Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Het Eurovisie SongFestival Topic

Gestart door bert-boefjes, 14 mei 2013, 20:06:02

Vorige topic - Volgende topic

Wie zal het songfestival gaan winnen? (In volgorde van optredens)

Frankrijk
Litouwen
Moldavië
Finland
Spanje
België
Estland
Wit-Rusland
Malta
Rusland
Duitsland
Armenië
Nederland
Roemenië
Verenigd Koninkrijk
Zweden
Hongarije
Denemarken
IJsland
Azerbeidzjan
Griekenland
Oekraïne
Italië
Noorwegen
Georgië
Ierland

bert-boefjes

Ik neem aan dat ik niet de enige ben die stiekem het Songfestival erg leuk vindt! En ik zal waarschijnlijk ook niet de enige zijn die gaat kijken!

Vanavond om 21:00 uur is het zo ver, de eerste halve finale! Met daarin zowel België als Nederland! Wie denken jullie dat er door gaat deze avond? Mijn voorspelling is:
1. Denemarken
2. Ukraïne
3. Rusland
4. Oostenrijk
5. Nederland
6. Moldavië
7. Wit-Rusland
8. Servië
9. Cyprus
10. Estland

Sorry, lieve Belgische leden! Ik heb dit jaar geen vertrouwen in jullie act, maar ik gun het jullie ook wel!

Wie denken jullie dat er door gaan? En naturlijk de grote vragen!
Zal Nederland sinds 2004 nu eindelijk weer eens de finale halen?
En welk land zal uiteindelijk winnen?
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Geebster

:D Ennnnnnnnn....

We zijn door..
It's a miracle! :o

bert-boefjes

8)
Ik kan nu gelukkig sterven :)
De belgen ook gefeliciteerd ^^
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Geebster

XD

Dan moeten we eerst nog winnen toch? :P

bert-boefjes

Ik heb weinig diepgang in mijn leven, dus dit is voor mij al genoeg :P

lionne

Ik vond het liedje van Wit-Rusland leuk.

bert-boefjes

Mijn voorspelling is:
1. Denemarken
2. Ukraïne
3. Rusland
4. Oostenrijk
5. Nederland
6. Moldavië
7. Wit-Rusland
8. Servië
9. Cyprus

10. Estland
[/quote]

Toch 7 van de 10 goed gegokt :)

bert-boefjes

Vanavond is het weer zo ver, de tweede halve finale van het songfestival. Met vanavond 17 landen die zullen optreden, waarvan er 10 door zullen gaan!
Welke tien denken jullie dat er door zullen gaan en vooral waarom?

Mijn top 10 is:

1 - San Marino (ik vind het gewoon een erg mooi en vooral sterk lied. En in tegenstelling tot haar Facebook lied van vorig jaar laat ze nu ook zien dat ze ook daadwerkelijk kan zingen!)
2 - Norway (Gewoon een sterk lied met een sterke zangeres)
3 - Switzerland (Al is het alleen om die opa die op het podium staat. Ik vind het een lekkere mix van vrolijkheid.)
4 - Israel (Ik vind het lied ijzersterk en het klinkt onwijs mooi in hun eigen taal.)
5 - Greece (Met een lied genaamd Alcohol is free, ga je zeker wel scoren. En daarnaast is Griekenland eigenlijk net als Rusland, Oekraine en Azerbeidzjan zo'n land dat het niet uitmaakt wat ze in zenden, ze toch eigenlijk ieder jaar wel door gaan.)
6 - Georgia (Persoonlijk vind ik het lied een wat langzame start hebben, het heeft wel echt zo'n oud songfestival gevoel over zich heen.)
7 - Finland (Pop muziek scoort, en gezien dit nummer sterk lijkt om nummers van Katy Perry en Gwen Stefani, zal het naar alller waarschijnlijk wel door gaan! Maar hoe vaker je het hoort, hoe meer het lied je pakt.)
8 - Azerbeidzjan (Als je de titel hoort, en die man zo ziet zingen dan wil je hem gewoon vast houden :) )
9 - Iceland (Het is IJsland, dus het is toch ook zo'n land wat vaak erbuiten valt met dat hele vriendjespolitieke gebeuren waar iedereen het over heeft, maar het is gewoon een mooi nummer om naar te luisteren.)
10 - Romania (Ik heb getwijfeld, maar ik denk toch dat Roemenië door gaat, al zou ik Hongarije of Malta ook wel eens door kunnen zien gaan!)

Wat denken jullie?

Inemini

Jaaa, ik ga vanavond ook weer kijken! :D
Ik vind het alleen leuker om de liedjes dan voor de eerste keer te horen, dus een top 10 kan ik nog niet maken.

Maar van de eerste halve finale vond ik Rusland het mooiste en Denemarken het leukste liedje hebben.

En ik vond die gast van België een beetje eng :P

domien

Hij is niet van België, hij is van Wallonië grooot verschil met hem wil ik niet geassocieerd worden

"In this world there are no sides, just players"

bert-boefjes

Heel spannend en redelijk onverwachte uitslag vond ik het eigenlijk wel!

Van mijn top 10 had ik er 7 goed gegokt! Ik vond het wel erg verassend dat Israel en San Marino niet door waren. Ook al klonk het nummer van San Marino best vals, het was toch een sterk nummer. Maar heel erg vind ik het niet, want dan zijn er toch minder sterke tegenstanders voor Nederland :)

In de finale moet België als 6de land, Na Spanje en voor Estland. Tussen twee rustige nummers in, wat altijd wel goed kan uitpakken, succes alvast Belgische forumleden (en stem voor Nederland!)

En Nederland moet in die finale als 13de land. En ik ben daar erg blij mee, We moeten na dat rocknummer van Armenië, en voor die Roemeense operazanger met die hoge stem en die volgens mij een jurk aan had. Ik denk niet dat Armenië of Roemenië gaat winnen, of hoog zal eindigen, dus dat Anouk er tussen staat met haar rustige nummer is erg gunstig!

Ik denk wel dat Nederland grote kans heeft de top 3 te halen dit jaar! Waar ik de andere 2 plaatsen ook wel ingenomen zie woorden door Noorwegen en Denemarken. Ik denk trouwens ook dat Italië erg hoog kan scoren! Die hebben sinds ze weer mee doen ieder jaar best een sterk lied ingezonden.

Hebben jullie trouwens de videoclip van Birds al gezien? Hij is mooi gemaakt!
http://www.youtube.com/watch?v=xPDYbuaXlA8

emmiehoek

oh, das inderdaad best wel een mooie clip :)

Een lach op je lippen, alsof je zeggen wil: "Ik ben het maar..." <3

Mexicanobroeder

Goeie inzendingen zijn voornamelijk:

Noorwegen
Denemarken
Duitsland
Frankrijk
Griekenland
Nederland
IJsland
Georgie

LittleWeird

IJsland! Ooh, die zanger! *smelt*

Ivolod

Citaat van: LittleWeird op 17 mei 2013, 15:29:30
IJsland! Ooh, die zanger! *smelt*

Mij lijkt hij een beetje een ijzig type.
*badum-tss*

Maar, even alle gekheid op een stokje, ik vind dat van IJsland wel bij de betere nummers horen ja. Ook wel leuk dat alle Scandinavische landen meedoen trouwens. :D