Weerwolven van Wakkerdam

Alleen voor de beheerders => Onzichtbaar Algemeen topics postcount => Prullenbak => Muziek => Topic gestart door: joake op 19 januari 2008, 14:46:40

Titel: Favoriete soort muziek
Bericht door: joake op 19 januari 2008, 14:46:40
Wat is je favoriete soort muziek? Typ het hier neer en waarom.

bv: Ik vind Schlager-muziek mooi omdat het meestal een goede
beat heeft, en makkelijk mee te zingen is.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: vuris op 19 januari 2008, 14:48:08
ik hou wel van rustige piano muziek met eventueel een orkest erbij
om lekker mee te ontspannen
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 19 januari 2008, 15:32:46
Musicals - vooral POTO en elisabeth - , enrique iglesias, rustige nummers met een piano/gitaar begleiding
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Maiken op 19 januari 2008, 16:14:56
Musical muziek vind ik het best. Voornamelijk om het feit dat ik heel erg let op teksten en de meeste pop-nummers flut teksten hebben. Ik ben ook nog fan van bepaalde bands/artiesten, zoals Rascal Flatts, Nickelback, Within Temptation, Enya en Guus Meeuwis. Hoe beter de tekst, hoe beter het nummer geld meestal voor mij.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: vuris op 19 januari 2008, 16:18:57
ja Guus meeuwis is ook heel mooi
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 19 januari 2008, 16:49:19
Citaat van: vuris op 19 januari 2008, 16:18:57
ja Guus meeuwis is ook heel mooi

Lisa..jij met je guus meeuwis
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 19 januari 2008, 17:13:02
oke, ik ben dus anti nederlands talig.. dus kom niet aan met guus meeuwis of iets in de richting  ::)

ik luister vooral rock en metal muziekjes :). Vind Within Temptation helemaal goed :) (Naar concert in beursgebouw geweest :D :D) verder mja.. hinder, evanescence, nickelback, three days grace. Naja stop wel kan nog wel even door gaan :P (en dan nog een boel vergeten  ::))
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Kirsten op 19 januari 2008, 17:26:27
Mn muzieksmaak is echt te breed.
Maar wat ik echt uitsluit is hardcore, hardmetal,
jumpmuziek, trance, en dat soort dingen. :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 19 januari 2008, 17:28:54
jump vind ik ook weer helemaal niks naja :P
hardcore is soms wel grappig.
ikke luistert ook nog keltische muziekjes :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: vuris op 19 januari 2008, 18:02:12
Citaat van: Hephaistion op 19 januari 2008, 16:49:19
Lisa..jij met je guus meeuwis

jij moet je mond houden vinnie :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Meister op 19 januari 2008, 18:57:25
k ben ook wel een beetje anti-nederlandstalig maja soms kom je er gwn niet onderuit :P (carnaval)

echt relaxed is gwn house en club raar maar waar R&B mag er ook wezen en als je genres goed mixt himmel uit me plaat :D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 19 januari 2008, 21:52:38
gelukkig heb ik hier geen last van carnaval :D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 19 januari 2008, 22:06:41
Citaat van: vuris op 19 januari 2008, 18:02:12
jij moet je mond houden vinnie :P

nananananana :P :P :P

sorry was ff heel kinderachtig

hoe je nog van iets anders dan Schlager Joake?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: vuris op 20 januari 2008, 11:18:59
ik heb zo'n gevoel dat jij wat tegen Schlager muziek hebt of niet??
Ik vind Schlager muziek ook best leuk maar dan moet het wel goede zijn
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: joake op 20 januari 2008, 11:24:35
Citaat van: Hephaistion op 19 januari 2008, 22:06:41
hoe je nog van iets anders dan Schlager Joake?

Tuurlijk! Schlager muziek vind ik best oké, maar muzical, punk, hardrock, sfeermuziek
en zo vind ik er ook wel bijkunnen. En als je een echte Vlaamse-muziek-fan bent
zoals ik (want ik woon in Vlaanderen), dan moet je naar één van de vele VRT-radio-
zenders luisteren, de beste vind ik donna en Studio Brussel, want zij hebben een
top 50 waar alle soorten liedjes staan, Schlager, punk, jump, hardrock,....
Eigenlijk alle mooie nieuwe liedjes waar de mensen op stemmen ;)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: joake op 20 januari 2008, 11:27:43
Citaat van: vuris op 20 januari 2008, 11:18:59
ik heb zo'n gevoel dat jij wat tegen Schlager muziek hebt of niet??
Ik vind Schlager muziek ook best leuk maar dan moet het wel goede zijn

Dat is wel waar, ik hou niet van alle Schlager-muziek, maar alleen van de mooie.
Zoals ik ben gisterenvoormiddag naar een fantastisch concert van Laura Lynn
geweest, die liedjes vin ik meestal wel mooi, maar andere liedjes van andere zangers
wel dan wat minder...

Het hangt niet altijd af van de soort, maar meestal eigenlijk van het liedje met zanger(es)
zelf. Want je kunt onder elke soort een liedje mooi of slecht vinden, daarom
vinden de meesten het moeilijk om een bepaalde soort te kiezen.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 20 januari 2008, 13:38:19
Wacht..je houdt van Schlager en van punk enzo. Is dat niet een beetje tegenovergesteld?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Floris op 20 januari 2008, 13:40:12
Ja, maar het kan wel :P Ik hou ook van Coldplay en hardstyle XD
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 20 januari 2008, 13:42:32
Vaag
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: vuris op 20 januari 2008, 13:43:05
dat is niet vaag jij bent gewoon vaag :P dat jij het niet snapt
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Floris op 20 januari 2008, 13:44:00
Citaat van: Hephaistion op 20 januari 2008, 13:42:32
Vaag

Ik ben ook vaag, voor als je dat nog niet doorhad :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 20 januari 2008, 15:42:44
ik ben het vaagste :D ofzo...
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: *angel* op 20 januari 2008, 15:51:34
ik ben helemaal niet vaag  ;D

