Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic - Wie verpest de voorpret?

Gestart door redeast, 4 november 2023, 12:24:47

Vorige topic - Volgende topic

Mexicanobroeder

Uit altruistische overwegingen klopt dat ja, je wil het liefste dat de wolven hun lunch niet wijzigen. Echter, als je zelf niet dood wil, komt het opeens een stuk beter uit om vroeg genoeg te doen dat je verwacht dat wolven gaan wijzigen, want je wil zelf geen lunch worden. Zeker dag 1 is de kans heel klein dat de wolven een mislukte wateractie op de lunch zetten, deze speler is effectief burger die wat makkelijker te checken is, maar ook verhoogde kans heeft om op de lynch te komen. Ik heb zelf als Priester ook wel eens gewaterd om geen lunchdoelwit te zijn, al was dat later in het spel (en toen vonden ze me zo gevaarlijk dat ik toch meteen dood moest  :-* )

In die zin zou ik verwachten dat je enkele uren voor de deadline met water knalt, uit zelfbescherming. Nu kan het dat daar niet over is nagedacht of dat door twijfel uitstel is gekomen, maar blijft wel dat dat me opvalt. Al is dit altijd zoiets wat je dubbel kunt interpreteren: Een ketter zal immers zoveel mogelijk moeite doen om zijn actie te laten lijken alsof hij priester is. Uitstel om een meer zekere wolf te pakken te krijgen is natuurlijk altijd gunstig, maar hoe groot is die kans dag 1 precies?
Dus dan is voor mij de vraag: Is hier niet over nagedacht en komt dat omdat Thelight ketter is en hij niet goed genoeg in de huid van de priester kroop, of komt het omdat hij als priester de actie net wat minder ver doorgedacht heeft dan sommigen zouden doen?

Mijn standpunt blijft in deze situaties meestal 'waarom zou je zo de spotlights zoeken als ketter'. Vind ik in dit geval ook nog steeds (en hij kan makkelijker gecheckt worden dan andere spelers enzo), en mensen die nogal snel willen schreeuwen om Thelight op het hakblok te gooien zijn dan ook mijn verdachten. Dan kom je effectief op het lijstje wat Thelight gaf, al vond ik wel dat yasu ook nog opties open wilde houden als ik zijn post las en dat vind ik ook wolfs gedrag.

Als ik kijk naar de volgorde vd discussie:
- Ik geef voorkeur aan vandaag niet TheLight lynchen
- WW vraagt of een andere priester zich bekend wil maken. Dit lijkt niet gebeurd.
- CR komt met een mogelijk wolvenplan waar ik van denk dat de kans dat dit met 10 spelers gebeurt vrij klein is
- Lynn geeft aan dat laat water gooien je actie verspillen is. Wat bedoel je hier met 'verspillen'? @Lynn Aangezien je duidelijk aangeeft dat de timing te maken heeft met de mate van verspilling, dan ben ik wel benieuwd hoe die twee zaken met elkaar verhouden.
- Bert vraagt waarom WW en niet Berber. Antwoorden hierop druppelen langzaam binnen
- yasu geeft aan dat hij al eerder van de wateractie wist, dat deze eraan zou komen
- Bert klaagt nog (mi terecht maar goed you do you) over altijd maar weer meteen rollen smijten. Op dit punt is wel duidelijk dat Bert en Lynn hun pijlen op Thelight hebben gezet.

Daarna komt Ramppossi nog met een langere post waarin hij uitspreekt dat hij verwacht dat Thelight ketter is, maar op dat moment waren wel al 2 stemmen duidelijk richting Thelight aan het gaan. Yasu geeft daarna ook nog aan dat hij ook best 'de mogelijkheid ziet om op Thelight te gaan'. Nu moet wel gezegd worden dat toen al duidelijk was dat er 3 op Thelight zouden gaan, dus om mensen naar Thelight te duwen was dit niet echt nodig.

Als ik dit zie verwacht ik niet dat Bert en Lynn samen wolf zijn, samen zo de aanval openen op een doelwit lijkt me te risicovol. Ik verwacht als Thelight priester is wel dat 1 van hen of Rampposi wolf is, het is eenmaal iets makkelijks om op in te hakken. Rampposi heeft dan voor mij de grootste kans omdat ik die ook nog wel met 1 van de andere 2 als wolf zie.

123berber grossiert overigens in afwezigheid, in een discussie waarbij één punt is waarop je kleur moet bekennen vind ik dat ook wel opvallend (lekker makkelijk om als wolf geen kleur te bekennen). Maar goed, misschien heeft ie daar zijn redenen voor. Op dit moment neig ik naar Rampposi, maar ik ben wel bereid om te wisselen als dit betekent dat Thelight vandaag niet op het hakblok komt omdat ik denk dat we daar niet veel verder mee komen.

yasu

Ik vind zelf juist dat BB wel de aanval opent, maar het ietswat subtiel houdt waardoor het ook niet per se voor mij drukkend is waar ik lynn en rampposi heel hard stelling zie nemen. Samen eigenlijk met het welp verhaal wat slechtjes in een klein spel vaak doen zou ik huidig juist neigen naar BB. Rampposi knalt er even hard een post in met kleur, en daar zie ik ook wel wat theorieën in die hij erg stellig gelijk voor waarheid lijkt aan te zien, voor mijn gevoel doet rampposi dat vaak als goedje, waar zijn theorieën als slechtje wat vaker geordend en realistisch voelen te zijn (naar mijn mening iig). Ik neig dus zelf juist nog naar lynn en rampposi goed / iig niet samen wolf doordat ze er beide juist stellig induiken.

yasu

En ja ik hield expres de bal richting thelight nog even open omdat ik wel lichte twijfels heb natuurlijk. Ja het past in wat we samen vorig spel deden, nee het past niet in dat ik niet zie dat een ketter zichzelf dag 1 al tot een 50:50 wil benoemen als het niet nodig is. Dat hij wat te hard zou spartelenen en uit paniek met teveel mensen zijn rol gedeeld zou hebben zou ik sws voor onzin aanwijzen XD aangezien iig wij twee welgewogen het risico hebben genomen, en blijkbaar met mij meer anderen. Aangezien ik zelf ook dacht eerste lunch te kunnen zijn en er toch geen kettingwelp aanwezig zou kunnen zijn wilde ik die gok wel nemen. hooguit was ik gewelpt en/of geluncht. Als hij nu bij andere spelers dan robin en waterwork juist zijn rol nog had gedeeld had ik meer angst gehad, omdat dit in ieder geval de spelers zijn waar ik hem wel wat meer risico zou zien durven nemen. De twijfel bij mij zit hem vooral in dat hij nog samen met ww en/of robin slecht zou kunnen zijn, dat waterwork wel echt neutraal is en direct naar slecht is getrokken door thelight en thelight en robin samen wolf zijn waardoor ze al een groepje van 3 hebben gecreëerd.. maar om mezelf daarin te quoten vind ik dat wel een sterke ALS ALS ALS ALS theorie waar ik tot nadere orde dan ook nog niet rekening mee ga houden.

Robin89

De stemming verloopt nu erg gespreid en ik moet eigenlijk al wel gaan stemmen omdat ik straks geen tijd meer heb... en ik neig nu echt het meeste naar Lynn maar zij heeft nog geen enkele stem.
Ga nu toch mijn stem op Lynn zetten en zal proberen hier kort voor de DL nog even in te loggen om te zien hoe de stemming verloopt. Ben eventueel wel bereid om te switchen naar één van de andere rode spelers op Luuks lijstje.

Lynn

Wel hij dacht lunch te worden, dus wilde hij vast water gooien. Stel hij was idd lunch dan konden we geen vragen stellen zoals hoe en wrm. Als hij de lunch wilde voorkomen had hij beter vroeger gegooid dat is wat ik bedoel met verspilling laat. 1ls hij vroeger gegooid had hadden we vragen discussie kunnen hebben. Daarom denk ik dat hij slecht is, als ik priester ben zou ik dus niet claimen bij verschillende mensen die maar zelf beslissen wat ik met mijn water doe. Als letter ga je makkelijker advies halen bij anderen om zo verantwoordelijkheid bij meerdere te leggen.

Dus omdat ik niet expliciet in mijn post ketter of geen ketter en eerst uitleg wil over hoe en wat ben ik slecht? Okay...

@Waterwork kan ik het helpen dat anderen exact schrijven wat ik wilde schrijven maar gewoon echt niet in staat ben het zo neer te schrijven?

thelight288

Mijn overweging ik zie grote kans lunch te zijn dus ja ik ga sneller mn rol delen dan normaal,en speelde ik beetje yolo, omdat als ik niks doe wss ook lunch ben. Ik had mn zinnen al op ww te wateren, maar waterwork had bij Robin precies hetzelfde verhaal als bij mij. Dus dan kan die precies meedenken. Yasu heb ik deels verteld maar lang niet zo veel info als Robin. Ik wilde niet perse overleven, ik wilde niet sterven met mn actie dus laat wateren was juist bewust en twijfelde toch nog. Ik bedoel liever ik lunch dan ineens door mijn actie een ziener eruit bij wijze van spreken. Nogmaals ik snap de twijfels, maar hoezo zijn jullie theorieën aannemelijker voor jullie dan mijn overweging? Als ik wel lunch was had ik mn redenen bij meerdere spelers uitgelegd dus. Dat zou ook niet verspilt zijn.

thelight288

Dan moet ik vrij zeker zijn dat er geen priester zou zijn, want anders was daar nu vast al iets naar voren gekomen

bert-boefjes

Citaat van: yasu op  8 november 2023, 14:58:30
Ik vind zelf juist dat BB wel de aanval opent, maar het ietswat subtiel houdt waardoor het ook niet per se voor mij drukkend is waar ik lynn en rampposi heel hard stelling zie nemen. Samen eigenlijk met het welp verhaal wat slechtjes in een klein spel vaak doen zou ik huidig juist neigen naar BB. Rampposi knalt er even hard een post in met kleur, en daar zie ik ook wel wat theorieën in die hij erg stellig gelijk voor waarheid lijkt aan te zien, voor mijn gevoel doet rampposi dat vaak als goedje, waar zijn theorieën als slechtje wat vaker geordend en realistisch voelen te zijn (naar mijn mening iig). Ik neig dus zelf juist nog naar lynn en rampposi goed / iig niet samen wolf doordat ze er beide juist stellig induiken.

Ik ben dat niet met je eens. Net wat ik al meerdere keren al gezegd heb, ik snap gerust waarom Thelight zijn actie heeft gebruikt en als de actie wel geslaagd was dan was ik ook net zo benieuwd geweest naar hoe hij er dan bij gekomen was. Maar nu heb je een plotselinge actie, die niet geslaagd is. En waar je in de discussie van te voren ook werkelijk niets over gelezen hebt. Is het dan raar om nieuwsgierig te zijn naar wat er dan aan de hand is geweest dat het tot zo'n actie vlak voor de deadline heeft geresulteerd? Als ik er niets over gezegd of gevraagd had dan was ik waarschijnlijk als verdacht bestempeld omdat ik dan te stil in de discussie was.
Kijk ik heb niet alle informatie die jullie blijkbaar wel tot je beschikking had. Dus ik had geen idee waar dit op gebaseerd was. Dan is het toch niet zo raar dat je iets wilt weten in plaats van maar ja te knikken en simpel mee te stemmen?

Maar goed, ik vind dit van jou uit wel een stukje selectief lezen en daarbij veel te makkelijk gezocht. Dus mijn stem zal naar jou toe gaan.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

yasu

Welk gedeelte hierbij is volgens jou selectief gelezen aangezien ik verder over iedereen die actief bijgedragen heeft aan de discussie ook een mening heb gegeven?

Waterwork

Ik heb besloten ik ga switchen en wel op Rampposi. Waarom nou omdat zijn verhaal heel wolf overkomt heeeel lang en vooral het 1e stuk in zijn verhaal krijg ik kriebels van. Hij zegt bewust geen contact te zoeken. Maar naar mijn weten en ik heb het nagevraagd js dat altijd zo. Dus ik vind dit erg opvallend. Ik kan nog altijd wisselen maar voor nu is Ramp slecht

123berber

Een eerste reactie van mij naar het lezen van de discussie. @thelight288 je gaf aan te twijfelen tussen WW en mij. Uiteindelijk na uitgebreid overleg met Robin en wat minder uitgebreid overleg met Yasu heb je mede op advies van beide waterwork gewatert. Waarom ben je niet juist voor mij gegaan? Ik bedoel met 10 spelers is de kans (ervanuitgaande dat jij priester bent en handelt vanuit je priesterschap) dat je met tenminste één slechtje hebt gesproken best aanzienlijk. Waarom dan niet juist degene wateren waar de anderen jou niet naartoe duwen?

Of TL priester of ketter is vind ik nu dus ook nog moeilijk inschatten. Ik kan me niet voorstellen dat een ketter zich nu kenbaar zou maken dmv een wateractie, maar juist omdat ik dit denk en ik dit al meerdere mensen heb horen zeggen zou het een onwijs sterke move zijn om als ketter te doen. Het argument van dat er dan mogelijk een priester zich komt melden vind ik daarin ook niet perse sterk, immers die kan ook verkeerd wateren en daarna net zo goed als ketter bestempeld worden.

Voor nu vind ik het mijn stem niet waardig om voor TL te gaan en zal ik toch nog eens door de discussie gaan om te kijken wie dan wel.

WCeend!! Zomerspelen 2014

thelight288

Citaat van: 123berber op  8 november 2023, 19:08:42
Een eerste reactie van mij naar het lezen van de discussie. @thelight288 je gaf aan te twijfelen tussen WW en mij. Uiteindelijk na uitgebreid overleg met Robin en wat minder uitgebreid overleg met Yasu heb je mede op advies van beide waterwork gewatert. Waarom ben je niet juist voor mij gegaan? Ik bedoel met 10 spelers is de kans (ervanuitgaande dat jij priester bent en handelt vanuit je priesterschap) dat je met tenminste één slechtje hebt gesproken best aanzienlijk. Waarom dan niet juist degene wateren waar de anderen jou niet naartoe duwen?

Of TL priester of ketter is vind ik nu dus ook nog moeilijk inschatten. Ik kan me niet voorstellen dat een ketter zich nu kenbaar zou maken dmv een wateractie, maar juist omdat ik dit denk en ik dit al meerdere mensen heb horen zeggen zou het een onwijs sterke move zijn om als ketter te doen. Het argument van dat er dan mogelijk een priester zich komt melden vind ik daarin ook niet perse sterk, immers die kan ook verkeerd wateren en daarna net zo goed als ketter bestempeld worden.

Voor nu vind ik het mijn stem niet waardig om voor TL te gaan en zal ik toch nog eens door de discussie gaan om te kijken wie dan wel.

Dit heb ik ook nog verteld ergens. Ik had waterwork mijn rol ook verteld dit gaf vooral de eind doorslag. Plus jou had ik jou kort gesproken. Dus ik kon mijn gevoel bij jou minder onderbouwen. Bij waterwork had ik iets voor mij gevoel gegronderde twijfels

123berber

Mijn stem zal in ieder geval niet naar waterwork gaan. In het scenario dat TL priester is, is WW hooguit een hulpje en in het scenario dat WW volbloed wolf is zou TL als ketter wel heel veel risico nemen.

Wel belangrijk overigens wat ik na een aantal keer lezen pas echt door had:
Er is door een wijze burger het aantal ketters opgevraagd. Het antwoord hierop was 1.
Dit verandert overigens niet m'n standpunt over het stemmen op TL.

De discussie voelt voor mij nu trouwens een beetje als een tweestrijd en moddergegooi tussen enerzijds team pro rolclaimen: Yasu, Robin, WW en TL en een soort van antireactie daarop van Lynn, Bert-Boefjes, Rampposi. Echt inhoud heeft dit topic nog niet, dus zal ik het over een andere boeg gooien.

Ik zie het (in de huidige dynamiek van het spel) nu niet zo gebeuren dat de slechtjes verdeeld zit over beide groepjes en aangezien er bij het groepje om TL heen wel het een en ander aan informatie/netwerk lijkt te ontstaan verwacht ik eerder een slechtje bij de andere drie, of een van de tussenliggende (Mex/Carnage). Grappig om te zien/horen dat sommige al wat met Carnage gesproken hebben en genetwerkt hebben. Ik heb nog geen contact gehad met hem maar vind hem hier ook weinig opvallen eerlijk gezegd. Een BM campagne en een korte post met een erg onwaarschijnlijk scenario. Nog geen echte red flags, maar zou hier wel wat meer van hem willen zien. Mex vind ik fijne posts maken: uiteenzetten wat mogelijke opties zijn, en wat theorieën over het spel toelichten.
Van het groepje Lynn, Bert en Rampposi vind ik er nog niet eentje hard wolfs uitpringen, maar valt de post van Rampposi mij wel het meeste op. Hij schetst dat claimen op dag 1 juist heel onlogisch is om als priester te doen. Maar uitgaande van het scenario dat TL wilde wateren op dag 1 is het toch heel logisch om op voorhand dan toch al bekend te hebben hoe de voorkeuren van bepaalde spelers liggen? Mocht je een wolfje wateren dan heb je wat extra goedjes te pakken indien je hun advies hebt opgevolgd, of juist wat slechtjes als ze het water bij iemand hebben weggelokt die gestorven is. Ook vind ik zijn hele verhaal over waarom Bert al dan niet goed moet zijn een gek verhaal.

WCeend!! Zomerspelen 2014

thelight288

Ik had zelf slechter gevoel bij Lynn dan ramp, mn stem op Berrie doet zo ook niks

thelight288

als ramp geen wolf is was mijn wissel iig goed. helaas geen volbloed slechtje eruit, maar een slechtje eruit is altijd goed.