Nakletstopic

Gestart door redeast, 1 augustus 2024, 20:38:03

Vorige topic - Volgende topic

redeast

Dat was een snel spelletje dat snel bergafwaarts ging voor slecht. Ik wil iedereen vragen om naar de rolverdeling te kijken en feedback te geven.

CarnageRazor

Denk vooral dat de combinatie van de priester en de yeti hier de doorslag geeft. 2 muntjes die echt op z'n kant vallen voor goed.

Goed heeft hier ontzettend veel RNG-geluk gehad.

Sunny & Fals, het ging er hard aan toe in ons groepje. Maar geen hard feelings. Ik heb echt tot het einde geprobeerd vol te houden. Maar dit was echt fucking kut van dag 1 al  ;D

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Falsifica

Femsel en ik zitten aan de wijn.

Ik had geen idee. Letterlijk geen idee.

Maar dit was wel een perfect game. Die pakt niemand van me

(6)
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Sunny

Thanks Redeast  :)
Goed had gewoon heel veel mazzel met de yeti uitkomsten.
Dat had heel anders kunnen lopen.

Chaosimsystem_

Moet inderdaad ook toegeven dat het er pittig aan toe ging. Vooral nadeel was veel woorden die verdraaid werden en zo een eigen leven kregen. Ik heb er weer een tunnel vriendje bij zoals het steeds ophalen van Murphy haar woorden over haar. Na nacht twee is daar totaal niet meer over gesproken had echt gevoel dat dat bleef hangen waardoor het g/s verhaal een leven kreeg. Rolverdeling was leuk en heb Femsel het ook gezegd had haar nooit door zou gehad hebben.

CarnageRazor

@redeast was de gilde-indeling volledig random?

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

redeast

redeast

Schrijf jullie allemaal in voor het mysterieuze feest van Adriaan dat morgen begint! @EliasTheBest @Falsifica @Femsel @maartenrambo @Murphy @Robin89 @RoodHapje @Shaddow @Sunny @Waterwork @Williambz

CarnageRazor

Dat vroeg ik me namelijk af van het begin al, vond het best gek dat niemand daar over speculeerde.

De yeti zat dus in de enige gilde die de yeti kon stoppen blijkbaar. Net die rol heeft het spel (met goede RNG) in een beslissende wending gestoken.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

redeast

Citaat van: CarnageRazor op  1 augustus 2024, 21:00:41
Dat vroeg ik me namelijk af van het begin al, vond het best gek dat niemand daar over speculeerde.

De yeti zat dus in de enige gilde die de yeti kon stoppen blijkbaar. Net die rol heeft het spel (met goede RNG) in een beslissende wending gestoken.
Het enige moment dat de Yeti gestopt had kunnen worden (nacht 1, want dat was de enige nacht dat die buiten kwam) werd er niks gestopt dus dat had de uitkomst niet veranderd. De gildeverdeling had ik wel beter over kunnen nadenken dan het random te gooien though.

CarnageRazor

Citaat van: redeast op  1 augustus 2024, 21:02:26
Citaat van: CarnageRazor op  1 augustus 2024, 21:00:41

Het enige moment dat de Yeti gestopt had kunnen worden (nacht 1, want dat was de enige nacht dat die buiten kwam) werd er niks gestopt dus dat had de uitkomst niet veranderd. De gildeverdeling had ik wel beter over kunnen nadenken dan het random te gooien though.
ohja dat is ook alles wat ik ermee bedoelde, dat bepaalde rollen er soort van gebuffed mee kunnen worden ook en da's misschien interessant voor een volgende keer omdat net wel of niet te doen.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Castiel.

Goed geweldig gespeeld. Fals had het erg snel door allemaal maar had ook enorm goede ondersteuning vanuit verschillende spelers geloof ik.

Fals zegt het al, perfect game voor goed. Komt niet vaak voor en mogen jullie ook koesteren. Gratz aan de winnaars. Geweldig gespeeld.

Ik denk dat in deze variant een Yeti geen goede optie is. Er is al een gilde die een lunch kan voorkomen en een Yeti kan ook Conversie nog tegenhouden naast de andere krachten die dit al kunnen. Ik zou pleiten voor een extra zvw koppel, welp als bloedbroeder en dan Yeti eruit voor een andere rol, eventueel wel nog iets als een beul voor goed ofzo.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Murphy

Jammer dat het zo'n kort potje was, slecht heeft inderdaad veel pech gehad, maar ook zonder die pech denk ik dat het heel zwaar was geweest.

Ik denk inderdaad ook dat de gildes niet volledig random ingedeeld moeten worden. Ik denk dat je wel alliantie random kan doen, maar dan zelf de rollen eraan koppelen, om het toch nog wel iets gebalanceerder te houden. Zo zat ik zelf natuurlijk bij de artsen, een gilde waar je als wolf nou echt totaal niet bij wil zitten, maar als welp nog acceptabel is als je bang bent lunch te worden 😂 Ik had nog geluk dat Lynn me gildemeester wilde maken, want als ik dat niet was geworden had ik ook nog eens niks aan m'n rol gehad, aangezien ik al had verwacht dat we niet snel iemand gingen vinden om ons te joinen 🙈

Qua rolverdeling denk ik zelf dat vooral de yeti teveel is geweest. Met hoe de muntjes vielen nacht 1 was eigenlijk het hele spel al bepaald en dit is natuurlijk niet iets wat je wilt. Het is lastig om overal en met alle scenario's rekening te houden, maar een  yeti die niet gestopt kan met ook nog een bengel die niet gestopt kan, een lunchredkracht die teruggegeven wordt als t niet nodig is en een grafdelver is het voor slecht gewoon heel zwaar.

Ondanks dat vind ik het wel echt een hele leuke opzet, ik heb genoten van mijn medeslechtjes hoe kort het ook duurde en hoop wel dat de variant nog een keer voorbij komt. Bedankt voor het leiden redeast :)

maartenrambo

t was  dat chaos zich versproken had  meteen  anders  had ik der echt niet zo snel vertrouwd. Denk  ook echt dat de yeti in dit spel erg over powerd was. Denk dat  dit spel meer tot zijn recht komt als der geen controlende rollen  in zitten en dat  je in plaats daar van  een gilde  een soort helderziende  moet maken. Dan had  dit soort spel meer op  netwerken gehangen door dat de gilde  door een andere gilde geblokt kon worden.

"Then we'll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij