Vandaag gaan we 7 Wonders: Duel spelen. Het spel 7 Wonders is redelijk bekend: bij de Duelvariant kies je uit de kaartjes op tafel in plaats van het doorgeven van handkaarten.
Je kan de regels hier lezen:
https://cdn.svc.asmodee.net/production-rprod/storage/downloads/games/7wonders-duel/nl/7du-rules-nl-1599056259r7f24.pdfLaat je niet intimideren door de twintig pagina's: als je de kopjes Bouwen en Speloverzicht leest weet je al bijna alles (pagina's 8 t/m 11)
Je kan ook hier een filmpje kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=aYzjPacXsg8 (er zijn er heel veel te vinden, ik heb niet uitgetest of deze persoon het goed uitlegt, dus je kan altijd een andere zoeken)
Team slecht begint. Er is geen Wonderkeuze, we hebben de suggesties in de spelregels gebruikt voor "als je het voor de eerste keer speelt".
Als Team Iedereen wint, verdienen zij meteen een token om ergens in het spel per meerderheidsstemming in te zetten om in een nacht alle slechte acties behalve de lunch te stoppen.
Als Team Slecht wint, verdienen zij meteen een token te gebruiken om ofwel een Welp onmiddellijk te laten opgroeien, ofwel een Vervloekte te veranderen in een Sjamaan, ofwel een Sjamaan te veranderen in een Welp, ofwel een krachteloze Weerwolf te veranderen in een Wolf in Schaapskleren.
Als het spel niet afkomt, dan tellen we de punten na het laatst afgeronde tijdperk en wordt de winst daarop gebaseerd, tenzij één team veel meer tijd heeft gebruikt of opzettelijk heeft vertraagd, dan verliest dat team.