Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Sing-It --> Ronde 7: Zonden of deugden?  (gelezen 259 keer)

Skunki

• Moderator
  • Bewoner
  • Overwinningen: +34/-87
  • Geslacht: Man
Sing-It --> Ronde 7: Zonden of deugden?
« Gepost op: 14 februari 2021, 16:14:06 »

DEADLINE: vrijdag 19 februari, 20:00 uur

Allereerst gefeliciteerd, jullie zitten bij de laatste zeven deelnemers van de 21 deelnemers die zich aan het begin hadden aangemeld.
Nog zeven deelnemers over, het is inmiddels de zevende ronde in de competitie, dus het is only fitting dat jullie iets zullen doen met de zeven hoofdzonden!

De opdracht voor deze ronde heeft als thema Zonden of deugden? en specifieker nog de zevenhoofdzonden die staan voor de ergste eigenschappen die een mens kan bezitten. De winnaar van de vorige ronde, Loetjef, heeft mogen bepalen welke kandidaat (inclusief zichzelf) welke hoofdzonde toebedeeld krijgt.

De zeven hoofdzonden zijn:
Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid)
Avaritia (hebzucht - gierigheid)
Luxuria (onkuisheid - lust - wellust)
Invidia (nijd - jaloezie - afgunst)
Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht)
Ira (woede - toorn - wraak - gramschap)
Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid)

Om het voor de jury en voor jullie spannend te houden wie welk thema heeft zal ik iedereen een persoonlijk bericht versturen met hun persoonlijke hoofdzonde waar ze een lied voor moeten insturen. Zodra de jury beoordeelt heeft zal ik bekend maken wie welke hoofdzonde gekregen heeft en ingestuurd heeft.

De clips sturen jullie wederom via PM naar mij, jullie mogen zoals gebruikelijk niet overleggen en over je eigen keuze spreken.

Jullie mogen bij clips aangeven waar het gestopt moet worden. Op deze manier kan men ervoor zorgen dat hinderlijke reclame aan het einde van de clip niet door de jury bekeken hoeft te worden. Het is echter niet toegestaan hierdoor ook een deel van de muziek weg te knippen.

---

Procedure deze ronde:

* De persoon met de meeste punten in deze ronde wint niets :D.
* De persoon met de minste punten in deze ronde valt rechtstreeks af, de twee personen die daarboven staan komen in de portfolioronde terecht. Als er meer spelers met evenveel punten op de laatste plek eindigen, is er geen directe eliminatie, maar gaat er een extra persoon naar de portfolioronde (en zullen er op die manier alsnog 2 eliminaties plaatsvinden). Door een gelijke stand van meerdere kandidaten is het mogelijk dat er zelfs meer dan 3 personen in de portfolioronde terechtkomen. Het totaal aantal afvallers, met portfolioronde erbij, is echter hoe dan ook 2.
* Voor zowel de rechtstreekse eliminatie als de bepaling welke kandidaten er in de portfolioronde terechtkomen, wordt de punten van Loetjef buiten beschouwing gelaten; zij heeft immers immuniteit. Uiteraard wordt haar nummer wel in haar portfolio gevoegd.
* Indien spelers niet binnen de deadline insturen, liggen zij per direct uit het spel. Dit kan van invloed zijn op het aantal spelers dat vervolgens nog afvalt. ALS JE BIJNA OP VAKANTIE GAAT OF OM ANDERE REDENEN NIET OP TIJD KUNT INSTUREN, GEEF DIT DAN OP TIJD AAN. Wij moeten helaas wel zelf beslissen of een argument wel of niet geldig is.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2021, 09:48:47 door Skunki »

wschoolf1

• Moderator
  • Bewoner
  • Overwinningen: +21/-34
Re: Sing-It --> Ronde 7: Zonden of deugden?
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2021, 20:50:07 »

Ronde 7: Zonden of deugden?

De procedure van deze ronde:

* Die is terug te vinden in een eerder door Skunki geplaatste post

De inzendingen:

Superbia - https://youtu.be/ib_1ATfr8wM
Avaritia - https://www.youtube.com/watch?v=q-wGMlSuX_c
Luxuria - https://youtu.be/87gWaABqGYs - tot 2:52
Invidia - https://www.youtube.com/watch?v=U73Qn-NCQIU - tot 2:41
Gula - https://www.youtube.com/watch?v=u4tf9Q83ERg - tot 2:40
Ira - https://www.youtube.com/watch?v=mwzHGbFNW1I
Acedia - https://www.youtube.com/watch?v=Sr2Grfi3lFg

De jurering STREEFDEADLINE: dinsdag 23 februari, 20:00 uur
Indien de juryleden het commentaar eerder inleveren, zullen wij deze uiteraard ook weer eerder met jullie delen!

wschoolf1

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2021, 15:28:11 »

Algemeen commentaar organisatie:
Het doet ons deugd om te zien dat alle 7 kandidaten alsnog hebben ingestuurd. Even leek het erop dat iemand verstek zou laten gaan; en dat was toch wel heel erg zonde geweest! Gezien de alsmaar kleiner wordende groep, wordt het steeds belangrijker om veel punten te verzamelen. Laten we maar meteen gaan kijken wie na het commentaar van Maan alvast iets opvallender kan ademhalen!

Algemeen commentaar Maan:
De zeven hoofdzonden… een interessant thema. Ik moet wel zeggen dat ik, gezien hoe de opdracht is ingedeeld, denk dat bepaalde zonden makkelijker in een clip met goede muziek zijn uit te drukken dan anderen. Ik ben dan ook benieuwd of de winnaar van de vorige ronde hier nog enige tactische overweging overheen heeft laten gaan… Gezien we nu hard richting de finale gaan, verwacht ik veel leuke en kwalitatief goede inzendingen te zien. Als ik zo links en rechts eens terugblader in mijn vorige beoordelingen, dan moet ik zeggen dat ik jullie allemaal overwegend positieve beoordelingen gegeven heb, dus dat belooft wel het een en ander! Laten we maar gauw beginnen!

Superbia - ingezonden door Bert-Boefjes
Hyuna ft. BTOB – Roll Deep

Het nadeel van inzendingen uit Korea is dat ze wat lastig te volgen zijn qua tekst. Gezien een aantal terugkomende Engelse zinnetjes en weinig aan de verbeelding overlatende dansmoves heb ik toch een redelijk beeld waar dit nummer over gaat – of ik moet er ernstig naast zitten. Na het opzoeken van de Engelse vertaling blijkt dat het lied inderdaad gaat over iemand met voldoende eigendunk (wellicht enigszins aangezet voor het nummer). Liefde voor jezelf is een van de kenmerken van Superbia – en dat komt hier zeker terug. De clip is kwalitatief prima, evenals de zang en halve rap.

Avaritia - ingezonden door Dragonfly
Lily Allen – The Fear

Hoewel (zeker het begin van) de tekst nadrukkelijker avaritia aan de orde stelt dan het in beeld zichtbaar is, vind ik dat je een goede inzending hebt gedaan, kandidaat! Juist door het op deze manier in een clip naar voren te laten komen, hoop ik dat Lily Allen hier als doel heeft gehad een en ander aan de kaak te stellen en tekstueel belachelijk te maken. Grappig dat ze het hier hebben over de expliciete versie; terwijl ik regelmatig clips tegenkom en zelf maak die veel explicieter zijn dan dit. In de nette versie zijn een aantal woorden aangepast; woorden waar de hedendaagse jeugd toch nog nauwelijks van zou schrikken. Het nummer ligt goed in het gehoor en voldoet dus wat mij betreft ook prima aan de opdracht.

Luxuria - ingezonden door Angelique
Ed Sheeran – Galway Girl

Allereerst, leuk dat het grootste deel van deze videoclip door Ed Sheeran zelf gefilmd schijnt te zijn! Het is een fijn nummer om naar te luisteren; met de goede stem van Ed Sheeran kan er eigenlijk al weinig fout gaan. Daarnaast is ook de clip wel vermakelijk. Helaas moet ik je zeggen dat ik vind dat ik Luxuria in deze clip wat weinig naar voren zie komen. Ja, ik weet dat ik soms bash op te expliciete clips, maar in deze opdracht ontkom je er denk ik niet aan om duidelijker iets in te zenden waar de lust vanaf spat. In een andere ronde had je best meer punten gekregen met dit nummer, maar nu voldoe je in mijn ogen te weinig aan de opdracht.

Invidia - ingezonden door Roomey
Blossoms – Your Girlfriend

Er wordt hier wel direct gekozen voor een bijzondere manier van het vertellen van een verhaal. Een groot gedeelte van de clip vraag ik me af of ze dit niet beter op een meer serieuze manier hadden kunnen filmen, maar wellicht dat het dan te awkward was geworden? Hoewel je jezelf qua thema beter aan de opdracht hebt gehouden dan de kandidaat die luxuria moest aantonen, denk ik dat je pas echt van de zonde invidia kunt spreken als je er ook heel nadrukkelijk iets mee doet; wat dat betreft vind ik dat de hoofdpersoon zich hier nog aardig netjes inhoudt. Opnieuw een lekker nummer om naar te luisteren, maar (ook opnieuw) niet zangtechnisch ècht bijzonder.

Gula - ingezonden door Loetjef
Buckcherry – Gluttony

Het eerste dat opvalt is de titel van je nummer. Een letterlijke vertaling van gulzigheid, een van de dingen waar gula voor staat. Persoonlijk vind ik dit iets te makkelijk, dus dit gaat je een paar puntjes kosten – en dat is ook zonde ;) . Verder is alles wat je in de clip te zien krijgt wel duidelijk passend binnen het thema. Als een van de weinige kandidaten tot nu toe is er iemand te zien die zich echt te buiten gaat aan meerdere hoofdzonden tegelijk. Het feit dat de clip in een kerk gefilmd is (of dit lijkt toch zo) vind ik persoonlijk een beetje jammer – maar ergens versterkt dit ook wel weer het gevoel dat het echt om een zonde gaat. De band gaat verder wel heerlijk los op dit nummer en ook de zanger kan zijn stem optimaal benutten.

Ira - ingezonden door Yara
Lola Blanc – Angry Too

Ook voor jou, kandidaat, moet ik aangeven dat ik het jammer vind dat ik je persoonlijke opdracht min of meer letterlijk in de titel terugvindt. De clip is in ieder geval creatief gemaakt. Toch denk ik dat je de plank mis hebt geslagen met het insturen van deze clip. Tenzij ik het helemaal verkeerd interpreteer, zingt Lola hier over nare ervaringen die ze heeft meegemaakt met mannen (iets dat onderstreept wordt op het internet als je meer over de achtergrond van deze zangeres opzoekt) en ze lijkt zich af te vragen dat het toch normaal is daar boos om te zijn. Dit lijkt me absoluut geen zonde; het zou juist zo moeten zijn dat nog veel meer vrouwen voor zichzelf opkomen als ze op onjuiste manieren behandeld worden! Het passieve gedrag dat veel vrouwen (uit onmacht, of bang voor consequenties) helaas tonen wil Lola loslaten – en zowel in haar tekst als in de clip zie ik onmatige boosheid absoluut niet terug. Een nummer met een zeer mooie boodschap en goed gezongen bovendien, maar op de verkeerde plek in deze opdracht.

Acedia - ingezonden door Geebster
Lily Allen – Alfie

Qua voldoen aan de opdracht tik je hem aardig aan. In ieder geval luiheid is wel uit deze clip te halen. Qua Sing-It zou ik liever iets hebben waarbij de zangeres iets meer haar best moet doen om ook een beetje uit te pakken. Ik vind de clip niet overduidelijk grappig bedoeld – en als het dat wel is, slaat het enigszins de plank mis voor mij. Daarnaast is me de muziek een beetje teveel van het niveau Kabouter Plop (zonder de tekst dan). Waar deze competitie bedoeld is om onontdekte pareltjes naar boven te halen, had deze van mij prima onontdekt mogen blijven. Wel grappig dat twee kandidaten beiden uitkomen bij Lily Allen. Helaas voor jou, kandidaat, vond ik het andere nummer en bijbehorende clip wèl geslaagd.

Algemeen commentaar Maan:
Alles bij elkaar wil ik nogmaals benadrukken dat de ene kandidaat het makkelijker zal hebben gehad dan de andere om een link met zijn / haar specifieke thema te vinden. Omdat dit debet is aan de gewonnen prijs van de vorige ronde – en de winnaar hier bewust keuzes in heeft kunnen maken, ga ik dat punt niet meenemen in mijn beoordeling; iets dat ik wel had gedaan als bijvoorbeeld de organisatie jullie met verschillende opdrachten had opgescheept. Ik vind dat 3 kandidaten duidelijk meer geslaagd zijn in de opdracht dan de anderen. Had iemand een even goede inzending gedaan als de kandidaat met Gula, dan had die persoon hoger geëindigd als er een originelere titel was geweest. Nu kan het zijn dat de persoon die 12 punten van mij krijgt, toch gemakzuchtig is geweest. Omdat deze clip, zowel als de tekst, voor mij wel het duidelijkst toegeeft aan de zonden waarover de opdracht ging, heb ik daar toch de volle punten aan gegeven.

Puntenverdeling Maan:
12 punten - Loetjef
10 punten - Dragonfly
8 punten - Bert-Boefjes
7 punten - Roomey
6 punten - Geebster
5 punten - Yara
4 punten - Angelique
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2021, 15:06:54 door wschoolf1 »

wschoolf1

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2021, 15:06:23 »

Na Maan wil ook Gakuto Oshiro graag zijn licht laten schijnen over de verschillende inzendingen. Wellicht gaat er al een eerste selectie plaatsvinden tussen de kanshebbers voor de zege in ronde 7 en de personen die zich zorgen moeten maken of ze rechtstreekse eliminatie nog wel kunnen ontlopen. Laten we snel gaan kijken!

Algemeen commentaar Gackt:
Kandidaten,

Een asymmetrische ronde, omoshiroi! Het lijkt mij frustrerend om als kandidaat de zeven opties te zien, wetend dat je voor twee daarvan echt een geweldige inzending hebt, maar dat je dan één van de andere vijf toegewezen krijgt. Aan de andere kant, dat soort aanpassingsvermogen mogen we inmiddels toch wel van jullie verwachten, is het niet?
Alhoewel de lat voor jullie allemaal even hoog ligt, zou ik dat niet zeggen van het punt waar je je afzet: Sommige thema's lijken mij een stuk moeilijker dan anderen om een geschikte inzending voor te vinden (haat en ontrouw vallen absoluut niet in dat lijstje), dus jullie zullen wat meer moeite moeten doen om tot de juiste hoogte te komen. Lukt dat echter, reken er dan op dat ik een trampoline voor je regel, zodat de sprong die 'gewoon' de lat zou halen er nu ruimschoots overheen gaat.
Het doet mij deugd (hehe) om weer een oordeel te mogen vellen en het zou zonde zijn (hehe) om jullie langer te laten wachten, dus laten we gaan kijken wat jullie ervan gemaakt hebben.

Superbia - ingezonden door Bert-Boefjes

Nou, de link met het thema is hier meer dan duidelijk. De tekst zegt genoeg en (buiten de vele dansscenes die je nou eenmaal krijgt bij Kpop) de clip haakt daar goed op aan. De tekst is kwalitatief dan wel weer wisselend; over de boodschap ga ik het deze ronde niet hebben, want met een ronde over zonden hoort die slecht te zijn, maar het wordt zo af en toe wel wat herhalend. Het begin is goed, het refrein vind ik zelfs goed klinken, maar 10x "You can’t touch me, don’t touch me" vind ik persoonlijk iets te veel van het goede. Overall denk ik dat dit een goede inzending is en daarmee een lekker begin voor deze ronde.

Avaritia - ingezonden door Dragonfly
Lily Allen – The Fear

Ik moet eerlijk bekennen dat toen ik over deze ronde nadacht, over wat ik zelf misschien in zou sturen en wat te voor de hand liggend zou zijn, dat laatste lijstje redelijk klein was (waarschijnlijk ook omdat het thema zo breed is en het daarmee moeilijk is om alles te bedenken), maar dat daar wel een nummer van Lily Allen in stond. Ondanks dat ik dit nummer wel ken, was deze het gelukkig niet en daarom ben ik heel blij met deze keuze.
De titel van dit nummer geeft weinig weg over de inhoud, maar de inhoud hier is wel erg sterk. Als Lily na de eerste vier regels (of misschien zelfs al de eerste twee) was gestopt met zingen, dan had het nummer niet veel voorgesteld maar was het toch al een redelijke inzending geweest voor jouw opdracht. Gelukkig stopt het daar niet, want zowel de tekst als de clip bieden meer dan genoeg hebberigheid om de 3:26 die de clip duurt te vullen (ik ben er maar even vanuit gegaan dat je de clip 20 seconden voor tijd had willen stoppen maar dat vergeten bent door te geven aan de organisatie). Extra pluspunten voor het feit dat de saint en sinner voorkomen in de tekst en dat er ook nog een andere zonde voorbij komt, zonder de spotlight van de Avaritia af te halen. Hele goede inzending kandidaat!

Luxuria - ingezonden door Angelique
Ed Sheeran – Galway Girl

Met een titel als Luxuria zou mijn eerste gok geweest zijn dat dit de hebberigheid was, maar blijkbaar is het de lust. Zo leer je elke dag iets nieuws.
Met een naam als Ed Sheeran kan het bijna niet anders dan dat het nummer bekend is, dat is hier zeker ook het geval. Het nummer is lekker om naar te luisteren en de clip geeft er een mooi beeld bij van een leuke avond buiten de deur in leuk gezelschap. Echter... Ik ben bang dat ik het belangrijkste onderdeel, namelijk het thema, mis in jouw inzending. Als je voor de zonde bent gegaan, dan is het mij niet genoeg duidelijk dat één van deze twee een relatie heeft  of wat er gebeurd nadat de zak Doritos op is en dat het daarom onder deze zonde valt. Als je voor de deugd bent gegaan, dan is het beeld van de komende 40 jaar waarin ze nog steeds samen zijn en lust en onkuisheid daarin nooit een rol gespeeld hebben. Wat dat aan gaat zal je bij dus helaas niet hoog gaan scoren.

Invidia - ingezonden door Roomey

Laat ik met het mindere punt beginnen bij deze: zowel de muziek als de zang is wat saai en gewoontjes. Iets wat prima geschikt is voor muziek die je op de achtergrond aan zet, maar niet voor muziek die je aandachtig gaat zitten luisteren of meezingen.
Buiten dat is het een prima nummer met een hele duidelijk link naar jouw zonde. De clip verteld duidelijk een verhaal, hetzelfde verhaal wat ook in de tekst beschreven wordt. Ik twijfel over de toegevoegde waarde van het feit dat het een groep B-film monsters is, in plaats van gewone mensen, maar het is wel iets wat de clip er uit laat springen ten opzichte van andere clips, dus dat is zeker een positief punt. Alles bij elkaar dus een zeer degelijke inzending kandidaat.

Gula - ingezonden door Loetjef
Buckcherry – Gluttony

Oh yeah, op basis van de muziek alleen al heb jij mij te pakken kandidaat, wat een heerlijk nummer! Gelukkig voor jou houden de pluspunten daar niet op. Het thema komt uit alles naar voren; de Gula in de tekst en de clip, de zonde in het algemeen zoals die in je hoofd tegen je aan het schreeuwen zijn dat je het moet doen op dezelfde manier als de zanger dat tegen de man in de clip aan het doen is, alhoewel ik normaal hamer op simpele/herhalende tekst is dat in dit nummer juist een kracht, want wat geeft gulzigheid meer aan dan meer, meer, meer, meer en ook voor jou pluspunten, net als bij Avaritia, dat er meerdere zonden in jouw inzending voorbij komen. Als ik hier zo stoppen, was jij mijn voorlopige nummer 1.
Echter heb ik ook twee minpunten en die gaan ervoor zorgen dat jij niet mee gaat doen in die race. De eerste is de titel van het nummer wat een letterlijke vertaling is van de zonde die jij in moest sturen. De tweede is iets wat ik net als pluspunt noemde, namelijk de andere zonde. Alhoewel ik het tof vind dat je ze ook een rol hebt gegeven, vind ik die rol persoonlijk iets te groot, zeker die van Avaritia. Deze twee punten zijn niet dusdanig groot dat jij bang hoeft te zijn onderaan te eindigen, absoluut niet, want het blijft een heerlijk nummer en een fantastische inzending. Maar mijn nummer 1 plek kan je daardoor helaas ook niet geven.

Ira - ingezonden door Yara
Lola Blanc – Angry Too

Om te beginnen voor jou dezelfde opmerking die ik de vorige kandidaat ook gaf; het is een klein minpunt dat de titel van jouw inzending de vertaling is van jouw thema. Buiten dit punt is dit een hele goede, maar vooral hele interessante, inzending.
Waarom interessant? Het hele idee achter de 7 zonden is dat ze slecht en onvergeeflijk zijn, zaken waar je niet aan zou moeten beginnen en waar een 'goed mens' niet eens aan zal denken te doen. Echter lijkt deze zangeres in haar tekst aan te geven dat de reden achter haar zonde ligt bij andere mensen die een zonde begaan zijn, op haar. De clip bied deze zelfde boodschap door de manier waarop zij daar gewoon zit en er ondertussen van alles en nog wat aan haar gedaan wordt. Maakt dat woede goed, of geen zonde meer? Nee, dat zeker niet. Maar dat de zonde vergeeflijk? Ja, in mijn ogen wel. Naast een nummer dat goed klinkt en een clip die heel goed aansluit is dit dus vooral een interessant perspectief wat jij ons met deze inzending bied, bedankt daarvoor kandidaat.

Acedia - ingezonden door Geebster
Lily Allen – Alfie

Interessant dat dit nu al de derde persoon is die aan een nummer van Lily Allen denkt bij deze ronde, ik had niet voor ogen dat zij zo'n zondige zangeres was  :P Jij hebt het niet getroffen kandidaat, als ik van tevoren een gok zou moeten doen denk ik dat dit de moeilijkste is om een kwalitatief goede inzending te doen, helaas is dat ook zo gebleken. Alhoewel de inzending duidelijk aansluit op het thema, is het muzikaal in mijn ogen te meh om er echt uit te springen; de muziek had ook de achtergrondmuziek van de Carnaval Festival kunnen zijn, de zang is elke regel weer vrijwel hetzelfde en de tekst is ook niet heel denderend. Het meest positieve stuk zit hem in de clip, al ben ik bang dat die na de tweede keer ook niet zo interessant meer is. De link is duidelijk, maar de rest is helaas een stuk minder.

Algemeen commentaar Gackt:
Kandidaten, om het nogmaals te benadrukken, zo laat in de wedstrijd is het belangrijk om elke keer pareltjes bij ons neer te leggen en deze ronde laat zien dat jullie dat kunnen. Deze ronde komt qua niveau op dezelfde hoogte als de Yin & Yang ronde, de ronde met in mijn ogen tot nu toe over de hele linie gezien de beste inzendingen. Zo zal je zien dat je met een prima inzending nu ineens 4e of 5e staat en dit gaat niet beter worden de komende rondes. Dus hou dit vast, het zou zonde zijn (hehe) als je er door een net niet perfecte inzending ineens uit zou liggen.

Puntenverdeling Gakuto Oshiro:
12 punten - Dragonfly
10 punten - Yara
8 punten - Loetjef
7 punten - Bert-Boefjes
6 punten - Roomey
5 punten - Geebster
4 punten - Angelique

Stand na 2 van de 5 jurybeoordelingen:
22 punten - Dragonfly
20 punten - Loetjef
15 punten - Bert-Boefjes
15 punten - Yara
13 punten - Roomey
11 punten - Geebster
8 punten - Angelique

Algemene opmerkingen organisatie:
Het lijkt erop dat naast Loetjef (immuniteit) ook Dragonfly nu al rustig achterover kan zitten en wachten op ronde 8. Een verschil van 9 punten met de portfolioplaatsen is redelijk geruststellend met dit aantal kandidaten. Voor Angelique ziet het er momenteel niet goed uit. Van beide juryleden kreeg zij de minste punten. De vraag is of dit nog rechtgezet kan worden met 3 juryleden te gaan...? Bert-boefjes, Yara, Roomey en Geebster ontlopen elkaar nog niet veel; alles lijkt nog mogelijk voor wat betreft de portfolioplaatsen.

Skunki

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2021, 19:20:54 »

Het derde commentaar van deze ronde! :D

Algemeen commentaar Jack:
Dear contestants,

ik ben benieuwd hoe jullie de hoofdzonden tot leven hebben gebracht. Je kan er letterlijk alle kanten mee uit, maar toch hoop ik dat jullie me kunnen verrassen met originaliteit!

A. Superbia - ingezonden door Bert-Boefjes

Bij het begin van de clip dacht ik even dat je je van hoofdzonde vergist had Kandidaat 1, want het leek in de richting van onkuisheid te gaan. Gelukkig wordt de échte zonde al snel duidelijk uitgebeeld in de clip dus je zit alvast goed met het thema. Het lied zelf vind ik best origineel en leuk om te horen. Normaal luister ik niet echt naar Zuid-Koreaanse artiesten, maar ik moet eerlijk toegeven dat jouw inzending me aangenaam verrast. Het is helemaal niet K-pop-achtig (voor zover ik de K-pop ken) en eerder verfrissend en origineel. Uitstekende keuze dus!

B. Avaritia - ingezonden door Dragonfly
Lily Allen – The Fear

Lily Allen die letterlijk zingt over hoe ze rijk wil worden en alles ervoor over heeft. Ook jouw inzending valt netjes binnen het thema hebzucht, en ook jouw lied weet me wel te bekoren. Doordat ik het lied al kende vind ik het iets minder origineel dan Kandidaat 1, maar zeker wel een uitstekende keuze.

C. Luxuria - ingezonden door Angelique
Ed Sheeran – Galway Girl

Hoewel ik het nummer wel kan appreciëren ben ik niet overdonderd door de link met het thema. Wat mij betreft waren er betere songs over dit thema (zonder al te expliciet te zijn). De clip is dan weer mooi gemaakt. Bij het begin vreesde ik even dat je voor een live-versie gekozen had maar daar sloeg ik gelukkig de bal mis.

D. Invidia - ingezonden door Roomey

Bij het begin van de clip heb je direct mijn aandacht. Als je verkleed als weerwolf begin te zingen vind ik dat je sowieso een extra vermelding mag krijgen voor originaliteit. Het thema zit ook heel goed in de clip en de tekst, dus qua thema is het ook in orde. Alleen moet ik zeggen dat de zang in schril contrast staat tot de originaliteit van de clip. De stem van de zanger mist wat mij betreft iets, en ook qua melodie springt het lied er niet echt uit...

E. Gula - ingezonden door Loetjef
Buckcherry – Gluttony

Je inzending slaat in als een bom Kandidaat 5. De meeste inzendingen blijven binnen het 'veilige' poppy gedeelte van het muziekgenre, maar jij gaat voluit voor gitaarmuziek. Ik ga het geen snoeiharde gitaren noemen, maar een rock-inzending kan ik wel heel hard appreciëren. Het nummer is gewoon goed, en zowel qua clip als qua lyrics sluit je netjes aan bij je thema. Uitstekende keuze!

F. Ira - ingezonden door Yara
Lola Blanc – Angry Too

Ik vind het een heel interessante inzending Kandidaat 6. De zangeres heeft het in haar tekst over hoe zij wel of niet kan omgaan met haar boosheid. Diezelfde twijfel komt terug in de clip waarbij ze verschillende persoonlijkheden lijkt aan te nemen. Dat alles samen geeft een schizofrene indruk die nog versterkt wordt door de muziek. Het rustige stukje vond ik écht geweldig, en de explosie die er steeds tussenkomt maakt het een enorm goed geheel. Geweldig!

G. Acedia - ingezonden door Geebster
Lily Allen – Alfie

Je hebt het niet getroffen Kandidaat 7. Dit lijkt me het onderwerp waar je het minst makkelijk een spectaculaire inzending over kan vinden, en helaas bewijs jij mijn vooroordeel door een niet-zo-spectaculaire clip in te sturen. Ik vind het op zich maar een matige song en de zangeres springt er op geen enkel moment écht uit. De clip sluit wel netjes aan bij het thema, maar het is gewoon wat te weinig...

Algemeen commentaar Jack:

Er waren een aantal heel goeie inzendingen bij, wat het voor mij moeilijk maakte om de uiteindelijke top netjes te rangschikken. De nummer 1 was direct duidelijk, voor de 3 die erachter kwamen was het een pak moeilijker. Na de nummers een paar keer beluisterd te hebben ben ik op deze rangschikking gekomen - al moet ik eerlijk bekennen dat het enorm dicht tegen elkaar lag.

Puntenverdeling Jack:
12 punten - F - Yara
10 punten - E - Loetjef
8 punten - B - Dragonly
7 punten - A - Bert-Boefjes
6 punten - C - Angelique
5 punten - D - Roomey
4 punten - G - Geebster

Stand na 2 van de 5 jurybeoordelingen:
30 punten - B - Dragonfly
30 punten - E - Loetjef
27 punten - F - Yara
22 punten - A - Bert-Boefjes
18 punten - D - Roomey
15 punten - G - Geebster
14 punten - C - Angelique

Met nog twee juryleden te gaan, blijft het spannend ... Morgen zullen we zien hoe dit af zal lopen!

wschoolf1

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2021, 14:36:06 »

Vandaag valt het doek voor één van jullie... De laatste twee jurycommentaren zijn immers aanstaande. Na het commentaar van Jack en de bijbehorende punten zijn er nog 3 kandidaten die moeten vrezen voor een rechtstreekse eliminatie: Angelique, Geebster en Roomey. Bert-boefjes is nog niet zeker van het ontlopen van de portfolioronde. Yara en Dragonfly lijken safe en kunnen zelfs mathematisch nauwelijks nog in de gevarenzone terechtkomen. Loetjef heeft immuniteit. Gaat het commentaar van Robbie aan enige onduidelijkheid een einde maken, of wordt de spanning juist verder opgevoerd???

Algemeen commentaar Robbie:
Dit keer 7 thema's binnen 1 thema. Ik ben benieuwd wat jullie erbij bedacht hebben.

Deze clip kan ik in eerste instantie alleen beoordelen op de clip. Hierin is duidelijk iemand te zien die zichzelf heel wat voelt. Het zich daadwerkelijk boven iemand stellen spreekt meer uit de vertaling van de tekst welke internet voor mij tevoorschijn toverde. Qua zang ligt dit liedje ook goed in het gehoor.

Lily Allen – The Fear

Heel duidelijk dat dit liedje over hebzucht gaat. Ze wil veel en om dit te bereiken gaat ze over lijken. Toch komt er ook een deel ijdelheid kijken bij dit liedje aangezien ze ook zingt over kleding en postuur. In de clip is de hebzucht wat minder duidelijk, al zie je wel dat ze heel veel spullen in haar huis heeft. Hele leuke inzending.

Ed Sheeran – Galway Girl

Leuk liedje, leuk ook dat de clip vanuit het oogpunt van de zanger gemaakt lijkt te zijn. Maar het liedje en de clip raken niet het thema. In mijn ogen gaat dit liedje over een 'simpele' verliefdheid, niet over de zonde van luxuria.

Gezellig klinkend liedje met wat schattige monsters. En die arme jongen die jaloers is op zijn vriend omdat hij een crush heeft op de vriendin van zijn vriend. Het liedje is heel simpel maar doeltreffend, de clip past er goed bij en de monsters maken het vermakelijk om naar te kijken.

Buckcherry – Gluttony

Absolute onmatigheid in tekst en beeld. Maar dat viel natuurlijk te verwachten met de titel van dit liedje. Grappig vind ik de setting in de kerk, dat geeft toch een andere sfeer. Het liedje zelf is voor mij wat schreeuwerig en daardoor minder fijn om naar te luisteren.

Lola Blanc – Angry Too

Deze dame zingt hoe boos ze wordt, maar in de clip zie je haar vooral geleefd worden. Ik snap hoe dit op de verkeerde knopjes drukken is, maar al met al denk ik niet dat deze onderdrukte woede echt aansluit bij het thema. Het liedje zelf is wel prettig om naar te luisteren.

Lily Allen – Alfie

Nog een Lily Allen liedje. Dit nummer is vanzichzelf wat meer herhalend, in tekst en melodie, en daardoor minder aantrekkelijk. Qua thema voldoe je zeker wel aan de opdracht. Het kleine broertje is tamelijk gemakzuchtig in zijn leven. Wat zijn grote zus probeert tegen te gaan, maar waar zijn de ouders vraag ik me dan weer af.

Puntenverdeling Robbie:
12 punten - A - Bert-Boefjes
10 punten - B - Dragonfly
8 punten - D - Roomey
7 punten - E - Loetjef
6 punten - G - Geebster
5 punten - F - Yara
4 punten - C - Angelique

Stand na 4 van de 5 jurybeoordelingen:
40 punten - B - Dragonfly
37 punten - E - Loetjef
34 punten - A - Bert-Boefjes
32 punten - F - Yara
26 punten - D - Roomey
21 punten - G - Geebster
18 punten - C - Angelique

Later vandaag het laatste jurycommentaar. Bert-boefjes lijkt zichzelf veilig te hebben gespeeld, Yara zou alsnog voor een portfolioplek in aanmerking kunnen komen; zeker als Roomey nogmaals hoge punten scoort. Geebster lijkt iets afstand te nemen van de onderste plek, maar kan de portfolioronde niet meer ontlopen. En Angelique moet vooral hopen dat Joan het niet met de overige juryleden eens is...

Skunki

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #6 Gepost op: 24 februari 2021, 19:39:00 »

Het laatste commentaar, de directe afvaller is bekend en wie zullen de spelers zijn die in de portfolioronde zullen belanden?

Algemeen commentaar Joan:
Hallo kandidaten!

Ik vind dit denk ik tot nu toe het leukste thema, hoewel ik het lastig vind in te schatten hoe moeilijk de verschillende thema's zijn. Bij een aantal zou ik niet direct iets weten. Gezien jullie allemaal een eigen thema hebben is het wel een beetje appels met peren vergelijken en is het een wellicht moeilijker dan het ander. Gezien de thema's een prijs waren ga ik hier in principe weinig rekening mee houden, hoewel bij de makkelijke thema's je misschien iets harder wordt afgestraft voor een gebrek aan creativiteit.

Ik moest even opzoeken welke zonde dit is, want ik zag biljetten en ik zie voornamelijk op weinig kleding, maar als je naar het nummer zelf luistert komt jouw zonde wel het meeste naar voren. Ik vind het een originele keuze. Muzikaal is het niet vervelend om te luisteren maar ook niet bijzonder, maar ik verwacht dat je gezien jouw zonde wel redelijk in dit genre geduwd bent.

Lily Allen – The Fear

Een hele sterke inzending kandidaat! Lily Allen vind ik een slimme keuze bij deze ronde, zij heeft een hoop sarcastische nummers die prima aansluiten op verschillende van de zondes, en door haar houding is het ook meteen duidelijk dat het om een zonde gaat. Het thema zit duidelijk door het hele nummer en de clip heen. Er is nog een andere Lily Allen inzending, maar dat ga ik geen van beide inzendingen aanrekenen. Ik vind het een goed nummer, ik ben hier heel tevreden mee!

Ed Sheeran – Galway Girl

Ed Sheeran is tof en de clip is leuk. Tot zover het positieve. Ik snap de keuze van dit nummer totaal niet. Dit is dé gelegenheid om een lekker ordinair nummer met geoliede bovenlijven en ge-twerk in te sturen, of wat mij betreft juist een preuts kerkelijk nummer. Het thema zit er wel een beetje in, maar het thema zit denk ik in een groot deel van de top 40 muziek van de afgelopen paar jaar. In dit soort gevallen zou ik het prettig vinden als kandidaten uitleg zouden kunnen insturen, maar helaas. Ik denk dat dit de makkelijkste zonde om mee te werken is, en wat mij betreft heb je dat behoorlijk laten liggen.

Ik vind het lastig om over jouw inzending een mening te vormen, kandidaat. Je voldoet prima aan de opdracht en het nummer is niet slecht, maar het maakt zowel thematisch als qua nummer niet heel indruk. Normaal zou ik zeggen dat je in de middenmoot komt, maar je hebt de pech dat het gemiddelde niveau deze ronde redelijk hoog ligt.

Buckcherry – Gluttony

Oei! Kandidaat, je maakt het mij heel lastig. Aan de ene kant komt het thema wel heel mooi terug in deze inzending, maar als ik 'gluttony song' invul in Youtube is een van de eerste twee hits dit nummer. En de ander ook, maar dan zonder clip. Dus dit zou een hele uitgedachte inzending kunnen zijn, maar ook iemand die twee minuten voor de deadline nog niks had gevonden. Aan de andere kant: Als je een goed nummer hebt gevonden, waarom zou je dan nog verder zoeken? Ik vind de clip heel tof en het thema zit ook uitstekend in de tekst. Ik werd niet heel enthousiast van de zang (ik lette meer om de instrumenten), en de tekst werd voor mij wel redelijk snel repetitief. Het is denk wel het lastigste thema en ik zou zelf ook niet zo snel een inzending weten.

Lola Blanc – Angry Too

Heel toffe interpretatie! Het is bij deze zonde denk ik heel makkelijk om een boos hardrock of metal nummer iets te sturen, maar dit voldoet voor mij ook zeker aan de opdracht. Hier is er meer sprake van de deugd dan de zonde, en gezien de titel van deze ronde mag dat ook. Het nummer en de clip doen helaas verder niet heel veel voor mij. Ik vind het effectje dat bij stukken over haar stem zit niet prettig.

Lily Allen – Alfie

Ik ben heel blij hier geen Bruno Mars aan te treffen, dat was wel echt te simpel geweest. Ik vind dit een leuke inzending, je komt hier niet zomaar op bij dit thema maar het thema zit wel duidelijk in het nummer. Het nummer zelf is ook een beetje lui-ig, dat vind ik leuk. Misschien heb ik een zwak voor Lily Allen maar ik vind het overdreven blije in combinatie met de bijtende tekst helemaal top. Het is muzikaal redelijk eenvoudig maar dat is in dit geval passend. Heel goed gedaan!

Puntenverdeling Joan:
12 punten - B - Dragonfly
10 punten - G - Geebster
8 punten - E - Loetjef
7 punten - A - Bert-Boefjes
6 punten - F - Yara
5 punten - D - Roomey
4 punten - C - Angelique

Eindstand:
52 punten - B - Dragonfly
45 punten - E - Loetjef
41 punten - A - Bert-Boefjes
38 punten - F - Yara
31 punten - D - Roomey
31 punten - G - Geebster
22 punten - C - Angelique

Dit betekend dat Angelique helaas af zal vallen op dit punt in de competitie. Helaas, Angelique, ik hoop dat je ondanks je exit genoten hebt van het spel en trots terug kunt kijken op je deelname!

Voor Roomey en Geebster zal het nog even spannend blijven hoe de jury hun portfolio zal beoordelen, we hopen in de komende dagen hier antwoord op te kunnen geven!
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2021, 19:41:22 door Skunki »

wschoolf1

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2021, 14:14:08 »

Algemene opmerking organisatie:
De jury heeft zich inmiddels kunnen buigen over de portfolio's van Roomey en Geebster. Wie van hen blijft in de race?

Portfolio kandidaat 1: Roomey (uiteraard werd de naam niet gedeeld bij de jury)

Auditie: https://www.youtube.com/watch?v=QQ_3S-IQm38
R1 Dierenrijk: https://www.youtube.com/watch?v=Xbi393b5T9c
R2A Under the Sea: https://www.youtube.com/watch?v=jZHfX2aMfjw
R2B Sport: https://www.youtube.com/watch?v=1K1bY5vO-d0
R3 Country: https://www.youtube.com/watch?v=SBBhyMYnwCw
R4A Yin en Yang: https://www.youtube.com/watch?v=1usq4sVWWls
R4B Superhelden: https://www.youtube.com/watch?v=fVuCviFkqNw
R5 Oud & nieuw: https://www.youtube.com/watch?v=ENxSj44_4aQ
R6A Top-Secret: https://www.youtube.com/watch?v=NTUcoR8_pyE
R6B Uitpakken: https://www.youtube.com/watch?v=B_lDRZM2TTw
R7 Zonden of deugden?: https://www.youtube.com/watch?v=U73Qn-NCQIU

Portfolio kandidaat 2: Geebster (uiteraard werd de naam niet gedeeld bij de jury)

Auditie: https://www.youtube.com/watch?v=eqUFTWi1pVg
R1 Dierenrijk: https://www.youtube.com/watch?v=jr6FBaf03qQ
R2A Under the Sea: https://www.youtube.com/watch?v=sWBqdWTg3Vs
R2B Sport: https://www.youtube.com/watch?v=4tjg5c7Wo4g
R3 Country: https://www.youtube.com/watch?v=E5RDEXpc8OY
R4A Yin en Yang: https://www.youtube.com/watch?v=0xyxtzD54rM
R4B Superhelden: https://www.youtube.com/watch?v=SXjXKT98esw
R5 Oud & nieuw: https://www.youtube.com/watch?v=LaecIn0iLfU
R6A Top-Secret: https://www.youtube.com/watch?v=4GpJHF0WyAE
R6B Uitpakken: https://www.youtube.com/watch?v=AGSlcWzkS6I
R7 Zonden of deugden?: https://www.youtube.com/watch?v=Sr2Grfi3lFg

Lieve kandidaten,

Vorige ronde kwam een heel team van de Top Secret ronde onderaan, nu is het tweede team aan de beurt. Volgende ronde het winnende team? Als ik naar jullie portfolio's kijk dan stel ik voor dat er bij een volgend seizoen de jury de optie moet krijgen om een keer een kandidaat te redden in plaats van een herkansingsronde. Jullie hebben allebei meerdere rondes/subrondes gewonnen en zijn wat mij betreft allebei kanshebbers voor de eindoverwinning. Kandidaat 2, jij bent nu voor de tweede keer in de portfolioronde. Net als de vorige keer ben ik het er persoonlijk niet mee eens dat jij hier überhaupt bent gezien ik jou een tweede plaats heb gegeven deze ronde, maar schijnbaar ben ik jou steeds wat gunstiger gezind dan de rest van de jury (Simpel nummer dus onderaan, my ass). Je hebt je inzending waardoor je in de portfolioronde kwam goed aangepast dus dat zal ik je niet aanrekenen. Ik denk dat je tegen kandidaat 1 wel de underdog bent. Kandidaat 1, we zien jou voor het eerst onderaan. Jij staat voor mij wel terecht in deze portfolioronde. Je inzending was zeker niet slecht, hij was voor mij alleen wat saai en dat is inmiddels voldoende om redelijk laag te eindigen. Wat voor jou spreekt is dat je vanaf vroeg in de competitie al vooraan loopt en wat mij betreft in ieder geval het sterkste portfolio had, en misschien nog steeds hebt. Jij hebt één keer eerder een inzending gedaan die ik minder vond, en die heb je vervangen.

Voor mij komt het op het volgende neer, jullie hebben allebei laten zien dat jullie sterke kandidaten zijn met verrassende inzendingen. Kandidaat 1 is voor mij consistenter qua niveau, maar kandidaat 2 heeft wat mij betreft het beste gemaakt van een lastig thema deze ronde. Het voelt voor mij verkeerd om iemand weg te sturen die op basis van deze ronde hoort te blijven, maar ik denk dat kandidaat 1 net iets sterker is en een grotere kans heeft op de winst. Voor wie van jullie er ook blijft, hoop ik dat je door deze schop onder je kont extra motivatie hebt om de competitie nog af te sluiten met een paar mooie inzendingen.

---

Tussenstand:

Roomey - Geebster 1-0

---

11 nummers per kandidaat inmiddels aanwezig in het portfolio; een redelijke opgave om die nog eens een keer goed door te spitten. Sommige nummers zijn ergens wel blijven hangen (dat hoeft niet altijd een goede reden te hebben), andere moet ik toch eens herontdekken of doen minder snel een belletje rinkelen. Wie er straks ook het onderspit moet delven; je bent bij de top-6 terechtgekomen uit 21 kandidaten. Dat is geen geringe prestatie!

Kandidaat 1, je hebt een prettig portfolio opgebouwd. Je bent regelmatig onderscheidend geweest (bijvoorbeeld in de auditieronde en de rondes 1, 2B, 6A en 7)In jouw voordeel spreekt dat je zowel onderscheidend bent geweest in muziekstijlen, als ook in taalkeuzes, zang en zelfs in thema-interpretatie. Helaas zijn er ook wat mindere inzendingen in je portfolio terechtgekomen. In ronde 2A heb ik je redelijke commentaren gegeven, maar ik moet zeggen dat ik deze inzending compleet vergeten was. Nog altijd vind ik het een redelijk liedje, maar geen echt positieve uitschieter. Door het einde van het liedje van ronde 4B ben je ook daar net niet helemaal lekker geslaagd voor mij. In deze ronde gaf ik aan dat je wellicht nadrukkelijker extreme jaloezie met een ander lied of clip in beeld had kunnen brengen en daarom verbaast het me niet helemaal dat ik je in de portfolioronde zie (hoewel ik je eigenlijk een plek hoger had geplaatst in mijn eigen ranglijst). Op basis van je complete portfolio vind ik echter niet dat jij hier thuishoort – wat mij betreft ben jij zeker één van de 5 beste kandidaten van deze competitie. Ik ben het meest gecharmeerd van je nummers in de rondes 3, 4A (ook gezien het nummer waaraan jouw inzending gelinkt was) en 5 (hoewel niet het allerbeste nummer ooit; dit geeft je creatieve manier van denken voor mij het beste aan; jammer dat niet alle juryleden dat toen wisten op te pakken).

Kandidaat 2, lang- heel lang was je één van mijn topfavorieten voor de eindzege! Zowel over jouw auditienummer (waar werkelijk álles in zat), als ook over rondes 1 was ik erg enthousiast. Je kreeg van mij 10 punten; een indrukwekkende prestatie met respectievelijk 21 en 19 kandidaten in de race. Ook in de rondes 2A en 3 behoorde jouw inzending bij de beste nummers van de ronde. Voor de tussenliggende ronde 2B heb je een redelijke verbetering weten te vinden inmiddels. In de samenwerkingsopdracht van ronde 4A kreeg je van mij, samen met je teamgenoot, zelfs de maximale hoeveelheid punten – en in 4B gaf ik je opnieuw 10 punten. Tot zover misschien wel het sterkste portfolio van alle kandidaten! Helaas moet ik zeggen dat je laatste 3 inzendingen voor mij alle drie onbegrijpelijke missers zijn. Daarbij vind ik het lastig om in te schatten of je nu veel te veel risico hebt genomen of jezelf er te makkelijk van af hebt gemaakt. Mocht je de halve finale van deze competitie nog weten te bereiken, dan hoop ik dat je weer voor die absolute wow-factor wil gaan van met name je eerste inzendingen.

Tot een conclusie komen is voor mij ditmaal niet makkelijk. Ik denk dat kandidaat 2 vaker bij de absolute top heeft gezeten, maar ik denk – zeker op basis van de laatste 2 rondes – dat we bij kandidaat 1 meer zeker zijn van degelijke inzendingen. Omdat ik denk dat kandidaat 2 het vaakst echt overtuigend is geweest, ga ik kandidaat 2 mijn stem geven om in de competitie te blijven. Maar kandidaat 1, het is nipt én tegen minimaal 2 andere kandidaten had jij het in deze portfolioronde voor mij gewonnen. Het is zonde dat we van één van jullie afscheid moeten nemen, maar wie er ook doorkomt; die persoon heeft absoluut nog een goede kans op de eindoverwinning!

---

Tussenstand:

Roomey - Geebster   1-1

---

We're back at the portfolio's...

Wat mij betreft is dit een enorm spannende portfolio-ronde. Kandidaat 1, jij begon sterk aan de competitie - had tussenin een paar enorm zwakke inzendingen (volgens mij dan toch), maar deze laatste rondes begin je het opnieuw wat beter te doen. Kandidaat 2, jij begon zwak (wat mij betreft) - had dan een korte opflakkering maar op dit moment ben je opnieuw aan het zakken. Globaal gezien zou ik jullie dus gelijkwaardig inschatten, en wat mij betreft moet diegene die de portfolio-ronde wint toch een tandje bijsteken om het portfolio wat op te waarderen.

Het liefst zou ik het op een gelijke stand laten eindigen, maar aangezien dat niet mag neem ik uiteraard een beslissing. Ik kies ervoor om Kandidaat 1 nog een kans te geven. Gezien jouw inzendingen heb ik meer hoop dat jij je gaat herpakken voor de laatste rondes dan Kandidaat 2.

---

Tussenstand:

Roomey - Geebster   2-1

---

Hallo kandidaten, daar zijn we weer in een voor jullie spannende setting.
De competitie begint nu steeds moordender te worden!

Voor de beoordeling ben ik weer als vanouds gaan kijken naar de liedjes per ronde en daar de favoriet uit te kiezen.
Onderaan de streep heeft de kandidaat die ik graag terug zie in de volgende ronde de meeste punten.

Auditie:
Kandidaat 1: jij hebt hier gekozen voor een clip met een computerspel met vampiers. De clip past precies bij het liedje.
Kandidaat 2: jij hebt gekozen voor een live optreden van Pink. Ik vind het heel knap dat ze (redelijk) kan doorzingen tijdens alle ingewikkelde pasjes.
Mijn voorkeur gaat hier uit naar kandidaat 2.

Dierenrijk:
Kandidaat1: Daar heb je die arme man weer die zijn hondje kwijt is. Het is een heel gevoelig nummer, jammer is alleen dat de clip het thema raakt, maar het liedje zelf niet echt.
Kandidaat 2: In tegenstelling tot kandidaat 1 heb jij vooral in tekst verwijzingen naar het dierenrijk. En okee als je onze aapdansjes meerekend dan ook in de clip...
Laat me in deze een klein beetje ijdel zijn en kiezen voor het liedje van kandidaat 2

Under the sea:
Kandidaat 1: Dit liedje heeft blijkbaar niet echt indruk gemaakt, want is niet blijven hangen. Het liedje heet oceans en er gaat een hoop onder zee, inclusief de zanger zelf. Het liedje zelf klinkt wel lekker.
Kandidaat 2: Ook dit liedje heeft ocean in zijn titel. Maar raakt verder het thema niet echt.
Hierdoor heb ik een voorkeur voor kandidaat 1

Sport:
Kandidaat 1: Met sport maak je vrienden voor het leven en hoe mooi is het als je elkaar dan jaren later weer tegenkomt. Mooie inzending als geheel, de tekst krijgt alleen een sportlading door de clip.
Kandidaat 2: Niet direct sport, maar wel sportbeleving met de mascottes. Je hebt dit zowel in tekst als in beeld gebracht. Toch past het liedje van kandidaat 1 voor mij beter in het thema.

Country:
Kandidaat 1: Dit liedje past heel goed binnen de country lifestyle. Het bezingt het leven. Het liedje klinkt heel lekker. Clip en tekst vullen elkaar goed aan.
Kandidaat 2: Oud presidenten die de mist in gaan, maar het is niet hun fout. Ook een country deuntje, maar voor mij minder lifestyle.
Hierdoor spreekt de inzending van kandidaat 1 mij meer aan.

Yin&Yang:
Kandidaat 1: Dansen overdag 'en plein public', gezellig en vrolijk liedje en de mensen in de clip lijken er ook echt lol in te hebben.
Kandidaat 2: Dit zou bijna een tegenstelling kunnen zijn van het andere liedje. Zo licht, luchtig en vrolijk dat liedje 1 is, zo zwaar, duister en depressief is deze.
Mijn voorkeur gaat uit naar kandidaat 1 omdat de clip daar beter bij het liedje past.

Superhelden:
Kandidaat 1: Soms kom je mensen tegen die je zomaar de kracht geven om door te gaan. Helden? ja misschien, superhelden? nee dat niet.
Kandidaat 2: Deze jongen blijft maar mensen helpen, hoe schofterig ze hem ook behandelen. Alleen het laatste meisje heeft genoeg fatsoen hem te bedanken.
Voor mij is de jongen in de inzending van kandidaat 2 eerder een superheld en heeft daarom dan ook mijn voorkeur.

Oud&Nieuw:
Kandidaat 1: Nieuwe artiest met een oud nummer en in het liedje ook een oude en nieuwe liefde. Heel leuk gevonden, klinkt goed. Maar de clip is heel saaiig.
Kandidaat 2: Het liedje gaat over nieuwe schoenen, zijn oude schoenen komen alleen voor in het eerste couplet, verder niet meer.
Ondanks de leukere clip van liedje 2 ga ik toch voor de inzending van kandidaat 1.

Top Secret:
Kandidaat 1: Koude oorlog achtige experimenten going wrong. Het lijkt me dat je dit wel wil kwalificeren als top secret. Verder kun je aan de clip zien dat het al een oud liedje is.
Kandidaat 2: Ook het zijn van een spion wil je graag top secret houden. Maar in de vertaling blijkt dat hij verliefd is op een spion, dat is dan weer geen top secret.
Hierdoor gaat mijn voorkeur uit naar de inzending van kandidaat 1, doordat deze beter bij het thema past.

Uitpakken:
Kandidaat 1: De zanger pakt zijn herinneringen uit na een 'verloren liefde'. De clip is vrij schokkerig en chaotisch.
Kandidaat 2: Uitpakken met fine dining. Dit is een hele originele manier van het interpreteren van het thema. Een relatief kort liedje in verhouding met anderen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de inzending van kandidaat 2

Zonden&Deugden:
Hier zetten jullie de zonden jaloezie en luiheid tegenover elkaar.
Zoals ik in de orginele ronde ook heb laten weten heb ik tussen deze 2 inzendingen heb ik een voorkeur voor de inzending van kandidaat 1.

Voor iedereen die niet mee heeft geteld, zal ik het hier even aangeven.
Kandidaat 2 heeft 4 thema's gewonnen, maar Kandidaat 1 heeft 7 thema's op zijn naam kunnen schrijven
Hierdoor zie ik Kandidaat 1 graag terug in de volgende ronde.

---

Tussenstand:

Roomey - Geebster 3-1

---

Kandidaten,

De afgelopen twee portfolio-rondes heb ik dezelfde kandidaat twee maal mogen vertellen hoe goed zijn portfolio eruit zag, op de laatste inzending na en hoe die speler elke keer in mijn top vijf gestaan heeft. Datzelfde is bij jullie bijna nog erger; met 7 eerste plaatsen en 3 tweede plaatsen (mogelijk 4) hebben jullie de helft van alle top 2 plaatsen uit mijn beoordelingen gehaald. Helaas gaat dat één van jullie twee niet verder helpen. Laten we kijken.

Kandidaat 1
Jij kwam binnen met een zeer degelijke inzending in de auditieronde, het feit dat jij punten haalde in een veld van 21 spelers zegt genoeg. Dat was niet voldoende voor jou, want in Ronde 1 kwam jij met een zeer leuke en originele inzending op de tweede plaats bij mij en, na het overtuigend winnen van jouw duel in ronde 2A, wist je zelfs bovenaan te komen in de winnaarspoule van de sport ronde door het kiezen van een sport waar weinig mensen aan gedacht zullen hebben. In de Country ronde viel je, ook na de verbetering, een klein beetje terug met 'slechts' een notering in de top 5, maar daarna begon het meteen weer goed; In de Yin & Yang ronde had jij met jouw partner een erg leuk duo wat slechts één ander koppel voor zich moest dulden en in de Superheldenronde eindigde jij wederom bovenaan in mijn lijstje. Helaas zakte je daarna bij de Oud en Nieuw ronde weer een stukje terug, ik krijg een deja vu momentje. Na deze twee toppen besloot je om dit keer zonder eerst een tweede plaats te maken meteen naar de top toe te gaan door zowel in de Top-secret ronde als de Uitpakken ronde mijn hoogste punten te krijgen, al moet ik daar wel bij zeggen dat jouw deel bij ronde 6A mij heeft laten twijfelen of jouw team op de eerste of de tweede plaats moest komen. En, net als de vorige twee keer dat je een top hebt gehad, zakje je daarna weer terug, alleen is terugzakken naar de 5e of 6e plaats nu ineens een reden om hier te staan. Mocht jij doorgaan, dan raad ik je aan om volgende ronde weer eerste voor de tweede plaats te gaan, anders is jouw volgende terugzakmoment in dit ritme in de finale. Dat moet je toch niet willen.

Kandidaat 2
Jij knalde de auditie meteen binnen met een vierde plaats op mijn ranking met een erg indrukwekkende live performance van een prachtig nummer en ronde 1 eindigde jij zelfs bovenaan in mijn ranking. In ronde 2A verloor jij in een erg sterk duel nipt om daarna, zij het met een verbetering, hard terug te pakken in de Sport ronde. Jouw Countrynummer gaf ik een matige beoordeling, maar als ik daar nu op terug zou kijken is dit het andere nummer wat ik een stuk hoger zou plaatsen dan waar het nu stond en in de Yin & Yang ronde zette jij een ijzersterk duet neer met jouw koppelgenoot. Alhoewel het destijds niet te zien was, zijn dit nu drie ijzersterke rondes op een rij. Dan stopt dat nog niets eens, want met de Superheldenronde wist jij nog een goede inzending neer te zetten, een voor mij verrassende dubbele inzending, maar wel erg goed. In de Oud en Nieuw ronde zakte je even weg met een mindere inzending, maar vorige ronde liet jij weer zien hier echt thuis te horen. Jouw team haalde bij mij de meeste punten binnen in ronde 6A, waarbij jouw inzending in mijn ogen de sterkste was en in 6B zette je een prima inzending neer die helaas door twee storende minpunten niet zo hoog kwam als dat hij had kunnen komen. Maar dan deze ronde, waar je helaas een moeilijk thema kreeg en daar niet genoeg mee hebt (kunnen) laten zien, waardoor je hier nu staat.

Als ik puur naar de nummertjes kijk, wint kandidaat A het met net een eerste plaats meer en een tweede plaats meer. Echter kijk ik ook naar wat er in de latere fasen van het spel is gebeurd. Beiden hadden een geweldige ronde 4 (licht voordeel kandidaat 2), een mindere ronde 5 (licht voordeel kandidaat 1), een goede ronde 6A (hetzelfde team) en een zwakke ronde 7 (licht voordeel kandidaat 1). Dan ligt het verschil bij ronde 6B, waar kandidaat 1 het voor elkaar kreeg mijn maximale punten binnen te slepen. Dus ook in dat opzicht moet ik het voordeel aan kandidaat 1 geven.
Kandidaat 2, met jouw portfolio zou jij het de kandidaat die ik al twee keer doorgelaten heb het erg moeilijk gemaakt hebben en waarschijnlijk zouden veel andere kandidaten staan te trillen in hun schoenen om het tegen jou op te moeten nemen in deze ronde. Helaas gaat dat jou niet helpen om mijn stem veilig te stellen, veel succes bij de andere juryleden.

---

Eindstand:

Roomey - Geebster 4-1

---

Algemene opmerking organisatie:
De jury heeft gesproken! Roomey, jij zal je weg in deze competitie mogen vervolgen. Geebster, helaas houdt het hier op voor jou... We hopen dat je van het spel hebt genoten, trots bent op je inzendingen en het zult blijven volgen!  O0
Pagina's: [1]   Omhoog