Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe camera  (gelezen 2043 keer)

LittleWeird

  • Omnomnivoor
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +18/-42
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.969
Nieuwe camera
« Gepost op: 28 maart 2014, 18:42:23 »

Ik zag dat hier helaas geen topic in deze vorm was (of ik kon het niet vinden, in dat geval excuus).

Momenteel heb ik wel een camera. Alleen... Deze was het in de brugklas helemaal! (voor mensen die zich afvragen, wat dan, de Samsung S730). Nu wil ik graag een nieuwe camera die betere foto's kan maken en gewoon mij aankan. Ik raak helaas helemaal verloren in het oerwoud van alle opties die er zijn... Misschien weet iemand hier er meer van? Ik heb een paar dingen die ik sowieso graag wil:

- Waterbestendig
- Kan tegen een stootje (oftewel, moet uit mijn handen kunnen vallen, ik ben onhandig)
- Kan filmen
- Losse accu (als in, kan er nog 1 van kopen en de 1 opladen terwijl ik met de ander bezig ben)
- Compact

Een budget heb ik nog niet echt, maar gezien ik toch een studentje ben, zo goedkoop mogelijk... Hopelijk heeft iemand tips :)
Gelogd

Zabulus

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +36/-81
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.109
Re: Nieuwe camera
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2014, 19:00:01 »

Hoe waterbestendig? Want als het echt onder water kan (tot zeg 3 meter) zal het niet goedkoop zijn. Als het spatwaterdicht is, dan moet het denk ik wel lukken.

Verder: uit je handen mogen kunnen vallen zat zal bij geen enkele camera een pretje zijn. Filmen zal geen probleem zijn, net als losse accu's en compact
Gelogd

Floris

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-34
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15.366
Re: Nieuwe camera
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2014, 19:18:59 »

Ik wilde zeggen, geen enkele camera kan er goed tegen als je 'm uit je handen laat vallen :P Misschien kijken naar eentje die fijn in je handen ligt en die je misschien vast kunt maken aan je pols, zodat hij minder snel valt? :D

Verder is het toch ook handig om even te bedenken wat je eraan uit kunt geven, want 'zo goedkoop mogelijk' is niet erg duidelijk voor mij om te zoeken :P
Ik heb hier een review gevonden van Tweakers, waarbij 4 compactcamera's getest zijn in de prijsklasse 400-500 euro. Misschien kun je hier iets mee? :D
http://tweakers.net/reviews/2384/vier-compacte-systeemcameras-getest.html
Gelogd

Zabulus

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +36/-81
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.109
Re: Nieuwe camera
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2014, 19:38:48 »

http://www.bol.com/nl/p/nikon-coolpix-s31-roze/9200000010731175/
http://www.bol.com/nl/p/fujifilm-finepix-xp60-groen/9200000011121669/

Zijn twee goedkope compactcamera'sm die (spat)waterdicht zijn en redelijke beoordelingen hebben. Maar dat kon je ook zelf opzoeken. Ik heb er geen ervaringen mee.
Gelogd

LittleWeird

  • Omnomnivoor
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +18/-42
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.969
Re: Nieuwe camera
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2014, 19:44:40 »

Waterbestendig, is leuk als het onder water kan, maar op z'n minst spatwatervast. En ik weet dat er camera's zijn die tegen vallen van 1,5 tot 2 m zeggen te kunnen, natuurlijk weet ik niet hoe waar het is, maar gezien mijn situatie is dat wel praktisch :P

En ik denk dat 400 euro wel echt de max is, gezien ik er wel even voor ga sparen, maar toch vrij snel vervanging wil.
Gelogd

Floris

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-34
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15.366
Re: Nieuwe camera
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2014, 19:50:51 »

Ja dan zal het wellicht toch wel lastig worden om er een te vinden die echt betere foto's maakt dan degene die je nu hebt, denk ik. Hoewel hij oud is, zijn compactcamera's in de budgetklasse toch niet echt veel verbeterd qua foto's (en daar heeft het aantal megapixels ook vrij weinig mee te maken).

Ik zou niet echt vertrouwen op zo'n 'valgarantie' eerlijk gezegd :P Het zal toch niet best voor 'm zijn.
Gelogd

Zabulus

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +36/-81
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.109
Re: Nieuwe camera
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2014, 19:55:42 »

http://tweakers.net/pricewatch/compare/436/326345;328742;328773/categorie/

Kijk anders daar even. Dat zijn stootvaste en spatwaterdichte camera's. Ik ga er even voor het gemak van uit dat ze ook kunnen filmen (dat kunnen ze tegenwoordig allemaal) en dat je er losse accu's voor kunt kopen (is meestal ook het geval, maar staat er niet echt duidelijk)
Gelogd

LittleWeird

  • Omnomnivoor
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +18/-42
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.969
Re: Nieuwe camera
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2014, 20:06:43 »

Oeh, ik vind die Olympus Tough heel interessant :) Heel erg bedankt allebei, nu moet ik een keuze kunnen maken :)
Gelogd

CriusXD

  • Gast
Re: Nieuwe camera
« Reactie #8 Gepost op: 28 april 2014, 17:28:19 »

Ik zag dat hier helaas geen topic in deze vorm was (of ik kon het niet vinden, in dat geval excuus).

Momenteel heb ik wel een camera. Alleen... Deze was het in de brugklas helemaal! (voor mensen die zich afvragen, wat dan, de Samsung S730). Nu wil ik graag een nieuwe camera die betere foto's kan maken en gewoon mij aankan. Ik raak helaas helemaal verloren in het oerwoud van alle opties die er zijn... Misschien weet iemand hier er meer van? Ik heb een paar dingen die ik sowieso graag wil:

- Waterbestendig
- Kan tegen een stootje (oftewel, moet uit mijn handen kunnen vallen, ik ben onhandig)
- Kan filmen
- Losse accu (als in, kan er nog 1 van kopen en de 1 opladen terwijl ik met de ander bezig ben)
- Compact

Een budget heb ik nog niet echt, maar gezien ik toch een studentje ben, zo goedkoop mogelijk... Hopelijk heeft iemand tips :)

Ik weet niet of deze nog actueel is, maar zoals al is aangegeven een stootje is erg slecht voor de camera.
Verder groothoeklens wilt of niet, want veel van die dingen beïnvloed de prijs en kwaliteit.

Je kan ook een goede niet waterdichter camera kopen en dan een waterdichte hoes erbij kopen. Kun je een betere kwaliteit camera kopen voor hetzelfde geld en spaar je nog een maandje door voor de waterdichte hoes ;)
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog