Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Welk boek is dit?

Gestart door Linqy, 10 juli 2012, 22:48:10

Vorige topic - Volgende topic

Linqy

Ooit, een lange tijd geleden.... las ik een boek dat ik destijds echt heel erg geweldig vond.

Het ging over een verre toekomst waarbij door (....weet ik niet meer) een gebeurtenis enkele grote steden zijn veranderd in (bewegende) landschepen. Deze steden gaan torenhoog de lucht in, en hoe hoger je in de stad komt, hoe hoger in de hierarchie. Het boek gaat over een detective (ofzoiets) die achter een project komt waarbij klonen worden gebruikt om organen van te oogsten. Hij komt terecht in een van deze faculteiten en redt daar een groep van deze klonen (hij heeft een oogje op een van hen).

Er komt een heel groot stuk of een para-hallucinerend iets dat de wereld over wil nemen ofzoiets in voor in een raar bos dat mensen ook aanvalt...

-weet het allemaal niet precies meer-

en nee, het is niet The Island!

Wie oh wie redt mij?

Shaddow

Kan het een B-boek geweest zijn, of een C-boek?

Linqy

Mwah, het kwam uit de bibliotheek destijds, dus die kans is er wel ja..

Shaddow

Ja, maar het kan een jeugdboek zijn geweest?

Linqy

Oh op die manier XD

Nee, was een boek voor volwassenen met veel bloederige moorden en drugs enzo XD

yago

Geen idee.

Ik dacht dat dit een spel was toen ik die titel las, een beschrijving of stukje van een boek of zo posten en dan moet de rest raden welk boek het is  :P

Maedhros

Een moordend systeem - Philip Reeve

ik heb gewoon reizende steden in google ingetikt en ik kreeg het
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Morana

Nietes. Ik denk dat Linqy Spares bedoelt van Michael Marshall Smith!

Linqy

OMG MORANA MIJN HELD!!!!!!!!!!

I LOVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE YOU!

Shaddow

Bahm. Epic Win.

Maar dat klinkt wel awesome.

Linqy

Ik heb hem meteen besteld!

YAY!

Linqy

Soms heb je echt van die boeken die blijven hangen!

Zo heb ik ook de Meestermagiër reeks die ik echt geniaal vond.... maar die is nergens (compleet) verkrijgbaar :'(
En die boeken.... zou ik ZO graag in hardback willen hebben. De wereld is oneerlijk :-\ :-\

Gelukkig hadden ze Spares wel bij bol XD

Shaddow

Ja, ik las vroeger heel veel boeken, die echt ziek waren maar dat zijn allemaal jeugdboeken.

Meister

Ja vroeger hadden we op school zo'n boek dat heel toepasselijk "vampier in de school" heette. Daar heb ik echt wekenlang niet fatsoenlijk van kunnen slapen XD Het stomme was dat ik niet de enige was, van iedereen die dat boek toen ook had gelezen hoorde ik dat ze bibberend onder de lakens hebben gelegen. Een van de weinige boeken die echt indruk op mij heeft gemaakt :P

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Linqy

Precies, ik lees boeken zo snel dat degene die WEL een indruk achter laten ook wel speciaal moeten zijn XD

Anderen kan ik een jaar later lezen en dan zoiets hebben van "hey, deze heb ik al eens gehad"  :-\