Adel in rollenpagina aanpassen

Gestart door Skunki, 6 juni 2020, 16:57:57

Vorige topic - Volgende topic

Skunki

@Mexicanobroeder en anderen hadden in spel 521 (terecht) benoemd dat de rollenpagina op het forum mogelijk aangepast moet worden.

Zie: https://www.weerwolvenvanwakkerdam.nl/forum/index.php?topic=31041.msg1064049558#msg1064049558

Hoop dat op deze manier dit niet in de vergetelheid raakt voor de spelleiding!  O0

Zabulus

Nu ga ik niet de hele discussie volgen, maar zou je een samenvatting kunnen geven? Want enkel uit jouw en kid's post kwam ik niet bij de kern van het probleem

Mexicanobroeder

Citaat van: Zabulus op  6 juni 2020, 17:04:21
Nu ga ik niet de hele discussie volgen, maar zou je een samenvatting kunnen geven? Want enkel uit jouw en kid's post kwam ik niet bij de kern van het probleem

Yara was hulpje en deelde in een hulpjesnetwerk dat ze adel was geworden.

In feiten is dat wat er staat (een slechtje deelt info met de slechtjes), maar aangezien je natuurlijk niet 100% weet dat een hulpje werkelijk een hulpje is, is het niet toegestaan. Toen was er nog de edge-case discussie van een sjamaan die een slechtjesrol kent, maar diegene kan alsnog de boel opnaaien of weetikwat.

Chrisanne

Als we het toch over het rollenpagina hebben

De mythomaan kiest niet zelf bij welke groep hij hoort, dit hangt af van bepaalde gebeurtenissen. Het lijk speelt altijd alleen

Deze zin is verouderd want geen mythomaan,

Skunki

Er moet toegevoegd worden dat enkel on-boards slechtjes en enkel koppeltjes hun adelschap mogen delen op hun eigen board.
Aangezien daar nu verwarring over was, waardoor inderdaad Yara (hulpje) het deelde met naar haar inziens mede-slechtjes (hulpjes en slecht gekozen neutralen).
Echter zou een spelleider door dit toe te staan (indirect) toegeven dat die spelers inderdaad niet-goed zijn, aangezien dit hulpje anders dood geschreven zou moeten worden.

Dit was voor het slechtjes/ hulpjes netwerken vreemd, aangezien zij van elkaar "wisten" dat ze zeker slecht waren. En dat het dus vreemd is dat het adelschap niet gedeeld kan worden.

Mexicanobroeder

Citaat van: Chrisanne op  6 juni 2020, 17:14:02

De mythomaan kiest niet zelf bij welke groep hij hoort, dit hangt af van bepaalde gebeurtenissen. Het lijk speelt altijd alleen

Dat vind ik van alle rollen die zijn verdwenen wel het meest treurige verlies #Justiceformythomaan

123berber

En hoe zit dat dan met zielsverwant? Dat mag dan toch ook lijkt me?

WCeend!! Zomerspelen 2014

Mexicanobroeder

Zielsverwant is niet verboden, dus dat boeit verder niet

Oh je bedoelt delen over adelshit. Nee want is een goedjescombi en goedjes mogen adelzijn niet onderling delen

Perry26

Citaat van: Skunki op  6 juni 2020, 17:14:12
Er moet toegevoegd worden dat enkel on-boards slechtjes en enkel koppeltjes hun adelschap mogen delen op hun eigen board.
Ik neem aan dat de welp II en de orc I dit ook met hun moeder/orcwolf mogen delen?

Zabulus

Citaat van: Skunki op  6 juni 2020, 17:14:12
Aangezien daar nu verwarring over was, waardoor inderdaad Yara (hulpje) het deelde met naar haar inziens mede-slechtjes (hulpjes en slecht gekozen neutralen).
Echter zou een spelleider door dit toe te staan (indirect) toegeven dat die spelers inderdaad niet-goed zijn, aangezien dit hulpje anders dood geschreven zou moeten worden.

Dit was voor het slechtjes/ hulpjes netwerken vreemd, aangezien zij van elkaar "wisten" dat ze zeker slecht waren. En dat het dus vreemd is dat het adelschap niet gedeeld kan worden.
Dit is een probleem wat ik nog niet eerder had gezien (of bedacht) en daar hebben jullie wel degelijk een punt vind ik. Want ik vind inderdaad dat een spelleider niet moet kunnen bevestigen of iemand goed of slecht is dmv een uitspraak. En de rolbeschrijving impliceert dat je nu wel als slecht hulpje mag delen ook al weet je niet zeker of het andere slechtje ook slecht is.

Ik zou als je een wijziging voorstelt dat je bv alleen aan koppel of on board slechtje kunt delen het enkel bij hen houden en niet ook moederwolf/orcwolf. Dit met name voor de duidelijkheid.

Of een andere aanpassing die duidelijk is.

Zabulus

Citaat van: Mexicanobroeder op  6 juni 2020, 17:17:53

Dat vind ik van alle rollen die zijn verdwenen wel het meest treurige verlies #Justiceformythomaan
Ik mis juist het zandmannetje  :(

adriaan

De bedoeling is inderdaad dat je alleen aan mensen van wie je zeker weet dat ze ook slecht zijn (i.e. je zit ermee op een wolvenboard) kan vertellen dat je adel bent. Anders, zoals al gezegd, bevestigt de spelleider je vermoedens van slechtheid door iemand niet uit te schrijven. Dit kan natuurlijk nog duidelijker in de regels en zal mee worden genomen bij de volgende verandering. Helaas hadden we vroeger een systeem dat alle spelleiders met 1 druk op de knop de pagina konden aanpassen, maar werkt dit systeem nu niet meer en krijgen we het ook niet aan de praat, dus moet het 1 keer in de zoveel tijd handmatig via de admindatabase. Dit zal snel weer een keer gebeuren.

Skunki

Daarop in gaande dat niet alle mensen uit de beheer dit kunnen aanpassen of dingen kunnen aanpassen aan het forum of de website, ik heb volgens mij al vaker voorbij zien komen dat enkele andere forumleden kennis hebben over programmeren of over het systeem waarop het forum draait en hebben aangeboden hier naar te willen kijken. Maar volgens mij wordt hier elke keer niet op in gegaan.

Ik zou persoonlijk een uitgestrekte hand niet links laten liggen als die aangeboden wordt door mensen die expertise hebben erin. @SharonNashor maar dat ben ik en hoop dat jullie net als de leden van het forum, het forum als maar in leven willen houden of zelfs naar een hoger level willen tillen! :)

adriaan

Citaat van: Skunki op  6 juni 2020, 23:25:17
Daarop in gaande dat niet alle mensen uit de beheer dit kunnen aanpassen of dingen kunnen aanpassen aan het forum of de website, ik heb volgens mij al vaker voorbij zien komen dat enkele andere forumleden kennis hebben over programmeren of over het systeem waarop het forum draait en hebben aangeboden hier naar te willen kijken. Maar volgens mij wordt hier elke keer niet op in gegaan.

Ik zou persoonlijk een uitgestrekte hand niet links laten liggen als die aangeboden wordt door mensen die expertise hebben erin. @SharonNashor maar dat ben ik en hoop dat jullie net als de leden van het forum, het forum als maar in leven willen houden of zelfs naar een hoger level willen tillen! :)
We hebben morgenochtend vergadering en zullen dit meenemen

Mexicanobroeder

Citaat van: Zabulus op  6 juni 2020, 22:57:18
Citaat van: Mexicanobroeder op  6 juni 2020, 17:17:53

Ik mis juist het zandmannetje  :(

Die vond ik persoonlijk leuke en stomme elementen hebben.