Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Stijldansen

Gestart door Maiken, 11 maart 2007, 18:17:17

Vorige topic - Volgende topic

corientjuh

Citaat van: Ravenwing op  8 mei 2007, 18:16:08
(corientjuh: ik weet de mambo weer)

Kom je lekker optijd mee :P

Ravenwing

Voor mij wel. Ik moet er over een paar weken in afdansen, ja!  :P

Danseresje

WHOEEEHOEEEEE!!!!
Ik heb gisteren afgedanst!!! En ik ben erg trots op mn cijfers!!!
Ik had voor mn duo dansen 2 keer een 8 en een 7,5!
En voor mn combi dansen had ik een 8 en twee 7,5!!!!

En ik ben zo trots!!!  :D  :D  :D

Het was erg gezellig en ik heb vreselijk veel plezier gehad! Woensdag evalueren en dan rust, vakantie en zomerstop! Maar niet voor mij hihi, ik ga gewoon verder met dansen!!  :-*

shrekje

ik zit niet op stijldansen maar ik vind dansen wel heel erg leuk

Maiken

Het is nu vakantie, dus ik heb alweer een paar weken geleden mijn afdansen gehad. Ik merk toch wel dat ik sommige dansen meteen vergeet [tango; engelse wals; cha cha]. Grappig en irritant tegelijk. Goed, ik heb dus besloten om het een beetje bij te houden, alleen... Ik heb geen flauw idee op welke muziek. Er is ook maar zoveel keer dat je Jim - She's a Lady aan kan horen bij de cha cha. Heeft iemand nog wat leuke muziektips voor mij?

Ravenwing

Oeps, vergeten te zeggen dat ik ook ben afgedanst.... Ik was tweede in de Balroom en derde in deLatin. En ik ben geslaagd met alleen maar achten....

corientjuh

@ Raaf: Was ik ook voor brons!  :D

@ Maiken: - Jokero, van Akcent
               - Hung up, van Madonna
               - Heel, héél veel gewone popliedjes die je zo uit de top 40 plukt.  :)

Ik ben laatste dinsdag afgedanst. Wel met een andere partner dan mijn eigen, vandaar ook een beetje lage cijfers...

Quickstep - 8                 ChaCha - 7
Engelse Wals - 7,5          Rumba - 7 
Tango - 7,5                   Jive - 7,5 

Baal wel een beetje, maar volgend halfjaar heb ik gewoon weer een vaste danspartner  :) 

Maiken

En ondertussen is hier bij mij in het dorp weer het nieuwe seizoen stijldansen aangebroken. Ik heb gister mijn tweede les gehad en ben nu nog hyper.
Baal alleen wel dat ik een nieuwe danspartner moet zoeken.  :P Deze keer iemand die liever niet 1,90 meter is tegenover mijn 1,65 m lang.  :P Dat is voornamelijk lastig bij ballroom als ik mijn armen heel lang omhoog moet houden.  ;D

Dit jaar gaan we eindelijk de samba leren, daar heb ik zo'n zin in. Volgende week is alweer de eerste avond vrijdansen, ben nu al hyper. Ik ga ook eindelijk echte dansschoenen kopen. Ik heb al hele mooie gezien.  :) Kan niet wachten tot vrijdag.
Momenteel zit ik na te denken om misschien een database online aan te gaan leggen voor dansmuziek voor stijldansen. Zou iemand daarin geinteresseerd zijn?

groetjes,

Maiken

Xindar

Wow, stijldansen. Ik wist neit dat daar een topic over was. Dat het zo populair was wist ik niet... wat cool dat jullie eraan doen! Ik zou het graag doen als ik niet zo druk was met school enzo. Het lijkt me erg leuk. :) Veel sertkte met de samba Maiken. Moge het een zeer leuk jaar zijn. :)

Kaelyn

Hoihoi!

Ik doe ook aan stijldansen, en ik wil dit jaar voor zilver gaan (2e jaars). Ik vind het ook superleuk, maar mijn partner en ik houden meer van de ballroom dan van alle Latin dansen. Maar dat maakt het niet minder leuk.

Kaelyn

Hephaistion

Ik zou voor latin dansen gaan...lijkt me veel mooier. veel sensueler. Heb eigenlijk nog nooit iets aan dansen gedaan....weet ook niet of ik echt rytmisch ben..bespeel wel een instrument en dat gaat echt geweldig (A, B en C diploma  :Ddoe volgend jaar D theorie(theorie is echt saai en MOEILIJK...snapte er vorig jaar ook al niks van)) dus laten we hopen dat er toch nog een latin danser in mij schuilt. ;)

Maiken

Persoonlijk vind ik ballroom ook leuker. Latin is veel wilder, ballroom vind ik meer stijl hebben.

Merel.

Ohjee stijldansen... in de 2e klasvan de middelbare school ging iedereen dat opeens doen, en toen ben ik er ook op gegaan... vreselijk was dat. Veeeel te kleine ruimte met veeeel te veel mensen, je kwam met blauwe voeten thuis. En slechte lessen waren het eigenlijk. Ik vond het helemaal niet leuk toen, en ben er ook mee gestopt toen ik m'n basis had. Maar nu lijkt het me best leuk, ik wou dat ik toen ergens anders lessen had genomen. Wie weet ga ik het wel weer proberen, toen was gewoon niet zo'n goed moment maar ik vind het eigenlijk wel leuk :D

De ballroom is inderdaad erg stijlvol. Mij lijkt latin leuker, op de een of andere manier niet zo stijf, iets vrolijker ofzo. Maar ballroom ziet er ook mooi uit.

Ilse

Stijldansen!!! Jaaaah ikke!
Heb zojuist mijn eerste cursus afgesloten, maar wij doen niet aan "afdansen" wat ik wel erg fijn vindt ;)
27 Januari begint cursus 2 en ik heb er al zin in!
Ik wist ook niet dat het populair was, mijn "danspartner" (we vinden het een viez woord :P) en ik zitten in een groep met allemaal stellen van minstens 50 jaar oud.
(op 1 stel na)
Maar cool dat jullie hier ook aan doen, het zijn vaak de jongens van onze leeftijd die niet willen!