Maar ontopic again, mijn favoriete soort muziek ligt in de richting van rock/pop/punk, dus geen hardrock of death metal ofzo, gewoon de groepen zoals Tokio Hotel of Greenday :D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 20 januari 2008, 15:55:05
Sommige nummers van Tokio hotel vindt ik wel mooi..anderen minder...vindt alleen die zanger een beetje raar...dacht altijd dat het een meisje was, totdat ik hoorde dat het een jongen was
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 20 januari 2008, 15:56:23
hahahah xD mijn zusje is helemaal gek van TH en ik kan daar echt niet tegen.
beetje te zacht ofzo (A)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Shadow op 20 januari 2008, 15:56:50
Mijn favoriete muziek: bijna alles. Behalve grunch, hardcore en liedjes die alleen geschreeuw zijn (af en toe een schreeuw valt mee maar aan een stuk door niet). Klassieke muziek is soms leuk. Ik luister gewoon alles; rock, metal, ballads, muscialliedjes, blues etc
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: *angel* op 20 januari 2008, 16:10:57
Citaat van: Hephaistion op 20 januari 2008, 15:55:05
Sommige nummers van Tokio hotel vindt ik wel mooi..anderen minder...vindt alleen die zanger een beetje raar...dacht altijd dat het een meisje was, totdat ik hoorde dat het een jongen was

Om heel eerlijk te zijn, ik dacht eerst ook dat het een jongen was. Toen had ik nog nooit van ze gehoord en een paar maanden later hoorde ik muziek van ze en dacht ik: Wat een leuke jongen en muziek!!

Citaat van: Amilmarith op 20 januari 2008, 15:56:23
hahahah xD mijn zusje is helemaal gek van TH en ik kan daar echt niet tegen.
beetje te zacht ofzo (A)

Mijn zusje is ook fan van TH, en door wie komt dat?? Ja, dat kwam door moi!!  ;D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 20 januari 2008, 16:13:10
Citaat van: *angel* op 20 januari 2008, 16:10:57
Wat een leuke jongen en muziek!!


Hoezo dat dan...vindt hem persoonlijk nogal een engerd
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Kirsten op 20 januari 2008, 16:27:12
Citaat van: Hephaistion op 20 januari 2008, 16:13:10
Hoezo dat dan...vindt hem persoonlijk nogal een engerd

Hahah ja en lelijkkkk :P Ik vind het ook net een meisje.
Maar gelukkig verschillen smaken  (A)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 20 januari 2008, 16:29:12
Anders had meneer Tokio(sorry weet z'n echte naam niet) een probleem gehad. haha ;D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Shadow op 20 januari 2008, 16:31:33
Tokio hotel:
Bill
Gustav
Tom
...??

Volgens mij is dat de band (zoiets dan)


En nee dat weet ik alleen maar door m'n vriendin die helemaal gek op die band was, nu vindt ze de band alleen nog maar leuk (niet meer zo gigantisch enthousiast erover) ;D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: joake op 20 januari 2008, 16:56:07
Citaat van: Hephaistion op 20 januari 2008, 13:38:19
Wacht..je houdt van Schlager en van punk enzo. Is dat niet een beetje tegenovergesteld?

Ja, dat is een beetje tegenovergesteld, maar beide soorten zijn mooi!
Er is wel een verschil, maar als je ze allebei mooi vind, merk je dat verschil
niet zo op!
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 20 januari 2008, 16:59:47
Tja denk dat je gelijk hebt bovendien is het je eigen keuze....Alleen Frans Bauer :o ???.... dat kan ik dus echt niet begrijpen
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Ilse op 20 januari 2008, 17:40:31
Ik houd ook van veel soorten muziek.
Klassiek-rock, maar alles tot op zekere hoogte ;D
Wat ik dan echt vreselijk vind is jumpmuziek of het gehijg en gekreun van R&B.
Hardcore komt er bij mij ook niet in.
Guus Meeuwis e.d. is nog wel grappig op feestjes (om het zo oncharmant mogelijk mee te lallen) maar ik zou het niet vrijwillig luisteren.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Suzanne op 20 januari 2008, 18:25:24
Inderdaad dat Schlager muziek is alleen verantwoord na wat alcohol. Alhoewel ik Jan(tje) Smit altijd verafschuw.
Ik vind Rock, Alternative, Punk etc. leuk. En ook klassieke muziek.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 20 januari 2008, 18:42:20
Citaat van: *angel* op 20 januari 2008, 16:10:57
Om heel eerlijk te zijn, ik dacht eerst ook dat het een jongen was. Toen had ik nog nooit van ze gehoord en een paar maanden later hoorde ik muziek van ze en dacht ik: Wat een leuke jongen en muziek!!

Mijn zusje is ook fan van TH, en door wie komt dat?? Ja, dat kwam door moi!!  ;D

hier dus beetje verkeerd uitgepakt, en mijn muziek kan lekker harder dan die van mn zusje :D *kijkt evil*
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: *angel* op 20 januari 2008, 19:15:47
Ik vind hem lekker niet eng,  :P en zijn naam is Bill, en Tom is zijn tweelingbroer en het vierde bandlid is Georg en ik vind hem juist heel knap en ik vind ook dat hij lef heeft. niet elke jongen durft make-up te dragen  ;D
Maar meningen verschillen en daar doe je niks aan :D
En mijn zusje luistert eigenlijk alleen naar haar ipod dus mijn muziek is zowieso altijd harder dan die van haar.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Ilse op 20 januari 2008, 20:51:59
Hm meningen verschillen idd. Ik heb serieus een hele tijd gedacht dat het een vrouw was.
Totdat iemand me vertelde dat dit niet waar is (wat ik eerst niet geloofde).
Maar de muziek spreekt me ook niet echt aan.

Kent iemand Jason Mraz?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Meister op 21 januari 2008, 11:00:53
miss gekke vraag maar wat is Slager muziek???
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Kirsten op 21 januari 2008, 11:35:33
Citaat van: Meister op 21 januari 2008, 11:00:53
miss gekke vraag maar wat is Slager muziek???

Foute feestmuziek  ;D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Germelia op 21 januari 2008, 11:50:28
Het Frans Bauer/Marianne Weber genre zeg maar :P En dan het liefst Duits.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: joake op 21 januari 2008, 12:47:30
Citaat van: Hephaistion op 20 januari 2008, 16:59:47
Tja denk dat je gelijk hebt bovendien is het je eigen keuze....Alleen Frans Bauer :o ???.... dat kan ik dus echt niet begrijpen

Heb je iets tegen Frans Bauer???
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: joake op 21 januari 2008, 12:50:39
Citaat van: Kirsten op 21 januari 2008, 11:35:33
Foute feestmuziek  ;D


Schlager-muziek is niet altijd foute feestmuziek >:(
Je hebt ook coole ( 8))liedjes hoor voor op feesten!
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Meister op 21 januari 2008, 13:51:19
http://www.youtube.com/watch?v=5qvQ_2nsVtk&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=5qvQ_2nsVtk&feature=related)

zulke muziek :P?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Suzanne op 21 januari 2008, 13:56:10
Dat is echt te erg. Ik denk dat dit onder de categorie foute feestmuziek valt.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Kirsten op 21 januari 2008, 14:00:00
Citaat van: joake op 21 januari 2008, 12:50:39
Schlager-muziek is niet altijd foute feestmuziek >:(
Je hebt ook coole ( 8))liedjes hoor voor op feesten!

Weetik :P Fout kan ook gezellig zijn :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 21 januari 2008, 14:26:56
dat liedje is echt wazig.. ikke ken ook wazige muziek :D

http://www.youtube.com/watch?v=plfVQV-klZo (http://www.youtube.com/watch?v=plfVQV-klZo)

moet je luisteren als je te blij bent :D is erg grappig :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Ilse op 21 januari 2008, 15:15:19
Citaat van: Meister op 21 januari 2008, 13:51:19
http://www.youtube.com/watch?v=5qvQ_2nsVtk&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=5qvQ_2nsVtk&feature=related)

zulke muziek :P?
Dat is idd te fout :P Al vind ik Frans Bauer enzo ook al vreselijk.
Flogging Molly vind ik dan wel weer grappig, maar idd niet altijd :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 21 januari 2008, 15:55:07
Citaat van: Ilse op 21 januari 2008, 15:15:19

Flogging Molly vind ik dan wel weer grappig, maar idd niet altijd :P

Idd, had laatst een te rare blije bui. dan moet ik echt dat soort muziek hebben :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 21 januari 2008, 17:05:05
Citaat van: Meister op 21 januari 2008, 13:51:19
http://www.youtube.com/watch?v=5qvQ_2nsVtk&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=5qvQ_2nsVtk&feature=related)

zulke muziek :P?

AAAHH!!! mijn oren. het brand, het brand ;) ;D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Kirsten op 21 januari 2008, 17:11:59
Citaat van: Hephaistion op 21 januari 2008, 17:05:05
AAAHH!!! mijn oren. het brand, het brand ;) ;D

Inderdaad!!! :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Meister op 21 januari 2008, 17:28:20
whaha en het erge is alst carnaval is dan vind ik 'm helemaal geweldig :P (lees als ik zwaar bezopen ben en iedereen er gek uitziet)

alleen dr zat vroeger iemand bij mij in de klas die ook naar floggy molly luisterde maar denk niet dat ik dat ooit mooi ga vinden... klinkt heel vrolijk maar ik word er niet vrolijk van

Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Ilse op 21 januari 2008, 20:28:41
Citaat van: Meister op 21 januari 2008, 17:28:20
whaha en het erge is alst carnaval is dan vind ik 'm helemaal geweldig :P (lees als ik zwaar bezopen ben en iedereen er gek uitziet)

alleen dr zat vroeger iemand bij mij in de klas die ook naar floggy molly luisterde maar denk niet dat ik dat ooit mooi ga vinden... klinkt heel vrolijk maar ik word er niet vrolijk van



Dank God dat wij geen carnaval vieren.  :P Maar als je straalbezopen bent weet je ook niet meer wat je luistert.
Flogging Molly is wel een beetje piratenmuziek vind ik. Maar een vriend van me wordt boos als ik dat zeg :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Xindar op 22 januari 2008, 21:31:39
Citaat van: Kirsten op 19 januari 2008, 17:26:27
Mn muzieksmaak is echt te breed.
Maar wat ik echt uitsluit is hardcore, hardmetal,
jumpmuziek, trance, en dat soort dingen. :)

Geldt ook voor mij, maar er kan ook nog wel R&B en rap bij. Behalve Manau want dat is gewoon geweldig.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Kirsten op 24 januari 2008, 10:16:50
Boks
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Xindar op 24 januari 2008, 15:45:16
Citaat van: Kirsten op 24 januari 2008, 10:16:50
Boks
Ow yeah. :D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 24 januari 2008, 18:30:02
Citaat van: Kirsten op 24 januari 2008, 10:16:50
Boks

wat is 'Boks'?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 24 januari 2008, 18:40:21
Citaat van: Hephaistion op 24 januari 2008, 18:30:02
wat is 'Boks'?

Dan heb je 2 handjes van naja 2 persoontjes en die boksen dan ofzo.. :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Ilse op 24 januari 2008, 18:48:45
Vette Gangstahhhhh groet
Jeweettoch
:P Beetje onzin dus. Ik hoop dat ik nu niemand belachelijk maak.
Zo ja, sorry, maar zo denk ik erover
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: joake op 24 januari 2008, 19:12:41
Het is ook een beetje hier de bedoeling zeker dat je hier zegt wat je denkt ;)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: vuris op 24 januari 2008, 19:54:03
Citaat van: Hephaistion op 24 januari 2008, 18:30:02
wat is 'Boks'?

vincent weer in de bocht maar is dit trouwens geen topic over muziek
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Kirsten op 24 januari 2008, 20:51:22
Citaat van: Ilse op 24 januari 2008, 18:48:45
Vette Gangstahhhhh groet
Jeweettoch
:P Beetje onzin dus. Ik hoop dat ik nu niemand belachelijk maak.
Zo ja, sorry, maar zo denk ik erover

Ja wij doen graag nep-gangstah achtig t0chh?' Aaight!
Whatsup with my h0miezzzz.
Dezevrouwwww!!!
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 24 januari 2008, 22:03:08
Citaat van: vuris op 24 januari 2008, 19:54:03
vincent weer in de bocht maar is dit trouwens geen topic over muziek


Nou ja..sorry hoor ;) Is ook nieuw voor mij. Maar lijkt me idioot. Hebt trouwens gelijk met dat dit een topic over muziek is en niet over rare begroetingen
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Merel. op 25 januari 2008, 00:08:30
Mijn smaak: rockachtig... vooral van die ouwe bands, het liefst op lp zelfs :P
Maar ik kan me in veel dingen vinden, als er maar ook een goeie tekst bij zit. Ik heb echt een hekel aan Nederlandstalige liedjes. Op een stuk of 3 na. En R&B is ook niks voor mij... en dance, trance luister ik ook nooit, hoewel ik me wel kan voorstellen dat iemand dat mooi vind, wat ik me bij Frans Bauer ofzo dan weer niet kan voorstellen, sorry :P (en dan te bedenken dat ik die ook live gehoord heb  :-\)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 25 januari 2008, 17:17:18
Citaat van: Merel. op 25 januari 2008, 00:08:30
P (en dan te bedenken dat ik die ook live gehoord heb  :-\)

Ach gut...arm kind ;D ;)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Beertyah op 3 februari 2008, 17:28:21
Rock / Rock'n'Roll
De echte oudere dingetjes :D

Queen, The Beatles, Blondie, Alanis Morisette, Aerosmith, Hot Chocolate, The Police, U2, Nirvana
:D

ook wat modernere rock trouwens
linkin park, muse, the white stripes, ...

En dan kan er ook nog wel wat nederlandstalige muziek in
boudewijn de groot, doe maar, raymond van't groenewoud, guus meeuwis, biezebaaze

maar kom mij alsjeblieft niet af met
r&b, hiphop, rap, frans bouer...
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: vuris op 3 februari 2008, 17:30:40
kijk Hephaistion ben niet de enige die van Guus meeuwis houd
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 3 februari 2008, 18:00:45
Citaat van: vuris op  3 februari 2008, 17:30:40
kijk Hephaistion ben niet de enige die van Guus meeuwis houd

Iedere idiote muziek heeft zijn eigen debiel zullen we maar zeggen(meen ik natuurlijk niet ;))
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Xindar op 5 februari 2008, 11:37:35
Het is trouwens Frans Bauer!! :O
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 5 februari 2008, 19:37:01
Citaat van: Xindar op  5 februari 2008, 11:37:35
Het is trouwens Frans Bauer!! :O

Waar heb je het over?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Ilse op 5 februari 2008, 21:08:06
De spelling waarschijnlijk
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Xindar op 6 februari 2008, 10:05:12
Citaat van: Beertyah op  3 februari 2008, 17:28:21
Rock / Rock'n'Roll
De echte oudere dingetjes :D

Queen, The Beatles, Blondie, Alanis Morisette, Aerosmith, Hot Chocolate, The Police, U2, Nirvana
:D

ook wat modernere rock trouwens
linkin park, muse, the white stripes, ...

En dan kan er ook nog wel wat nederlandstalige muziek in
boudewijn de groot, doe maar, raymond van't groenewoud, guus meeuwis, biezebaaze

maar kom mij alsjeblieft niet af met
r&b, hiphop, rap, frans bouer...

Dattem.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 6 februari 2008, 13:53:57
Citaat van: Xindar op  6 februari 2008, 10:05:12
Dattem.

was me helemaal niet opgevallen
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Floris op 6 februari 2008, 16:21:39
Nee, maar daar is 'ie Xindar voor xD

*Keihard lacht om eigen grapje*
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Xindar op 6 februari 2008, 19:33:28
Citaat van: Flooros op  6 februari 2008, 16:21:39
Nee, maar daar is 'ie Xindar voor xD

*Keihard lacht om eigen grapje*

Je weet dat je van me houd.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 6 februari 2008, 19:36:34
Zeg niet te klef worden ;)

Terug naar Topic: wat is biezebaaze nou weer
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 6 februari 2008, 20:00:24
Ik luister laatste tijd vooral naar aardschok radio :) is wel relax

@ Hephaistion ik heb geen idee
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Floris op 6 februari 2008, 21:37:49
Citaat van: Xindar op  6 februari 2008, 19:33:28
Je weet dat je van me houd.

Jahoor :) xD
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Xindar op 6 februari 2008, 21:39:24
Citaat van: Hephaistion op  6 februari 2008, 19:36:34
Zeg niet te klef worden ;)

Terug naar Topic: wat is biezebaaze nou weer

Ik kan niet tegen klef.

Biezebaaze is wss Belgisch? Tyah, verlos ons!
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 11:49:07
Citaat van: Xindar op  6 februari 2008, 21:39:24
Ik kan niet tegen klef.

Jaja Vast
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Xindar op 7 februari 2008, 14:02:20
Citaat van: Hephaistion op  7 februari 2008, 11:49:07
Jaja Vast

Uh-huh. :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 14:09:08
*kijkt Xindar recht in de ogen aan*

Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Maiken op 7 februari 2008, 14:17:25
Ik heb medelij met je vriendin Xindar. Wisten jullie trouwens dat ik gek was op Franse muziek?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Beertyah op 7 februari 2008, 14:23:48
Citaat van: Xindar op  5 februari 2008, 11:37:35
Het is trouwens Frans Bauer!! :O

ik ben er trots op dat ik het fout spel!!!! :D


En ja, biezebaaze is Vlaams :) (Ze zingen dan ook in't Gents dialect)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 14:29:30
Citaat van: Maiken op  7 februari 2008, 14:17:25
Ik heb medelij met je vriendin Xindar. Wisten jullie trouwens dat ik gek was op Franse muziek?

Nadat je verteld had dat je een lied van Romeo et Julliette luisterde en het aimer heten denk ik wel. Is trouwens een mooi woord. Je t'aime klinkt altijd wel mooi. Beter dan ik hou van jou.

Hoeso heb je meedelijden met Xindars vriendin?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Maiken op 7 februari 2008, 14:31:05
Als Xindar niet tegen klef kan. En.... ik houdt ook van Franse muziek naast musicals. In feitte luisterde ik al Franse muziek, voordat ik Franse musicals ging luisteren. (A) Aimer is trouwens gewoon een mooi nummer. Ik bedoel:

Aimer c'est ce qu'y a d'plus beau
Aimer c'est monter si haut
Et toucher les ailes des oiseaux
Aimer c'est ce qu'y a d'plus beau
|
|
|
|

To love is the most beautiful thing
To love is to rise so high
And touch the wings of birds
To love is the most beautiful thing
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 14:32:24
Wat voor franse muziek dan. Ik ken alleen Les gents heureux en mes copain dabord(van uitwisseling). Sorry hoor maar die franse nummers vind ik echt vreselijk.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Maiken op 7 februari 2008, 14:35:17
Garou, Bruno Pelletier, Patricia Kaas, gewoon disneynummers in het Frans. Frans klinkt gewoon mooi,kijk maar naar mijn vorige geëdite post.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 14:37:42
Die tekst is inderdaad bella. Hou inderdaad meer van italiaans
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Maiken op 7 februari 2008, 14:39:10
Ik heb echt zo niks met Italië behalve Venetië. Ik heb een masker in Venetië gekocht van de zomer.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Kirsten op 7 februari 2008, 14:41:26
Venetie! *hartje*
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 14:41:49
Citaat van: Maiken op  7 februari 2008, 14:39:10
Ik heb echt zo niks met Italië behalve Venetië. Ik heb een masker in Venetië gekocht van de zomer.

