[Rolvoorstellen] Reactietopic

Gestart door adriaan, 7 oktober 2022, 10:35:22

Vorige topic - Volgende topic

123berber

Het voorkomt in ieder geval dat er lukraak rollen met elkaar gedeeld worden na nacht 3. We gaan het bespreken in komende vergadering in ieder geval!
En of het nodig is betwijfel ik!? Ik denk dat het vooral ook een beetje onze stijl van spelen is hier op het forum.

WCeend!! Zomerspelen 2014

BloodWolf14

Ja er wordt hier ook nauwelijks zonder netwerken gespeeld dus dan is het gebruik van claims ook een stuk makkelijker :)

Maar he met een Welp die altijd mag moorden is het wel een reden om claims niet bij iedereen te melden. Helemaal omdat er meerdere in zouden kunnen zitten.

maartenrambo

Ik denk dat t ook wel een stuk spannender is als de welp pas op groeit als die goed welpt en dat ie misschien niet elke nacht meer mag welpen . bvb alleen op de even of oneven nachten dat ie een nacht  rust moet houden na een welp poging gedaan te hebben. Dat maakt t voor de welp ook weer een stukje uitdagender om  zijn best te doen om binnen een netwerk te komen.

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

Falsifica

Nephtysis, ik heb nog wel een rolverdeling klaarliggen om deze te testen (6) ik vind m iig heel erg sterk! Een welp die altijd kan welpen, maar niet opgroeit is een interessant idee.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

123berber

We hebben weer vergadering gehad. Hier kort onze reacties:

Sirene: We zijn hier niet zo enthousiast over, vooral omdat dit inactiviteit bevordert. We willen juist activiteit bevorderen en zorgen dat er meer mensen actief blijven meedoen! In real life zien we dit wel werken, maar op een forumspel met deadlines iedere twee dagen bevordert het niet ons spel denken we.

Welp met eeuwige jeugd: Ja het doel is duidelijk, maar als de ballen goed vallen kan dit voor slecht iedere nacht een extra moord opleveren. Maar de suggesties die in dit topic gedaan werd van een welp die pas opgroeit nadat hij een moord heeft gepleegd vinden we wel interessant en daar willen we wel mee gaan experimenteren. We hebben hierin ook de discussie gedaan of de welp dan bestraft moet worden door een mislukte actie, maar daar willen  we nog even vandaan blijven. We schatten dat het welpen voor zo een welp al lastig genoeg wordt.

We willen in ieder geval daarop aansluitend de komende tijd de welp die pas opgroeit na een succesvolle welp, de onzekere welp, als testrol meenemen in de komende spellen.

yasu

Citaat van: Rampposi op  7 februari 2024, 12:47:42
Rol: Diplomaat
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Diplomaat houdt zich erg bezig met politiek. Voor elke bezoeker die hij krijgt in de nacht, krijgt hij een extra stem overdag.

Beperkingen:
De Diplomaat heeft diplomatieke immuniteit, dit betekend dat hij op geen enkele manier beschermd kan worden in de nacht.
De stemmen die de Diplomaat extra in zijn bezit krijgt, gelden voor 1 dag.

Tijd van de actie:
Verzamelen stemmen (hele nacht)
Inzetten stemmen (automatisch tijdens dag)

Eventueel een extra stem per 2 bezoekers of maximaal 1 extra stem.

Misschien gewoon wat algemene vragen:
Welk probleem probeer je hiermee op te lossen? Ook gelijk voor anderen, maar probeer vooral ook te kijken naar onderstaande vragen die wij onszelf altijd stellen bij nieuwe voorstellen.

Citaat van: 123berber op  4 juni 2023, 22:36:01
Verder nog een algemene reactie op rolvoorstellen in het algemeen.
We zien een hoop rolvoorstellen komen, waar we heel blij mee zijn. Maar het is voor jullie goed om te weten dat we bij het bespreken van de rolvoorstellen ons altijd de volgende vragen stellen:
- Voor welk "probleem" uit een rolverdeling zou deze rol een antwoord zijn?
- Wat voegt deze rol toe, wat de andere rollen nog niet toevoegen?
- Is deze rol "gemakkelijk" te balanceren in een rolverdeling?

