Discussietopic - Wie verpest de voorpret?

Gestart door redeast, 4 november 2023, 12:24:47

Vorige topic - Volgende topic

123berber

Ik heb nog niet gereageerd na de lynch van Lynn en sluit me bij de meeste opmerkingen van Mexicanobroeder eigenlijk wel aan voor wat betreft de mensen die ik niet gelyncht wil zien (Thelight, Waterwork en Mexicanobroeder zelf).

Yasu vorige speldag ook even mee lopen sparren en die wist klaarblijkelijk ook van de WB actie af. Ik weet niet of hij wist dar Robin hier achter zit, maar hij wist wel dat TL hiervanaf wist en dat dit dus makkelijk te herleiden is naar Robin. Ik vind hem daarom ook niet echt een logische  wolf, aangezien wolven de controlerende rollen eruit willen hebben en Robin daarin al wel uitgespeeld was (evenals TL).

Voor mij blijven dan over Carnage, Bert en Rampposi. Carnage.
Met Carnage heb ik inmiddels wat privécontact en lijkt ook wel echt zoekende daarin. Zoekt ook het contact geregeld op en is bereid her en der wat risico te nemen om wolven te vinden.
Bert en Rampposi zelf nog niet echt gesproken moet het bij hun dus doen op het dtopic.
Jammer om te lezen dat @bert-boefjes het al heeft opgegeven. Ben wel benieuwd als je goed bent waar we volgens jou zouden moeten zoeken naar de wolven dan.
Wat betreft Rampposi. Ik zie het wel gebeuren dat hij volbloed wolf is eerlijk gezegd, maar waarom hij dan niet gered is blijft mij een raadsel. Een collegawolf had dan echt wel eerder moeite gestopt in een eventuele redactie wat niet gebeurd is.
Het enige scenario wat ik daarbij zie is dat Carnage zelf slecht is samen met Rampposi. Hij is BM en had met een wissel van Lynn naar TL rampposi wel kunnen redden, echter had dat teveel opgevallen aangezien voor de meeste mensen wel duidelijk was dat TL lynchen geen goede optie was en hij daarmee volledig door de mand zou vallen.
Een andere reden dat er niet echt vreemde wissels waren is natuurljk omdat de wolven geen reden tot paniek hadden de vorige lynch. Althans, voor de wissel van TL naar Lynn. Wat zou duiden op dat ze zich redelijk veilig wanen > Yasu, Bert en in lichte mate ook WW/Mex/Carnage.

Wat ik lastig vind is dat zowel BB als Rampposi puur intuatief begin deze lynch op TL zijn gegaan. Terwijl hij 1) Ramp heeft gelyncht, 2) de beslissende stem op een sjamaan heeft gedaan en 3) volop werd aangevallen door ao de sjamaan de vorige lynch.

Na wat over en weer geapp (helaas nog niet met BB) en telkens dit bericht aan te vullen ga ik toch mee op Bert (sorry als je goed bent!)

WCeend!! Zomerspelen 2014

yasu

Toch stiekem blij dat mijn tunnel op BB terecht was en ik niet zelf net als Rampposi een grote fout aan het begaan was :') (Sorry BB <3)

123berber

Oke, het meeste valt wel redelijk op mijn plek nu.

Het moge duidelijk zijn dat we op zoek zijn naar een ketter!
Waterwork valt voor mij af, aangezien Thelight en hij elkaar redelijk leken te vertrouwen. WW zou in deze fase van het spel echt niet een van zijn vertrouwelingen eten als wolf.
Mexicanobroeder vind ik nog steeds de sterkste discussieposts maken, goede analyses en conclusies waarin ik mij kan vinden. Tevens lijkt zijn verhaal te kloppen met de info die ik verzameld heb!
Yasu had een terechte tunnel op BB en zou ik op basis van de stemmen lynch 1 vrij durven spreken in het voordeel van yasu. Waren het niet dat ze zich op dat moment beide redelijk veilig waande.
Carnage ging direct voor de BM ketting en had de derde stem op BB. Had in die fase echt nog niet op zijn medewolf hoeven stemmen als die slecht was geweest.
Rampposi dreigde lynch te worden dag 2 en daar is niemand tegenin gegaan, wat me ergens toch doet twijfelen of hij wel slecht is. Echter op basis van de stemmen van afgelopen lynch lijkt de kans dat hij slecht is groter dan dat Yasu of Carnage het is. Waarom hebben de wolven geen actie ondernomen op het redden van Ramp dag 2 is dan de vraag. Bert had nog prima mee kunnen gaan op de trein op Lynn toch?