Ikke wel. Vooral het eten. Die maskers zijn wel mooi. Ik heb er zelf ook één. Een blauw met goude
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Maiken op 7 februari 2008, 14:44:26
Ik heb een zilveren met witte. Die ga ik zo aandoen naar de Elf Fantasy Fair op zondag. Daar hebben ze trouwens ook goede muziek.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 14:46:27
Elf Fantasy Fair???

Tja ik wil de mijne volgend jaar met carnaval opdoen. En dan zoek ik nog een pak zoals dat van der Tod. Alleen heb ik misschien een ander masker nodig want tja blauw en zwart en goud en rood passen niet echt helemaal bij elkaar
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Maiken op 7 februari 2008, 14:48:27
http://elffantasyfair.nl/ Dat is echt zo cool. Van de zomer gaat mijn oma mij leren naaien en dan ga ik voor volgens jaar zelf een Elisabeth jurk maken!
Ik hou ook van Celtische muziek. Celtic Myst heb ik plat gedraaid.

Maiken
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 14:51:25
Tja ik zou jou wel in een elisabeth jurk willen zien. Moet je je haren wel wat langer laten groeien.(kijkt naar foto in fototopic)
Keltic muziek vind ik wat minder maar zo'n fair is wel gezellig.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Maiken op 7 februari 2008, 14:52:47
Ik ben mijn haren momenteel ook langer aan het groeien. Eerst was het echt veel korter. Nu kan ik het al bijna in een staartje doen. Op de fair is niet heel veel Celtic muziek. waarom kom je ook niet?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 14:53:33
Volgend jaar okee
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 7 februari 2008, 16:44:23
Elf fantasy wil heen :D
Trouwens wil wel vaker dingen die niet door gaan maar oke.. is stom..
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 16:45:31
Citaat van: Amilmarith op  7 februari 2008, 16:44:23
Trouwens wil wel vaker dingen die niet door gaan maar oke.. is stom..

dat snap ik niet
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 7 februari 2008, 16:47:34
Nouw is niet zo moeilijk eigelijk.
Ik woon ergens in de middle of nowhere en alle leuke dingen gebeuren aan de andere kant van het land. Zou best naar Gothic & Fantasy beurs willen of EFF maar dat kan gewoon niet omdat het zover weg is. Zelfde geld voor veel meetings waar ikeigelijk wel heen zou willen
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 16:48:58
Oooh. Waar woon je dan? ik woon ergens in het oosten en veel dingen zijn voor mij dus ook niet te doen. Alleen dingen zoals arnhem zou eventueel nog kunnen, maar dat is ook iets van een uur of twee reizen
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 7 februari 2008, 16:53:54
Emmen.. en dat is gewoon best ver van alles en openbaar vervoer is ook niet te doen eigelijk. Alleen treinen een beetje hebben nog wel redelijke aansluiting in Zwolle. Maar is gewoon heel duur en duurt lang
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 7 februari 2008, 19:06:56
Dat is wel balen zeg. Ik moet 4 kilometer fietsen voordat ik bij een trein kom, dus ik heb het wel makkelijk. Haal alleen alle tijden en treinen enzo door elkaar op dat stomme bord
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 7 februari 2008, 21:38:05
Hihi voor mij is het ook zo iets fietsen maar dan heb ik een trein die één keer in het uur gaat (stoptrein). En moet 8 km fietsen voor station Emmen en dan gaat er wel 2x in het uur een trein woehoe..
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Floris op 7 februari 2008, 21:39:28
*Happy to have a tram* :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 7 februari 2008, 21:47:26
oho! :o
die hebben ze hier nog niet uitgevonden :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Xindar op 8 februari 2008, 08:02:53
5 Min lopen naar de trein... :-X

*fluit*
Sla me niet. (A)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 8 februari 2008, 10:37:25
*schopt*  (A)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Hephaistion op 8 februari 2008, 10:48:23
5 minuten  >:(
Ik moet 4 kilometer fietsen om bij een treinstation te komen die zowat in elkaar stort :(

Maar het is beter dan niks :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 8 februari 2008, 12:45:08
Hihi, tsja.. ik fiets die afstand naar treinstation ook altijd naar school ..
maar het OV is hier gewoon slecht omdat het een uithoek is..
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Beertyah op 8 maart 2008, 22:11:14
Elf Fantasy Fair staat op mijn te doen lijstje :D
6 minuutjes fietsen tot aan een treinstation voor mij dus dat valt best mee :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Mathidinkske op 8 maart 2008, 22:35:48
Ik weet niet of ik het hier al gepost heb, maar ik hou van popmuziek.
De vlaamse sterren vind ik ook wel leuk.
Bv. Natalia, Clouseau, Laura Lynn, Frans Bauer, ...

En Mika is ook top ;D

Ook Drake Bell vindt ik een goede zanger. Hij zingt ZOOOOO mijn stijl ;D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 8 maart 2008, 22:40:37
@ Beertyah Jaloers!
ik wil ook naar EFF maar dat gaat nooit mogen..en ben blut  :-\
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Beertyah op 8 maart 2008, 22:42:41
Citaat van: Amilmarith op  8 maart 2008, 22:40:37
@ Beertyah Jaloers!
ik wil ook naar EFF maar dat gaat nooit mogen..en ben blut  :-\

Mijn zakgeld van een maand gaat eraan op :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amilmarith op 8 maart 2008, 22:52:25
Citaat van: Beertyah op  8 maart 2008, 22:42:41
Mijn zakgeld van een maand gaat eraan op :P

Haha treinreisje daar heen is al bijna 2 maand zakgeld.. :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Bappos op 13 november 2010, 21:26:57
Nog iemand die hier naar R&b and Soul luistert?
Of Hip-hop? Veel rockers tot mijn spijt^^
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: LoveRalph op 22 november 2010, 18:39:38
Citaat van: Bappos op 13 november 2010, 21:26:57
Nog iemand die hier naar R&b and Soul luistert?
Of Hip-hop? Veel rockers tot mijn spijt^^

(A)
Maar sommige andere liedjes zijn wel leuk :D het moet soms ook gewoon even idioot vrolijk xD
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Floris op 22 november 2010, 18:57:46
Rock is awesome :D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Brenibro op 2 januari 2011, 11:08:56
Heavy Metal natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is pas muziek!!!!!!!!!
Mooie gitaarsolo's en lekker schreeuwen!!!!!!!!!
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Vakonov op 2 januari 2011, 12:47:38
Iedere keer dat ik nu dat liedje "Hello!" hoor, zie ik weer 3 springende DJ's en een springend plein voor me (A)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Mus op 2 januari 2011, 13:25:52
Ik ook!

De eerste keer dat ik dit liedje hoorde dacht ik 'oh nee wat een vreemd, irritant lied. Wedden dat dat een hit gaat worden"
En jawel, 2 weken later werd het gebombardeerd als SR10-thema lied :D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Amandelbrood op 3 januari 2011, 22:59:56
hij is super!

Dat is ook echt mijn favo nummer nu!
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Roggie op 3 februari 2011, 18:16:08
Favorite soort? Iedere band die het aandurft om met live muziek op te treden, zonder al dat computergedoe. Bands als Toto, Nirvana, U2 enzo. AL dat andere gedoe hoef ik echt niet. (hoewel er natuurlijk wel af en toe een uitzondering is, maar dat gebeurt maar zelden)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 3 februari 2011, 18:25:23
Dus je houdt ook van Metal Roggie?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Roggie op 4 februari 2011, 07:41:10
Niet helemaal favoriet, maar ik vind het een stuk leuker dan bijv. Lady Gaga.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Floris op 4 februari 2011, 11:11:48
Waarom is een echte piano dan beter dan een synthesizer?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Mus op 4 februari 2011, 11:13:35
DJ'en live is ook 'durven' anders. Eén foutje en je gaat verschrikkelijk af.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Roggie op 4 februari 2011, 18:02:59
Citaat van: Flooros op  4 februari 2011, 11:11:48
Waarom is een echte piano dan beter dan een synthesizer?
Omdat het zo elektrisch klinkt. Misschien vinden jullie zulke muziek heel goed, maar ik heb een hekel aan dat elektrische geluid, hoe mooi het ook is. Geef mij maar een normale piano.
Citaat van: Mus op  4 februari 2011, 11:13:35
DJ'en live is ook 'durven' anders. Eén foutje en je gaat verschrikkelijk af.
Natuurlijk, en ik heb ook respect voor mensen die zoiets doen.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 4 februari 2011, 21:33:39
Een echte piano is vakwerk, prachtig instument, die klank, en dan de echte klank van een Steinway bijvoorbeeld valt niet in een elektronisch ding te stoppen.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Mus op 4 februari 2011, 21:41:59
Dus jij vindt "Dance (war is over)" van The Handsome Poets niet leuk? :(
En Prince? En David Bowie?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 4 februari 2011, 21:59:49
@mus
Dat is best een cool nr. heb het net geluisterd en gefavourite XD.
Ik vind zowel acoustische instrumenten mooi als elektronische instrumenten alles heeft zijn charmes.

@drakin
En ik snap wel dat het geluid van een steinway onbetaalbaar mooi is, alleen is de praktijk dat veel mensen als ze blind testen niet persee op een steinway vleugel uitkomen. Het is alleen de grote naam.

Het probleem met veel digitale piano's, keybaords en synths is dat ze bijvoorbeeld het meeresoneren van de andere snaren door het weghalen van de dempers op de snaren niet goed imiteren. Dit word vervangen door een noot die enkel langer door klinkt, waardoor de volheid van klank weggaat.
Verder is de repetitie van een vleugel vaak toch wat beter, wat handig is voor sommige stukken die dit soort technieken gebruiken.
Maar dat betekend niet dat je al heel veel kan met een digitale piano :), en goden van de synth zijn ook geweldig zoals when the water breaks met jordan rudess op de toetsen.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 4 februari 2011, 22:07:44
Er past dan ook geen vleugel in de meeste huizen, ik heb wel een piano, geen vleugel en hij moet nodig eens gestemd(al klinkt hij nog niet erg beroerd)
Maar er gaat niks boven het geluid uit de klankkast van een akoestisch intrument.
Een viool klinkt doorgaans ook beter dan een elektronisch ding(ok behalve als er made in China op staat, die dingen zijn wel van erg slechte kwaliteit)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jesse op 5 februari 2011, 20:25:06
Vleugels kunnen wel beter klinken, maar met computers is ook muziek te maken die je onmogelijk uit een vleugel kan halen :)
En dat hoeft helemaal geen top40-meuk te zijn...
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Roggie op 5 februari 2011, 23:19:24
Citaat van: Jesse op  5 februari 2011, 20:25:06
Vleugels kunnen wel beter klinken, maar met computers is ook muziek te maken die je onmogelijk uit een vleugel kan halen :)
En dat hoeft helemaal geen top40-meuk te zijn...
Daarom mijn mening. Ik vind het zooooo onnatuurlijk klinken. :o
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jesse op 6 februari 2011, 00:37:45
Waarom zou dat onnatuurlijk zijn?
En is een electrische gitaar dan ook onnatuurlijker dan een akoestische gitaar?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Roggie op 6 februari 2011, 12:29:09
ALs iets niet natuurlijk klinkt klinkt het onnatuurlijk. Ik vind een synthesizer niet natuurlijk klinken, dus dan zou het onnatuurlijk zijn. Toch? Of zijn er mensen die een synthesizer natuurlijk vinden klinken?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Mus op 6 februari 2011, 12:31:00
Nooit over nagedacht, of ik muziek 'natuurlijk' vind klinken.
Als je echt natuurlijke muziek wil luisteren moet je gaan meppen op een holle boomstam mijns inziens :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 6 februari 2011, 12:33:18
Citaat van: Mus op  6 februari 2011, 12:31:00
Nooit over nagedacht, of ik muziek 'natuurlijk' vind klinken.
Als je echt natuurlijke muziek wil luisteren moet je gaan meppen op een holle boomstam mijns inziens :P

Dit vind ik wel aardig natuurlijke muziek XD
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Roggie op 6 februari 2011, 12:39:18
Citaat van: Mus op  6 februari 2011, 12:31:00
Nooit over nagedacht, of ik muziek 'natuurlijk' vind klinken.
Als je echt natuurlijke muziek wil luisteren moet je gaan meppen op een holle boomstam mijns inziens :P
Mwa, zo natuurlijk hoeft het ook niet te zijn hoor. XD
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 6 februari 2011, 19:10:16
Als je 2 steentjes over elkaar heen schraapt klinkt dat heel natuurlijk, alleen is dat natuurlijke geluid absoluut geen prettig geluid.

Soms kan geluid uit een computer ook wel mooie ondersteuning geven bij akoustische instrumenten, een heel mooi voorbeeld daarvan is de band Faun, ze gebruiken allemaal oude instrumenten, maar hebben 1 bandlid die er met een laptopje bij staat en ook nog wat digitaals toevoegd en samen klinkt dat heel erg mooi:

Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 6 februari 2011, 19:21:20
Faun heerst, maar omnia ook en ken je trouwens ook gjallarhorn
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 6 februari 2011, 19:26:56
Ik ben momenteel van Omnia af na de negativiteit door Steve tegen 1 van de oprichters van de band zelf. Maar ooit was dat echt favoriet, vooral Luka's zang bij Odi et Amo geniet ik zeer van. En door Omnia ben ik in aanraking gekomen met Balfolk.

Gjallarhorn is ook al jaren een graag gehore band al vond ik hun laatste CD wat minder.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 6 februari 2011, 19:30:24
Balfolk ken ik dan weer niet, en van gjallarhorn heb ik niet de nieuwste cd, maar dat is schijnbaar niet erg XD
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 6 februari 2011, 19:35:44
Ik kreeg hem gelukkig ook kado.

Balfolk is erg gaaf, het is dansen op live folkmuziek. Dan niet op Omnia of Faun, maar wel akoestische instrumenten en er zitten hele gave bandjes tussen de balfolkbandjes, gister was ik nog naar Sidaro(ok ik had ze zelf geboekt omdat ik Balfolkavonden organiseer)

Binnenkort in Eindhoven ga ik naar Bal Noir, een band die nog niet vaak heeft opgetreden maar heel mooi klinkt.

Over balfolk kun je info vinden op www.balfolk.nl en vaak wordt er ook een korte les gegeven op fantasie festivals zoals op de Elf Fantasy fair maar ook binnenkort op Phantasium in Eindhoven over 2 of 3 weken.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 6 februari 2011, 20:27:22
Cool!!!, ik wil er zeker een keer heen maar zit nu nog in Zwitserland :D.
Overigens ken je Raznotravie :D???? ook zeer gave slavische folk.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 6 februari 2011, 20:33:34
Ga ik opzoeken, eindelijk eens een naam die ik nog niet ken(heb een beetje erg veel muziek in huis)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 6 februari 2011, 20:38:12

dit is domovinka

maar tropka is ook gaaf!

Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 6 februari 2011, 20:40:11
Ohja ken je trouwens ook melnitsa?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 6 februari 2011, 20:52:38
De eerste nummers niet zo byzonder, maar ik vind Ярило wel een leuk nummer van ze.

melnitsa ken ik ook niet.

Hedningarna en Wardruna ken je vast ook al wel.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 6 februari 2011, 21:09:01
Pagan is indd wel leuk =) (dat is de naam vertaald)

Melnitsa


En nee die 2 namen zeggen mij niks :D zal is gaan kijken
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Floris op 11 februari 2011, 10:50:53
Muziek is altijd artificieel (en dus in die zin nooit natuurlijk).

Wat jij bedoelt met "natuurlijk" is waarschijnlijk dat de klank echt van het materiaal komt, dat je zelf de toetsen of snaren aan moet raken en dat het niet uit de computer komt en in die zin dus geen elektronisch geluid heeft. In die zin heb je gelijk dat je dat verschil inderdaad kunt horen. En als je dat bij voorbaat niet mooi vindt, dan vind je dat niet mooi, punt :P Het blijven echter gewoon geluidsgolven. En ik vraag me af of je het dan live mooier vindt dan op cd? *is opgenomen en komt dan objectief gezien ook uit een computer*.

Ik kan ook echt genieten van akoestische gitaren en piano's, maar het past niet bij alle nummers en er is ook veel elektronische muziek die ik leuk vind :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 11 februari 2011, 11:40:06
Hedningarna ben ik nu al wat meer aan het bekijken geweest en er zit echt gave muziek tussen!
SkrauTvål is echt leuk, ik wil het nog wat verder doorpluizen op leuke muziek :).
Thx voor de tips drakin!
De andere band moet ik nog naar kijken :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 11 februari 2011, 13:51:25
Succes met doorpluizen, ik heb al 7 CD's van hun ;)
Maar weet nog veul meer leuks hoor!
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 11 februari 2011, 14:00:00
Haha doorpluizen komt goed.
Dan moeten we nog maar eens in muziek conclave treden ;).
Ben benieuwd :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 11 februari 2011, 14:33:45
Ik weet misschien wel iets voor je, binnenkort komen Estampie en Qntal optreden op Phantasium in Eindhoven (http://www.phantasium.nl/link.aspx?lid=e962055a-2d77-404a-9649-4e922adfbcb1), ik denk dat hun muziek je ook wel zal aanspreken en de entree voor 2 van zulke mooie bands is slechts 8 euro!!!
26 februari om precies te zijn, de dag erna komt Rapalje en Bal Noir.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 11 februari 2011, 14:38:32
Leuk!, alleen ik zit dan nog steeds in Zwitserland  ;), dus helaas gaat hem niet worden
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 11 februari 2011, 14:43:10
Dan ga je iets moois missen, want ik ben al helemaal blij om eindelijk Qntal te zien, krijg ik Estampie er ook nog eens bij!

