Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe telefoon / nieuw abonnement  (gelezen 1659 keer)

Erwipro

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +16/-61
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12.846
Nieuwe telefoon / nieuw abonnement
« Gepost op: 27 november 2013, 22:53:21 »

Voor iedereen die advies wil over een nieuw telefoonabonnement :)

Ik zal aftrappen.
Ik ben op zoek naar een nieuw abonnement, omdat die van mij in maart afloopt. Dat lijkt verder weg dan het is, maar het leek me wel leuk om vast de koopjes op te zoeken en BelCompany begon me al te spammen.
Ik weet al dat ik een FairPhone wil (gewoon omdat het idee zo ontzettend cool is), en die wordt niet in combinatie met een abonnement aangeboden, dus ik neem Sim Only. Ik heb even berekend wat ik per maand gebruik, en wat ik minimaal nodig heb is:
- 500 MB internet
- 200 belminuten
- verwaarloosbaar aantal sms

Nou er twee heel goedkope opties van hollandse nieuwe (€10 per maand voor 550 MB of belminuten of sms) en Simyo (€12,50 per maand voor 500 MB + 300 belminuten of sms). Maar iets zegt mij dat zulke populaire namen nog wel wat addertjes onder het gras hebben; vooral over hollandse nieuwe heb ik slechte verhalen gehoord over klanttevredenheid, maar ik heb ook mijn twijfels bij de kwaliteit van het netwerk. De volgende goedkope is Tele2 (€12 per maand voor 500 MB + 200 belminuten of sms), en die naam komt me al wat betrouwbaar over. Maar wel dezelfde vraag eigenlijk. Dus:
Heeft iemand ervaring met hollandse nieuwe, Simyo of Tele2?
Of ga ik voor Vodafone (met het beste netwerk van Nederland) en betaal ik iets meer, namelijk €15 per maand?

Misschien moet ik erbij zeggen dat ik nu een abonnement van €40 per maand had, dus ik ben sowieso veel goedkoper uit. Maarja, het overgebleven deel gaat toch wel naar goede doelen, mijzelf kennende :P
« Laatst bewerkt op: 27 november 2013, 22:57:42 door Erwipro »
Gelogd

Floris

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +14/-34
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15.366
Re: Nieuwe telefoon / nieuw abonnement
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2013, 23:17:58 »

Ik heb zelf geen ervaring met Simyo, maar wil hier ook voor gaan.
Het enige nadeel wat ik erover heb gehoord is dat, hoewel zij gebruik maken van het KPN-netwerk, ze 'slechts' 60% ofzo van dat netwerk mogen gebruiken. Maar dit leidt alleen maar tot iets trager internet en helemaal niet tot een slechtere dekking ofzoiets. Daarnaast: waar heb je nou in godsnaam snel mobiel internet voor nodig? Ik kijk nooit filmpjes, wil alleen maar mijn mail bekijken en whatsappjes sturen. Dat kan prima met Simyo, lijkt me zo!
Gelogd

Inuzuki

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +22/-53
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6.050
Re: Nieuwe telefoon / nieuw abonnement
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2013, 23:24:01 »

Ik zit zelf bij Hollands nieuwe en ben er juist erg tevreden over!  Nooit problemen mee gehad,  juist geen addertjes onder het gras, je kan niet buiten je bundel gaan dat je onverwacht vsel betaald maar je kan wel makkelijk opwaarderen als je toch meer nodig hebt. Ook nummerbehoud enzo loopt soepel. Heb eerst bij hi gzeten en als je daar even je bundel niet in de gaten houdt betaal je die maand zo 20 euro extra.
Gelogd

Erwipro

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +16/-61
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12.846
Re: Nieuwe telefoon / nieuw abonnement
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2013, 23:37:22 »

Hm, ik zie dat hollandsenieuwe ook gebruik maakt van het Vodafone-netwerk, dus daarom hoef ik het niet te laten :P
Hi is sowieso geen optie, die viel het duurst uit van het lijstje dat ik gemaakt heb op basis van de gegevens van studentmobiel.nl (€19). Daarna volgden T-Mobile waar ik nu bij zit (€17) en Ben (€16). Dan komen Vodafone en Telfort (allebei €15). De rest heb ik genoemd.
Ik heb ook mijn huisgenoot gevraagd; zij heeft ook Hollandse nieuwe dus ik ben benieuwd wat zij vindt. Twee jaar geleden bij het uitzoeken van een abonnement heb ik wat op internet gelezen, en daar las ik veel meer klachten over Hollandse nieuwe dan over andere providers. Misschien hebben ze dat nu verbeterd :P
Gelogd

Rylanzor

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +8/-24
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.922
  • Never give up, never surrender
Re: Nieuwe telefoon / nieuw abonnement
« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2013, 07:18:00 »

Ik heb het simonly abonnement van tele2, 500 mb en 100 belminuten of smsjes. Je hebt een app waarme je kunt zien wat je al hebt gebruikt. Ik raad het zeker aan!! Nummerbehoud ging ook vrij simpel, het duurde maar 2 dagen ofzo langer
Gelogd

Dixie

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +30/-65
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 16.616
Re: Nieuwe telefoon / nieuw abonnement
« Reactie #5 Gepost op: 28 november 2013, 12:53:54 »

Ik heb een Simyo sim-only abonnement en ik ben er echt súperblij mee! Ze zijn heel klantvriendelijk: alles is perfect op de website te vinden. Nummerbehoud gaat lekker vlot. Je abonnement aanpassen gaat ook heel makkelijk, je logt in op de website met je nummer en een wachtwoord en met één klik kies je meer of minder internet of minuten/smsjes, gaat gelijk de volgende maand in. Op je profiel zie je ook precies wat je wel en niet hebt gebruikt. Het is ook nog eens lekker goedkoop. Het internet is best wel eens langzaam maar ik heb een tweedehandse smartphone dus dikke kans dat het daar ook mee te maken heeft. Simyo is dus zeker een aanrader!
Gelogd

geerte11

  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +7/-17
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.131
Re: Nieuwe telefoon / nieuw abonnement
« Reactie #6 Gepost op: 28 november 2013, 13:38:29 »

ik zit ook bij Hollandse Nieuwe. Werkt prima geen problemen mee. Enige nadeel is dat als je gebeld wordt en je telefoon staat uit of op vliegtuigstand at iemand echt je voice mail in meot spreken om terug te kunnen zien dat dei heeft gebeld dit krijg je op je telefoon niet normaal binnen.

Verder werkt het prima. Moet wel opletten wanneer je je nieuwe abbo binnen krijgt.
Gelogd

Ralmuski

  • De Muski-saurus
  • Bewoner
  • *****
  • Overwinningen: +20/-20
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15.144
  • Good cop
Re: Nieuwe telefoon / nieuw abonnement
« Reactie #7 Gepost op: 29 november 2013, 01:11:24 »

Volgens mij is het Hollands nieuwe, Hollandse nieuwe is haring. ;)

Ik heb de goedkoopste sim only van vodafone. Maar da's vooral omdat ik mijn nummer wil houden en toch al bij vodafone zat. Ik gebruik het 2x per jaar dus voor de bundel hoef ik niet wakker te liggen. :p

Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog