[Varianttopic] Wat zijn de regels?

Gestart door Rampposi, 17 september 2022, 17:44:11

Vorige topic - Volgende topic

Rampposi

Variant Goedjes Geheimen
Dit spel zal iedereen een goedjesrol of een neutrale (heks, pyromaan, slotenmaker) rol ontvangen. Er zijn dit spel geen wolven. Iedereen heeft dus een kracht van een goedje, echter zitten er een paar "spionnen" tussen de goedjes. Iedere speler krijgt namelijk ook een geheime identiteit, goed of slecht. In dit geval zullen alle slechtjes op het 'wolven'board zitten, en kunnen daar ook samen een moord plannen wat in het derde uur plaats zal vinden. Alle slechtjes kennen elkaar en er zijn dus geen off-boards.
Het is dus de bedoeling om alle slechtjes te ontmaskeren, maar slecht heeft het dus nu wel wat makkelijker met rolclaims. Rollen als yeti en beul hoeven dus niet 100% goed te zijn.
Ook zullen er in deze variant rollen openbaar gemaakt worden, maar niet de alliantie. Dit zal aan de start van het spel 10% van het speelveld betreffen, bij twaalf spelers zal dit er dus één zijn aan de start van het spel.

Van alle mensen die in de nacht doodgaan, wordt enkel de alliantie bekendgemaakt en niet de rol. Er is namelijk ook een extra stemtopic dit spel. Hierin wordt elke dag gestemd over wiens rol openbaar bekend wordt gemaakt, maar niet de alliantie. Dit kan niet gunstig zijn voor een Goede Helderziende, maar ook niet voor een Slechte Ziener.

Er zijn natuurlijk addertjes onder het gras, zoals "wat gebeurd er als er een prins gelyncht wordt" en "een priester heeft nu geen effect...?" Hieronder staan enkele kleine aanpassingen. Over het algemeen kan men het woord "wolf" in de rolomschrijving veranderen door "slechte identiteit" en dan zit je goed.

- Dorpsgek; ziet de ene nacht de allianties van de opgevraagde namen en de andere dag de rollen. De dorpsgek bepaalt nacht 1 welke informatie die nacht ontvangen wordt, nacht 3 is dit dan automatisch de andere optie. De dorpsgek ziet dus niet in één nacht zowel de rollen als allianties van mensen.
- Gezegende; De gezegende werkt bij de slechte alliantie als vervloekte, waarbij een slechte gezegende (vervloekte) dus wel toegang tot het 'wolven'board heeft.
- Jager; een slechte jager wint met zijn alliantie mee, als die alliantie uiteindelijk wint en de slechte jager iemand van de goede alliantie heeft doodgeschoten.
- Priester; werkt op alle slechtjes. Een slechte priester kan dus ook effectief spelers van de slechte alliantie doodmaken (een slechte priester is dus geen ketter)!
- Prins; wordt bij het lynchen bekend gemaakt als prins in combinatie met de alliantie waar de prins toe behoort.
- Valse engel; De valse engel blijft de oorspronkelijke alliantie houden, ongeacht welke alliantie de persoon wiens rol hij pakt.
- Wisselaar; staat per definitie aan de kant van de goede alliantie. De wisselaar kan met iedere andere speler van de goede alliantie wisselen en niet met spelers van de slechte alliantie. Ook als de spelers aan de goede alliantie een neutrale rol hebben. Standaard zaken waardoor de wisselaar kan falen zijn van kracht.
- Ziener; ziet enkel de rol van spelers, niet de alliantie waar men toe behoort.
- De rollen grafdelver en grafrover zullen niet in het spel zitten.

Skunki

De rollen zullen binnenkort verstuurt worden, maar dan kan iedereen de variant alvast doorlezen en (privé) eventuele vragen stellen!

Rampposi

Nog even ter verduidelijking:
Het is verplicht om te stemmen in beide topics.
De BM geeft net zo als bij de lynch ook doorslag bij de openbaring.

Als er nog meer vragen komen, worden ze hier onder nog verder beantwoord.

Rampposi

Het is toegestaan om op doden te stemmen in het Rolopenbarings topic.

Rampposi

Als een jager sterft in de nacht, krijg je te horen dat er een schot klinkt. Als een koppel sterft in de nacht, krijg je te horen dat het door liefdesverdriet komt.