Vorig jaar The Moon and the Nightspirit gezien, ook zo'n supermoment, en hup meteen al hun CD's mee  ::)

Toen Wardruna hier kwam spelen had ik wel helaas de pech dat er geen kaarten meer waren.  :'(
En zo vlakbij in Groningen nog wel.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Sakura op 11 augustus 2011, 20:21:44
Metal, Klassieke muziek, Rock, vanalles en nog wat eigenlijk. Ligt gewoon aan wat voor een stemming ik heb.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 11 augustus 2011, 20:39:50
Ik heb zaterdag voor het eerst Sieben mogen aanschouwen, oftewel Matt Howden, hij is linea recta naar de top favorieten gegaan!

Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: maartenrambo op 12 augustus 2011, 07:08:40
Oa Rock & pop
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Jonasz op 12 augustus 2011, 12:24:49
waarom wist ik niet dat x japan in utrecht kwam een maandje terug, één van mijn favoriete bands die recentelijk bij elkaar gekomen is gemist :(
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Drakinnetje op 12 augustus 2011, 12:43:32
Zo heb ik een keer The Pogues gemist, die traden op in Amsterdam, de zanger stond op het podium, werd een keer niet door zijn dronkenschap afgelast, en ik wist het een maand na het concert pas :(
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: nielsboy op 21 augustus 2011, 10:23:17
Jazz en de muziek die nu populair is  :D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Epidi op 26 mei 2012, 15:11:28
Tenacious D!
Verder ook meer rock, pop (bandjes), punk, hard-rock en zo af en toe metal
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: basjebooi op 4 juni 2012, 17:25:06
applaus voor epidi
Citaat van: Epidi op 26 mei 2012, 15:11:28
Tenacious D!
Verder ook meer rock, pop (bandjes), punk, hard-rock en zo af en toe metal
applaus voor epidi O0 O0 O0 O0 O0
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Alexxje op 5 juni 2012, 19:45:13
You don't wanne know XD
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Roggie op 5 juni 2012, 20:00:13
Tuurlijk wel, zolang je me maar niet onderspant met *diemensenwiensnaamiknietwilnoemen* :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: SpiritReacher op 5 juni 2012, 21:47:19
Justin Bieber?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Alexxje op 5 juni 2012, 21:56:38
Omg neeeeeee XD
Er is 1 iemand hier die het weet, en daar blijft het bij XD
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Nobody op 6 juni 2012, 05:17:23
Rock (weet ik veel wat voor rock) en klassiek. soms ook metal, ligt eraan wat voor soort. Daar zijn zoveel namen voor, ik onthoud liever de namen van nrs dan wat voor soort.

zowieso geen rap, hardcore en al die techno-muziek
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: tijgerke87 op 21 juni 2012, 22:27:23
Citaat van: Alexxje op  5 juni 2012, 21:56:38
Omg neeeeeee XD
Er is 1 iemand hier die het weet, en daar blijft het bij XD

jezelf schamen voor muzieksmaak is niet nodig  :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Alexxje op 22 juni 2012, 22:23:06
Citaat van: tijgerke87 op 21 juni 2012, 22:27:23
jezelf schamen voor muzieksmaak is niet nodig  :)
Naja XD
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Rob op 28 juni 2012, 09:19:54
Mijn favoriete muziek is nu echt "indie rock" of "indie folk". Soms wil ik ook nog wel luisteren naar Dubstep, als mijn  stemming dat toe laat. :)
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: thehush op 29 juni 2012, 17:35:22
Jazz, klassiek en dubstep. I know, rare combinatie.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: LolaxLita op 9 juli 2012, 19:44:34
Folkrock, pianomuziek, soms ook wel metal, pop, rock of klassieke muziek, eigenlijk hangt het meer van het liedje dan van het muziekgenre af of ik het leuk vind.  :D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: himan op 29 juli 2012, 01:27:48
Ik vind eigenlijk bijna alles wel leuk behalve klassiek, al vind ik dat soms zelfs wel leuk. Ik begin zelfs Trance leuk te vinden :P Oh ja NL-talig is over het algemeen stom :(
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: emmiehoek op 29 juli 2012, 03:02:02
Vanalles eigenlijk.. Klassiek, ska, musical, nederlands, afrikaans... :)
Alleen dingen als Frans Duyts vind ik niks..
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: LoveRalph op 29 juli 2012, 14:21:34
Ehrm, even denken :') Rock, pop punk, country, alternative en heel af en toe metal, maar da's niet vaak xD
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: emmiehoek op 29 juli 2012, 23:35:34
Op het moment luoster ik veel Will&the People (ska), en Eleanor McEvoy...
Kent iemand die laatste toevallig?
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Orange-King op 30 juli 2012, 01:08:24
Rock/ Pop (En dan vooral de Indie en Alternative), HipHop, R&B
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: domien op 29 augustus 2012, 22:59:53
Ska Punk
Skate Punk
Andere Punk

Altijd leuk om te springen op muziek wordt je hyperactief en blij van
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Kingosje op 6 september 2012, 12:37:38
Pop of Hiphop/rap
En bij dat laatste vooral Pitbull  :D
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Mexicanobroeder op 13 september 2012, 22:45:56
Alles, maar vooral shoegaze en dream pop. Maar ook electroclash, hiphop, dubstep/dnb, punk, indie en metal.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: nielsboy op 15 september 2012, 11:27:54
Ik weet niet wat voor muziekstyle ik precies leuk vind maar er zit wel een grote lading jaren 80 bij. Namelijk The Pet Shop Boys, Micheal Jackson, etc.
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Alexxje op 5 oktober 2012, 20:43:06
Ik zit nu lekker Japanese pop te luisteren XD
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Meister op 29 maart 2013, 21:13:02
http://www.youtube.com/watch?v=f9JDCKyhVjc dit vind ik echt super awesome om naar te luisteren alleen kan het niet omdat Linqy dan Justin Bieber op zet om me dood te maken :(
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Kakie op 2 april 2013, 14:14:03
Is er iemand hier die ook naar hardstyle of house luistert? Vast niet... :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Tom?100 op 4 april 2013, 17:01:16
Citaat van: Kakie op  2 april 2013, 14:14:03
Is er iemand hier die ook naar hardstyle of house luistert? Vast niet... :P

Yes, yes someone is :P
Titel: Re: Favoriete soort muziek
Bericht door: Bunkertje123 op 15 juni 2013, 20:37:52
Ik luister voornamelijk 60's - 90's.

AC/DC, Elvis Presley, Bruce Springsteen, Bon Jovi.

Musical vind ik ook heel tof!