar kwam gewoon goed uit :)

redeast

Nou dat lynch spreiden was niet eens zo moeilijk XD Ik moest helaas Ingrid wel omleggen, anders was de verdenking naar Zuna te sterk geweest, aangezien die zich een aantal keer behoorlijk versproken had bij mij en ik een daarvan bij Ingrid had neergelegd. Nacht 3 was cruciaal voor het spel, want ik had Zuna ook doorgegeven aan Elias als potentieel ziener target. Ik wist vrijwel zeker dat Zuna geconverteerd was aangezien ze mij zo erg naar goed aan het trekken was dat het totaal niet meer geloofwaardig over kwam, dus het was een kwestie van afwachten tot ze eindelijk uit kwam en mij kon vertellen hoe slecht er voor stond. Overigens was het nog beter geweest als ze de dag ervoor had gedurfd uit te komen, dan was ik ook niet naar Elias en Ingrid gestapt :P

redeast

Overigens zouden we vandaag al stemmenoverwicht hebben als LustigeWolf zijn BM gewoon netjes had doorgegeven zie ik XD

Ik ben zelf wat minder te spreken over de nieuwe rollen. Ik vind het persoonlijk te chaotisch worden. Daarmee wordt het balanceren van een verdeling ook moeilijker, aangezien elk goedje met actie potentieel dronken is en een Beul niet meer automatisch bewezen, zelfs al is er een wolf omgelegd. Dat maakte het voor goed wel heel lastig spelen, ookal had een groot deel van de dronkaards op een gegeven moment door dat ze dronken waren. De Lycantroop is de vervelendste rol om te hebben en ik denk dat het verder aan het spel iets toevoegt. Fannie was in dit geval gewoon heel hard de sjaak er door en Castiel is er mee weggekomen omdat hij het openbaar al vroeg claimde. De spiegelaar, gifmenger en scherprechter (die we dit potje niet hebben gezien) kunnen nog wel wat nieuws brengen, maar hebben we helaas nu niet kunnen testen.

redeast

@you-know deel van mijn "verdenking" was gewoon vergezocht om iemand te kunnen verdenken waarvan ik niet echt dat die slecht was. Het andere deel is dat ik echt niet blij ben met claimfestijen die hier af en toe plaatsvinden. Mensen die iets beter op hun rol passen en die niet direct willen claimen worden daardoor vaker gewoon gelyncht omdat ze geen rolclaim hebben gedaan ongeacht of ze goed of slecht zijn. Daarnaast zorgt het ook voor dat eens een spelleider er een hoop welpen in stopt de helft van de spelers die is bij nacht 2 doordat ze onvoorzichtig zijn met hun rol, waardoor het spel heel makkelijk door slecht gewonnen wordt. Daarnaast valt het me op dat er vaak cliques ontstaan van mensen die op dag 1 rollen uitwisselen waardoor daar het spel plaatsvindt en de rest buitengesloten wordt. Vandaar dat ik aansloeg op jouw opmerking over dat Bloodwolf verdacht was doordat die op dag 1 niet wilde claimen.

Falsifica

Redeast: Ik vind dat Dronkaard nog flink generfed moet worden willen we die effectief meenemen.

Maar zal deze week nog een beter rapport schrijven van mijn bevindingen!
- Captain Jack Sparrow

JarJarBling

ik snap dat ik gedood ben door mijn chaos. Maar 100% speelde het als een goedje die info door kreeg van zuna. (en als een mede adhder) Dat was echt mega chaotisch. dus snap wel waarom ik gebeuld ben.

Maar dus wel de verdenking van William kwam via haar, waar ik naar william ben toegestapt (sinds ik als goede speler het wat verdacht vond) om hem te mee delen dat Zuna het op hem gemikt had.

het zelfde een beetje met ingrid die ook op een moment verdacht making kreeg van Zuna.

ik heb op momenten soms echt zitten denken 'wacht ik ben toch de slechterik toch? ik ben niet slecht dronken ofzo?'

ik had gehoopt om ergens gezien te worden als orakel maar toen ik hoorde dat er al een orakel was die potentieel
dronken was lag het me al moeilijk.

vond het toch een leuk potje! ik denk dat het soms een beetje vast geroest is in hoe het spel gespeelt word (merk ik toch een beetje) dus vind het soms wel leuk om chaos te zaaien en dag 1 iemand in vertrouwen te nemen en dan te zien wat daar mee gebeurt. (of ik nu slecht of goed ben). denk dat het wel spanend maakt. al hoe wel het nooit geforceerd moet worden om rollen te MOETEN claimen.

vond het des ondaks het zo kort was een leuk potje!  (A)

JarJarBling

Citaat van: Falsifica op 17 augustus 2025, 21:32:54Redeast: Ik vind dat Dronkaard nog flink generfed moet worden willen we die effectief meenemen.

Maar zal deze week nog een beter rapport schrijven van mijn bevindingen!

ik denk dat dronkaart beter totaal randome gespeelt kan worden. afhankelijk van hoe het spel het nodig heeft. niet met een vast besloten regel. meer van wat claimt iedereen, wat kan het spel best gebruiken. welke info lijkt te kloppen maar is het niet. denk dat het zo beetje moeilijker te lezen valt of je wel dronken of niet bent. en als je vermoede hebt dat je dronken bent dat het ook dan nog niet te lezen valt of je antwoord daadwerkelijk goed of foutief is.

Zuna

Citaat van: JarJarBling op 17 augustus 2025, 21:34:52ik snap dat ik gedood ben door mijn chaos. Maar 100% speelde het als een goedje die info door kreeg van zuna. (en als een mede adhder) Dat was echt mega chaotisch. dus snap wel waarom ik gebeuld ben.

Maar dus wel de verdenking van William kwam via haar, waar ik naar william ben toegestapt (sinds ik als goede speler het wat verdacht vond) om hem te mee delen dat Zuna het op hem gemikt had.

het zelfde een beetje met ingrid die ook op een moment verdacht making kreeg van Zuna.

ik heb op momenten soms echt zitten denken 'wacht ik ben toch de slechterik toch? ik ben niet slecht dronken ofzo?'

ik had gehoopt om ergens gezien te worden als orakel maar toen ik hoorde dat er al een orakel was die potentieel

vond het toch een leuk potje! ik denk dat het soms een beetje vast geroest is in hoe het spel gespeelt word (merk ik toch een beetje) dus vind het soms wel leuk om chaos te zaaien en dag 1 iemand in vertrouwen te nemen en dan te zien wat daar mee gebeurt. (of ik nu slecht of goed ben). denk dat het wel spanend maakt. al hoe wel het nooit geforceerd moet worden om rollen te MOETEN claimen.

Tis dat je gebeuld werd. Ik had je de dag erna graag gelyncht (was nog goed toen ik dat idee kreeg!). Want je claim was grootse onzin hahaha
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

JarJarBling

Citaat van: Zuna op 17 augustus 2025, 22:16:15
Citaat van: JarJarBling op 17 augustus 2025, 21:34:52ik snap dat ik gedood ben door mijn chaos. Maar 100% speelde het als een goedje die info door kreeg van zuna. (en als een mede adhder) Dat was echt mega chaotisch. dus snap wel waarom ik gebeuld ben.

Tis dat je gebeuld werd. Ik had je de dag erna graag gelyncht (was nog goed toen ik dat idee kreeg!). Want je claim was grootse onzin hahaha

Goh ik zou men rol oprecht niet anders gespeeld hebben dan ik oprecht orakel zou zijn  (A)

Maar dan zou ik er als goedje uit gelegen hebben dus.  :P

BloodWolf14

@Falsifica ik ben trouwens nog benieuwd naar je 'regels' voor de antwoorden van Dronkaard. Daar zat een systeem in zei je, maar dat systeem werkte volgens mij nog steeds anders dan ik dacht

Falsifica

Citaat van: BloodWolf14 op 18 augustus 2025, 06:44:39@Falsifica ik ben trouwens nog benieuwd naar je 'regels' voor de antwoorden van Dronkaard. Daar zat een systeem in zei je, maar dat systeem werkte volgens mij nog steeds anders dan ik dacht
Dodeninfo:

Citaat van: Falsifica op 11 augustus 2025, 08:32:13Ter info, hoe hanteer ik de dronken rollen?

De slaapwandelaar ziet alleen maar slechte rollen. Dit komt omdat ze lichtelijk paranoïde wordt van de drank.

Het Orakel ziet altijd Ja, of de actie nou lukt of niet. Het antwoord is altijd Ja.

De Ziener ziet een random rol die niet in de rolverdeling zit.

En de Beul kan niemand vermoorden, daar komt ie vanzelf achter als ie het probeert.
- Captain Jack Sparrow

Beulgemeester

Gefeliciteerd winnaars.

Ik heb niet zo heel erg genoten van deze pot, maar ik denk dat dat vooral komt doordat deze opzet niet helemaal in lijn is met waar ik de lol uit haal in een potje weerwolven. Het idee van veel chaos door dronkaards en potentiele tegenhangers van goodie rollen in team slecht is als concept wellicht heel leuk, maar je moet dan wel beseffen dat het vooral de goedjes zijn die erg in het nadeel zijn, dus je moet dan team slecht wellicht iets meer temperen qua sterkte of toch iets meer manieren geven om de informatie beter te kunnen valideren.

Ik haal vooral voldoening uit het aan elkaar knopen van stukken informatie, maar in een pot als deze kun je simpelweg niet zoveel waarde hechten aan de informatie die er wel is, voor mij werkt dat in ieder geval heel demotiverend. Ik denk dat dat ook vrij duidelijk was in mijn berichten richting anderen. Eigenlijk heb ik ook al vrij vroeg in het potje er met de pet naar gegooid toen ik het idee kreeg dat ik zelf toch ook dronkaard was wat niet heel lief is richting mijn teamgenoten, dus daarvoor mijn excuses.