Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

WvW Oudejaarsranglijst! Editie 2012

Gestart door GBMN, 3 november 2012, 22:49:59

Vorige topic - Volgende topic

Devyathe

Ik zie in elk lijstje wel een paar nummers waarvan ik denk 'ooojaaa die ook!'

veel teveel nummers horen  bij de beste 10 ooit :P

GBMN

BadMutsNoodle ik of BadMutsnoodle jij?
-WvW'er met de meest gekke forumnaam 2012 & 2013

emmiehoek

14 pt: Liverpool rain ~ Racoon
13 pt: Dag Esmee ~ Acda & de Munnik
12 pt: Damn those eyes ~ Kane
11 pt: Bad ~ Michael Jackson
10 pt: The sound of silence ~ Simon & Garfunkel
9 pt:   Divenire ~ Ludovico Einaudi
8 pt:   Oceaan ~ Racoon
7 pt:   Somebody to love ~ Queen
6 pt:   Aan de kust ~ Bløf
5 pt:   De stad Amsterdam ~ Acda & de Munnik / dans le port d'amsterdam ~ Jacques Brel
4 pt:   Watermensen ~ de 3J's
3 pt:   Wir Bisto ~ Twarres
2 pt:   Brabant ~ Guus Meeuwis
1 pt:   Never ending story ~ Within Temptation

jemig, dit is moeilijk, ik vergeet zeker de helft, en heb al veel weg moeten strepen xD

Een lach op je lippen, alsof je zeggen wil: "Ik ben het maar..." <3

GBMN

Is verwerkt!

Haha, PM of hier posten is genoeg hoor Emmie ;)

Zal ik De Stad Amsterdam/Dans le Port d'Amsterdam er maar namens Jaqcues Brel inzetten? Die stond al in de lijst en ik kan natuurlijk geen 2 nummers er in zetten. :P
BadMutsNoodle ik of BadMutsnoodle jij?
-WvW'er met de meest gekke forumnaam 2012 & 2013

emmiehoek

nou vooruit, al is het hetzelfde nummer, alleen dan vertaald :P

Een lach op je lippen, alsof je zeggen wil: "Ik ben het maar..." <3

Kingosje

14 pt: Bohemian Rapsody - Queen
13 pt: Someone Like You - Adele
12 pt: Feliz Navidad - Jose Feliciano
11 pt: Clocks - Coldplay
10 pt: Viva La Vida - Coldplay
9 pt: Paradise City - Guns N' Roses
8 pt: Madness - Muse (nieuw nummer maar vind hem ook meteen heel toepasselijk)
7 pt: The A Team - Ed Sheeran
6 pt: You're Beautiful - James Blunt
5 pt: Rolling in the deep - Adele
4 pt: Beat it - Michael Jackson
3 pt: The Summer of 69 - Bryan Adams
2 pt: Mirror (feat. Lil Wayne) - Bruno Mars
1 pt: Thriller - Michael Jackson

thehush

14p: Gotye - Somebody that I used to know
13p: Queen - Somebody to love
12p: Guido Belcanto - toverdrank
11p: Louis Neefs - Benjamin
10p: Perfume Genius - Hood
9p: Goose - Words
8p: Chopin- Nocturnes
7p: Ray Charles- Hit the road Jack
6p: The Beatles- Norwegian Wood
5p: Bon Iver- Skinny Love
4p: James Blake - Limit to your love
3p: Perfume Genius - Dark Parts
2p: Adele - Rolling in the deep
1p: Bart Peeters - Je bent een vriend van mij

basjebooi

Bij de echte top-2000 kan je niet eens op green day stemmen. serieus ze staan er niet eens met 1 nummer tussen.

Ralmuski

Citaat van: basjebooi op 16 november 2012, 21:15:01
Bij de echte top-2000 kan je niet eens op green day stemmen. serieus ze staan er niet eens met 1 nummer tussen.

En hoe vaak hoor je Green Day op Radio 2?  ;) Er mist wel meer in die lijst, daarom mag je toch vrije keuze insturen altijd. Gewoon Green Day fans ronselen allemaal hetzelfde nummer erin te stemmen. Is vaker gelukt ook al.

basjebooi

je hebt wel gelijk. het is eigenlijk ook niks voor radio-2. dat had ik effe vergeten.

Mexicanobroeder

Citaat van: Ralmuski op 17 november 2012, 02:10:23
En hoe vaak hoor je Green Day op Radio 2?  ;) Er mist wel meer in die lijst, daarom mag je toch vrije keuze insturen altijd. Gewoon Green Day fans ronselen allemaal hetzelfde nummer erin te stemmen. Is vaker gelukt ook al.

Het is anderzijds gewoon een schande dat gerenommeerde bands en plaatjes zoals The Smiths, Diane van Therapy? en Song 2 van Blur er niet in staan. De keuzelijst is gewoon heel beperkt. En hoe vaak hoor je Lady GaGa op Radio 2? Daar kun je namelijk wél op stemmen.

Overigens vind ik Green Day geen verplichting, maar Basket Case is wel een 90's alternative-klassieker. Dus zou hij niet misstaan in de lijst. 90's alternative wordt sowieso geen aandacht aan besteed op de NL radio, alleen MTV besteedde er vroeger aandacht aan.

basjebooi

punk en metal worden gewoon verstoten door de maatschappij.

Mexicanobroeder

Citaat van: basjebooi op 17 november 2012, 12:18:41
punk en metal worden gewoon verstoten door de maatschappij.

Je kunt het ook overdrijven. Er zijn genres die veel harder verstoten worden door de media dan deze 2. Maar laten we eerlijk zijn, deze 2 genres worden door veel mensen niet geluisterd. Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen interesse hebben in Meshuggah, en dat is begrijpelijk. Minor Threat, hetzelfde verhaal.

Maar er is echt genoeg punk die wél in de lijst staat of bij mensen bekend is. Ik noem The Offspring die geregeld op 3fm langskomen en zelfs nog op #1 hebben gestaan, Green Day die hetzelfde doen (en sinds 2004 wel een aantal hitjes hebben gehad waarvan het toch vreemd is dat ze niet in de keuzelijst staan), en bijvoorbeeld Iggy Pop/Patti Smith.

Metal is erger dan, maar ook Metallica, Linkin Park, Limp Bizkit.. toch namen waarbij ik niet vindt dat de media ze bewust vermijdt. De enige band die de Nederlandse media bewust lijkt te vermijden (uitgezet tegenover fanschare) is The Smiths (en daar wordt al jaren over geklaagd, voornamelijk omdat The Cure wél wat aandacht krijgt)

En ik snap best dat er geen Meshuggah op de radio komt, je gooit ook geen Ride, Merzbow of Angerfist op de radio. Dat spreekt gewoon té weinig mensen aan. En Hardcore (Techno) liefhebbers hebben minstens zoveel reden tot klagen over hoe hun genre in de media wordt behandeld.

Goeie offtopic discussie dit wel. (A)

Ralmuski

Destroy, Erase, Improve.  8)

Maar wat ik dus ook al zei is dat er elk jaar gedoe is over waar je allemaal niet op kan stemmen. Radio 2 is erg mainsteam, en ook wat 'ouder' publiek, waar 3FM de jongere generatie bedient. (volgens hun eigen doelgroepanalyse dan toch. Met behoorlijke overlap.

Maar gezien de enorme aandacht die ze ermee krijgen al jaren, is het misschien handiger voor ze om de lijst iets breeder te maken omdat bij de top 2000 heel Nederland luistert inmiddels en niet alleen de 'gewone' radio 2 luisteraar.

adriaan

Gaat dit topic ook over de top 2000? :D
Nouja, ik kan makkelijk mijn top-2000 lijst http://stemmen.top2000.nl/stemmen/de-lijst-van/bd3915c7ac78099532c20b753b2e97d3 omzetten naar punten voor dit :)

14p Coldplay - Life in Technicolor II
13p Billy Joel - Goodnight Saigon
12p The Nice - America
11p Queen - Innuendo
10p Robbie Williams - Rock DJ
9p Madness - One step beyond
8p Herman van Veen - Toveren (:-[)
7p Diesel - Sausolito Summernight (beide nederlandse nummers achter elkaar, hebben we dat maar gehad :P)
6p 10cc - The Wall street shuffle
5p Kaiser Chiefs - Ruby
4p Phil Collins - Another day in paradise
3p Vangelis - Theme from 'Antarctica'
2p Beatles - Blackbird
1p Genesis - Land of confusion