Discussietopic - Wie verpest de voorpret?

Gestart door redeast, 4 november 2023, 12:24:47

Vorige topic - Volgende topic

Mexicanobroeder

Ik ben er. Mijn PM-box of whatever staat open

Lynn

waarom wordt er met water gegooid zo snel?

thelight288

Ik was bang eerste lunch te zijn. Heb vorig spel als slecht gewonnen en was daarvoor ook al even niet dood gegaan. Dus dacht beter misgooien dan mogelijk niet en sterven. Ik weet dat het miss zonde was. Maar als ik dood was gegaan was t net zo zonde geweest. Nu geeft het iig klein beetje info

CarnageRazor

Bedankt voor jullie vertrouwen. Ik meen me te herinneren te hebben gestemd, maar dat was dus blijkbaar niet zo.  (6)
Geen Lynch vannacht, lekker verdacht. Ik was wel effectief aan het netwerken. Anderen kunnen dat beamen.  :D

Ik had graag mezelf tot secretaris benoemd.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Waterwork

Ik neem Thelight niks kwalijk. Hij heeft mij uitgelegd wat zijn beweegredenen waren en die heeft hij hier ook genoemd. Thelight was inderdaad best een sociale lunch dus ik snap zijn keuze.

Mexicanobroeder

In ieder geval iets wat discussiewaardig is. Ik vind het ook opvallend dat er nog niemand op in is gegaan behalve Lynn.

Allereerst zou een Wijze Burger ons uitsluitsel kunnen geven en in een basisspel is dat een redelijk populaire rol om iemand geen Burger te maken en is de kans aanwezig dat er geen Priester in zit. Om dan als Ketter met water te gooien is een risico. Dat vind ik het sterkste argument om in een klein spel niet met water te gooien. Als een Wijze Burger naar Priesters vraagt en het antwoord is nul, dan ben je als Ketter gezien. Ook Stalkers kunnen al snel gevaarlijk zijn, als er 2 wolven zouden zijn (op 10 spelers niet altijd zo maar wel een optie, beetje afhankelijk van hoe sterk goed is en welke hulpjes/neutralen er zijn) dan is het een 50/50 dat je weg bent als je gestalkt wordt.

Tegelijkertijd zijn de middelen voor goed veel beperkter in een klein spel (de kans dat er geen Stalker is is best groot), dus als we te blind gaan geloven dat Thelight Priester is zou dat ons ook op het verkeerde spoor zetten en dan kan het hard gaan als we niet een van de andere slechtjes vissen. Hierbij scheelt het natuurlijk wel dat er geen nachtdode is, dat koopt alweer extra tijd. Ik zou zelf er dan ook voor kiezen om Thelight vandaag niet te lynchen, een mislukte priesteractie checken kan op voldoende manieren dat hij voor mij geen prioriteit heeft. Hem bewijzen ligt natuurlijk wel wat lastiger, dan moet bijvoorbeeld een Wijze Burger naar Ketters vragen en het antwoord 0 zijn, maar ik vind dat geen handige keuze, mijn sterke voorkeur ligt bij Priesters opvragen in deze situatie.

Dan nog even naar het gedeelte 'is deze actie logisch'. Ik snap het argument op zich: "Ik ben mogelijk snel dood dus ik gooi vast water". Alleen vind ik dan dat je wel wat laat gooit bij deze lengte deadline.  Het heeft een soort dubbel effect: Je actie is niet verloren gegaan (maar in zekere zin wel verspild voor beperkte info), maar bovenal maak je jezelf als lunch minder interessant. Wolven willen toch graag spelers met een kracht eruit, en een krachteloze Priester waar nog geen uitsluitsel over is heeft zo vroeg in het spel niet de voorkeur, tenzij ze vrezen dat de Priester direct gecontroleerd wordt. Dan vind ik het wel logisch om de actie wat ruimer voor de deadline te doen als hij ook uit deels zelfbescherming is. Dus op zich logisch en dat je niet na 3 seconden gooit ook, maar ik weet niet helemaal wat ik van de timing moet vinden.

Wat betreft de rest is er in de discussie te weinig gebeurd om op aan te haken. Waterwork heeft ook een verminderde kans op wolf zijn natuurlijk, maar dat ligt voor de hand.

thelight288

Kijk ik twijfelde ook oprecht nog over wie en inderdaad of ik t moest doen, en ja toen dl naderde moest ik die knoop wel doorhakken. En opzich dacht ik juist maakt ook niet uit dan hebben wolven minder kans lunch nog aan te passen, mocht ik erop gestaan hebben. Als ik loop van spel Lynch wordt snap ik het inderdaad. Ik denk zelf wel mogelijk dat er een ketter is. In deze verdeling zou ik 2 wolven en hulpje of 3 wolven max wel logisch

Waterwork

Wat ik eigenlijk wil vragen nu aan alle deelnemers. Ik denk namenlijk dat er een ketter is en een priester. Dus mocht er nu een priester zijn vraag ik of hij of zij zich bekend wil maken. Dan weten we dat Thelight wellicht een ketter is

Robin89

Citaat van: Waterwork op  7 november 2023, 09:35:02
Wat ik eigenlijk wil vragen nu aan alle deelnemers. Ik denk namenlijk dat er een ketter is en een priester. Dus mocht er nu een priester zijn vraag ik of hij of zij zich bekend wil maken. Dan weten we dat Thelight wellicht een ketter is

Net als Waterwork denk ik ook dat er een ketter is. Dit zou Thelight kunnen zijn, maar ik heb nog niet per se heel veel redenen om hem te wantrouwen. Tenzij er nu dus een echte priester op staat. Maar als dat niet gebeurt, ga ik er wel van uit dat Thelight echt priester is en dat er ergens anders nog een ketter zit.

Ik weet wel dat Thelight in de uren voor de DL enorm aan het twijfelen was over zijn actie. Daarover heb ik lang met hem gesproken en het kwam wel oprecht over. Uiteindelijk hakte hij pas zeer kort voor de DL de knoop door om toch Waterwork te wateren.

CarnageRazor

Combinatie conversie wolf al aan gedacht? Eerst vals water gebruiken. Ervan uit laten gaan dat hij goed is. En dan converteren. Voor je die persoon dan weer verdenkt kan het spel al in een beslissende plooi liggen.  In mijn ogen zou het dus wel heel handig zijn om te weten of het om een ketter of een priester gaat. Maar ik ben natuurlijk niet zo'n doorgewinterde speler als jullie. Dus ik kan spoken zien.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Lynn

Eens met Mexi. Je gooit met water omdat je misschien dacht lunch te zijn, maar je doet het zo laat dat je je actie totaal verspilt. De vraag is ook waarom gooi je water over waterwork, want dat leg je dan weer niet uit.

thelight288

Ik snap niet hoe het eerder wateren minder verspilling zou zijn? Geeft wolven alleen meer info om lunch op te baseren. En ja ik had bij ww twijfelend gevoel. Waarom weten al aantal mensen. Mn gevoel twijfelde meeste vij Berrie en waterwork. Verder heb ik mn overweging uitgelegd. Dus ga het hier bij laten anders val ik in herhaling.

bert-boefjes

Ik moet zeggen dat ik het toch wel een bijzondere situatie vindt. Natuurlijk snap ik heel goed van Thelight dat hij zijn actie het liefst gebruikt zou hebben voor hij eventueel dood zou gaan. Maar het maakt het natuurlijk ook lastig dat de uitslag eigenlijk ook niet echt een uitsluitsel geeft behalve dat we voor zeker weten dat Thelight Priester of Ketter is.

Het stukje wat ik een beetje mis. Is waarom hij uiteindelijk gekozen heeft voor Waterwork en waarom niet voor 123berber? Gezien ik lees dat hij daar ook over twijfelde?
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

thelight288

nou hoofdreden was omdat ik waterwork toch al mn rol had verteld en berrie niet. maar ik snap het jongens en vind het heel leuk de discussie, maar pas wel even op het blindstaren op mijn actie. ja ik snap dat mensen mij als ketter kunnen zien. dat had ik me van te voren zelf ook wel bedacht. ik hoop dat er meer is om over te discussiëren. voor mij is wel duidelijk dat waterwork geen onboard wolf behalve ketter kan zijn en hoe hij al reageerde na mijn rolclaim verwachtte ik ook niet echt ketter bij hem

yasu

Ik zit totaal nog niet in dit spel door ook wat drukke dagen. Maar thelight heeft wel met mij onder andere overleg gehad over wie te wateren. Ik heb alle info van hem dus zelf geen explicatie mening. Maar waarom ik hem waterwork als optie had gegeven was omdat die volgens hem niet direct lekker gereageerd zou hebben op de standaard claims en dat soms een indicatie is om wat door te pushen. Hij wilde per se wateren en ik had dat benoemd als mogelijke reden om dan ww te wateren. De optie ww kwam dus niet volledig uit het niets. Ik gok dat hij die optie ook met Robin heeft besproken wat ik lees.