Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

300

Gestart door Meister, 20 maart 2007, 19:32:38

Vorige topic - Volgende topic

Meister

neej het zijn geen mythologische wegens gwn gedrochten :P

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Selinde

Gemuteerde mannen? Dat kan ik me helemaal niet meer herinneren  ???

Hooguit wat veel spieren... Waar ik overigens totaal geen problemen mee heb *kwijl*

Meister

Het is nou een tijdje geleden dat ik het gezien heb maar welke ik me dus nog kon herinneren was die lelijkerd die met de Immortals meeliep die vast zat aan kettingen en 2x zo groot was als de rest en gehakt probeerde te maken van de Spartanen met zijn slagersmes.... die zag er best gemuteerd uit.

Selinde

Oh ik herinner me nog wel die Quasimodo-gast die eigenlijk Spartaan was maar zich toen aansloot bij de Perzen. Die was echt lelijk :P

Meister

Dat kan je dus echt niet meer lelijk noemen he. Vind het niet gek dat die normaal van de rotsen gooien, want van zo'n figuur krijgen alle andere kinderen nachtmerries. Maar aan de andere kant als je nou een leger maakt met van die gedrochten dan kunnen ze een mooie voorlinie vormen ^^.

Wurn

Ik zei gisteren nog dat ik er nog nooit van heb gehoord. Wat zag ik die avond op de TV: een reclame van 300. "Nu op DVD. 300"  :o
Howl with me fellow wolves. Howl!

Selinde

Oeeeh magie. :o Of toeval :P

@Meister; jij kan dan ook eindelijk in de voorlinie staan! ^_^ Ok sorry die was erg onaardig ;) Grapj.

Beertyah

De film is eigenlijk het verhaal verteld door die ene spartaan.
Dus heel de film verloopt in het oogpunt van de spartanen. Sommige dingen die hij belangrijk vindt zal hij dus overdrijven, en wat hij minder belangrijk vindt gewoon niet zo vermelden.

In de spartaanse cultuur werden deze mismaakte mensen als onwaardig en soms zelf slecht beschouwd. Het is dan ook normaal dat de verteller de bultenaar die de spartanen verraad beschrijft als een afzichtelijk wezen.
Net als het normaal is dat deze spartaanse verteller sommige van de sterkere vijanden als monsters beschrijft, want een normaal mens zou nooit een sterkere tegenstander kunnen zijn tegen een spartaan.

Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld ook de priesters met de orakels. Zij worden beschreven als oude misvormde schepsels, die hun perverse drangen botvierden op de knappe vrouwelijke orakels.
Maar dit is natuurlijk het standpunt van de verteller. Die verteller gelooft dat het zo is, maar is het ook zo? Misschien schildert hij de priesters af als gedrochten, omdat hij een afkeer heeft van deze mannen die geen krijgers zijn. Of in een afkeer van het feit dat het orakel had besloten dat de spartanen niet het oorlogspad op mochten gaan.

Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik wil zeggen. :)

Meister

verdiep jij je soms in dingen ...

Beertyah

Citaat van: Meister op  2 september 2007, 15:08:40
verdiep jij je soms in dingen ...

Ehm, dat had ik eigenlijk gewoon een beetje bedacht nadat ik de film 2 keer had gezien :P
De eerste keer vond'k het maar dom van die gedrochten, maar na de tweede keer had'k dus door wat ik allemaal uitlegde.

En daarnaast maak ik gewoon graag lange posts :P

Xindar

Ik heb de film 2 keer gezien. Ik ben niet zo'n fan van dit soort films... maar deze vond ik zeer zeker wel mooi. Goed verhaal, mooi in beeld gebracht en zeker een aanrader. :)

Meister

Haha ik heb 'm ook 2x gezien maar dat had ik er nog niet helemaal achter gedacht, het klinkt iig heel erg logisch.

labyrinth

Haaj,

Waar ik me heel erg aan stoor bij deze film, is dat het niet gebaseerd is op feiten,
Ze hebben teveel bewerkt om het een goede film te maken, het komt niet meer overeen met
de geschiedenis... die slag was niet tussen 300 spartanen en heel veel perzen..
Het waren 300 spartanen, maar naast die 300 spartanen waren nog heel wat grieken uit athene etc... ze waren nog steeds in de minderheid, maar niet zo grof.

Meister

Toch niet uit Athene ^o)??? die vochten op zee

Forsaken

Ik heb de film gezien op Lowlands, en ik vond hem echt slecht   (A)

Ehm, waarom ook al weer. 
Kan me de film niet meer precies voor me zien maar ik weet nog dat ik vond dat er niet heel veel boeiende dingen in gebeurden.