Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Top2000

Gestart door adriaan, 24 november 2010, 11:15:08

Vorige topic - Volgende topic

GBMN

BadMutsNoodle ik of BadMutsnoodle jij?
-WvW'er met de meest gekke forumnaam 2012 & 2013

adriaan

De complete lijst is bekend :D
http://www.radio2.nl/radio2/t2k2010_lstn/Top2000-2010pdf.pdf
14 van de 16 liedjes waar ik op stemde staan erin ^-^ :D

Prophet

Van mij 7 niet...
Wie iets goeds zegt, voedt zich met zijn eigen woorden, van wat hij tot stand brengt, profiteert hij zelf. (Spreuken 12 vs 14)

FA 2011 (officieus): Perfecte schoonzoon

Erwipro

14/15 staan erin :P (de twee die ik erbij gezet heb niet meegerekend :P)
Gemiddelde positie op de top 2000 per nummer (nummers die er niet in staan als 2000 gerekend): 431. Is toch wel hoog :P

Jnusch

15/15 staan erin, van mijn eerste lijstje (ook enige wat ik heb ingestuurd, maar goed :P) maar 0 van de 5 die ik extra had :(

adriaan

Staat de hele dag op hier. Dankzij de Top 2000 heb ik nu permanent het liedje Flash & The Pan - Hey St. Peter in mijn hoofd, en ik ben altijd ontevreden over liedjes die ik in mijn hoofd heb, maar nu niet :D

Jnusch

Die heb ik gehoord ^-^
Mijn opa en oma zeiken continu over de muziek, willen echt totaal niet beetje inschikken, dus hele tijd niet geluisterd vandaag :(

Jesse

Van mij staan er ook 14/15 liedjes in :o, maar dat is dan ook alleen maar omdat ik strategisch gestemd heb, anders waren het er een stuk of 5 ofzo...

En 0 van de vrije keuzes, waarmee ik tot de ontdekking kom dat Isaac Hayes en Curtis Mayfield niet in de lijst staan. Maar het is ook niets nieuws dat er vanalles in die lijst ontbreekt en dat ze ook nog eens dingen weren.

Jnusch

Jesse

Ja, er worden nummers uit de lijst gehouden.

Die schijn had de top2000 altijd al. Nu kun je je stem "openbaar maken", daarmee kun je bv. per plaats zien wat de mensen daar gestemd hebben. Het blijkt dat ong. 90% dat gedaan heeft en er zijn gekken geweest die dat hebben nageteld voor o.a. Halleluja van Leonard Cohen. Die zou rond plek 200 moeten staan, maar staat er niet in ;)

Jesse

Die schijn was overigens snel gewekt doordat verschillende overbekende nummers er niet in stonden en wellicht geweerd waren omdat ze niet bij Radio 2 zouden passen.

Radio 2 is wat milder geworden heeft toen sommige nummers wel toegelaten, wat leidde tot opvallend hoge nieuwe binnenkomers:

Pearl Jam - Alive van niets op 591 in 2007
Radiohead - Street Spirit op 187 in 2007
Radiohead - Creep op 176 in 2007
Metallica - One op 478 in 2003
Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge op 71 in 2006

Jnusch

Waarom mogen zulke nummers er in godsnaam niet in >< Dat slaat echt nergens op.

Jesse

Het is natuurlijk wel zo dat als die nummers er vanaf het begin erin hadden gezeten dat de hele lijst misschien wel een stuk onherkenbaarder was geweest voor de gemiddelde radio2 luisteraar. Maar nu is die lijst wel zo bekend dat er wel een paar onherkenbare nummers in mogen...

Jnusch

Ik vind het toch een beetje een vaag verhaal :P

adriaan

Ik heb totaal niet strategisch gestemd trouwens :P Gewoon de eerste 15 die in me opkwamen.
Net werd Earth & Fire - Song of the marching children gedraaid, die had ik al wel eens eerder gehoord maar daar MOET ik volgend jaar op stemmen, echt een mooi liedje.