Rolvoorstellen

Gestart door Nephtysis, 29 juli 2015, 22:18:53

Vorige topic - Volgende topic

Shaddow

Rol: De superhunk/superchick
Alliantie: goed/neutraal/whocareswithabodylikethat
Eigenschap JUST LOOK AT THAT BODY <3 <3 <3
Als de ziener/sjamaan/dorpsgek deze hunk/chick eens goed bekijkt, kan hij de nacht daarna niets anders doen dan denken over dat práchtige lichaam <3
Zijn/haar visioenen zullen dus niet werken, maar als je het hem/haar vraagt? WORTH IT.

Deze rol maakt zieners net wat minder sterk, en stelt spelers in staat grappen te maken over THAT ASS THO en THAT BODY <3 <3 <3.

Eventueel zou de rol slecht kunnen zijn, omdat we natuurlijk allemaal van die bad bois en bad guls houden.

Shaddow

Rol: LIEFDE
Alliantie: neutraal
Eigenschap:

LIEFDE is een soort supercupido. Hij/zij mag zichzelf koppelen met twee andere personen, aan het begin. Deze zullen dan een koppel zijn, wat samen moet overwinnen. Elke dag mogen de geliefden een nieuw persoon uitkiezen, wat zich aansluit bij het koppel. Het koppel wint als het stemmeerderheid heeft.

Dus.

Je hebt een koppel
wat steeds groter wordt
en met elkaar moet winnen.

MAAR
sterft één iemand van dit koppel.
STERFT ALLES.

IK WIL DIT <3

Robbendinho

Rol: Rechter
Alliantie: extra rol
Eigenschap:


Kan (x-keer) de lynch direct laten plaatsvinden op basis van hoe er op dat moment gestemd is. Dit doet hij door middel van een PM te sturen naar de host met "voer stemming uit".

Vervolgmogelijkheden:
direct een nacht (geen acties ingestuurd is pech)
een nieuwe lynch-ronde die minimaal 24u duurt

Voordelen:
We hoeven niet 3 dagen te wachten tot een zekere lynch is uitgevoerd
Ik hoef minder geduldig te zijn



Michelaar

Ik houd van rollen toevoegen, dus let's continue met meer ideeën!

Rol: Verpleegkundige
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
Een variatie op de Beschermengel. De Verpleegkundige kan per 2 nachten één iemand beschermen, maar ook elke actie die op de beschermde persoon wordt uitgevoerd, zal mislukken.

Beperkingen:
De verpleegkundige kan zichzelf niet beschermen
De verpleegkundige kan niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen
Per 2 nachten kan de verpleegkundige iemand volledig beschermen.

Rol: Toreador
Alliantie: Slecht

Eigenschappen:
De Toreador kan elke nacht iemand kiezen. De actie van deze persoon zal op de Toreador worden uitgevoerd. De Toreador zou kunnen worden beschermd door de beschermengel, maar hij kan ook zorgen dat een ziener hem ziet. Kijk uit daarvoor!

Beperkingen:
De Toreador is een weerwolf, hij heeft toegang tot het wolvenboard, en kan dus de lunch plaatsen.
De Toreador kan niet zichzelf kiezen.


Michelaar

Rol: Samurai
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De Samurai kan niet geconverteerd worden. Als hij geconverteerd wordt, zal hij de conversiewolf vermoorden. Ook zal hij de Mythomaan vermoord worden als deze hem bekijkt

Beperkingen:
De Samurai kan maar 1 keer een moord plegen


Orakel
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
Het Orakel kan elke nacht iemand kiezen. Als het Orakel op welke manier dan ook sterft, zal de rol van de gekozen spelers voor iedereen zichtbaar zijn.

Beperkingen:
Het Orakel kan zoveel keer iemand achter al kaar kiezen als ze wil.

Riesico

Advocaat:

Een advocaat kan om de dag 1 stem weg procederen, zo kan hij de stemming beïnvloeden. Hij geeft door aan de spelleider welke stem moet komen te vervallen en de rest van de spelers komen er niet achter.

Kant: Slecht
Creativity is having fun in making mistakes

Black_and_White

Aanpassing op de Jager:

Iedereen kent de jager wel, en eigenlijk is de kans klein dat je met deze rol wint, want je kan pas iets doen als je dood bent en meestal ga je als jager gewoon dood.

Maar ik bedacht zo dat je als jager toch wat vaker kan winnen.

Natuurlijk, als je als jager overleeft en goed wint win je.
Maar als je dood gaat kun je nog winnen! Alleen moet je aan twee voorwaarden voldoen.

  • Goed moet het spel winnen
  • De persoon die je doodschiet moet een wolf of hulpje zijn; alliantie slecht.

Want als je een slechtje er uit werkt en nog steeds verliest is gewoon jammer.

danny

De waarzegger/waarzegster
Alliantie: goed (evt neutraal)

Eigenschappen:
De waarzegger/waarzegster mag 2 keer per spel een vraag stellen aan de spelleider. De vraag moet met ja of nee te beantwoorden zijn en dus specifiek (niet op 2 manieren op te vatten) gevraagd worden. De spelleider moet deze vraag naar waarheid beantwoorden.
De vragen kunnen gericht zijn op een specifieke rol, op alliantie of op een spelgebeurtenis die plaats kan vinden of heeft gevonden (is het aantal priesters opgevraagd door een wijze burger? Heeft er een conversie plaatsgevonden? Is er een lijk?)

Beperkingen:
Als de vraag niet duidelijk is of niet met ja-nee te beantwoorden is, stuurt de spelleider een pm met onduidelijke / onvolledige vraag terug. De poging gaat niet verloren.
Een vraag als: Is  ...... wolf? Is niet concreet. Of je vraagt naar een specifieke rol (is ..... conversiewolf?) of naar alliantie (Is ..... slecht?)
De spelleider bepaalt of de vraag goed is of niet. Hij/zij stuurt alleen een pm terug met 'het antwoord op je vraag is JA/NEE' of, 'je vraag is niet goedgekeurd, stuur een nieuwe vraag in'. Dit om speculaties en spelinmenging van de spelleider te voorkomen.

Tijd van de actie:
Tijdens de dag.

Michelaar

Dronkaard
Alliantie: Goed

Eigenschappen:
De dronkaard kan elke nacht iemand bezoeken. Elke persoon die hij bezoekt, kan die nacht geen actie uitvoeren.

Beperkingen:
De actie mislukt als de dronkaard een andere dronkaard of een Mythomaan bezoekt.

Engel
Alliantie: Neutraal

Eigenschappen:
De Engel krijgt aan het begin van het spel een speler toegewezen. Zij kan een nacht kiezen om de toegewezen speler te beschermen een keer per spel. Als deze persoon die nacht om welke reden dan ook zou doodgaan, sterft de engel in plaats van de aangewezen persoon. Ook sterft de engel inplaats van haar aangewezen persoon als deze persoon de dag daarna gelyncht wordt.
De engel wint als de aangewezen persoon op het eind van het spel nog leeft. De aangewezen persoon kan elke alliantie hebben

Terrorist
Alliantie: Slecht

Eigenschappen:
De Terrorist heeft toegang tot het wolvenboard en kan niet lunchen. Hij kan een keer in het spel iemand bezoeken. Deze persoon en de Terrorist gaan dood.

Beperkingen:
Als de Terrorist een ijzeren hein bezoekt, gebeurt er helemaal niets. Allebei de spelers blijven leven.

RickTorreman

Rol: Minotaurus.
Alliantie: Slecht.

Eigenschappen:
De minotaurus weet wie de wolven zijn, maar heeft geen toegang tot het wolvenboard, en weet dus ook niet wie er bij is geconverteerd etc.
De minotaurus weet precies welke rol de weerwolven hebben. Ookal heeft hij geen toegang tot het wolvenboard.
Als iemand maakt niet welke rol de minotaurus bekijkt(ziener/mythomaan etc.), gaat deze persoon dood. Degene die dood is, krijgt gewoon net zoals normaal toegang tot het dodenboard.
Als de heks de minotaurus wilt doden, gaan ze beide dood.
Als de grafdelver naar buiten komt in dezelfde nacht waarin iemand de minotaurus bekijkt. Gaat de grafdelver ook dood(dus 2 doden, grafdelver+lijk/lunch, ligt eraan hoe je het noemt). Echter wordt de eerste rol van het lijk ook getoond.
Als bovenstaande optie niet is gebeurd, en het lijk probeert de minotaurus te vermoorden. Gaan ze beide dood.
De minotaurus kan niet worden gedood door het priesterwater, wel door de beul.

Beperkingen:
Als een valse ziener de minotaurus bekijkt, gaat de valse ziener niet dood.
De minotaurus wordt bekend gemaakt als hij iemand heeft vermoord. Iedereen weet dan dat hij de minotaurus is.
De actie mislukt als er twee mensen zijn die hem in dezelfde nacht bekijken.
De minotaurus kan geen liefdesverdriet veroorzaken, en als de cupido nog leeft, maakt hij een nieuw stelletje.
De minotaurus kan NOOIT een IJzeren Hein als extra rol krijgen.

(Hopelijk ben ik niets vergeten, anders edit ik het nog wel. Had een heel groot concept in mijn hoofd.)
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

t4nd

Rol: Medusa
Alliantie: Slecht hulpje

Omschrijving: Net als in de mythologie zal iedereen die Medusa bekijkt verstenen, wat inhoudt dat ze hun kracht verliezen. Ze krijgen ook geen reactie op hun laatste visioen, aangezien ze versteend zijn op het moment dat ze het visioen uitvoerden. De sjamaan en ziener weten dus wel dat hun doelwit 'Medusa' was, een dorpsgek weet enkel dat één van de 3 personen in zijn visioen 'Medusa' was. Als Medusa door een mythomaan bekeken wordt zal die veranderen in een slecht hulpje (zonder toegang tot het wolvenboard).
Medusa zelf heeft toegang tot het wolvenboard.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

RickTorreman

Rol: Vampier
Alliantie: Kwaadaardig(dus een nieuwe soort)

Eigenschappen:
Kan elke oneven nacht iemand converteren tot vampier, het nieuwste lid van de vampier bezoekt het doelwit.
De vampieren winnen als ze stemmeerderheid hebben EN als er geen enkele mogelijkheid is om dit te veranderen.
Als de Vriend een vampier bezoekt, wordt de Vriend een vampier, ook in een even nacht.

Beperkingen:
De vampier kan geluncht worden.
Begint altijd alleen, en pas boven 20 spelers met twee.(20 spelers is nar keuze van spelleider)
De vampier gaat dood als hij een IJzeren Hein probeert te converteren.
De vampier gaat dood als hij een jager probeert te converteren.
De vampier gaat dood als hij een weerhamster probeert te converteren.
De vampier kan geen neutrale rollen converteren die nog GEEN kant hebben gekozen.
De vampier kan geen Welpen en Orcen converteren. Deze actie mislukt.
De vampier kan geen Heks converteren, echter hoort de vampier dan dat die persoon een heks is en raakt de heks een drankje kwijt naar keuze, de vampier kan dan niet meer deze persoon bezoeken.


Rol: Executer
Alliantie: Kwaadaardig

Eigenschappen:
Krijgt een doelwit aan het begin van het spel, hij moet dit doelwit ophangen om te winnen.

Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

Damon

De oude wolf

Eigenschappen: de oude wolf is minder machtig dan de weerwolven. Ook hij moet eten om te overleven, maar kan dit enkel doen met burgers. De oude wolf heeft toegang tot het wolvenboard en mag de lunch mee bepalen. Twee keer in het spel en ten laatste in nacht 5 moet de oude wolf een andere speler proberen op te eten. Indien geen van beide spelers een burger is, kan de oude wolf niet eten en sterft hij in nacht 5 aan de uitputting. Wanneer de oude wolf minstens één burger probeert op te eten, zal hij de burger vermoorden en blijft leven tot het spel eindigt of tot wanneer hij wordt vermoord. Hij kan dan niet langer aan uitputting bezwijken.

Beperkingen: de oude wolf is verder een doodgewone weerwolf. Alle acties, die een weerwolvenactie doen mislukken, zijn ook van toepassing op de oude wolf, wanneer hij een burger probeert op te eten.
bv: staat een speler onder bescherming van een beschermengel, dan krijgt de oude wolf te horen dat zijn actie mislukt. Hij krijgt dit te horen via pm en kan pas de volgende nacht opnieuw proberen te eten.
bv: is het doelwit van de oude wolf gehuidenwisseld, dan telt de rol, die de speler op dat moment heeft
bv: is het doelwit van de oude wolf opgesloten, of wordt de oude wolf zelf opgesloten, dan zal de actie mislukken. Hij krijgt dit te horen via pm en kan pas de volgende nacht opnieuw proberen te eten.

Tijdstip van de actie: samen met de lunch


De Reiniger (goed) en de Waanzinnige (goed)

Eigenschappen: de Reiniger kan éénmalig in het spel een weerwolf zijn krachten afnemen. Het slachtoffer wordt dan opnieuw mens en krijgt de rol van Waanzinnige. De Reiniger mag elke nacht een naam doorsturen naar de spelleider, maar indien hij niet de naam van een wolf doorstuurt, gebeurt er niets. De Reiniger krijgt dan het antwoord 'je actie is mislukt'. De Reiniger krijgt ook te horen wanneer zijn actie is gelukt.

Beperkingen: De vervloekte, slotenmaker, huidenwisselaar, ... kunnen er allemaal voor zorgen dat de actie van de Reiniger mislukt. Ook wanneer het doelwit van de Reiniger een wolf was. Hij onttrekt zich dus niet aan de normale beperkingen, opgelegd door andere rollen.

Tijdstip van de actie: nacht, uur 5 bij de rolveranderingen


Eigenschappen: de Waanzinnige is een voormalige weerwolf. Hij werd door de Reiniger opnieuw tot mens gemaakt, maar omdat hij zich alle gruweldaden herinnert die hij gezien en gedaan heeft, wordt hij waanzinnig, zonder kans op genezing. De Waanzinnige behoudt toegang tot het wolvenboard, maar zo lang hij daar verblijft, probeert hij onbewust krampachtig zijn slechte daden goed te maken. Hij slaagt hier gedeeltelijk in, want elke nacht heeft de Waanzinnige 33% kans om de lunch tegen te houden. Dit wordt vooraf ad random bepaald door de spelleider.

Beperkingen: de Waanzinnige krijgt niet te horen dat hij Waanzinnige is geworden. Hij blijft denken te behoren tot alliantie slecht en zal enkel sterven als Waanzinnige. Pas dan komt hij zijn ware rol en alliantie te weten. De Reiniger mag onder geen enkele voorwaarde de Waanzinnige op de hoogte brengen van zijn actie. Dit wordt beschouwd als spelbederf. De waanzinnige kan enkel het spel winnen, wanneer goed het spel wint.

Moonzzz

Nou al een tijdje niks meer gepost hier en kreeg een geinig rol idee, geen idee wat jullie er van vinden..

naam: copycat

Eigenschappen:
De copycat kan in nacht twee een naam doorgeven aan de spelleider. Dit geeft hem/haar één nacht de tijd om claims tot zich te nemen. De copycat zal dan de rol van de doorgegeven naam kopiëren.

Bijzonderheden:
Wordt de copycat in de eerste nacht bekeken word hij/zij gezien als neutraal, de nachten erna als de alliantie van de gekopieerde rol.
De copycat neemt alle roleigenschappen over van de gekozen persoon.
Geeft de copycat geen naam door in de tweede nacht wordt het een burger.

Falsifica

Geen rolvoorstel, maar een rolsituatie wijziging:

Indien de vriend slaapt bij de lunch van de nacht.
En er is die nacht een Grafdelver actief.

Vind ik dat er 2 lijken moeten komen, die:

- Niet van elkaars bestaan weten
- De Grafdelver krijgt twee pms met aanwijzingen
- Die samen mogen winnen. (Want het zou immers niet eerlijk zijn, mocht zowel de delver als de lijken overblijven, dat de delver dan een keuze moet maken wie hij de winst het meest gunt)
- Die enkel als ze samen dezelfde persoon willen vermoorden, de moord van doorgaat. Dus 2 pms individueel naar de spelleider.

Zo ontstaat de 3e partij met zijn 3en, ipv 2en. Er veranderd verder niets, behalve dan dat ze met een persoon meer zijn.

Zodra een lijk sterft, en ze konden moorden, gelden de originele regels van het Lijk.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow