Gezien de mijne er niet meer bij staat heb ik hem even opnieuw uitgewerkt.
Flash Forward.Gebaseerd op de bestaande serie Flash Forward.
Een mysterieuze gebeurtenis zorgt ervoor dat iedereen op de planeet aarde tegelijkertijd het bewustzijn verliest gedurende precies 137 seconden.
Gedurende deze black-out heeft iedereen een visioen over wat er met hen zal gebeuren over exact 6 maanden, een globale Flashforward.
Het FBI Team gaat uitzoeken wat er gebeurt is. Hoe en Waarom.
Karakter:
Je kan kiezen uit de volgende type karakters:
- FBI agent in het team van FBI Speciaal Agent Mark Benford
- Specialist ingehuurd door de FBI (Zorg er voor dat het wel een specialisatie is die past bij dit thema)
VariantSommige willen dat de toekomst werkelijkheid wordt.
Sommige willen dat juist niet. Andere twijfelen
Mijn idee is als volgt.
Bij inschrijving kun je een voorkeur top 3 geven.
Deze stuur je in een PM naar de Spelleider en Hulpspelleider
Je kunt kiezen uit de volgende opties:
- Wil je dat je toekomst uitkomt? (Goed)
- Wil je dat je toekomst niet uitkomt? (Slecht)
- Weet je nog niet of je wilt dat je toekomst uitkomt? (Neutraal)
(Zodra neutralen kant kiezen. Wordt bekent of zij willen dat hun toekomst slaagt of niet)
Schrijf bij deze voorstellen meteen wat het toekomst beeld is wat je gezien hebt.
(Deze wordt nagekeken door de (hulp)spelleider om te kijken of ze haalbaar zijn.)
Bijv.
Voorkeur
- Ik weet het nog niet: Mijn vrouw verlaat mij. Maar ik vind een nieuwe vriendin.
- Ik wil het niet: Ik zie dat ik alles verloren heb.
- Ik wil het wel: Ik zie mezelf met een baby in de hand.
(Dit mag uitgebreider, graag zelfs)
Op basis van deze gegevens ga ik de rollen uitwerken.
Ik probeer dan zo veel mogelijk rekening te houden met jullie voorkeur.
Jullie Visioenen zijn belangrijk voor het verhaal.
Hoe gaat dit in zijn werk?:
Jullie zullen elke nacht 1 meerkeuze vraag krijgen.
Deze keuze bepaalt wat er met jouw personage gebeurt in de nacht.(Verhaal technisch)
Kom je dichterbij je toekomst of juist niet!
Het doel van dit spel (verhaaltechnisch) is ervoor te zorgen dat je toekomst (Wel, Niet) uitkomt.
Ligt eraan welke keuze je gemaakt hebt. En welke rol ik je geef.
(Dit krijg je in het begin van het spel te horen)
Op basis van jullie antwoord krijgen jullie een opdracht waarover je moet schrijven.
Zodat jullie de gebeurtenissen in de nacht kunnen vervolgen of juist een andere richting in gaan.
Bijv.
Je toekomst visioen: Je zag een teamgenoot sterven voor jou.
De vraag:
1. Ik wil in het onderzoeksteam.
2. Ik wil op kantoor blijven.
3. Ik wil er even tussenuit. Ik ga naar het park.
Mijn keuze is 1.
In de nacht wordt omschreven wat ik gedaan heb. (Dit zal zo bij iedereen gaan)
Dit kan goed of slecht zijn voor jullie toekomst.
Nacht (verhaal (hulp)spelleider)
Hierna lees je dat je gewond ben geraakt tijdens een vuur gevecht.
De opdracht
Je collega’s kunnen je proberen te redden. Maar dat brengt hun leven in gevaar.
Kies je ervoor om hen om hulp te vragen of schreeuw je dat ze weg moeten rennen. Zichzelf in veiligheid moeten brengen.
Ook al is net nog geen 6 maanden verder toch krijg je het benauwd.
Je schrijft wat je doet.
Hierdoor krijg je weer een nieuwe vraag.
En dit gaat zo door. Tot 6 maanden later.
Ik denk ook dat er in het verhaal geen personen sterven.
Maar eerder uit het FBI team gezet worden. Men kan gewoon nog doorschrijven.
Maar spelen dan niet meer mee in het spel.
Edit:Het spel gaat waarschijnlijk heel schrijf intensief worden. Vooral voor (hulp) spelleider.
Hierdoor leek het mij het beste om een apart topic aan te maken voor het spel en het verhaal.
Het speltopic word alleen gebruikt voor verhaal en opdrachten.
Er komt een apart Topic voor stemmen en uitslagen van de nacht.
Zodat het minder chaotisch is voor de spelleider.
In dit spel wordt er dus op het verhaal gefocust. En minder op het spel.