Nieuws

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow of Perry.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: [Variant en rollen] Ik heb haar geëxecuteerd, hoezo loopt ze nu weer rond?  (gelezen 313 keer)

adriaan

  • Forumnerd!
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +45/-101
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17.935

In dit spel kunnen doden weer tot leven komen.

De gebruikelijke regels voor winst gelden (de goedjes hebben gewonnen als er geen slechtje, lijk, of zombies meer leven). Maar aangezien doden op allerlei manieren invloed kunnen hebben op dit spel, geldt er alliantiewinst. Dus dode goedjes winnen mee als de goedjes winnen, dode slechtjes als de slechtjes winnen, etcetera.

Als een geliefde weer tot leven wordt gebracht, komt diens koppelmaatje ook weer tot leven.

Er mag gewoon genetwerkt worden. Levende spelers mogen onbeperkt met andere levende spelers praten, en dode spelers mogen onbeperkt met andere doden netwerken. Contact tussen levende en dode spelers is strikt verboden. Let dus op: als je een appgroep hebt met levende spelers en iemand gaat dood, dan moet je de dode speler dus eerst uit de appgroep verwijderen voordat je weer over het spel gaat praten! Hetzelfde geldt andersom. Graag word ik ook toegevoegd aan eventuele groepen. ;D
Spreekt voor zich, maar anders dan in de meeste spellen staat er in het dodenboard geen lijst met rollen en acties; die worden pas na het spel bekend.

Als een dode in de nacht op meerdere manieren tot leven gewekt wordt, dan is de enige actie die doorgaat degene die als eerste is ingestuurd, tenzij het om een Levenslustige gaat: die staat altijd vooraan in de rij om op eigen kracht tot leven te komen.

Als een niet-onzekere Welp doodgaat vóór nacht 5 en tijdens of na nacht 5 weer tot leven komt, dan groeit deze alsnog op.

Een Slotenmaker mag ook het huis van een dode speler op slot doen. Verder kunnen doden geen acties doen, en kunnen er geen acties op doden gedaan worden anders dan het tot leven wekken.

Als je terughaalactie mislukt (doordat het lichaam al wordt opgegeten of om een andere reden (slotenmaker, yeti etc.)) kun je het gewoon opnieuw proberen, tenzij het slechts in een bepaalde nacht mocht.

Als je terugkomt in het spel, dan behoud je eventuele extra rollen behalve Adellijke en Burgemeester. Ook als ex-adellijke ben je gebonden aan regels over het niet doorvertellen dat je adellijk bent/was.
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2024, 22:53:01 door adriaan »
Gelogd

adriaan

  • Forumnerd!
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +45/-101
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17.935
Re: [Variant en rollen] Ik heb haar geëxecuteerd, hoezo loopt ze nu weer rond?
« Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2024, 12:31:31 »

Rollen
(deze rollen hoeven niet allemaal daadwerkelijk in het spel te zitten en kunnen er ook juist meerdere keren inzitten)

Balsemer (goed)
Eigenschappen:
De Balsemer kan tweemaal in het spel een speler aanwijzen (levend of dood). Het lichaam van die speler is voor de rest van het spel intact en dus beschermd tegen de actie van de Aasgier.
De actie vindt overdag plaats en gaat gelijk in. Gebalsemde spelers horen dat verder niet van de spelleider.
Beperkingen:
De Balsemer kan niet zichzelf kiezen.
Tijd van de actie:
De dag.

Magiër (goed)
Eigenschappen:
De magiër kan éénmaal in het spel een speler terughalen uit de dood. De speler behoudt zijn eerdere rol.
Beperkingen:
Het lichaam van de speler moet intact zijn.
Tijd van de actie:
De nacht.

Zombietovenaar (neutraal; zijn eigen alliantie)
Eigenschappen:
De zombietovenaar kan elke nacht een speler tot leven wekken. De speler wordt zombie. De zombies en zombietovenaar winnen als ze een meerderheid hebben.
Als de zombietovenaar zijn actie uitvoert op de helft van een koppel dan worden beide helften van het koppel zombie.
Beperkingen:
Als de actie van de zombietovenaar twee nachten op rij gelukt is, moet hij een nacht rust houden.
Het lichaam van de speler moet intact zijn.
Als de Zombiemeester sterft, sterven alle Zombies met hem mee. Als er minstens één Zombie met hem mee is gestorven, kan hijzelf niet meer tot leven worden gewekt.
Tijd van de actie:
De nacht.

Zombie (neutraal; zelfde alliantie als zombietovenaar)
Eigenschappen:
Door de zombietovenaar wordt een speler in een zombie veranderd. De zombies moeten samen winnen en hebben zelf geen extra krachten.
Beperkingen:
Als de zombietovenaar doodgaat, sterven alle zombies met hem mee. Als een Zombie hierna weer tot leven wordt gewekt, sluit hij zich aan bij de alliantie van degene die dat gedaan heeft.
Tijd van de actie:
Geen.

Aasgier (neutraal; mag zelf goed of slecht kiezen)
Eigenschappen:
De aasgier kan elke nacht het lichaam van een persoon opeten. Deze persoon kan niet meer tot leven gewekt worden. Dit wordt openbaar door de spelleider aangekondigd. De actie van de aasgier zit in de volgorde van de nacht voor alle rollen die mensen tot leven kunnen wekken.
De Aasgier mag proberen het lichaam van een levende speler op te eten. Als diegene op dat moment in de volgorde van de nacht dood is, dan gaat die eetactie door.
Beperkingen:
Als de Aasgier probeert een gebalsemde speler of een levende speler op te eten, hoort hij dat zijn actie mislukt is.
Tijd van de actie:
De nacht.

Pyromaan (aanpassing als test; neutraal als altijd)
Eigenschappen:
De pyromaan mag éénmalig in de nacht een doelwit kiezen en zijn/haar huis in brand steken met het volgende resultaat:
- Indien het doelwit nog een actie heeft verliest die zijn/haar rol en gaat verder als (slechte) burger.
- Indien het doelwit een actie heeft die is opgebruikt, dan sterft het doelwit.
Beperkingen:
De kracht van de pyromaan heeft geen invloed op een lijk of een grafdelver. Het huis brandt wel af, maar de speler behoudt zijn rol.
Er wordt niet bekend gemaakt wanneer een huis in brand is gestoken. Alleen het doelwit en de pyromaan zelf weten of zo'n actie gebeurd is.
Eventuele extra rollen, zoals burgemeester of geliefde, worden niet aangetast door de pyromaan.
De pyromaan kan niet zijn eigen huis aansteken.
Wanneer de pyromaan de laatste wolf zijn huis platbrandt, zullen die wolf en eventuele andere slechte hulpjes die niet aan een goedje of goed-neutraaltje zijn gekoppeld sterven, omdat er geen wolven meer in het spel zijn.
Als de actie mislukt, krijgt de pyromaan hier bericht van. Hij hoort niet wat zijn actie heeft laten mislukken.
Het doelwit van de pyromaan wordt na de brand door de ziener, sjamaan of dorpsgek gezien als 'burger' en door de helderziende met zijn echte alliantie. Hij sterft ook als burger.
De volgende rollen kunnen sterven door de pyromaan indien ze hun actie(s) hebben gebruikt: beul, bisschop, (slechte) burger, priester, prins, stalker, wijze burger, yeti en gokker (geen WD meer)
Tijd van de actie:
De nacht.

Twijfeltovenaar (neutraal; mag zelf goed of slecht kiezen)
Eigenschappen:
De Twijfeltovenaar mag éénmaal in het spel overdag iemand tot leven brengen.
De tot leven gebrachte persoon houdt zijn oude rol, maar zijn alliantie kan verschillen:
- Een tot leven gebracht slechtje of slecht-neutraaltje blijft altijd slecht.
- Een tot leven gebracht Lijk of Zombiemeester houdt zijn eigen alliantie.
- Een tot leven gebracht goedje, goed-neutraaltje of neutraaltje dat nog geen kant had gekozen neemt de alliantie aan van de Twijfeltovenaar (en zal horen van de spelleider welke dat is).
De Twijfeltovenaar doet zijn actie openbaar in het speltopic, zodat iedereen kan zien dat hij Twijfeltovenaar is.
Beperkingen:
Het lichaam van het doelwit moet intact zijn.
De Twijfeltovenaar kan zijn actie niet uitvoeren zo lang hij nog geen kantkeuze voor zichzelf heeft doorgegeven bij de spelleider.
Tijd van de actie:
De dag.

Necrowolf (slecht)
Eigenschappen:
De necrowolf is een volledige wolf die eenmalig een dood goedje/neutraaltje tot leven kan wekken en tegelijkertijd in een wolf kan veranderen.
Beperkingen:
Dit kan alleen met goede of neutrale spelers wiens lichaam nog intact is. Op zielsverwanten zal de actie mislukken.
Tijd van de actie:
De nacht.

Onzekere Welp (slecht)
Eigenschappen:
De Onzekere Welp is een wolf in wording. Bij aanvang van het spel is hij nog klein en weet niet wie de andere wolven zijn.
Omdat de welp nog onvolgroeid is kan hij niemand vermoorden tenzij hij diens zwakke plek weet. Als de welp de rol van een speler weet, kan hij deze vermoorden. De welp kan ook slechtjes vermoorden (indien hij bijvoorbeeld gekoppeld is).
In tegenstelling tot de Welp en Kettingwelp zal de Onzekere Welp niet opgroeien in de vijfde nacht, hij zal eerst moeten laten zien dat hij het in zich heeft om een Wolf te worden door een speler succesvol te vermoorden. Zodra de Onzekere Welp het voor elkaar heeft gekregen om een speler te vermoorden zal hij direct opgroeien tot Weerwolf. Hij kan dit iedere nacht blijven proberen, er zit dus niet zoals bij de Welp en Kettingwelp en limiet op nacht 3.
Beperkingen:
Spelers wiens rol openbaar bevestigd is door de spelleider, kunnen niet meer vermoord worden door de Onzekere Welp. (als de pm van de Onzekere Welp verstuurd was voor de actie gepost was zal de welpmoord alsnog doorgaan)
De Onzekere Welp kan niet sterven aan het Priesterwater.
Wanneer de Onzekere Welp iemand vermoordt moet hij de spelleider pm'en en de rol van deze speler doorgeven. Wanneer de rol fout is zal de moord mislukken en krijgt het slachtoffer te weten dat de Onzekere Welp hem probeerde te vermoorden (hij krijgt niet te horen wie de Onzekere Welp is).
De Onzekere Welp geeft de rol door van de speler zoals die was voor de nacht. Wanneer de rol van een speler tijdens de nacht verandert zal de moord toch doorgaan. In dat geval gaat eerst de rolveranderende actie door en pas daarna de moord. Het slachtoffer sterft dan ook met zijn nieuwe rol.
De welp kan maximum één speler vermoorden. Zodra dat hem is gelukt zal hij direct opgroeien tot Weerwolf.
Zoals alle andere slechte rollen kan de Onzekere Welp het lijk niet vermoorden.
De Onzekere Welp krijgt niet te horen of zijn actie wel of niet geslaagd is.
Als de Onzekere Welp geraddraaid wordt kan hij niet meer opgroeien; als de kracht dan bij een ander slechtje of neutrale speler die slecht heeft gekozen terechtkomt kan die wel opgroeien door alsnog succesvol iemand te vermoorden.
Tijd van de actie:
De nacht (gelijk met de andere welpmoorden).

Levenslustige (extra rol)
Eigenschappen:
De eerste keer dat hij doodgaat, wekt de levenslustige zichzelf een nacht later automatisch weer tot leven. Het is een extra rol die je naast je normale rol hebt.
Beperkingen:
Niet van toepassing als hij doodgaat door overmacht. (of als een hulpje doodgaat door de dood van de laatste wolf) Als eerder in de nacht zijn lichaam wordt opgegeten door de Aasgier dan blijft hij dood.
Tijd van de actie:
De nacht na zijn overlijden. Als hij dag 2 of nacht 2 doodgaat, dan komt hij nacht 3 weer tot leven (aan het einde van de nacht).

Necrofiel (extra rol)
Eigenschappen:
Éénmaal in het spel, maar nacht 3 op zijn laatst, kan de Necrofiel een dode tot leven laten komen. De dode houdt zijn/haar oude rol en wordt daarnaast de geliefde van de Necrofiel.
Necrofiel is een extra rol die je naast je gewone rol hebt.
Beperkingen:
Het lichaam van de dode moet intact zijn.
Tijd van de actie:
De nacht (1, 2 of 3).
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2024, 20:52:07 door adriaan »
Gelogd

adriaan

  • Forumnerd!
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +45/-101
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 17.935
Re: [Variant en rollen] Ik heb haar geëxecuteerd, hoezo loopt ze nu weer rond?
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2024, 13:03:26 »

Nachtvolgorde

Overdag (Priester, Beul, Jager, Wijze Burger, Leugenwolf, Wolf in Schaapskleren, Grafdelver, Cupido)
- De Priester watert een speler
- De Beul beult een speler
- De Jager schiet zijn schot indien hij sterft door het priesterwater of de beul
- De Wijze Burger stuurt zijn vraag in (tot en met dag 3)
- De Leugenwolf liegt stiekem zijn stem naar een andere speler
- De Wolf in Schaapskleren kiest eenmalig met welke rol hij gezien zal worden de rest van het spel (alleen dag 1)
- De Grafdelver mag drie namen insturen om zijn Lijk te zoeken (vanaf het moment dat hij een Lijk gedolven heeft)
- De Cupido kiest met wie hij een koppel wil vormen (alleen dag 1)
- De Balsemer balsemt iemand om te beschermen tegen de Aasgier
- De Twijfeltovenaar brengt iemand tot leven

Na de lynch, maar voor de nacht (Geliefden, Jager)
- De Burgemeester wordt gekozen (alleen dag 1)
- De speler met de meeste stemmen wordt Lynch, hierdoor sterven ook direct Geliefden en schiet een Jager zijn doelwit
- Een speler sterft aan inactiviteit

In de nacht
1 (Grafrover, Gokker)
- De Grafrover rooft het graf van de gelynchte speler
- De Gokker gokt wie er lunch zal gaan worden deze nacht

2 (Slotenmaker)
- De Slotenmaker sluit een speler op in zijn huisje

3 (Gezegende, Vervloekte)
- De Gezegende zegent een speler
- De Vervloekte vervloekt een speler

4 (Yeti)
- De Yeti komt naar buiten en zal de rest van de nacht buiten zijn

5 (Welp, Kettingwelp)
- De Welp vermoordt een speler
- De Kettingwelp vermoordt één of meer spelers

6 (Huidenwisselaar)
- De Huidenwisselaar wisselt van huid met een speler voor de rest van de nacht en komende dag

7 (Vriend)
- De Vriend gaat op bezoek bij een andere speler en is vanaf dan niet meer thuis

8 (Wolventovenaar)
- De Wolventovenaar betovert een speler

9 (Wisselaar)
- De Wisselaar wisselt van rol met een speler

10 (Apostaat, Beschermengel, Gokker)
- De Apostaat schermt de lunch af van de Beschermengel of schermt een speler af van zienende rollen
- De Beschermengel beschermt de gekozen speler
- De Gokker koopt de door hem gekozen krachten

11 (Wolven, Conversiewolf, Omegawolf)
- De Wolven lunchen een speler
- De Conversiewolf converteert een speler
- De Omegawolf probeert een speler te converteren

12 (Heks)
- De Heks zet haar levensdrankje in

13 (Illusiewolf)
- De Illusiewolf illusioneert zijn rol naar een andere rol

14 (Bisschop, Dorpsgek, Helderziende, Sjamaan, Grafdelver, Raddraaier, Pyromaan, Slaapwandelaar, Ziener, Orakel)
- De Bisschop probeert een speler tot Priester in te zegenen
- De Dorpsgek vraagt de rollen van drie spelers op
- De Helderziende vraagt de alliantie van een speler op
- De Sjamaan vraagt de rol van een speler op
- De Grafdelver graaft de lunch op om een Lijk te maken
- De Raddraaier verwisselt de rollen van drie spelers
- De Pyromaan steekt een huisje in brand
- De Slaapwandelaar gaat langs bij een speler
- De Ziener vraagt de rol van een speler op
- Het Orakel kijkt of twee spelers samen kunnen winnen

15 (Weerhamster)
- De Weerhamster sterft indien hij bekeken is door een Ziener of Helderziende

16 (Heks, Lijk, Orc, Gokker)
- De Heks zet haar doodsdrankje in
- Het Lijk vermoordt een speler
- De Orc komt buiten en vermoordt een speler of sterft indien de Yeti ook buiten is
- De Gokker vermoordt een speler met een gekocht doodsdrankje

17 (Stalker, Valse Engel, Verhullende Wolf)
- De Stalker kijkt of de gekozen speler deze nacht een actie heeft uitgevoerd
- De Valse Engel steelt de rol van de gekozen speler indien die overleden is
- De Verhullende wolf verhult de komende lynch of de volgende nacht de doden

18 ((Onzekere) Welp, Kettingwelp)
- De (Onzekere) Welp groeit op tot een Weerwolf
- De Kettingswelp groeit op tot een Weerwolf

19 (Geliefde)
- De geliefde sterft indien een van de twee spelers deze nacht is overleden

20 (Aasgier)
- De Aasgier eet een lichaam naar keuze op

21 (Levenslustige)
- De Levenslustige komt weer tot leven, de nacht na de eerste keer dat hij dood is gegaan

22 (Magiër, Zombietovenaar, Necrowolf, Necrofiel)
- Wekken iemand tot leven en veranderen eventueel diens rol.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2024, 13:19:47 door adriaan »
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog