Rolvoorstellen

Gestart door adriaan, 7 oktober 2022, 10:36:58

Vorige topic - Volgende topic

Rampposi

Medium
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Medium verbindt een deel van zijn ziel aan een speler. Zodra deze speler sterft, kan de Medium elke nacht 1 vraag aan alle doden stellen. Deze mogen alleen met ja of nee beantwoord worden.

Beperkingen:
De Medium moet voor het vallen van de eerste nacht een persoon kiezen aan wie hij zijn ziel verbindt.
De Medium mag pas vragen stellen als de gekozen persoon is doodgegaan.
De Medium mag een keer per nacht een vraag stellen en krijgt het antwoord 24u later na de nachtverwerking.
De Medium mag geen vragen stellen in de trant van; "Zit er een conversiewolf in?" Of "zit er een pyromaan in?".
De Medium mag wel vragen naar allianties.
De Medium mag geen vragen stellen over bijrollen als adel/ijzeren heijn/cupido/zvw/bloedbroeders in combinatie met een naam.
De Medium mag wel vragen of er een bijrol aanwezig is, m.u.v. koppels/cupido.

Tijd van de actie:
Verbinden van ziel: dag 1
Stellen van de vraag: Stap 12

CarnageRazor

Rol: Sirene
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De sirene kan elke nacht de stem van een speler stelen.
Deze mag gedurende volgende speeldag op geen enkele manier contact leggen met andere spelers.
Hij/zij mag dus ook niet stemmen.
Het enige dat de beroofde speler kan en mag uitbrengen is: "..."

Beperkingen:
De Sirene mag iedere speler maar 1x treffen met zijn/haar krachten.
Doen alsof je door een sirene bent bestolen, wordt bezien als spelbederf.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Nephtysis

Rol: Welp met eeuwige jeugd
Alliantie: Slecht

Eigenschappen:
Als basis, zie welp.
Aanpassingen: deze welp kan ook na nacht 3 blijven welpen.
Deze welp groeit niet op en blijft het hele spel een offboard slechte.

Beperkingen:
Zie welp + boven.




Ik zit op mobiel dus dingen uiitikken is wat lastiger hier.

It does not matter who is right, only who is left. ~ Anonymous

Rampposi

Rol: Diplomaat
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Diplomaat houdt zich erg bezig met politiek. Voor elke bezoeker die hij krijgt in de nacht, krijgt hij een extra stem overdag.

Beperkingen:
De Diplomaat heeft diplomatieke immuniteit, dit betekend dat hij op geen enkele manier beschermd kan worden in de nacht.
De stemmen die de Diplomaat extra in zijn bezit krijgt, gelden voor 1 dag.

Tijd van de actie:
Verzamelen stemmen (hele nacht)
Inzetten stemmen (automatisch tijdens dag)


Eventueel een extra stem per 2 bezoekers of maximaal 1 extra stem.

Falsifica

#19
Op basis van de Diplomaat rol, aangezien ik het idee interessant vind, maar 'm eigenlijk beter in Neutrale (die kan kiezen) positie zou zetten:


Rol: Diplomaat
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De Diplomaat houdt zich erg bezig met politiek. De Diplomaat kan een speler zijn stem-kracht ontzeggen voor 1 speldag.

Beperkingen:
De Diplomaat heeft diplomatieke immuniteit, dit betekend dat hij op geen enkele manier beschermd kan worden in de nacht.
De Diplomaat kan slechts 3 keer zijn actie doen.
De Diplomaat mag niet 2 dagen op rij op dezelfde speler zijn kracht gebruiken.
De speler wiens stemkracht ontzegd wordt, krijgt dit van de spelleider te horen (maar niet wie de Diplomaat is).

Tijd van de actie:
Overdag (Lynch).
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

yasu

Ik ben er zelf ook een beetje op doorgegaan hoe ik in ieder geval in mijn hoofd er ook een beetje een gebalanceerde rolverdeling omheen zou kunnen plakken, zonder hem te bewijzend te maken of anderen ermee te kunnen bewijzen. Hij valt nu een beetje tussen een Prins en Adel in qua kracht voor mijn gevoel.

Rol: Diplomaat
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Diplomaat is de hele tijd met politiek bezig en probeert de belangen van zichzelf en het dorp meer kracht bij te zetten. 2 maal in het spel kan de Diplomaat zijn stem extra laten horen door zijn stem te verheffen. Hij geeft dit overdag door aan de spelleider. Zijn stem zal hierdoor bij de huidige stemming dubbel tellen. Wanneer hij dit doet zal door zijn diplomatieke immuniteit ook tot maximaal 2 stemmen die op hem zijn gezet vervallen. Dit zorgt er wel voor dat hij wat negatiever in beeld komt, hierdoor moet hij een dag rust nemen om weer even voor zijn nieuwe ideeën te lobbyen.

Beperkingen:
De Diplomaat kan zijn actie slechts 2 keer in het spel uitvoeren.
De Diplomaat moet na zijn actie een dag rust nemen, hij kan een speldag na zijn actie deze dus niet nogmaals gebruiken.

Tijd van de actie:
Overdag (Lynch).

Rampposi

Rol: Manipulator
Alliantie: Slecht (hulpje)

Eigenschappen:
De manipulator houdt van manipulatie. Hij zet graag zijn venijnige tong in om andere mensen met hem mee te krijgen. Dit heeft de persoon zelf pas later door.
De Manipulator kan in de nacht een naam van een doelwit insturen die hij wil manipuleren. Het doelwit zal indirect meestemmen met de manipulator, maar weet dit zelf niet van te voren.
Het doelwit brengt dus wel een eigen stem uit.
De manipulator is een onboard hulpje, staat in contact met de wolven, maar mag de lunch niet plaatsen.

Beperkingen:
De Manipulator is beperkt tot 2 acties.
Het doelwit mag zijn eigen stem uitbrengen. Deze is echter ongeldig. Het doelwit krijgt na de lynch te horen dat hij is gemanipuleerd.

Tijd van de actie:
Stap 17.

CarnageRazor

Rol: Leeuwenwelp
Alliantie: Goed, of extra rol

Beschrijving:
Wanneer de leeuwenwelp tot burgemeester wordt verkozen mag hij elke nacht de naam van iemand insturen, wanneer deze persoon slecht is krijgt hij hier melding van. Als de actie mislukt kan hij de nacht nadien opnieuw proberen. Is het resultaat positief kan hij naderhand niet meer insturen.

Beperking:
- Afhankelijk van burgemeesterschap
- Kan maar 1x een slechtje ontmaskeren

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Simile

Ik vind de pyromaan zoals die nu is een beetje saai is en zeker als die slecht kiest niet heel veel impact kan maken ( behalve als die nacht 1 de ziener platbrandt oid), 2 opties voor een aanpassing:

1. Iedereen die dezelfde nacht een actie doet op het doelwit van de pyromaan raakt ook zijn/haar rol kwijt in de vuurzee
2. Iedereen die dezelfde nacht een actie doet op het doelwit van de pyromaan heeft 50% kans te sterven in de vlammen (in geval van wolvenlunch geldt dat voor 1 van de random gekozen wolven).

Lynn

Ik wil de stoorwolf terug brengen op de gevorderde lijst.

Stoorwolf
Eigenschappen:
De stoorwolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages (komende dag óf nacht) verstoren, zodat er een valse rol bekend wordt gemaakt aan de boden. De daadwerkelijke rollen blijven de rest van het spel onbekend. Als de stoorwolf dus 'burger' instuurt, zal een bode altijd 'burger' horen, ongeacht wat de rol van de dode persoon was.

Beperkingen:
- Hij kan dit slechts éénmalig doen.
- Hij doet zijn actie 's nachts, wanneer hij dus de rollen van overdag gestorven personages verhult, zijn dat dus niet de rollen van de dag waarop hij de pm stuurde naar de spelleider, maar de rollen van de dag na de eerstvolgende nacht.
- Hij kan enkel de rollen verdraaien van de dag óf de nacht, maar niet beide.

Shaddow

Forensisch onderzoeker

Eigenschappen:
De forensisch onderzoeker kan een gestorven speler onderzoeken voor meer informatie.

Hij krijgt hierbij te weten:
- de oorspronkelijke rol van de speler
- de doodsoorzaak van de speler

Beperkingen:
De Forensisch onderzoeker kan maar één lijk onderzoeken

Tijd van de actie:
Overdag

Optioneel:
- meer of minder informatie (geen doodsoorzaak, geen rol, ook de speler zelf)
- vaker of minder vaak de actie uitvoeren
- een tijd wachten voor de informatie komt (labonderzoek kost tijd)

Rampposi

Intimidatiewolf (Intimiderende wolf)
Alliantie: Slecht volbloed

Eigenschappen:
- De intimidatie wolf is erg intimiderend voor de goedjes. Als een persoon is bezocht in de nacht door de intimidatiewolf, dan verliest die persoon zijn stemrecht voor de volgende speldag.
- De persoon wiens stemrecht niet meer telt, krijgt dit niet zelf te horen.

Beperkingen:
- De intimidatie wolf is beperkt tot 3 acties per spel.
- Als de actie van de intimidatie wolf mislukt, dan krijgt hij heir bericht van. Hij krijgt niet te horen wat zijn actie heeft doen mislukken. Hij mag het een andere keer nog maal proberen.

Tijd van de actie:
Nacht (stap 8 (wolventovenaar))

Reden van de rol:
Meer manipulatie mogelijkheden met de stemming.

Rampposi

Schildwacht
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
- De Schildwacht kiest in de nacht 2 personen. Als ze beide dezelfde alliantie zijn, beschermt de schildwacht deze personen tegen de lunch.

Beperkingen:
- De Schildwacht is beperkt tot 2 acties per spel.
- De Schildwacht is zelf niet beschermd met zijn actie, ook niet als hij zichzelf instuurt.
- Als zijn actie mislukt, krijgt hij hier geen bericht van. Hij mag het niet nogmaals proberen.

Tijd van de actie:
Nacht (Stap 10)


OFFFF


Schildwacht
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
- De Schildwacht kiest in de nacht 2 personen. Als ze beide dezelfde alliantie zijn, beschermt de schildwacht deze personen tegen de dood en alle andere negatieve acties t.o.v. alliantie in de nacht.

Beperkingen:
- De Schildwacht mag elke speler maar 2x kiezen.
- De Schildwacht mag niet 2x dezelfde speler achter elkaar kiezen. (Albert en Bertha nacht 1, dan moeten Chris en Dory nacht 2)
- Als zijn actie mislukt, krijgt hij hier geen bericht van. Hij mag het niet nogmaals proberen.

Tijd van de actie:
Nacht (Stap 1)


Reden van de rol:
Ik mis een beschermende rol die iets complexer in elkaar zit dan enkel 'ik stuur die in en dan is het prima'. Met de neutrale variant kan je dus ook slechtjes beschermen van visioenen etc.

Falsifica

Rolvoorstel Extra rol:

Blinde Cupido
Eigenschappen:
De blinde cupido wordt gekoppeld aan een andere bewoner van Wakkerdam die ook deze extra rol heeft.
Wanneer één van hen sterft zal de ander ook sterven. De gekoppelde spelers worden geliefden.
De blinde cupido mag niet zelf kiezen wie dit is, dit wordt gekozen door of de spelleider of het lot (random.org).

Tijd van de actie:
De eerste dag.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Simile

#29
De meesterdief
neutraal

De meesterdief kan eenmaal in het spel een rolactie van een andere speler stelen en deze op een gewenst moment inzetten.
Dat doet de meesterdief door aan de spelleider door te geven dat hij zijn actie wil inzetten. In het begin van de nacht wordt een willekeurige speler die die nacht een actie doet geselecteerd door de spelleider. De meesterdief steelt dan deze actie: de actie zal mislukken voor het slachtoffer en later opnieuw inzetbaar zijn door de meesterdief.

Beperkingen:
- de meesterdief kan slechts 1 actie stelen; hij kan dus niet in 1 nacht zowel het levens- als het doodsdrankje van de heks pikken.
- de meesterdief hoort wel wat, maar niet van wie hij heeft gestolen
- de meesterdief kan alleen een actie stelen die uniek is voor de rol van de speler; concreet betekent dit dat de meesterdief dus geen lunch kan stelen (maar bijvoorbeeld wel een conversie)
- de meesterdief kan alleen stelen als het slachtoffer niet thuis is op dat moment. Hij kan dus ook alleen nachtacties stelen.
- als de meesterdief zijn gestolen actie wil uitvoeren gelden daar de voor de actie specifieke beperkingen voor (dus een gestolen welpactie in nacht 2 kan wel in nacht 3 ingezet worden maar daarna niet meer).
- een gestolen wissel kan niet opnieuw ingezet worden, de meesterdief is tenslotte een neutrale rol en kan niet wisselen. Wel wordt de meesterdief op de hoogte gebracht wat zijn buit is.
- wanneer de meesterdief een niet-terugkerende actie steelt (zoals een heksendoodsdrankje) mag het slachtoffer ook niet meer opnieuw proberen.
- wanneer de meesterdief een probeer-tot-succes actie steelt (grafdelven, onzekere welp) kan hij slechts 1x proberen en als hij succesvol is hoort het succes ook bij hem: het lijk wordt aan hem gekoppeld alsof hij grafdelver is en mits hij slecht heeft gekozen groeit hij op tot wolf in geval van een onzekere welp. Het slachtoffer blijft rol en alliantie behouden maar mag dus niet opnieuw proberen.
- mocht de gestolen en ingezette actie van de meesterdief om eoa reden mislukken (yeti, vervloekte, gezegende of doewit al dood) dan komt de actie weer terug bij de originele eigenaar.