WCeend!! Zomerspelen 2014

Rampposi

Ik weet niet hoe jullie denken, maar ik heb nu 3 rolclaims en ook mijn rol gedeeld met die mensen. Op basis daarvan wil ik eigenlijk een heel simpel voorstel doen waardoor we niet meer kunnen verliezen.
Er is een stalker claim die 2 mensen heeft bevestigd. Hierdoor vallen mexicanobroeder, 123berber en waterwork af voor de lynch.
Dan hebben we nog yasu, carnage, en mij. In deze groep zijn 2 controleerbare rollen te testen, namelijk jager & prins. Ik val hier buiten.

Jullie mogen mij lynchen, want het spel is al gespeeld. Ik ben burger maar als zo het spel gespeeld kan worden, dan is dat zo.

Ik stel dan in ieder gevaal voor om na mijn lynch de prins te lynchen, want deze kan makkelijk gecontroleerd worden. Als laatste kan je dan nog een kager lynchen om een eventueel schot te gebruiken als dat nodig mocht zijn.

Hoe denkt men hier over? Slecht gaat niet meer kunnen winnentoch?

Waterwork

Begrijp ik hieraan goed dat jij jezelf opoffert?

Rampposi

Citaat van: Waterwork op 11 november 2023, 18:07:31
Begrijp ik hieraan goed dat jij jezelf opoffert?
Nja, jij zit in het netwerk en weet wss alle rolclaims, dus als mij lynchen de beste oplossing kan geven om dat laatste slechtje te vinden, dan ben ik zeker bereid mijzelf deze lynch op te offeren.

Mexicanobroeder

Maar hoe levert dat de beste oplossing op? Voor mij komt die gedachte een beetje uit het niets.

yasu

Heel eerlijk zou ik dan eerder de prins lynchen of de jager met zijn schot op een ander potentieel slechtje (ookal kom ik er dan als jager niet lekker vanaf dit spel) dan de burger. En waarom is de stalker zo volledig vrij? Een mislukte actie gehad hebben en een actie bij iemand gezien hebben kan net goed gegokt zijn natuurlijk. Maar eens dat slecht weinig kans lijkt te hebben.

CarnageRazor

Lynch mij maar.

Ik ga er niet verder over in discussie. Het spel is toch gespeeld. We hebben overmacht.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Rampposi

Nee de prins lynchen is nu geen optie. Waarom?
Prins verliest stemrecht, en is dus geen lynch, stel lunch gaat door op berrie/mex/ww, dan ben je met 5 en 4 met stemrecht.
Dan zou je de jager lynchen die mij (burger) schiet, ben je 2 mensen kwijt en houd je nog 2 mensen van berrie/mex/ww over en carnage de bm zonder stemrecht. Dan wint slecht de volgende lynch met een geslaagde lunch.
(Ervanuitgaande dat zowel yasu, als carnage beide goed zijn).

yasu

En wat is dan het verschil tussen nu jou als "burger" lynchen? Loopt toch exact hetzelfde? Aan mensen met stemrecht iig verlies je dan net zo veel.

Rampposi

Ten allen tijden zou je wel de jager na de prins lynchen vanwege het verlies van stemrecht, echter als een lunch niet door gaat, dan vervalt deze 'eis'

Rampposi

Citaat van: yasu op 11 november 2023, 23:36:56
En wat is dan het verschil tussen nu jou als "burger" lynchen? Loopt toch exact hetzelfde? Aan mensen met stemrecht iig verlies je dan net zo veel.
Nee, want dan ben je met een geslaagde lunch met een nog te bewijzen prins en een nog te bewijzen jager. Dan lynch je de prins, is hij prins, blijft hij BM, lunch gaat door is het prinsBM zonder stemrecht met een jager en nog 1. Jager lynch je en schiet de anders is een winst voor prins bm zonder stemrecht (want bm heeft doorslag)

Rampposi

In al mijn scenarios ga ik er van uit dat het slechtje dan nog in de ww/mex/berber groep zit, ik heb dit door maar als de laatste wolf bij ons er tussen zit, stopt een scenario natuurlijk vervroegd.

Rampposi

Citaat van: yasu op 11 november 2023, 21:15:49
Heel eerlijk zou ik dan eerder de prins lynchen of de jager met zijn schot op een ander potentieel slechtje (ookal kom ik er dan als jager niet lekker vanaf dit spel) dan de burger. En waarom is de stalker zo volledig vrij? Een mislukte actie gehad hebben en een actie bij iemand gezien hebben kan net goed gegokt zijn natuurlijk. Maar eens dat slecht weinig kans lijkt te hebben.
Ik ging er eigenlijk van uit dat het 2x gelukt was,zonder actie of iets want als je een actie ziet kan dat ook gewoon de lunch zijn natuurlijk. Als er duidelijkheid over kan komen graag. Denk dat dat wel cruciaal kan zijn op dit moment.