Vragen

Gestart door adriaan, 28 juli 2015, 15:34:27

Vorige topic - Volgende topic

Phone0Ix

Citaat van: BloodWolf14 op 21 januari 2019, 20:10:26
Ik heb dit eerder ook aangekaart en kreeg te horen dat het zo makkelijker is. Wat jij benoemt voor die burger is een actie die wellicht kan zorgen voor alliantiewinst. Ik heb eerder ook gevraagd of spelers die een actie uitvoeren (geen rolactie) waardoor uiteindelijk het spel gewonnen wordt door hun alliantie mee mogen winnen. Roan heeft toen terecht gezegd dat het zeer lastig is om dit te jureren. Want wanneer is een actie gamechangend en welke actie heeft precies gezorgd voor alliantiewinst? Dat is moeilijk te zien. Dan zul je als spelleider dus subjectief gaan jureren en wellicht mensen krijgen die het oneerlijk vinden dat zij niet hebben gewonnen. Om dat tegen te gaan kun je het beste dus gewoon strakke regels aanhouden.
Ja of dus juist soepel, laat het hele team winnen, zolang ze er niet zelf uit gestapt zijn

Dragon_reborn

Hallo allemaal.

Ik doe een online potje momenteel en had even een vraagje dat ik nergens terug kan vinden
Wat ziet een ziener als hij het lijk bekijkt? Het lijk of de originele rol?
Dilemma is natuurlijk, ziener ziet geen extra rol, maar is het lijk een extra rol in die zin....

Zabulus

Lijk

Het lijk is namelijk een 'normale rol' die de oude rol vervangt

Dragon_reborn

Zabulus

Wat gebeurd er eigenlijk met de stemrecht van een prins die opgehangen is en daardoor zijn stemrecht verloren heeft als hij daarna gewisseld wordt? Of geconverteerd/gehacked/lijk wordt? Het kan nogal een dead giveaway zijn

bert-boefjes

Het lijkt mij gewoon dat degene die als Prins zijn stemrecht kwijt raakte dan gewoon de rest van het spel geen stemrecht meer heeft ongeacht of hij door een hack of wissel een nieuwe rol heeft/krijgt.
Naar mijn idee eigenlijk hetzelfde als een Beul of Priester die zijn actie al gebruikt heeft. Als die gewisseld wordt zal de nieuwe Priester of Beul niet opeens ook die actie kunnen doen. Maar zo zie ik het
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Shaddow

Maar het verschil is dat die opgebruikte krachten wel gaan naar de nieuwe persoon, de voormalige beul krijgt een nieuwe rol.

Alternatively, als iemand twee keer prins wordt (prins > wisselaar > valse engel > prins) heeft hij dan gewoon geen nadelen van de lynch overleven?

(I mean terecht, wat een power move, but still)

Sunny

Wat ik me ineens afvroeg; is er een manier om iemand die gelynched is te redden van de dood?

BloodWolf14

Over het algemeen niet, nee. Er worden weleens spellen gespeeld waarbij testrollen of speciale manieren zijn om doden terug te halen dus dan kan het wel. Het recente Doolhof spel van Adriaan had bijvoorbeeld de mogelijkheid om 3 dode spelers terug te brengen :)

Met de normale rollenlijsten is een Prins echter de rol die het meeste in de buurt komt van wat je vroeg XD

Sunny

Ah ok.
Ik zit na te denken over een rol die zichzelf kan redden van de lynch, mits op tijd aangegeven bij de spelleider.
Maar dan zou iedereen dus direct weten om welke rol het gaat. Dat gaat dan niet.

BloodWolf14

Dat is hetzelfde principe als de Prins. Al moet die het zelf niet doorgeven en overleeft hij gewoon de eerste lynch waar hij op komt. Verder heb je ook de Gokker die voor zichzelf lynchbescherming kan kopen. Ik denk dat die rol al inhoud wat je bedoelt :)

Sunny

Hmm ja, want mijn personage zou dan ook gewoon verder kunnen leven

Shaddow

Je kunt altijd in een verhaalspel vragen aan de spelleider of je na je dood door mag schrijven, maar tegenwoordig worden bijna geen spellen meer gespeeld met een verhaal.

Sunny

Super jammer hoor.

Mag ik mij gedachten over de rol eens met 1 van jullie of beide delen? Om te zien of jullie er überhaupt brood in zien?

redeast

Jazeker :) Dat mag altijd. Overigens komt er waarschijnlijk in mei weer een spel met verhaal