Misschien ook een thematische vraag daarbij:
"De Diplomaat heeft diplomatieke immuniteit, dit betekend dat hij op geen enkele manier beschermd kan worden in de nacht."
Dit leest een beetje als "de Diplomaat is beschermd, dit betekend dat hij op geen enkele manier beschermd kan worden"
Ik zou het juist logischer vinden gezien thematisch (aangezien hij dus onschendbaar is voor andere machten) dat hij juist extra bescherming heeft.
Dat is puur thematisch, technisch zal hij dan veel te sterk worden (dat gevoel heb ik nu eigenlijk ook al wel, hij bewijst spelers met zijn extra stemmen, bewijst zichzelf daarmee, kan met zijn extra stemmen ook veel invloed uitoefenen..)

Perry26

Ik vind dit eigenlijk wel een leuk idee.

Het is weer een tijd geleden dat ik langer dan 2 dagen een spel hier heb gespeeld, maar ik vind het wel jammer dat mensen nogal snel van een leugenwolf uitgaan als er iets mis is met de stemming, wat die rol toch minder interessant maakt. Het kan natuurlijk ook komen door de adel of een gokker, maar een gokker koopt niet vaak een extra stem tenzij het spel al vrij ver gespeeld is en de adel zit er gewoon bijna nooit daadwerkelijk in (en valt meestal wel op, want er gaat plots een wolf dood ipv een goedje). Een extra goede rol hebben die met de lynch kan klooien lijkt me daarom wel een leuke toevoeging, en lost zeker dit "probleem" op

Zeker het feit dat het een rol is die ook kan worden geactiveerd als het niet uitkomt én de goedjes niet noodzakelijk helpt kan denk ik ook wel leuke interacties opnemen met adel e.d.  Daarnaast kun je hier wel leuke strategien mee spelen, bijvoorbeeld door proberen acties "uit te lokken". Ik zou proberen express een verkeerde rolclaim door te geven uit hoop gewelpt te worden. Bonuspunten als je hem ook nog imuum maakt voor de conversiewolf/pyromaan e.d, dan kun je de wolven daarmee helemaal pesten.

Ik zou alleen niet weten of dit gebalanceerd is eigenlijk. Ik heb recent niet gezien dat iemand meer dan 2 nachtacties over zich heen krijgt in een nacht, maar er zijn ook tijden geweest dat dat anders was. Misschien wil je een maximum op de hoeveelheid stemmen die hij op één dag kan krijgen.

yasu

Ik denk zelf dat het algemene "een extra stemmenmanipulator" best een plek kan hebben, ook om wat je noemt. Ik weet alleen niet of de diplomaat daarvoor de juiste invulling is. Maar dat komt sws in onze vergadering nog wel terug. Misschien een iets aangepaste versie (of de rest is het gewoon met mij oneens, kan natuurlijk ook :P)

Falsifica

Zou je in dat geval de Diplomaat niet neutraal maken en zijn krachten beperken? Momentje ik maak even een variant op die, want ik vind het idee van een rol die de stemming beinvloed wel een goed idee eigenlijk.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

Op deze manier krijg je een rol die zowel voor Goed als Slecht interessant is om aan je kant te hebben.
Een rol die een random stemming kan beinvloeden, maar ook de balans in latere rondes flink kan opschudden, door de lynch te beinvloeden.
- Captain Jack Sparrow

Shaddow

Beetje zelfde probleem met sirene wel.

Je wilt echt dat mensen kunnen stemmen en moeten nadenken over hun stem.

Misschien forceren om vroeg te stemmen?

Falsifica

Je zou het eventueel kunnen beperken tot enkel spelers die nog niet gestemd hebben. Dus dat je het niet kunt gebruiken op vroege stemmers
- Captain Jack Sparrow

yasu

Citaat van: 123berber op 29 januari 2024, 21:37:57
Sirene: We zijn hier niet zo enthousiast over, vooral omdat dit inactiviteit bevordert. We willen juist activiteit bevorderen en zorgen dat er meer mensen actief blijven meedoen! In real life zien we dit wel werken, maar op een forumspel met deadlines iedere twee dagen bevordert het niet ons spel denken we.

Nu past deze reactie er weer bij. Stemmen ontnemen is nooit iets wat we zouden willen doen, haalt ook een stuk invloed en plezier bij een speler weg. want "waarom zou ik nog moeite steken in deze speldag"

123berber

Dan kan je het inderdaad beter doen op zo een manier dat die speler het niet hoort. Dan is er voor die speler geen aanleiding om niet mee te doen.

yasu

Ik ben er zelf ook even kort mee gaan stoeien hoe ik denk dat hij potentieel wel een plek zou kunnen hebben en thematisch redelijk aansluit (puur mijn mening.. niet van het spelleidersteam).. wat denken jullie daarvan?