Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: [Nabespreking] Oost west, thuis best  (gelezen 665 keer)

adriaan

  • Forumnerd!
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +45/-101
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17.935
[Nabespreking] Oost west, thuis best
« Gepost op: 26 juni 2022, 22:55:19 »

Gefeliciteerd Dragonfly!

De slechtjes gingen vliegend van start maar hadden daarna eigenlijk pech dat er 2 slechtjes om onzinredenen werden gelyncht: Perry sprak de volledige waarheid over hoe hij zichzelf gered had in Vietnam, en Fannie had helemaal geen idee dat Perry een slechtje was (ik snapte ook niet waarom mensen dat dachten, dan zouden ze elkaar tegengekomen moeten zijn én zou ze een enorm risico hebben genomen door hem zo hard te verdedigen).

Het LIJKT nu misschien alsof het koppel bijna gewonnen zou hebben als de zielsverwanten yasu hadden gelyncht (waarom gaf BW14 geen antwoord op de vragen? dan was het anders gelopen) maar dat is niet zo. Angelique en BloodWolf14 hadden namelijk ALLEBEI een reisactie doorgegeven naar Vietnam. Als slechts één van beiden of geen van hen dat had gedaan, dan was in de nacht ook Circle geluncht en hadden ze daarna met een simpele 2-1,5 meerderheid Dragonfly gelyncht voor winst. Nu gingen ze allebei naar Vietnam, en met een even aantal spelers daar tellen allebei je stemmen niet. Dus dan had Dragonfly in haar eentje het koppel kunnen lynchen en had ze dus ook gewonnen!
Gelogd

adriaan

  • Forumnerd!
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +45/-101
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17.935
Gelogd

Aappen21

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +22/-47
  • Offline Offline
  • Berichten: 4.506
  • Neem het leven aub niet series
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2022, 22:57:38 »

dragonfly lekker gedaan hoor!
Gelogd
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Angelique

  • Kiwi
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +18/-40
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.052
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2022, 22:59:22 »

Oh haha, oeps  XD

Naja, ik vond het een leuk spel! Nog nooit zoveel verschillende boards gehad, moest elke keer heel goed kijken of ik in de goede board iets wilde posten. Dit is ook een paar keer bijna verkeerd gegaan.

Dat ik het nog zo lang heb vol gehouden... chapeau ook aan BW, die kwam met de ziener tactiek op de proppen.
Gelogd

yasu

  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +18/-31
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.463
  • Favoriete medewolf & koppelmaatje 2023
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2022, 23:01:33 »

Hahaha mijn angst kwam uit xD heb zelfs Angelique zelf er nog over aangesproken dat ik dacht dat ze koppel was.. maar hoopte ergens dat ik gewoon paranoïde was.. als ik het zeker wist had ik niet geluncht om het zvw koppel samen te laten winnen. Sorry Circle ❤️

Het was wel erg intens... Zeker na de conversie dacht ik echt van oh help.. xD zeker toen de bewijsbare rollen op tafel vielen.. ik ging maar gewoon proberen links weg te houden van ons waar mogelijk.. maar het mocht niet baten.

Al met al vond ik het wel een erg leuk spel en ook wel een leuk einde nog. :)

Gelogd

Sunny

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-39
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.380
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2022, 23:02:04 »

Gefeliciteerd DF.
Zuur voor Circle, ik vind het toch een beetje winst voor jullie beiden.

adriaan

  • Forumnerd!
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +45/-101
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17.935
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2022, 23:04:52 »

Als het goed is kan je nu alle landenboards zien en kan je eens kijken wat er allemaal mogelijk was!
Op het dodenboard zie je daar een kleine samenvatting van en kan je ook zien wie wanneer waar was.
Er is uiteindelijk maar één land waar niemand is geweest, Brunei. (al wilde Sunny daar wel naartoe toen ze gelyncht werd) Grappig genoeg was dat land verbonden door een effect met Palau, waar pas op het allerlaatste moment iemand naartoe is geweest.
Gelogd

Circle

  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +6/-16
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 449
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2022, 23:06:48 »

Ik vond het echt weer fantastisch! Jammer dat winst voor ons beide er niet (echt) in zat, maar ik denk dat dit potje alles had wat je je maar kan wensen. En het voelt ook absoluut aan als winst zo!


Gelogd

thelight288

  • Pharaoh
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-44
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.007
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2022, 23:09:26 »

Dat inuzuki ketter was geworden in een land dat niemand verder kende was zette goed nog heel erg op verkeerde been haha. Dat was wel grappig om te zien.
Gelogd

Malanaphy

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +11/-39
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.252
  • aka Moonalaphy in mijn wolvengedaante
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2022, 00:13:42 »

Dit was een erg leuk spel!! "Onzinredenen" zou ik niet zeggen though, ik spreek alleen voor mezelf maar zowel mijn verdenking op Perry als op Fannie was op meer gebaseerd dan wat jullie nu als hoofdreden hebben gezet. Fannie werd vanaf het begin al verdacht en ik zat ook al een tijdje op Perry.

Ik hoop dat ik binnenkort wel eens een keer een spel tot het einde meemaak, ik heb (samen met Nostalgia en William) twee slechtjes eruit gekickt en vind het jammer dat we de winst niet kunnen delen (net als Circle) </3 Gefeliciteerd Dragonfly!!

Volgende keer zou ik dit spel persoonlijk wel met netwerken willen spelen trouwens.
Gelogd
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

BloodWolf14

  • GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-110
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.226
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2022, 01:39:32 »

Oof zo close :s

Ik hoopte in het begin van het spel op een g/s-koppel, toen bleek Angelique goedje te zijn die geconverteerd werd XD

Overigens chapeau aan Nungunu voor het uitvogelen van Fannie. Ik had haar al volop als wolf staan wat na Angeliques conversie gelukkig enkel werd bevestigd :)

De zienerclaim gooide ik als redmiddel voor Angelique maar op omdat ik dus de rollen zeker wist en Inu dus kon benoemen als *100%* zekere wolf.

Jammer dat ik het niet kon afmaken voor ons. Tijdsgebrek door verjaardagen zorgde voor het niet reageren tbh. Ik had de vraag van DF nog wel gelezen, maar ik moest er goed tijd in steken wilde ik een goed verhaal neerzetten, maar die tijd had ik dus niet :s
Gelogd

BloodWolf14

  • GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-110
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.226
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2022, 01:40:58 »

Oh en ik ben dus gewoon echt 3/4x? vergeten om een verplaatsing door te geven waardoor ik in totaal sowieso $600 ben kwijtgeraakt aan boetes XD
Gelogd

Circle

  • Dorpskenner
  • ****
  • Overwinningen: +6/-16
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 449
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #12 Gepost op: 27 juni 2022, 09:09:33 »

Vergeet ik toch helemaal Adriaan te bedanken!

Ik vond het echt heel goed in elkaar zitten. Ik denk dat er nog wel ontelbaar andere scenario's mogelijk waren, maar hoe leuk is het dat dit spel zo heeft uitgepakt dat het aankwam op een 1 tegen 1 in de laatste nacht. Spannend tot de laatste minuut. Geweldig! Super bedankt voor het leiden @adriaan !!

En natuurlijk ook bedankt aan alle spelers. Ik denk dat het door het niet netwerken wel een stukje lastiger was, maar ik vond het eigenlijk wel heel goed passen bij het spel.

Ik verheug me nu al op het volgende landenspel!!  :D
Gelogd

Williambz

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +20/-42
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.067
  • "Hey! Blijf wakker dan..." gromde moeder weerwolf
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #13 Gepost op: 27 juni 2022, 09:16:25 »

Hey had ik toch goed dat ik lunch 1 was. Wel grappig, want de enige andere keer dat ik lunch 1 was (spel 617) was ik ook weerhamster. Zit er toch een engeltje op mijn schouder  :P

Ik vond het ook een erg leuk spel adriaan! Zelf ben ik niet netwerken gewend, dus ik vond het wel leuk om dit weer eens te hebben. Zeker met de landen en hun acties vond ik het echt heel leuk.

Wellicht nog een optie om niet netwerk spellen nog leuker te maken. Wij hebbben wel eens spellen gehad waarin je uiteraard niet mocht netwerken (want dat deden wij nooit) en waarin je net zoals hier boards had met locaties. Er waren echter wel minder boards en naarmate het spel vorderde en er mensen dood gingen gingen sommige boards ook dicht en waren niet meer beschikbaar. Hierdoor had vrijwel altijd 1 of meerdere mensen op je board, waardoor je toch kon netwerken met die spelers.

Dus misschien een tip voor een volgend spel in deze trand om minder boards te doen of een optie om boards weg te halen of dat er bijvoorbeeld een (landen)actie is die boards helemaal kan verwijderen oid
Gelogd

adriaan

  • Forumnerd!
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +45/-101
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17.935
Re: [Nabespreking] Oost west, thuis best
« Reactie #14 Gepost op: 27 juni 2022, 12:36:58 »

Dankjulliewel ;D
Het was ook wel jammer dat, ondanks dat de omliggende landen veel werden bezocht, er maar 1 keer (en pas laat in het slel) iemand in Maleisië is geweest. Daar kon je privéboards kopen; als daar mensen dag 1 of 2 waren geweest dan waren er meer gevolgd en had het spel weer een heel andere dynamiek gekregen.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog