We spelen met de
gevorderdenlijst, maar
let erop dat de volgende rollen ook kunnen meedoen:De Bisschop (goedje) (credits: bert-boefjes)
Eigenschappen:De Bisschop kan in de derde nacht proberen een burger, wijze burger, stalker, jager of weerhamster in te zegenen. Als de persoon die de Bisschop uitkiest een van die rollen is, zal die ingezegend worden en vanaf dan Priester worden.
De Bisschop krijgt te horen of zijn actie gelukt is of niet.
De actie van de bisschop kan niet worden geblokkeerd door yeti of vervloekte.
Beperkingen:De Bisschop krijgt maar 1 kans en alleen bovengenoemde rollen kunnen ingezegend worden. Bij andere rollen zal het mislukken.
Als zijn doelwit in de nacht sterft, komt zijn actie helaas te vervallen.
Tijd van de actie:Nacht 3.
Slaapwandelaar (goedje) (credits: SpiritReacher)
Eigenschappen:De slaapwandelaar kan elke nacht bij iemand langsgaan. Als diegene die nacht een actie doet, dan ziet de slaapwandelaar dit gebeuren en weet daardoor de rol van zijn doelwit.
Als hij bij een wolf langsgaat, is de kans 1/aantal wolven dat hij de lunch als actie ziet.
Beperkingen:Als zijn doelwit geen actie doet dan ziet hij niets.
Tijd van de actie:De nacht, tegelijkertijd met ziener/sjamaan/helderziende/dorpsgek/grafdelver/raddraaier/pyromaan
Omegawolf (slechtje)
Eigenschappen:De omegawolf is een wolf die aan de onderkant van de keten staat. Hij maakt daardoor makkelijk contact met goedjes die dat ook zijn.
Twee keer in het spel mag hij een speler doorgeven: als deze speler een burger, wijze burger, stalker, jager of weerhamster is, dan converteert hij deze speler tot weerwolf.
Beperkingen:Als het bij de eerste poging al lukt iemand te converteren, mag hij het niet nog een keer proberen.
Zoals gewoonlijk kan hij geen zielsverwant converteren, ook niet als die toevallig een van de converteerbare rollen heeft.
Tijd van de actie:De nacht, tegelijk met lunch/conversiewolf.