Discussie - "Zij gelooft in mij!"

Gestart door Falsifica, 3 december 2024, 10:41:32

Vorige topic - Volgende topic

CarnageRazor

Citaat van: CarnageRazor op 12 december 2024, 22:49:03
Ik zal het al ff meedelen:

Ik vermoed dat Fannie is gewelpt. Dat Lynn dan mislukt gewelpt werd wijst op 2 welpen.

Dus mijn redenatie was: dit is misschien een welpenspel. Ik heb niet beweerd bij haar dat het zo is, alleen dat het zo ZOU kunnen zijn. Waar Lynn uit concludeert: Jij weet te veel.

Ook WW claimde een "saaie rol" en sterft dus ook als burger. Net zoals Fannie. 1+1=2, das in mijn ogen gewoon kijken naar wat gangbaar is.

Van beide is het dus OOK op DT beland. Wat niet niet handig is. Want tegen dag 3 nu wist iedereen ervan. Good luck met uitzoeken.

Anders stem je gewoon op mij, want ik ben er onderhands wel klaar mee.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

RoodHapje

Vanwaar de frustratie, waar ben je precies klaar mee? Ik snap de gedachtegang van Lynn eerlijk gezegd wel. Betekent niet dat ze persé gelijk heeft, maar ik zie welpen niet vaak zo consequent succesvol welpen.

BloodWolf14

Citaat van: Ingrid1234 op 12 december 2024, 20:58:28
Het valt me ineens heel erg op dat er een treintje van verdenkingen richting Chaos gaat. Deze komt voor mij volledig uit het niets. Ik vind de verdenkingen tot nu toe zeer matig en het lijkt allemaal net iets "te makkelijk" Ik ben dus bang dat dit misschien een treintje is wat opgezet is door slecht. Mijn stem gaat daarom vandaag naar Bloodwolf, daar is het treintje namelijk begonnen
Heb jij dan nog verdachten te noemen? Ik mis ze van jou ook wat op het moment. Je leek zo goed bezig, maar snap deze keuze helemaal niet. Leuk onderbouwde stem, maar geeft erg weinig info over wie jouw verdachten zijn verder.

CarnageRazor

Citaat van: RoodHapje op 12 december 2024, 23:01:53
Vanwaar de frustratie, waar ben je precies klaar mee? Ik snap de gedachtegang van Lynn eerlijk gezegd wel. Betekent niet dat ze persé gelijk heeft, maar ik zie welpen niet vaak zo consequent succesvol welpen.

Het is een theorie die ik wou bespreken. Waar ik vrij snel op gepakt wordt. Eind juli had ik hetzelfde in een spel van Berrie geloof ik. Ik claimde een buikgevoel te hebben. Maar dat wordt gelijk afgeschoten.

Je kan niet ontkennen dat dit er heel hard op lijkt?

Als je die piste op voorhand al uitsluit, dan zegt dat imo meer over de persoon die brand schreeuwt waar een vlammetje is, dan over mij.

Nu valt er dan wel een ketter dood. Maar als dat niet was gebeurd, had dit nog prima gekund. Dus mijn oprechte excuses dat ik dit even wou bespreken met iemand die claimde mislukt gewelpt te zijn.

Ik speel wel lowkey verder. Mij niet appen.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Castiel.

And there it is. Clarity.

Ik heb nu een redelijk duidelijk beeld over waar we mee te maken hebben. Ze hebben gewoon weer een Priester - Ketter spel gemaakt met 3 Priesters en 3 Ketters + een (eventueel onzekere dus pas nog steeds op) Welp. Dan kunnen priesters die lang durven te wachten wel raak gooien en zijn er allemaal spelers met "krachten" die in theorie gewoon normale Weerwolf en burger zijn. Maar wel garantie op heerlijke chaos. Past wel bij de spelleiding.

Ik heb ondertussen een aardig beeld van het spel. Ik heb door verschillende oorzaken redenen om aan te nemen dat Ingrid, Carnage, RH, Krissy en Thelight vrij zeker goed of neutraal goed zijn.

Dan blijven er 5 over waarvan Maarten een 2e stem op Ramp plaatste. Dat zie ik hem als slechtje niet doen.

Houden we over:
Bloodwolf14
Lynn
Dragonfly
Chaos

Mijn stem gaat naar 1 van hun, overtuig me maar dat je goed bent.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

BloodWolf14

Ik vind het leuk dat welpenspel trouwens nog wordt geopperd na deze lynch. Als dat zo is heb je dus geen Ketter in het spel. En als die er niet in zit moet deze lynch door een Stoorwolf zijn veranderd, wat ook lastig is met een Welpenspel. Conclusie: Dit is geen welpenspel.

Ik verwacht nog steeds 2/3 beginwolven met 1 a 2 hulpjes. Sowieso 1 Welp dus, want 2 welppogingen (of Lynn heeft hem gefaket). Ketter zal ook wel legit zijn dus, en met 2 mogelijke Priesters vind ik het idee van meerdere Ketters helemaal niet gek (wat Castiel al aangaf te hebben gehoord).

Wel vind ik deze lynch heel vaag voor de verdachten die ik had dus ik moet mogelijk heroverwegen XD

Want: Als Thelight medewolf is van Rampposi is zijn stem super vaag. Hij was immers de beslissende. Verder wordt Maarten nu wel bevestigd als goedje voor mij. Krissy krijgt pluspuntjes.

Ik vind Castiel bij deze toch wel wat verdacht. Helemaal als het idee van een Ketterspel bestaat. Zijn stem op Waterwork is ook wel heel makkelijk.

Nouja en dan dus Carnage, Chaos en Ingrid op mij. Deze stemmen vind ik eigenlijk wel interessant. Niet per se omdat ze op mij zijn, maar omdat ze Rampposi niet proberen te redden waar dit prima had gekund. Chaos was tweede optie voor deze lynch met de stem van Dragonfly, maar toch besluit Ingrid bijvoorbeeld om op mij te gaan. So, ze red Rampposi niet door Chaos te stemmen. Dit betekent dat either Chaos ook een wolf is en het niet uitmaakt, of ze dus goed is en daadwerkelijk mij liever als lynch zag.

Ik moet zeggen dat het wel lijkt dat het treintje op mij gestart lijkt te zijn om een alternatief te bieden voor Ramp én Chaos. Chaos zelf stemde immers ook niet op Rampposi om zelf in een betere positie te komen.

@Chaos jij zegt dat er twee teams lijken te zijn. Wil je in plaats van inhoudsloos dat te noemen ook nog laten weten welke teamleden er dan zijn? En ik ben benieuwd aan welke kant jij dan staat.

BloodWolf14

Ik heb ook even Ramps posts nagelezen:

post 1
Citaat van: Rampposi op  6 december 2024, 21:29:49
Citaat van: Castiel. op  6 december 2024, 20:55:58
Ik eis BM schap
Zozo, lekker direct. Waarom denk je dat je het verdient?
[close]
Denk dat deze reactie Castiel en Ramp geen onboards maakt samen. Dan zou Castiel dus Priester zijn.

post 2
Citaat van: Rampposi op  8 december 2024, 18:46:31
Dragonfly heeft mij erop geattendeerd dat ik nog een BM stem moest uitbrengen, vandaar mijn stem op haar.
[close]
Dit kan gespeeld zijn, maar zo niet geeft dit DF ook een pluspunt voor mij. Hij had immers kunnen melden het vergeten te zijn, maar misschien wilde hij hier via DF een wit voetje halen omdat mensen haar in ieder geval nog niet verdacht vonden.

post 3
Citaat van: Rampposi op 10 december 2024, 20:54:16
Zoals eerder aangegeven heb ik morgen een toets dus wat minder actief,
Nuet alles gelezen en geen zin om random op iemand mee te gaan dat helpt nooi, dus op iemand gestemd waar ik geen stem op zag staan op de laatste pagina van het stemtopic

Wat me wel snel opviel:
Krissy haar post met "hier begint dr dag" makkelijke post om wit voetje te halen bij sommigen terwijl je eigenlijk nog niks toezegt.
[close]
Zijn stem op DF vond ik wat apart na de BM ook op haar te zetten. Lijkt me normaal gesproken niet dat je dat doet tenzij je diegene echt verdenkt, maar hij zegt dat dus niet te doen. Nogmaals DF hier als goedje naar voren. De uithaal naar Krissy hier lijkt mij voldoende om een stem op haar te zetten als je inactief bent. Dit voelt aan als Krissy in een slecht daglicht zetten zonder zelf eventueel schuldig raken aan haar lynch. Had hij immers Krissy gestemd kon zij wellicht nog zomaar lynch worden. Weer goedjespunten voor Krissy.

In zijn grote post #138 gaat hij tegen Waterwork, Krissy en Roodhapje in. In zijn conclusie komen dan ineens Roodhapje en Thelight als meest verdacht naar voren terwijl hij Thelight hiervoor nergens genoemd heeft. Beetje apart.

Wat dat betreft zou ik dus Krissy, RH en Thelight meer richting goed willen zetten. Blijf ik erbij dat RH wel kans heeft op hulpje zijn.

BloodWolf14

Triple post yippie!! "Wat is die man toch lekker bezig" zeggen jullie dan allemaal natuurlijk.

Maargoed, om mijn verdenking op Chaos nog even beknopt uit te leggen:
- Wolfjes spreiden vaak stemmen om niet allemaal verdacht te raken als ze goedjes lynchen. Dus, 1 wolfje bij Rythm stemmers (RH?) en max 2 bij anderen. Waterwork was goed, Krissy/Chaos stemmen RH, Carnage/Ingrid stemmen Krissy en Ramp/Lynn/Blood stemmen los. Krissy is waarschijnlijk geen slechtje, dus heeft Chaos meer kans. Carnage is neutraal?, dus Ingrid mogelijk slecht, en Lynn meldt gewelpt te zijn, dus meer kans op goed. Castiel mist nog een stem hier. Oftewel: Puur op lynchgedrag van wolfjes normaal heeft Chaos meer kans slecht te zijn.
- Is nauwelijks aanwezig. Eerste post op pagina 5, wat de stem op RH is. Daarna pas verder op pagina 8 met een tweede post waarin ze vragenrondjes apart noemt.
- Wil niet mee op Rampposi omdat ze hem eerder gelooft dan mij? Wat gelooft? Ze heeft Ramp voor post #145 nog nooit benoemd, dus ook niet dat ze hem goed schat. Loopt hier te zeggen dat er twee teams zijn maar noemt geen namen. Als ik vraag naar haar mening in post #89 (onderaan pagina 6) wordt dat volledig genegeerd. Al in al weinig kleur bekennen. Privé noemt ze ook alleen RH en Krissy als verdachten.
- Lynch 2 dan dus was ze eventueel een lynchoptie naast Rampposi met 3 stemmen toen hij er 4 had. Maar dan is er niemand die Rampposi probeert te redden door haar verder te stemmen. Sus :s

Alles zegt mij in ieder geval slechtje. En dan gaat het mij vooral om nauwelijks kleur willen bekennen door dingen te roepen maar daar geen namen bij te noemen. Ook mis ik heel veel het willen zoeken en ondervragen van verdachten.

BloodWolf14

Oh nou langer dan ik dacht toch. "Beknopt" baby!

Chaosimsystem_

Als ik mezelf wou redden @BloodWolf14 dan had ik beter op Rampossi mee gestemd dan had hij sowieso meer stemmen. Je wist waarom mn stem in prive zoeken we samen bewijze van spreken en hier zeg je dan dat ik er maar uit mort met niet eens een duidelijke reden buiten dan dat ik niet had gereageerd op Maarten zijn vragen.

Twee teams zag je toch uit de stemming onbewust is er een derde gekomen. Zelf zit ik in geen netwerk want voor nu kan je niemand vertrouwen want in prive vertellen ze heel andere verhalen.

Bv:
RH zeg ik tegen dat verhalen van Carnage niet kloppen en hij negeert dit helemaal en gooit mij erop. Waarom zou ik mn eigen man willen framen? Ik had vermoedens en alles wat ik zei was voor dovenmans oren.

DF: blijft vragen waarom ik RH verdenk en ook na de eerste nacht begint ze weer over RH wat me doet denken dat ze willen weten hoe ik in het spel lig.

Castiel: zegt in prive geloof je al vond ik dit straf van een gevorderde speler die me op goed zet omdat ik moet zeggen dat ik goed ben. Dus toen die ook meeging was dit inderdaad voor me een gevoel van wie probeer je voor de gek te houden.

Dus voor nu staan bij me op oranje:
Roodhapje
Dragonfly
Blood wolf
Carnage

RoodHapje

Chaos, dat komt simpelweg om datgene wat ik al 3 keer heb gezegd maar ik zeg het gerust nog een keer:

- Jij had een tunnel op mij, waarbij vermoeden van welp. (zette je op DT)
Als je bij iemand dit vermoeden hebt, pas je dus enorm op met het delen van je rol of hinten daarnaar.

De dag er op vertrouw je me toch ineens meer en claim je bij mij (In Whatsapp)
Dus het wantrouwen is niet alleen weg, het is ook ineens zo sterk weg dat je bij me durft te claimen. Dan moet je me wel echt vertrouwen zou je zeggen.

Na de verwerking geef je aan dat ik geen welp kan zijn omdat je nog leeft (in Whatsapp)
Dat was 1 van de zinnigere dingen die ik je hier heb horen zeggen wanneer je goedje was geweest.

1 dag later ben ik wel weer welp volgens jou (Zet je op DT)
Vervolgens spreek ik je weer aan in Whatsapp en slik je het direct weer in en schuift het naar Bloodwolf.

Nu is het mogelijk om te denken: Chaos twijfelt heel erg, heen en weer vliegen kan prima een goedje zijn, ze heeft gewoon weinig informatie. Maar het gaat er bij mij niet in wanneer je zo twijfelt en het gaat over de rol van welp, dat je bij mij gaat rolclaimen. Ik vertrouw dat helemaal niet en wat je dan over Carnage zegt maakt me dan ook niet echt meer uit, want ik denk dat je slecht bent.

Chaosimsystem_

Je bent goed in alles weer naar mij te draaien.
Ja heb rolclaim gedaan al geloofde je die niet prima want er is niets gebeurd inderdaad. Dan nog vertrouwen is veel gezegd en heb niet gezegd dat je welp bent. Je bent slecht want nu probeer je weer alles naar mij te zetten na vorige nacht je gefaald bent me eruit te krijgen. Je weet dat ik moeilijk te doden ben dus moet je me wel op Lynch krijgen dus zou allemaal goed oogje open houden want slecht zit dichter dan we denken.

Heb al gemerkt dat veel in prive wordt anders gezegd hier. Ook zeg je niets over het feit dat ik bij je duidelijke signalen geef van iemand slecht en je negeert dit? Nu ook negeer je weer wat ik zeg begin je weer over het welp verhaal, zijn meer slechtjes dan alleen welp.

BloodWolf14

Citaat van: Chaosimsystem_ op 13 december 2024, 10:29:55
Als ik mezelf wou redden @BloodWolf14 dan had ik beter op Rampossi mee gestemd dan had hij sowieso meer stemmen. Je wist waarom mn stem in prive zoeken we samen bewijze van spreken en hier zeg je dan dat ik er maar uit mort met niet eens een duidelijke reden buiten dan dat ik niet had gereageerd op Maarten zijn vragen.

Twee teams zag je toch uit de stemming onbewust is er een derde gekomen. Zelf zit ik in geen netwerk want voor nu kan je niemand vertrouwen want in prive vertellen ze heel andere verhalen.

Dus voor nu staan bij me op oranje:
Roodhapje
Dragonfly
Blood wolf
Carnage
Ja en dat je niet op Rampposi stemt is juist mijn probleem ook. Daar zit de wolf (niet bij mij), maar ondanks dat hij een betere keuze is om jezelf te 'redden' stem je alsnog op mij. En nu we weten dat Rampposi een wolfje was is dit toch verdacht? En mijn redenen heb ik met 3 punten en quotes zeer duidelijk uitgelegd XD

En twee teams ja: Je benoemt het nu 2x maar weer geen namen. Ik kan die teams heel anders zien dan jij. Welke namen zet jij nu in welk team?

RoodHapje

Citaat van: Chaosimsystem_ op 13 december 2024, 14:17:52
Je bent goed in alles weer naar mij te draaien.
Ja heb rolclaim gedaan al geloofde je die niet prima want er is niets gebeurd inderdaad. Dan nog vertrouwen is veel gezegd en heb niet gezegd dat je welp bent. Je bent slecht want nu probeer je weer alles naar mij te zetten na vorige nacht je gefaald bent me eruit te krijgen. Je weet dat ik moeilijk te doden ben dus moet je me wel op Lynch krijgen dus zou allemaal goed oogje open houden want slecht zit dichter dan we denken.

Heb al gemerkt dat veel in prive wordt anders gezegd hier. Ook zeg je niets over het feit dat ik bij je duidelijke signalen geef van iemand slecht en je negeert dit? Nu ook negeer je weer wat ik zeg begin je weer over het welp verhaal, zijn meer slechtjes dan alleen welp.

Ik heb nog eens teruggelezen in Whatsapp, maar wat heb ik gemist dan? Wat ik teruglees over Carnage is dat ik aan jou heb gevraagd hoe het aanvoelt. Volgensmij heb ik helemaal niks genegeerd wat je over hem hebt gezegd?

Krissy

Okay. Dan even een lijstje van mezelf:

De spelers:
* Bloodwolf > scherp aan het meedenken, redelijk contact mee, zet ik voorzichtig op goed
* Carnage  > claimt neutraal (bekend in d topic)
* Castiel > priester/ ketter, aan de hand van privé gesprekken ga ik uit van priester
* Chaos
* Ingrid
* Krissy > ik spreek mezelf sowieso vrij, maar mijn eerste stem op Ramp zegt naar mijn idee dat ik geen on board slechtje ben
* Lynn
* Maarten > 2e stem op Ramp, niet onboard slecht
* RH > goed privé contact mee, zet ik voorzichtig op goed
* The Light > beslissende stem op Ramp, zeg ik op goed
* DF > als water Castiel legitiem is, dan hooguit hulpje of ketter

Ik hou Chaos, Ingrid en Lynn over. Alle drie stemden niet op Rampposi en hebben naar mijn idee niet direct iets wat voor hun spreekt. Ik hoor graag of ik wat over het hoofd zie. Op basis van gevoel neig ik naar Ingrid. Ben benieuwd wat jullie denken.