Nieuws

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow of Perry.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3 ... 24   Omlaag

Auteur Topic: Laptops  (gelezen 32301 keer)

Jnusch

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +16/-50
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 21.575
  • If only life could be what in dreams it seems
Laptops
« Gepost op: 17 september 2010, 15:58:48 »

Ik kon hier nog niet iets over vinden en ik vond dat het op zich wel een eigen topic verdiende (if not [standaardpraatje]).

Anyway, in het algemeen kan hier denk ik gewoon over laptops gepraat worden (interessant!), maar ik open 'm nu omdat ik een laptop wil aanschaffen maar daar totaal geen verstand van heb en hoopte op de vakkundige hulp van de mensen die hier rondsurfen 8)

Ik hoef niet een superdure, max. iets van €600, hij hoeft niet oneindig veel te kunnen want gamen ed doe ik toch niet. Hij moet vooral gewoon geschikt zijn voor een student en niet te groot (maar ook niet zo'n vervelende netbook ><) :P

Dus, help mij (A)
Welke merken zijn goed, wat moet ik echt niet doen, waar moet ik op letten bij alle fijne specificaties, enz. enz. :P
« Laatst bewerkt op: 20 september 2010, 18:36:32 door Mus »
Gelogd

Zabulus

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +36/-81
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.109
Re: [PC] Laptops
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2010, 16:04:30 »

Als je hem vooral thuis wilt gebruiken, dan kun je wel een 15 of 17 inch scherm nemen bij je laptop. Wil je hem echter ook meenemen naar colleges, dan moet je iegenlijk kleiner nemen dan 15 inch, want anders wordt het zo veel om mee te nemen. Kijk ook naar batterijduur, want prestaties is voor jou duidelijk van minder belang (tenzij je voor je studie zware programma's moet draaien, maar dat hoeft bij jou volgens mij niet).

En verder: Acer is wel een goed merk, evenals Dell. Zelf ben ik tevreden over mijn HP.
Gelogd

Jnusch

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +16/-50
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 21.575
  • If only life could be what in dreams it seems
Re: [PC] Laptops
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2010, 16:08:41 »

Mja, ik zat inderdaad aan een Acer te denken.
En qua grootte, ik heb het liefst iets van 15 inch, maar veel kleiner hoeft niet omdat ik toch op de campus zit :P En zware programma's hoeven er niet op nee, (voorzover ik weet).
Gelogd

Zabulus

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +36/-81
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.109
Re: [PC] Laptops
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2010, 16:21:19 »

http://www.kieskeurig.nl/laptop/acer/aspire_timeline_5810tg-734g50mn/reviews/354239/

Dat is een optie voor 600 euro. Alsnog een vrij sterke laptop.


Maar buiten je studie (dus tekstverwerker, internet en dergelijke basisbehoeftes) wil je er ook foto's of video's op bewerken? DVD's of blueray's kijken? TV aan je laptop koppelen?
Gelogd

Brokie

  • Gast
Re: [PC] Laptops
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2010, 16:21:44 »

Iedereen om mij heen is absoluut niet te spreken over Acer. t schijnt t B merk van een goed merk te zijn zeg maar. Maar ik weet dan ook weer niet welke goed zijn :P
Gelogd

Vakonov

  • Gast
Re: [PC] Laptops
« Reactie #5 Gepost op: 17 september 2010, 16:26:09 »

Acer hoor ik ook niet al te beste verhalen over...
Gelogd

Jnusch

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +16/-50
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 21.575
  • If only life could be what in dreams it seems
Re: [PC] Laptops
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2010, 16:49:40 »

http://www.kieskeurig.nl/laptop/acer/aspire_timeline_5810tg-734g50mn/reviews/354239/

Dat is een optie voor 600 euro. Alsnog een vrij sterke laptop.


Maar buiten je studie (dus tekstverwerker, internet en dergelijke basisbehoeftes) wil je er ook foto's of video's op bewerken? DVD's of blueray's kijken? TV aan je laptop koppelen?
Niet bewerken waarschijnlijk, maar iig wel op kunnen zetten (goh :P) Dvd's kijken ook en ergens aan koppelen waarschijnlijk niet.
Gelogd

Ralmuski

  • De Muski-saurus
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +20/-20
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15.144
  • Good cop
Re: [PC] Laptops
« Reactie #7 Gepost op: 17 september 2010, 16:52:40 »

Iedereen om mij heen is absoluut niet te spreken over Acer. t schijnt t B merk van een goed merk te zijn zeg maar. Maar ik weet dan ook weer niet welke goed zijn :P

Ik heb absoluut niks slechts over mijn Acer. Het merk is Taiwanees en geen B merk. Er is een partij geweest die problemen had en ja, dat heeft altijd lang publiciteit, want iedereen blijft dat papagaaien. 

Anyway, of ik heb geluk, of mensen met pech geven te snel een bepaald merk de schuld van iets wat ook met een HP had kunnen gebeuren. :P

Ik hoor btw veel meer slechts over Compaq ook nog.
Gelogd

Erwipro

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +16/-61
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12.846
Re: [PC] Laptops
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2010, 16:54:23 »

Ik heb een vaste computer van Acer en die is dikke prima :)
Maar ik wil ook weer terug naar de laptop :D En ongeveer zelfde eisen als Janusch alleen neem ik em niet mee naar college maar wel mee naar huis elke week :P

Ik wilde vorig jaar een vaste computer, wat ik gedaan heb is gewoon naar de mediamarkt gaan en kijken wat voor keuze je hebt en wat dingetjes afwegen :P
Gelogd

Meister

  • Eigendom van Linqy
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +36/-74
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.837
  • Ignorance is bliss
Re: [PC] Laptops
« Reactie #9 Gepost op: 17 september 2010, 23:25:57 »

http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pdf

Om de discussie over betrouwbaarheid wat minder subjectief te houden ::)

Oftwel Asus en Toshiba zijn het beste. Asus is dan weer net wat duurder over het algemeen en Sony is een goeie derde maar is weer veel duurder. Dan komt Apple waar je maar net van moet houden en kun je beter ook alleen halen als je hem voor je studie nodig hebt. *niet dus*

Andere zou ik persoonlijk niet aanraden, echter aangezien je er niet mee wil gamen en je verder niet zoveel grafische eisen hebt zou je misschien toch voor een Acer kunnen gaan. Wat ik veel hoor/zie bij Acers is verneukte accu's en opladers maar je loopt altijd een risico met electronica.

Nu ben ik natuurlijk altijd ook zo dat ik meteen op zoek ga naar wat moois en dat is meestal wel te vinden op 4launch.nl echter staat er nu niet iets op wat goed genoeg is voor de prijs. Soms veilen ze ook laptops op mycom.nl dan kun je helemaal voor een lage prijs een goeie laptop scoren.

Alleen om terug te komen op jouw vraag zou ik gaan voor een Toshiba naar mijn mening beste kwaliteit verhouding, gezien je niet meer dan 600 wil besteden op zoek gaan naar eentje tussen de 400 en 500 euro met de volgende specificaties:

Processor: Amd of intel duo core (2,0 ghz of hoger)
Cache geheugen: 2mb of hoger
Intern geheugen: 3 of 4 gb (afhankelijk van de snelheid enzo beetje vervelend uitleggen dus kunt altijd vragen :P)
Harde schijf: 250 gb of hoger maar denk dat je daar zelf wel een inschatting van kunt maken
Videokaart: maakt dus niet zoveel uit hoogstwaarschijnlijk kom je uit op een Intel GMA blabla daarmee kun je prima films vanaf dvd kijken enzo

Verder moet je nog voor jezelf beslissen of je er een webcam op wil of niet en het is natuurlijk ook altijd handig om een muis een een laptopsleave of tas erbij te hebben. Voor de muis niet meer dan 15€ betalen en voor sleave hetzelfde :P

Als je er eentje zoekt ben ik bereid te helpen met zoeken want dat vind ik heel leuk en als je iets gevonden hebt kun je altijd vragen of die goed is of niet icm de prijs!


PS als je hem dus wel mee wil nemen naar je colleges enzo zou ik zeer zeker niet voor een grotere gaan dan 15" anders wordt de laptop zwaar en ga je 'm na een bepaalde tijd vanzelf niet meer meenemen om jezelf een hernia te besparen.
« Laatst bewerkt op: 17 september 2010, 23:28:37 door Meister »
Gelogd

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Ralmuski

  • De Muski-saurus
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +20/-20
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15.144
  • Good cop
Re: [PC] Laptops
« Reactie #10 Gepost op: 17 september 2010, 23:32:18 »

Dat is puur op failure. Als een HP net zo veel faalt als een Acer zou ik de Acer nemen, want die geven meer voor hetzelfde geld.

Lenovo had ik hoger ingeschat, want die zijn duur en sinds ze de IBM laptop afdeling overgenomen hebben maken die mooi spul. Over welke periode zijn die cijfers Meister?

Gelogd

Meister

  • Eigendom van Linqy
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +36/-74
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.837
  • Ignorance is bliss
Re: [PC] Laptops
« Reactie #11 Gepost op: 17 september 2010, 23:37:50 »

Dat is puur op failure. Als een HP net zo veel faalt als een Acer zou ik de Acer nemen, want die geven meer voor hetzelfde geld.

Lenovo had ik hoger ingeschat, want die zijn duur en sinds ze de IBM laptop afdeling overgenomen hebben maken die mooi spul. Over welke periode zijn die cijfers Meister?

Dat is inmiddels al weer een tijdje geleden hoor en over welke periode het is weet ik niet misschien dat het in het onderzoek staat. Alleen het is gewoon wel zo dat HP gewoon heel mooie deals heeft voor scholen/bedrijven en daar heel goed op toegespitst is dus is particulier sws niet aantrekkelijk.

IBM is ook sws harde kwaliteit xD *ziet er soms uit alsof ze uit de prehistorie komen maar zijn degelijk als ik weet niet wat*
Gelogd

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Drakinnetje

  • Gast
Re: [PC] Laptops
« Reactie #12 Gepost op: 17 september 2010, 23:38:56 »

Zoonlief heeft Acer, en die bevalt hem echt prima en die kan veel, hij gebruikt hem wel veel voor gamen, maar ook voor huiswerk en internet.
Gelogd

Meister

  • Eigendom van Linqy
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +36/-74
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7.837
  • Ignorance is bliss
Re: [PC] Laptops
« Reactie #13 Gepost op: 18 september 2010, 09:23:36 »

Zoonlief heeft Acer, en die bevalt hem echt prima en die kan veel, hij gebruikt hem wel veel voor gamen, maar ook voor huiswerk en internet.

Tsja Linqy heeft ook een Acer kan ze heel goed op gamen en ook dr school dingen. Alleen loshalen van haar adapter is niet meer mogelijk aangezien haar accu gebakken is. Zo heeft een maat van mij twee acers staan, eentje ook met een vernielde accu en de ander is al 5x terug geweest voor reparatie en dat heeft meer dan een half jaar geduurd en nu lijkt het erop alsof de hardware gefixt is. Nog een maat heeft een acer en bij hem is nu al DRIE keer zijn adapter naar de kloten gegaan. Nog iemand in mijn vriendengroep heeft een Acer en dat is de enige waarvan ik het vermoeden heb die nog nooit problemen heeft gehad met dat ding.
Nu heb ik zelf een Toshiba gehad waarvan de VGA-kaart naar de knoppen ging wat best balen was en dat is ook het enige slechte wat ik ooit van iemand over een Toshiba heb gehoord. Een andere maat van me heeft al 3 jaar zo'n soortgelijke laptop en die doet het nog steeds goed. *Zelfs de accu gaat nog even mee!* Twee andere vrienden van me hebben precies dezelfde Asus ook ongeveer 3 jaar of nog langer en die hebben beiden geen kuren vertoond. Een van die twee is zeg maar een beetje zoals deze jongen: http://www.youtube.com/watch?v=V3gU_huy70Y&feature=related

Alleen aangezien dit allemaal toevalligheden kunnen zijn heb ik dus ook dat onderzoek laten zien. Dit voorbeeld is even ter illustratie dat problemen met Acer's niet zeldzaam zijn xD

Hardware matige problemen geloof ik dat bij iedere laptop voor kan komen maar dat met die accu's en adapters ligt echt aan Acer. Vertelde een kerel mij ook laatst waarom dat is. Blijkbaar zit het oplaadpunt voor acers direct op het moederboard aangesloten en bij Tohiba's bijvoorbeeld niet. Dat zorgt voor de rotzooi.

Daarnaast vind ik het altijd leuk om dingen open te schroeven. Nou het verschil van de binnenkant van een Toshiba en een Acer is ook heel groot, bij Toshiba zijn de kabels goed in banen vastgezet en bij Acer hebben ze daar plakband voor.
Gelogd

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Maedhros

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +46/-105
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.625
  • "Exterminate!"
Re: [PC] Laptops
« Reactie #14 Gepost op: 18 september 2010, 12:02:45 »

Ik heb een HP elitebook met een centrino 2 processor van Intel en Windows 7 Ultimate (oorspronkelijk Vista Ultimate), ik heb er nooit problemen mee gehad en ik kan er even goed spellen op spelen zoals Age of Empires III (dit is onze enige computer die daarbij niet gigantisch traag gaat doen als je met schepen begint, bovendien zijn de graphics nog goed ook); dingen voor school gaan hierbij ook goed genoeg
Gelogd
River Song: “Apollo 11 is your secret weapon?”

The Doctor: “No, no, it’s not Apollo 11; that would be silly. It’s Neil Armstrong’s foot!”
Pagina's: [1] 2 3 ... 24   Omhoog