Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Sing-It --> Ronde 6B: Uitpakken  (gelezen 324 keer)

wschoolf1

• Moderator
  • Bewoner
  • Overwinningen: +21/-34
  • Geslacht: Man
Sing-It --> Ronde 6B: Uitpakken
« Gepost op: 31 januari 2021, 11:47:22 »

DEADLINE: donderdag 4 februari, 20:00 uur

De tweede opdracht voor deze ronde heeft als thema Uitpakken. Deze opdracht is, in tegenstelling tot ronde 6A, individueel.
Ondanks dat de uitslag van ronde 6A nog niet bekend is, krijgen jullie wel nu alvast de opdracht te gaan zoeken en insturen.
Uit het winnende team zal de best scorende persoon in deze ronde immuniteit winnen.
Uit het verliezende team zal de minst scorende persoon in deze ronde rechtstreeks afvallen.
Uit de overige zeven inzendingen zullen de twee personen met de minste punten naar de portfolioronde gaan.

De clip stuur je wederom via PM naar Skunki, je mag zoals gebruikelijk niet overleggen en over je eigen keuze spreken.

Je mag bij je clip aangeven waar het gestopt moet worden. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat hinderlijke reclame aan het einde van de clip niet door de jury bekeken hoeft te worden. Het is echter niet toegestaan hierdoor ook een deel van de muziek weg te knippen.

Ronde 6B zal beginnen met de volgende stand:

2 punten - Bert-Boefjes
2 punten - Dragonfly
2 punten - Geebster
2 punten - Loetjef
2 punten - Roomey
2 punten - Stefano
2 punten - Yara
1 punt - Domien
0 punten - Angelique

Skunki

• Moderator
  • Bewoner
  • Overwinningen: +34/-87
Re: Sing-It --> Ronde 6B: Uitpakken
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2021, 13:02:19 »

Zoals eerder vermeld wordt aan de hand van ronde 6B bepaalt dat de bovenste van het winnende team uit 6A immuniteit wint voor ronde 7.
Degene die onderaan eindigt van het verliezende team van 6B valt direct af.

Maar wat wint degene die helemaal bovenaan eindigt in ronde 6B?
Die persoon krijgt een belangrijke keuze voor ronde 7!
Dit kan dus in de praktijk dezelfde persoon zijn die immuniteit wint in ronde 6B, maar kan ook totaal iemand anders zijn!  O0

Succes allemaal!

Skunki

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2021, 12:00:17 »

Ronde 6B: Uitpakken

De procedure van deze ronde:

* De juryleden zullen punten geven (12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2) aan de inzendingen.
* De inzending van de winnaars van ronde 6A (Dragonfly, Loetjef en Yara) dat de meeste punten krijgt deze ronde wint immuniteit voor ronde 7.
* De inzending van de verliezers van ronde 6A (Bert-Boefjes, Domien en Stefano) dat de minste punten krijgt deze ronde valt direct af!
* De inzending die deze ronde de meeste punten haalt zal voor ronde 7 een keuze optie krijgen. De winnaar van deze keuze optie kan potentieel overlap hebben met de winnaar van immuniteit voor ronde 7.
* De twee inzendingen die het minste aantal punten verzamelen deze ronde zullen in de portfolio uit moeten vechten wie nog meer afvalt. Dit is uiteraard los van de directe afvaller tussen Bert-Boefjes, Domien en Stefano.

De inzendingen:
A - https://www.youtube.com/watch?v=a97khpiH2dQ
B - https://www.youtube.com/watch?v=r9o1QS-itsU
C - https://www.youtube.com/watch?v=VHIXduEbLz0 (stoppen met luisteren op 3:24)
D - https://www.youtube.com/watch?v=B_lDRZM2TTw
E - https://www.youtube.com/watch?v=e9IreZ2HXGg
F - https://www.youtube.com/watch?v=HImOZsC9TZs (stoppen met luisteren op 3:52)
G - https://www.youtube.com/watch?v=myHWD6Pch8U
H - https://www.youtube.com/watch?v=AGSlcWzkS6I
I - https://www.youtube.com/watch?v=0ZgjmE6xdaw

De jurering DEADLINE: dinsdag 9 februari, 20:00 uur
Indien de juryleden het commentaar eerder inleveren, zullen wij deze eerder met jullie delen!

wschoolf1

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2021, 12:14:25 »

Algemeen commentaar organisatie:
De deadline van inzenden was enigszins verlengd, maar inmiddels lijkt het forum weer als vanouds te werken. Jullie hebben allemaal op tijd je inzendingen gestuurd - en het eerste jurycommentaar krijgen jullie bij deze ook netjes op tijd. Waar Maan de A-ronde afsloot, mag zij in de B-ronde het bal openen:

Algemeen commentaar van Maan:

Uitpakken! Heerlijk! Dit kan niet anders dan een heerlijke extravagante ronde worden. Althans, ik hoop dat we inmiddels ver genoeg in de competitie zijn dat jullie niet meer aankomen met clips waar gewoon een paar cadeautjes worden uitgepakt. De afgelopen rondes hebben in mijn optiek te veel nummers opgeleverd waar vocaal het een en ander op aan te merken was; ik hoop dat we nu in ieder geval daar alle registers open kunnen trekken. En als daarnaast de clip ook nog eens over the top is, of er met enorme aantallen mensen iets spectaculairs gedaan wordt, moet het goedkomen.

A   Domien
Clouseau – Vanbinnen

In de A-ronde had ik eigenlijk wel Nederlandstalige / Vlaamse inzendingen verwacht, om de simpele reden dat er in minimaal 3 talen ingezonden moest worden. In deze ronde had ik het niet direct zien aankomen, al was het alleen maar omdat men bijvoorbeeld in de Verenigde Staten vaak veel meer budget heeft om in ieder geval visueel enorm uit te pakken. Hoewel Koen Wauters absoluut een goede zanger is, vind ik dat in dit nummer niet heel bijzonder naar voren komen – en om eerlijk te zijn vind ik de clip ook teveel dertien-in-een-dozijn om er echt bovenuit te gaan steken deze ronde. De tekst is best aardig, maar om nu te zeggen dat ik een hele sterke link zie met de opdracht… nee (of het moet zijn dat iedereen zelf uit moet gaan pakken wat er zit vanbinnen).

B   Stefano
Sarah Jeffery – Queen of Mean

Je hebt voor een interessante invalshoek gevonden; het hele nummer wacht je op het uitpakken dat deze zangeres / evil queen in de dop zal gaan doen. Het zit er duidelijk aan te komen, maar aan het einde valt het toch een beetje tegen. Wellicht omdat dit heel erg Disney is, zien we niet iemand die overtuigend voor slecht kiest. Ik heb de rest van de film niet gezien en weet dus niet exact van de hoed en de rand, maar hier had met visual effects (die Disney meer dan voldoende tot zijn beschikking heeft) veel meer gedaan kunnen worden. In mijn optiek zijn er legio Disneyfilms waarin slechteriken (maar ook good guys) veel meer uitpakken dan hier het geval is.

C   Bert-boefjes
Donna Lynne Champlin – Crazy ex-girlfriend

Jij hebt duidelijk voor de grappige invalhoek gekozen. Wat mij betreft is de uitgewerkte grap redelijk geslaagd. En waar mensen doorgaans vrij weinig bevallingsverhalen delen met de buitenwereld, wordt er hier behoorlijk over uitgepakt, als je de link zo wil zien. Ik kan me herinneren dat  iemand een aantal rondes geleden ook voor grappig ging en daar zelfs de ronde mee wist te winnen. Het verschil tussen deze twee inzendingen is wat mij betreft wel dat er daar veel meer en beter gezongen werd – en hoe verder we in de competitie komen, hoe meer ik dat ook mee zal blijven nemen in mijn puntenverdeling. Je zult niet onderaan eindigen in deze opdracht, maar ik verwacht dat er nog een aantal nummers zal komen dat meer punten gaat scoren.
D   Roomey
The Early November – Boxing timelines

Eerst maar eens het volume van mijn boxen drastisch omlaag brengen; muzikaal is het in ieder geval direct uitpakken! Ook qua lyrics vind ik dat je behoorlijk aan de opdracht hebt voldaan. Iemand gaat door zijn herinneringen en lijkt alles uit te pakken van wat hij voor een deel wellicht al vergeten was. Hoewel het glijdende beeld van het begin van de clip origineel is te noemen, is de rest van de clip voor mij niet heel boeiend om naar te kijken. De zang is prettig om naar te luisteren; grappig ook hoe de zanger nog soms bijna lieflijk klinkt op de vaak heftiger muziek.

E   Loetjef
Joe Cocker – You can leave your hat on.

DIT vind ik nu echt een leuk gevonden inzending! Het is niet het eerste beeld wat ik in gedachten had bij uitpakken, maar zo kan je het natuurlijk wel beschouwen. De manier van filmen is ook netjes gedaan; het is sexy zonder dat het echt vulgair wordt. Maar WAAROM heeft deze vrouw geen hoed op? XD De zang is lekker rauw, zoals we het allemaal kennen van Joe Cocker – en goed passend bij deze tekst en muziek.

F   Dragonfly
Jonas Winterland – Overal mist

Wow… Wat was dit? Allereerst, van Jonas Winterland heb ik nog nooit gehoord, maar zijn stem klinkt me erg prettig in de oren. Het nummer luistert lekker weg, maar wat een rare clip erbij. Om eerlijk te zijn ontgaat mij de link tussen de clip en de tekst volledig. Vanuit de clip snap ik waarom je dit gelinkt hebt aan uitpakken. Omdat ik de zang ook prettig vind, ga je zeker niet bij de ondersten eindigen. Maar probeer in een volgende ronde te zorgen dat ook tekst van je clip meer gaat over wat er in de opdracht gevraagd wordt.

G   Yara
Phillip Phillips – Unpack your heart

Om te beginnen hoop ik dat Phillip Phillips een artiestennaam is, anders vind ik het pure kindermishandeling om zo genoemd te worden. Daarnaast grappig om te zien dat deze clip (per ongeluk) achter de vorige is geplakt. Het zichzelf openende doosje doet in het begin denken aan de doos uit clip F. Vanaf ongeveer 45 seconden wordt er in de clip ook uitgepakt, door de doos zelf. Na het tweede couplet, richting het refrein, gaan we echt bezig met uitpakken. Qua clip zeker de tofste inzending tot nu toe; qua zang ook absoluut niet onaardig. Het enige dat jammer is, is dat de opdracht letterlijk in de titel terugkomt. Daarmee wordt de vraag niet helemaal beantwoord of je nu een toevalstreffer hebt gedaan of echt goed hebt gezocht. Dit kost je een paar puntjes, maar met wat er verder tot nu is ingezonden, sta je alsnog hoog in deze ronde.

H   Geebster
Beauty and the Beast – Be Our Guest

Deze inzending heeft een paar absolute pluspunten, maar ook een aantal hele grote minpunten. Ja, er wordt flink uitgepakt met allerlei heerlijke gerechten. Ten opzichte van @kandidaatb is hier veel meer van uitpakken sprake. Maar wat ik niet goed begrijp is waarom je kiest voor een ondertitelde versie, of uberhaupt voor een liedje van krap anderhalve minuut. Opnieuw moet ik helaas zeggen dat er alleen al binnen het Disney-genre veel sterkere inzendingen zijn te vinden, waarin uitpakken ook vocaal en ook meer richting normale tijdsduren van een liedje te vinden zijn.

I   Angelique
Fergie – A little party never killed nobody

Moeilijk om deze clip te beoordelen… De zang is lekker, de clip is niet heel bijzonder, maar ook niet heel slecht, maar de link naar het thema mis ik denk ik een beetje. Als je bedoelt dat Fergie en de persoon die ze aanspreekt zich niet moeten inhouden en lekker moeten uitpakken – want a little party never killed nobody – vind ik de link wat magertjes, maar kan het er mee door. Als je iets anders bedoelt, zie ik het niet. En ergens kan het ook niet de bedoeling zijn dat ik als jury moet gaan raden naar wat jij bedoelt, kandidaat. Dus excuses als ik de link niet zie die er volgens jou wel is, want hierdoor loop je van mij aardig wat puntjes mis.

Algemeen commentaar van Maan:

Oké, als iedereen dingen instuurt die de jury verwacht, is het ook niet goed. Dat realiseer ik me. Toch vind ik dat er veel inzendingen zijn waarbij van echt uitpakken geen sprake is. Hier hadden jullie de kans om met energieke en vurige dans, enorme aantallen zangers, gigantisch extravagante clips, ons helemaal van de computer weg te blazen – en om eerlijk te zijn vind ik daarom wat er nu is ingezonden een beetje jammer en vaak ook tekortschieten. Out of the box denken kan ik zeker wel waarderen, maar als je dan iets hebt gevonden uit de krochten van YouTube, moet het wel dusdanig veel sterker zijn dan mainstream artiesten, wil je daar – in ieder geval van mij – hele hoge punten voor krijgen. Het is dat de puntenverdeling al vaststaat, maar eigenlijk scoren slechts 3 kandidaten in deze ronde echt naar verwachting, wat mij betreft.

Puntenverdeling Maan:
12 punten - E - Loetjef
10 punten - G - Yara
8 punten - D - Roomey
7 punten - F - Dragonfly
6 punten - C - Bert-boefjes
5 punten - I - Angelique
4 punten - H - Geebster
3 punten - B - Stefano
2 punten - A - Domien

Tussenstand in de race om immuniteit:
12 punten - Loetjef
12 punten - G - Yara
9 punten - F - Dragonfly

Tussenstand in de race om rechtstreeks afvallen te ontlopen:
8 punten - C - Bert-boefjes
5 punten - B - Stefano
3 punten - A - Domien

Tussenstand voor keuze ronde 7 en ontlopen portfolioronde:
14 punten - E - Loetjef
12 punten - G - Yara
10 punten - D - Roomey
9 punten - F - Dragonfly
8 punten - C - Bert-boefjes
6 punten - H - Geebster
5 punten - B - Stefano
5 punten - I - Angelique

3 punten - A - Domien
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2021, 19:03:53 door wschoolf1 »

wschoolf1

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2021, 18:59:52 »

We hadden het jullie al beloofd; indien er juryleden zijn die eerder beoordelen, dan proberen we die ook voor de deadline met jullie te delen. Aan de andere kant willen we natuurlijk ook niet een te groot gat naar de laatste jurybeoordeling. In ieder geval vonden wij dat een tweede jurybeoordeling vandaag geen overbodige luxe was. Dus hier is voor jullie Gakuto Oshiro!

Algemeen commentaar van Gackt:

Kandidaten,

Waar ik in het eerste deel van de ronde dacht dat het thema zelf wel te doen zou zijn, de moeilijkheid lag hem vooral in de samenwerking en de talenrestrictie, is dat in dit deel absoluut niet het geval. Tot nu toe is dit de ronde waar ik, gedacht als een kandidaat, bang zou zijn heel veel tijd te moeten steken in de zoektocht naar een nummer wat uberhaupt bij het thema past, laat staan ook nog eens niet te cliché en duidelijk voor iedereen. Hopelijk hebben jullie iets kunnen vinden wat aan al deze eisen voldoet, meer dan iemand die een stapel kerstcadeau's aan het uitpakken is. Ik ben heel erg benieuwd.

A   Domien
Clouseau – Vanbinnen

Clouseau is uiteraard een bekende naam, al kende ik dit nummer nog niet. Het past wel in het beeld wat ik van ze heb; muzikaal niet per se een hoogstandje, de kracht zit hem in de tekst. De clip zit helaas op een vergelijkbaar niveau als de muziek. Er zijn twee punten waar ik de clip een toegevoegde waarde vind hebben, namelijk meteen in het begin wanneer hij de camera inkijkt alsof het een spiegel is en even later waar hij de camera 'een trap verkoopt' om de huidige normen omver te trappen, beiden wanneer hij dat in de tekst ook benoemd. De rest van de tijd is het erg eentonig zoals er richting de camera opgetreden wordt en enkel het decor daarbij echt veranderd. Onderweg werd ik wel nog even vrolijk van het zien van een kanji, maar de betekenis daarvan voegt ook weinig toe.
Dan de link met het thema. Ik denk te weten wat jij met deze inzending wil zeggen. Alleen het feit dat dit nummer gaat over iets wat ergens in zit, betekend niet dat het ook uitgepakt moet/gaat worden. Ja, het nummer gaat over het belang van het innerlijk, echter schijnt het innerlijk in mijn ogen door het daar te laten zitten en niet door het uit het lichaam te halen (letterlijk uitpakken, niet heel gezond) of ermee te koop te lopen (figuurlijk uitpakken). Beide opties worden in de tekst of de clip ook niet duidelijk benoemd. Op alle vlakken, behalve de tekst na, dus helaas een matige inzending.

B   Stefano

Volgens mij hebben we een aantal Disney fans tussen de kandidaten zitten. Na de eerste regels werd ik even bang dat dit een voorgelezen monoloog ging worden, maar gelukkig klonk het beter zodra de begeleidende muziek opkwam en werd er verderop ook nog 'traditioneel' gezongen, uiteindelijk vond ik het nog best prima om naar te luisteren. Het verhaal van de tekst voelt wat overdreven (niet als minpunt bedoeld) en de clip ondersteund het slechts illustratief, want alhoewel het op enkele punten, zeker de transformatie, wel wat toevoegt, is het verder vooral een podium wat een paar keer veranderd.
Wat betreft het thema zit ik erg te twijfelen. Jij lijkt eenzelfde insteek te kiezen als kandidaat A, alleen waar hij het heeft over het innerlijk en hoe je dat moet tonen, gaat het jou om een transformatie vanuit het innerlijke. Dat voelt al iets meer als uitpakken, omdat je jouw nieuwe/werkelijke innerlijk 'uitpakt', maar ik ben nog niet 100% overtuigd dat dit de beste manier is om dit thema uit te beelden.
Edit tijdens een verdere beoordeling: Lees zeker ook de beoordeling bij kandidaat G en mijn opmerking bij mijn slotwoord.

C   Bert-boefjes

Oh mijn god, wat een geweldig nummer! De manier waarop het de eerste vier regels begint als een redelijk serieus nummer, om daarna meteen zijn ware aard te laten zien, geweldig. Direct, recht voor zijn raap en no-nonsense (alleen maar humor). Ik kan mij inbeelden dat een zwangere vrouw die werkelijk op advies zit te wachten mijn mening niet deelt, maar ik heb in ieder geval goed zitten lachen, dus pluspunten daarvoor! De simpele muziek ondersteunt dit door de zang de voorgrond te nemen en de clip doet het fantastisch om de tekst te illustreren.
Echter, ook hier weer het thema. Wederom iets met het innerlijk (of in ieder geval, iets wat erin zit) wat eruit moet komen. Als dit nummer gezongen was vanuit, of gericht was aan, de verloskundige, dan had ik het 'uitpakken' nog soort van kunnen zien. Alleen wordt dit tegen de toekomstige moeder gezongen en voor haar is het toch niet echt 'uit pakken'. Op veel fronten vind ik dit een hele toffe inzending, alleen is thema in mijn ogen de belangrijkste en daar scoor je zwak.

D   Roomey

Ik moet eerlijk bekennen dat het even duurde voordat het kwartje viel. Ik was al bezig met het bedenken hoe ik uit moest leggen dat ik de link niet zag, dat ik geen idee had waarom de zanger over de grond schoof en wat er om hem heen allemaal gebeurde, maar dat het nummer wel lekker klonk. Toen kwam "Unpacking boxes like Christmas" en begon ik mij af te vragen of dat het was. Ik begon je al te vervloeken over hoe één zinnetje geen link is en of hoe je zoiets slaps in kon sturen. Ik raakte afgeleid van de clip en begon de tekst wat aandachtiger te bekijken. En toen viel het kwartje en viel alles op zijn plaats...
Wat een fantastisch gevonden inzending kandidaat! De tekst, de beelden, alles verwijst naar de reis door het verleden waar je doorheen gaat bij het doorzoeken van dozen met alles wat je ooit bewaard hebt. Als iemand die eens in de zoveel jaar zijn oude fotoboeken nog een keer doorbladerd om diezelfde reis te beleven, voel ik dit nummer, ik weet wat ze bedoelen, wat ze proberen te zeggen. Dit alles, samen met het (in eerste enige positieve) feit dat het nummer ook nog lekker klinkt betekent dat jij bij mij gaat scoren en dat je de lat daarmee ook erg hoog legt voor de kandidaten die nog moeten komen.

E   Loetjef

Ik druk op de link, ik zit nog niet heel bewust te kijken naar de artiest of de titel van het nummer terwijl het nummer langzaamaan begint en... BAM! De eerste drie noten zijn voor mij genoeg om te weten welk nummer ik verder ga horen. Bless your dirty mind, kandidaat! Uitkleden is uitkleden, maar zodra het strippen wordt, wordt uitkleden toch meer uitpakken en alhoewel ik in mijn intro iets gezegd heb over het uitpakken van cadeautjes, sta ik deze zeker weten toe. Verder hoef ik denk ik weinig te zeggen, het nummer spreekt voor zich. Hele leuke inzending kandidaat!

F   Dragonfly

Een heerlijk rustig nummer voor op de achtergrond, alhoewel de tekst en hoe die gezongen wordt zeker meer verdient dan dat. De clip vertelt een verhaal, zij het misschien wat creepy, en alhoewel het niet echt op de tekst aan lijkt te sluiten, voelt het als een goede combinatie. Ik was in eerste wel even bang dat het uitpakken bij het ene moment blijft waarop de vrouw de doos in het bos vind, maar gelukkig kwam het nog een keer terug. In andere rondes had ik jouw inzending ééndimensionaal genoemd (nou vooruit, dat doe ik bij deze ook), maar ik was al bang dat dit een moeilijke ronde was en ik krijg steeds meer het gevoel dat ik niet te kieskeurig moet zijn. Kortom, er is een duidelijke link met het thema, het is een prachtig nummer met een mooie clip, goede inzending kandidaat!

G   Yara

Jij zet mij voor een groot dilemma kandidaat. De boodschap van jouw inzending komt heel erg overeen met die van kandidaat B, waar ik aangegeven heb dat ik niet overtuigd ben dat dat de beste manier is om dit thema uit te beelden. Echter, met de manier waarop jouw zanger dit thema onder woorden brengt, kan ik er niet omheen dat jouw inzending bij het thema past. Maar dan zou B dat dus ook doen, al was dat niet zo duidelijk omdat die niet voor woorden is gegaan die te voor de hand liggend konden zijn...
Maar verder, wat betreft jouw inzending: Prachtige tekst, prima gezongen en mooie muziek om dat geheel te ondersteunen. De clip ben ik wat minder fan van. Het idee en de beelden zijn heel mooi, maar ik werd al snel gek van het gestotter in het beeld (nadat ik eerste een tijd gekeken heb of dat niet aan mijn internetverbinding lag). De link met het thema is duidelijk, alleen misschien iets te voor de hand liggend. Aan het einde zal ik pas zeker weten wat ik met jou (en door associatie, met kandidaat B) ga doen in mijn ranking.

H   Geebster

Kort maar krachtig zullen we maar zeggen. Weer Disney, maar dit keer met complimenten van mijn kant; Dit is tot nu toe de origineelste insteek van het thema. Want naast het letterlijke uitpakken kan je het natuurlijk ook figuurlijk doen. Je hebt een belangrijke gast, dus je pakt groots uit! Ondanks dat ik de film nog nooit gezien heb (zowel live action als animatie, shitte iru, ik weet het, ik moet mij schamen) ken ik de scene en het nummer en wordt ik vrolijk van het luisteren naar dit nummer. De tekst en de clip passen fantastisch bij elkaar en ik vind het een goede keuze dat je voor de live action variant bent gegaan in plaats van de oorspronkelijke film. Flink nadeel is, en blijkbaar kunnen we het niet vaak genoeg zeggen als jury, de ingebakken reclame van Disney zelf en de Nederlandse ondertiteling wat niet eens een vertaling is, maar de Nederlandse songtekst, wat ik persoonlijk nog kwalijker vind. Die gaan je wel wat punten kosten.

I   Angelique

Blijkbaar zit de originaliteit aan het einde van de lijst, want ook jij bent voor de figuurlijke invulling van het thema gegaan; De tekst gaat over een 'klein feestje', maar de clip laat zien dat er iets groter is uitgepakt. De clip past dan ook prima bij het thema (of nou ja, eigenlijk is dat gewoon de link met het thema) en de tekst past prima bij de soort muziek, helaas betekent dat laatste niet al te veelzeggend en al snel wat herhalend. Het klinkt niet verkeerd, daar niet van, en het feite dat je een leuke insteek hebt zal zwaarder wegen, maar je zal in ieder geval niet helemaal aan de top verschijnen.

Algemeen commentaar van Gackt:

Zoals ik van tevoren al had verwacht, was dit een moeilijk thema om iets leuks mee te doen en zeker om op meer dan één dimensie een invulling aan te geven. De meeste van jullie is het gelukkig alsnog gelukt een degelijke of zelfs goede inzending in te sturen. Dit heeft voor mij wel als gevolg dat ik met hetzelfde probleem zit als dat ik bij de Country ronde had: ik vind het moeilijk een ranking te maken waarin ik definitief kan zeggen dat een nummer beter is dan elk nummer dat eronder staat én dat ik over drie rondes niet zal moeten concluderen dat ik mijn ranking totaal anders op zou stellen, wat ik nu met de Country ronde nu wel heb. Waar de één een duidelijkere link naar het thema heeft, heeft de ander een mooier nummer, een mooiere tekst of tikt die meerdere pluspunten aan, maar zijn er ook minpunten te benoemen. Ik zal op mijn huidige gevoel af moeten gaan en, helaas voor degenen die daardoor nu lager eindigen, daar zullen jullie het mee moeten doen.
Nog even kort voor kandidaat B: Ik heb besloten, dankzij de inzending van G, jou iets hoger te zetten dan ik eerst van plan was. Het is slechts iets hoger, omdat jouw inzending alleen niet voldoende geweest was om het thema op mij over te brengen en dit blijft in eerste een individuele wedstrijd. Ik kon het alleen voor mijzelf niet verantwoorden om G ergens halverwege neer te zetten en jou vrijwel helemaal onderaan, terwijl jullie boodschap hetzelfde is, net als de verdere kwaliteit van jullie inzendingen.

Puntenverdeling Gakuto Oshiro:
12 punten - D - Roomey
10 punten - F - Dragonfly
8 punten - E - Loetjef
7 punten - H - Geebster
6 punten - G - Yara
5 punten - I - Angelique
4 punten - B - Stefano
3 punten - C - Bert-boefjes
2 punten - A - Domien

22 punten - E - Loetjef
19 punten - F - Dragonfly
18 punten - G - Yara

11 punten - C - Bert-boefjes
9 punten - B - Stefano
5 punten - A - Domien

22 punten - D - Roomey
22 punten - E - Loetjef
19 punten - F - Dragonfly
18 punten - G - Yara
13 punten - H - Geebster
11 punten - C - Bert-boefjes
10 punten - I - Angelique
9 punten - B - Stefano

5 punten - A - Domien

Als Angelique in de A-ronde ook de 2 bonuspunten had gehaald, waren het opnieuw de mannen geweest die nu bij de onderste 3 staan. Maar als telt niet en dus staat Angelique daar nu toch echt tussen. Het is voor haar en de heren te hopen dat de laatste drie juryleden totaal anders hun punten indelen, want anders is een rechtstreekse exit of een plek in de portfolioronde erg dichtbij. Wellicht dat Geebster voor enkelen van hen nog te achterhalen is?

Loetjef heeft drie punten voorsprong ten opzichte van Dragonfly en vier punten op Yara in de race om immuniteit in ronde 7; een prijs die natuurlijk per ronde belangrijker wordt! Met de 12 punten van Gackt mengt Roomey zich in de strijd om het keuzerecht voor de volgende ronde. Ook hier zijn Dragonfly en Yara slechts op respectievelijk 3 en 4 punten achterstand nog lang niet kansloos.

Waarschijnlijk morgen de volgende beoordeling, maar wie weet vanavond  (6)
« Laatst bewerkt op: 8 februari 2021, 19:07:17 door wschoolf1 »

wschoolf1

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2021, 16:15:27 »

Door drukte zijn we er gisteren niet aan toegekomen een nieuw commentaar voor jullie te plaatsen, dus vers is ze niet meer  (6) , maar hier is Joan Rivers!

Algemeen commentaar van Joan:

Hallo kandidaten!

Een open thema, voor mij persoonlijk heeft dat toch de voorkeur. Jullie kunnen voor creatieve interpretaties gaan zonder dat het ten koste hoeft te gaan van de kwaliteit. Bij veel van jullie is dat aardig gelukt, maar dat maakt juist de inzendingen waar het een en ander aan mankeert wel extra jammer.

A   Domien
Clouseau – Vanbinnen

En deze bedoel ik dus bijvoorbeeld. Ik snap wat de bedoeling is, maar ik vind het geen sterke link met het thema en ook niet heel origineel. Er zijn voldoende zoetsappige liedjes over hoe mooi iemand aan de binnenkant is en hoe belangrijk dat is. Maar een zwakke interpretatie kan je nog deels compenseren als je een heel bijzonder nummer instuurt of een spectaculaire clip. Daar is hier wat mij betreft geen sprake van. Er is eerder wel eens gezegd dat een eerste inzending de lat hoog legt voor de rest, maar in dit geval zou ik aan de andere kandidaten zeggen 'mind the gap'.

B   Stefano

Je zou verwachten met zo'n titel dat je bij automatisch hoog scoort. Dankzij A ga ik ervan uit dat het ook hier gaat over dat het meisje haar innerlijk wil 'uitpakken'. Ik vind het creatiever dan A, maar ook hier vind ik het wel wat magertjes. Het is Disney dus kwalitatief is het in orde, hoewel ik het niet heel bijzonder vind. Hier bekruipt me ook heel erg het gevoel dat ik al een jaar of 60 de doelgroep niet meer ben.

C   Bert-boefjes

Ik snap de link naar het thema, hoewel ik betwijfel of veel moeders de bevalling zouden omschrijven als 'uitpakken'. De clip helpt wel een beetje mee met de kindjes die vanonder de troon vandaan komen, maar voor mij blijft het qua thema net geen goede match. Echter is er hier wel sprake van wat ik bij A miste: Jij hebt een grappige, creatieve inzending gevonden, alleen matcht die niet geheel met het thema. Jij gaat voor mij dus beter scoren dan andere inzendingen waarbij ik het thema niet goed uitgewerkt vind, maar onder de inzendingen die wat beter in de ronde passen.

D   Roomey

Heel erg goed gevonden kandidaat D! Ja, je gaat voor het letterlijke dozen uitpakken, maar de focus van het lied ligt op het gevoel dat hoort bij het uitpakken van dozen met oude spullen. Ik vind het lied ook leuk. De clip is na een halve minuut niet zo boeiend, maar dat is voor mij eigenlijk het enige minpunt.

E   Loetjef

Jaaa! Ik dacht zelf ook aan strippen bij dit thema, ik ben blij dat ik geen oude viespeuk ben. Of in ieder geval niet de enige ben die zo gedacht heeft. Dit is natuurlijk een iconisch nummer die bij iedereen dezelfde associatie oproept. Ik vroeg me wel af of je deze interpretatie ook had kunnen bereiken met een creatiever nummer, maar ik denk dat dit nummer wel de sterkste associaties oproept.

F   Dragonfly

Wat een fijn nummer! Ik zie dat het nummer maar 5000 views heeft, maar de man heeft wel een Wikipedia pagina dus hij zal wel bekend zijn. De clip is geen groots spektakel maar wel leuk om te kijken. De link tussen het nummer en de clip mis ik een beetje. Voor mij had deze inzending nog wat erbij kunnen scoren door ook in het nummer wat meer link naar het thema te hebben, maar ik ben hier zeker tevreden mee.

G   Yara

Nou, de organisatie heeft alle leuke inzendingen achter elkaar gezet deze ronde. Leuk nummer, het thema zit duidelijk in zowel de clip als het nummer. Je komt bij mij zeker hoog! Er zijn een aantal inzendingen die ik leuker vind, deze inzending is voor mij netjes aan de opdracht voldoen maar mist het creatieve van een paar andere inzendingen.

H   Geebster

Ik heb een sterke mening over dat Disney al hun klassiekers live action moet maken, maar goed, dat maakt voor deze inzending weinig uit. Een leuke interpretatie van het thema, heel origineel! Ik had zelf misschien voor de animatie versie gekozen, die is wat langer en voor mij komt het uitpakken daar nog sterker naar voren. Dit nummer is wel wat cleaner en er zitten geen geluidjes tussendoor, is dat de reden dat je voor deze versie hebt gekozen?

I   Angelique

Een beetje dezelfde interpretatie als H. Uitpakken met een groots feest! Ik vind het jaren twintig gevoel van de clip heel leuk, van mij had dat meer terug mogen komen in het nummer. Het nummer zelf vind ik wat minder, het is een beetje standaard clubmuziek, niet per sé Sing It!

Puntenverdeling Joan Rivers:
12 punten - D - Roomey
10 punten - E - Loetjef
8 punten - G - Yara
7 punten - F - Dragonfly
6 punten - H - Geebster
5 punten - I - Angelique
4 punten - C - Bert-boefjes
3 punten - B - Stefano
2 punten - A - Domien

32 punten - E - Loetjef
26 punten - F - Dragonfly
26 punten - G - Yara

15 punten - C - Bert-boefjes
12 punten - B - Stefano
7 punten - A - Domien

34 punten - D - Roomey
32 punten - E - Loetjef
26 punten - F - Dragonfly
26 punten - G - Yara
19 punten - H - Geebster
15 punten - C - Bert-boefjes
15 punten - I - Angelique
12 punten - B - Stefano

7 punten - A - Domien

De drie juryleden die inmiddels geplaatst zijn, lijken het in grote lijnen aardig met elkaar eens - in ieder geval als het gaat om de puntenverdeling. Waar de winnaar van immuniteit en de rechtstreekse afvaller al aardig duidelijk lijken te worden, is er nog veel mogelijk voor de keuzeprijs en de plekken in de portfolioronde. Daarbij is het natuurlijk voor jullie nog even de vraag hoe Jack Black en Robbie Williams de punten verdeeld hebben. We proberen later vandaag nog 1 of zelfs beide commentaren te plaatsen; ook even afhankelijk van hoe het verplaatsen van het forum naar een andere server verloopt.

Skunki

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2021, 21:11:30 »

Hóóggeëerd publiek,

We zijn blij jullie mee te delen dat vanaf nú het forum weer beschikbaar is en laten dat eens vieren maar líéfst het twéedé jurycommentâàr van vandaag! :D
Ditmaal van niemand minder dan Jack Black, wóéhóééééhh!! :D

Algemeen commentaar van Jack:

Uitpakken kan je op veel manieren interpreteren - ik ben benieuwd waar jullie voor gegaan zijn. Nu we stilaan richting het einde van de competitie aan het razen zijn hoop ik in elk geval dat jullie vanaf nu steeds gaan uitpakken met enorm goeie zangkwaliteiten (6).

A   Domien
Clouseau – Vanbinnen

Ik zie hoe je de link legt met het thema Kandidaat A, maar ik vind het eerlijk gezegd geen geweldig goede link. De hele song gaat erover dat het vanbinnen zit en hoe het innerlijke het mooiste is, maar over uitpakken wordt vrij weinig gezegd. Muzikaal en qua zang is Clouseau ook niet bepaald de beste band, dus echt warm word ik niet van je inzending.

B   Stefano

Ook bij jou vind ik het niet helemaal aansluiten bij het thema Kandidaat B. De zangeres is het beu om goed te zijn want ze krijgt toch niets gedaan en wordt dan maar slecht. Ik zie wat parallellen met 'Let it Go' en ook met de inzending van Kandidaat A - er wordt eindelijk toegegeven aan de ware aard, het hoofdpersonage komt uit voor wie ze is en wordt zo opnieuw geboren. Met wat fantasie kan je dat onder de noemer 'uitpakken' zetten, maar ik vind het toch wat vergezocht. De song zelf vind ik eerlijk gezegd ook niet écht eruit springen.

C   Bert-boefjes

Je stelt me voor een dilemma Kandidaat C. Enerzijds vind ik het een originele en leuke inzending. Geboren worden kan je als een soort van uitpakken bekijken als je out of the box denkt, en zowel de lyrics als de clip bevatten de nodige dosis humor. Anderzijds is het lied qua zang en melodie écht minimaal, en het is nog steeds sing-it.

D   Roomey

Ik vind het begin van je inzending direct veelbelovend Kandidaat D. De gitaren, het ritme - het klinkt als een lied waar ik graag naar zou luisteren. De zang valt helaas wat tegen, waardoor je song er toch niet echt uitspringt. Je link met het thema is dan weer wél origineel en een mooie verwijzing naar hoe we ons leven tegenwoordig verpakken op sociale media zodat anderen het kunnen uitpakken.

E   Loetjef

Joe Cocker blijft toch geweldig en dit lied past helemaal binnen het thema. De clip vind ik persoonlijk iets minder goed gemaakt, maar dat kan ook een kwestie van smaak zijn. Waarom heeft de vrouw trouwens geen hoed op? Dat is toch wel een gemis (6). Globaal gezien heb je een goede inzending Kandidaat E. Geen echte hoogvlieger, maar zeker ook niet de minste.

F   Dragonfly

Jonas Winterland had ik niet verwacht te zien in deze wedstrijd Kandidaat F. Ik veronderstel dat je hem al kende, want ik denk niet dat je spontaan op deze clip zou komen. Ik vind het een heel mooie benadering van het thema, vooral dan omdat de pop chucky-achtige neigingen heeft (zonder het moorden dan toch) en uiteindelijk de doos teruggeplaatst wordt zodat iemand anders ze kan uitpakken. Goeie inzending!

G   Yara

De clip vind ik enorm goed gemaakt Kandidaat G. De doos met het hartje erop die de hele clip meegaat is een mooie touch. Het lied springt er niet echt uit, maar varieert toch voldoende om de aandacht erbij te houden. Geen superinzending, maar qua song toch een stuk beter dan Kandidaat C en je clip zorgt dat ze in waarde stijgt.

H   Geebster

Ik snap wat je wou doen Kandidaat H, maar ik vind de uitwerking niet helemaal geslaagd. Waarom kies je voor een korte versie uit de film terwijl je de volledige versie van disney had kunnen nemen? Daar is ook veel duidelijker te zien dat er begonnen wordt met een lege tafel waarbij alles "uitgepakt" wordt tot je een volledig gedekte tafel hebt.

I   Angelique

Over je inzending kan ik weinig negatieve zaken zeggen Kanididaat I. Het is niet het type song dat ik spontaan zou kiezen, maar het is wél een lied dat je spontaan doet bewegen. Wat mij betreft een enorm goede keuze dus, qua link heb jij duidelijk voor de insteek 'feestelijk onthalen' gekozen, en in die optiek zit je netjes in thema. Het is niet direct de interpretatie die ik spontaan gekozen zou hebben, maar dat wil niet zeggen dat het geen goede link is.

Puntenverdeling Jack:
12 punten - I - Angelique
10 punten - F - Dragonfly
8 punten - G - Yara
7 punten - E - Loetjef
6 punten - D - Roomey
5 punten - A - Domien
4 punten - H - Geebster
3 punten - C - Bert-Boefjes
2 punten - B - Stefano

39 punten - E - Loetjef
36 punten - F - Dragonfly
34 punten - G - Yara

18 punten - C - Bert-boefjes
14 punten - B - Stefano
12 punten - A - Domien

40 punten - D - Roomey
39 punten - E - Loetjef
36 punten - F - Dragonfly
34 punten - G - Yara
27 punten - I - Angelique
23 punten - H - Geebster
18 punten - C - Bert-boefjes
14 punten - B - Stefano

12 punten - A - Domien

Wie o wie zal uiteindelijk met de winst van de ronde er vandoor gaan, wie zal immuniteit verdienen en zal het nog spannend worden om de directe eliminatie? :D De punten zijn enorm close geworden en het antwoord hierop ligt in de handen van Robbie, we zullen het morgen zien :D!

P.s. wisten jullie dat er Überhaupt topic is sinds het nieuwe forum :D zo toppie, ik kan nu àllé têküns gebruâkjÿen die ik maar wil :D Have fun, stay safe and be happy!  O0
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2021, 21:45:16 door wschoolf1 »

Skunki

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2021, 10:45:39 »

Alles is nog mogelijk, het is spannend om immuniteit, het keuze moment, wie direct afvalt en wie er in de portfolio ronde zullen eindigen.
Gelukkig kan Robbie verlossen van de spanning met zijn jurycommentaar, laten we jullie dan ook niet langer in spanning houden!

Algemeen commentaar van Robbie:

Ik ben heel benieuwd hoe jullie gaan uitpakken met dit thema!

A   Domien
Clouseau – Vanbinnen

Ik vind de link met het thema erg dun. Ze willen dat je je binnenste laat uitpakken?
Je innerlijke schoonheid laat zien? QUa zang vind ik dit ook niet het beste clousseau nummer wat er bestaat.

B   Stefano

Zij pakt haar gemene zelf uit? In het begin leek de tekst niet in de melodie te passen. Ze moest of te snel zingen voor de melodie of hield nog zin over na de melodie.
Later in het nummer viel het me minder op. De transformatie naar gemeen wordt enigzins in beeld gebracht, maar voor echt uitpakken vind ik het wat miniem.

C   Bert-boefjes

Halve minuut intro, daarna wel flink lachen om de manier van omschrijven. Deed me ook weer denken aan de geboorte van Teddy en de status van de vagina van mijn vrouw.
'It's like watching your favorite pub burn down...'. Maar een bevalling uitpakken noemen gaat wel heel ver...

D   Roomey

Ruim een halve minuut intro. Daarna pakt hij al zijn herinneringen nog eens uit (bij een break-up denk ik). Qua thema zit je met dit liedje helemaal goed, de clip zelf vind ik erg rommelig en springerig.

E   Loetjef

Als je het dan hebt over uitpakken! Heel overtuigende clip, ook met die mooie donkere hese stem eronder. Super

F   Dragonfly

Ben ik de enige die wil weten wat die man aan het einde ziet? In de clip wordt zeker iets uitgepakt. Helaas in het liedje zelf niet zozeer. Wel is het een mooie stem bij een mooi liedje.

G   Yara

Unpack your heart is een mooie metafoor. De zanger zelf doet me een beetje nep aan. Het lijkt alsof hij zijn nummer zelf niet beleefd. Zijn stem nog wel, niet in de mimiek.

H   Geebster

Een andere manier van uitpakken met een diner. Super liedje! De animatieversie van deze film staat hier thuis ook vaak aan. Het liedje is wel kort in vergelijking met de rest.
Maar perfectie hoeft natuurlijk niet lang te duren.

I   Angelique

Ook hier wordt flink uitgepakt voor een avondje uit. De sfeer doet me denken aan een jaren 20 feestje en ook de zang past daarbij. De melodie is dan wel modieuzer, maar de jaren 20 stem van de zangeres doet het voor mij dan weer niet zo.

Puntenverdeling Robbie:
12 punten - H - Geebster
10 punten - E - Loetjef
8 punten - I - Angelique
7 punten - G - Yara
6 punten - D - Roomey
5 punten - F - Dragonfly
4 punten - C - Bert-Boefjes
3 punten - B - Stefano
2 punten - A - Domien

49 punten - E - Loetjef
41 punten - F - Dragonfly
41 punten - G - Yara

22 punten - C - Bert-boefjes
17 punten - B - Stefano
14 punten - A - Domien

49 punten - E - Loetjef
46 punten - D - Roomey
41 punten - F - Dragonfly
41 punten - G - Yara
35 punten - H - Geebster
35 punten - I - Angelique
22 punten - C - Bert-boefjes
17 punten - B - Stefano

14 punten - A - Domien

Gefeliciteerd @loetjef met het verdienen van zowel immuniteit voor ronde 7 als wel het verkrijgen van een keuze voor ronde 7. Hierover zal ik je één op één aanspreken en je keuze zal bekend gemaakt worden aan de start van ronde 7.

Helaas zal Domien het spel direct na zijn terugkomst weer moeten verlaten, desalniettemin hopen we dat je hebt genoten van het spel en alsnog het spel zult blijven volgen!

Bert-Boefjes en Stefano zullen het met hun portfolio moeten uitvechten voor het zevende plekje in ronde 7. Hopelijk zal de jury hun aangepaste portfolio na de vorige ronde kunnen waarderen, de jury hoopt voor vrijdagavond de portfolio's beoordeeld te hebben.

Aan de overige kandidaten, Loetjef mag niet zich niet uitlaten over haar keuze of haar keuze bespreken met anderen dus spreek haar daar ook aub niet over aan! :)

Skunki

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2021, 16:13:56 »

Algemene opmerking organisatie:
De jury heeft zich inmiddels kunnen buigen over de portfolio's van Bert-Boefjes (kandidaat 1 in de rest van dit artikel) en Stefano (kandidaat 2 in de rest van dit artikel). Wie van hen krijgt ten minste 3 positieve stemmen en blijft in de race?

Portfolio kandidaat 1: Bert-Boefjes (uiteraard werd de naam niet gedeeld bij de jury)

Auditie: https://www.youtube.com/watch?v=rCRBofMzk8Y
R1 Dierenrijk: https://www.youtube.com/watch?v=UbQgXeY_zi4
R2A Under the Sea: https://www.youtube.com/watch?v=KbmYHDbaE-o
R2B Sport: https://www.youtube.com/watch?v=uy84qhCKzyg
R3 Country: https://www.youtube.com/watch?v=4pcMJ7_T3rY
R4A Yin en Yang: https://www.youtube.com/watch?v=cr0ktKa7SaQ
R4B Superhelden: https://www.youtube.com/watch?v=jVnUQa-Paq4
R5 Oud & nieuw: https://www.youtube.com/watch?v=IOery7rg2eo
R6A Top-Secret: https://www.youtube.com/watch?v=et8R5fZOARo
R6B Uitpakken: https://www.youtube.com/watch?v=VHIXduEbLz0

Portfolio kandidaat 2: Stefano (uiteraard werd de naam niet gedeeld bij de jury)

Auditie: https://www.youtube.com/watch?v=MEODTN06mJE
R1 Dierenrijk: https://www.youtube.com/watch?v=p0mRIhK9seg
R2A Under the Sea: https://www.youtube.com/watch?v=K2kUyHgadQo
R2B Sport: https://www.youtube.com/watch?v=3_MMEKaN_kw
R3 Country: https://www.youtube.com/watch?v=rek_Cxrc1pE
R4A Yin en Yang: https://www.youtube.com/watch?v=-uHUxmxr4dQ
R4B Superhelden: https://www.youtube.com/watch?v=a7SouU3ECpU
R5 Oud & nieuw: https://www.youtube.com/watch?v=_ao2u7F_Qzg
R6A Top-Secret: https://www.youtube.com/watch?v=_7tOUNoJYac
R6B Uitpakken: https://www.youtube.com/watch?v=r9o1QS-itsU

Kandidaten,

Welkom in de portfolioronde. Ik heb het in de terugkeerronde al gezegd tegen de kandidaten die daar een poging deden, in deze fase van het spel gaat het niet meer om een top 10 notering. De eerste vijf rondes is dat prima, want er staan nog genoeg kandidaten achter je, nu sta je met de 8e plek ineens in de portfolioronde. Deze boodschap zal ik dus ook voor jullie herhalen: Vanaf nu telt er eigenlijk niets anders dan de top 3, misschien zelfs alleen maar de winst.
Als ik kijk naar de inzendingen van deze ronde, verbaasd het mij niet jullie hier te zien. In de Top-secret ronde herken ik twee nummers die in hetzelfde drietal zaten, wat betekend dat de derde uit jullie trio al direct is afgevallen. Dat laat mij denken dat, nadat jullie in mijn ogen duidelijk de mindere waren in ronde 6A, jullie ook alle drie de slechte waren in ronde 6B, ook daar weer volgens mijn beoordeling. In beide gevallen kwam dat door de opdracht: bij 6A leken jullie niets gedaan te hebben met het feit dat er een rode lijn te zien moest zijn binnen jullie team, in ronde 6B snapte ik wat jullie bedoelden, maar vond ik dat zelf geen goede invulling van het thema.
Ik ben benieuwd wat de rest van jullie portfolio mij laat zien. Laten we gaan kijken wie er uit mag pakken met een feestje omdat je in ieder geval nog een ronde extra mee mag spelen, en wie er in mag pakken en kan vertrekken.

Kandidaat 1
Dit portfolio heb ik volgens mij al een keer eerder gezien. Toen gaf ik je complimenten over hoe sterk het portfolio in zijn geheel was en dat je, vanwege één slechte inzending, daar terecht was gekomen. De keuze was toen een makkelijke om jouw portfolio te verkiezen over dat van jouw directe tegenstander.
Die ene zwakke inzending heb je in de tussentijd vervangen door een veel sterkere, dus mijn boodschap over jouw portfolio geldt nog steeds. Alhoewel ik snap dat jij hier staat, laat jouw portfolio zien dat je tot geweldige dingen in staat bent. Het feit dat je hier nu voor de tweede keer staat, betekend echter dat als dat niet lukt, dat je ook meteen ergens onderaan eindigt. Tot nu toe heeft dat er voor gezorgd dat je in de portfolioronde terecht bent gekomen en daar heb je dan mazzel mee gehad, want daar kan je teren op die geweldige eerste helft van de competitie die je hebt gehad. Hier moet je echter wel mee uitkijken, want elke keer dat je hier staat betekend dat het niveau van jouw portfolio wat zwakker is geworden en dat dat ook zo zal blijven, want er zal geen verbeterronde meer aankomen. Maar ook moet je uitkijken dat het de volgende keer er niet toe leid dat je direct afvalt en jouw portfolio je niet kan redden.

Kandidaat 2
Het niveau van jouw portfolio begon zeer degelijk. Jouw auditie was prachtig, in het Dierenrijk liet jij een brede muziekkennis zien door Björk in te sturen en jouw inzending in de Country ronde was op alle fronten een topper. Daar tussendoor staan een aantal redelijke tot zeer redelijke inzendingen die altijd minstens in de middenmoot eindigde, inclusief de inzending die je verbeterd hebt in de Under the Sea ronde. Jullie inzending in de Yin&Yang ronde was zeker niet slecht, maar werd gewoon omvergeblazen door het niveau van de competitie en daarna ging het heel hard bergafwaarts en ben je elke keer bij de onderste drie geëindigd. Dat is wel iets waar ik mij zorgen over maak, de lijn die jij laat zien is een dalende en jij zit, in ieder geval in mijn beoordeling, al een paar rondes rondom de grens waar de portfolioronde een rol gaat spelen, ook al is dit de eerste keer dat ik je hier werkelijk zie.

Kandidaat 2, zoals ik al aangaf sta jij bij mij nu al een paar rondes op een zwakke positie, het feit dat jij niet eerder in de portfolioronde hebt gestaan betekend dat de andere juryleden jou daar gered hebben. Ook deze keer zal jouw redding van de andere juryleden moeten komen want, alhoewel het niet veel vaker moet gebeuren dat hij hier staat, gaat mijn voorkeur er naar uit om Kandidaat 1 in de wedstrijd te houden.

---

Tussenstand:

Bert-Boefjes - Stefano 1-0

---

My dear contestants,

Jullie zaten allebei in dezelfde groep voor 6A en ook in 6B wisten jullie geen verpletterende indruk na te laten. Bij het zien van jullie portfolio moet ik eerlijk gezegd zeggen dat ik daar wel wat van schrik. Jullie zijn er de hele wedstrijd door in geslaagd om een vrij constant niveau aan te halen, mits uiteraard af en toe een kleine uitschieter. Twee keer op rij een ronde missen is iets wat ik niet van jullie verwacht had.

Als ik jullie individueel bekijk merk ik dat Kandidaat 2 er voor mij net iets minder uitspringt. Je inzendingen zijn niet slecht, maar ook niet écht geweldig. Het portfolio van Kandidaat 1 daarentegen vind ik ronduit indrukwekkend, met uitzondering van de laatste 2 inzendingen dan. Ik denk dat ik je zeker 4 keer de hoogste punten gegeven heb, dus dat op zich zegt al voldoende. Ik wil dan ook Kandidaat 1 nog een kans geven en ik hoop dat je me de volgende ronden opnieuw van mijn sokken blaast, als je van de andere juryleden ook mag doorgaan.

---

Tussenstand:

Bert-Boefjes - Stefano 2-0

---

Hallo kandidaten!

Op basis van de afgelopen twee rondes staan jullie wat mij betreft allebei terecht in de portfolioronde. Ik vond kandidaat 1's inzending bij beide rondes beter dan die van kandidaat 2, dus die begint met een streepje voor. Als we naar de portfolio's kijken zien we dat kandidaat 1 nog steeds uitblinkt en opvallende, creatieve keuzes. Het is wel jammer om te zien dat je bij de superhelden-ronde in de portfolioronde terecht kwam, en ik daarna (inclusief de ronde dat je een nummer kon vervangen) alleen de Oud en Nieuw inzending goed vond. Dit baart wel zorgen, zijn de andere kandidaten inmiddels je voorbij en is jou er nu inhouden alleen een kort uitstel van executie? Voor kandidaat 2 is het voor mij wat lastiger om een lijn te vinden, het niveau van jouw inzendingen schommelt veel per ronde. Voor mij zijn het Dierenrijk en Country jouw sterke punten. De pech is dat ik kandidaat 1's inzending bij Country nog meer kan waarderen. De argumenten voor jou zijn dus je inzending bij het Dierenrijk en dat jij nu voor de eerste keer in de portfolioronde staat. Jouw inzendingen van de afgelopen paar rondes geven mij ook geen vertrouwen dat als jij een kans krijgt je jezelf nog kan herpakken.

Als ik alles bij elkaar optel denk ik dat kandidaat 1 een sterker portfolio heeft en met zijn creativiteit nog een kans maakt om het de andere kandidaten moeilijk te maken. Ik kies dus voor kandidaat 1. Zorg wel dat je voorlopig niet meer onderaan eindigt want ik acht de kans groot dat dit de laatste keer is dat ik mijn stem in jouw voordeel uitbreng.

---

Tussenstand:

Bert-Boefjes - Stefano 3-0

---

Daar zijn we weer in een nieuwe portfolio ronde.
Weer 2 deelnemers die op hun nagels aan het bijten zijn om te zien of ze door mogen in onze prachtige competitie, of dat ze met hun ziel onder hun arm huiswaarts moeten gaan.

Laten we snel beginnen.
Ik ga hier per ronde aangeven welk liedje mijn voorkeur heeft, om dan vervolgens te kijken wie er de meeste streepjes achter zijn of haar naam heeft staan.
Dat is de kandidaat die ik graag volgende ronde weer terug zie.

Auditieronde:
Kandidaat 1, jij hebt gekozen voor een liedje welke een originele ode aan zijn liefde voor deze vrouw is. Kandidaat 2, jij hebt gekozen voor een musical nummer. Er was wat verwarring over het wel of niet werken van jouw link, maar bij mij deed hij het gewoon weer. Jouw lied is een beetje duisterder en onduidelijker dat het liedje van kandidaat 1, welke ik dan ook de voorkeur geef in deze ronde.

Dierenrijk:
Kandidaat 1 je bent gegaan voor een liedje waarbij dieren in een vrij bloederige clubfight terecht komen. Ik vind het dan wel weer grappig dat het liedje van kandidaat 2 Human behavior heet, aangezien jouw dieren menselijk gedrag vertonen. Helaas spreekt de tekst van het liedje niet over dieren.
Kandidaat 2 ook in jouw liedje zie je dieren voor bijkomen, maar ook in de tekst geen verwijzing.
Voor deze showdown laat ik de originaliteit van de clip beslissen dat kandidaat 1 deze ronde wint.

Under the sea:
Kandidaat 1, de dames uit jouw liedje zijn soms zichtbaar onderwater. Maar merendeel van de tijd lijkt het meer alsof het zeeleven zich op het droge heeft begeven. In de tekst wordt wel over water gezongen, maar niet zozeer over de zee.
Kandidaat 2, ook jouw clip speelt zich niet echt onder water af. Maar hier wordt door middel van kleurgebruik wel meer de indruk gewekt dat ze onder water zijn. In de tekst van het liedje wordt er wel gezongen over de zee, maar niet direct onder water.
Hierdoor denk ik dat het liedje van kandidaat 2 beter bij het thema past.

Sport:
Grappig dat beide liedjes eigenlijk het zelfde thema aanstippen: Oefening baart kunst, nu is dat natuurlijk overal zo en niet alleen in de sport. Als ik dan kijk naar jullie beider clips staat in de clip van kandidaat 1 de sport meer centraal als bij het liedje van kandidaat 2.

Country:
Kandidaat 1, je hebt gekozen voor een liedje waarbij ik niet stil kan zitten. Ik moet gewoon meewiebelen. Het liedje past goed in het thema van deze ronde. De tekst mogelijk wat minder al denk ik dat het best een topic is in de levens van velen.
Kandidaat 2, jij hebt eigenlijk een liedje gekozen waarbij het precies andersom is. De muziek ademt voor mij minder country, maar de teks weer meer.
Door de muziek past voor mij het liedje van kandidaat 1 beter in dit thema.

Yin-Yang:
Kandidaat 1, een vorige portfolioronde heb ik jouw maatje van deze ronde terug zien komen, voor mij hebben jullie een gouden greep gedaan voor dit thema met jullie liedjes, maar vandaag sta je er alleen voor.
Kandidaat 2, jouw maatje en jij hadden allebei dezelfde tegenstelling in jullie liedjes, maar dan andersom.
Ondanks de gouden combi van kandidaat 1 past los het liedje van kandidaat 2 het beste in het thema.

Superhelden:
Kandidaat 1, een held die het vrouwtje komt redden, maar is het daarmee een echte superheld. Dat blijft een beetje de vraag.
Kandidaat 2, jij hebt dan wel een groep mensen gevonden met superkrachten, maar ze doen er weinig positiefs mee. De geredde engel laat haar bevrijder zelfs gewoon te pletter vallen.
Dan is de held van kandidaat 1 in deze vergelijking de grootste superheld.

Oud en Nieuw:
Kandidaat 1, je hebt gekozen voor een hele verrassende oud en nieuw. En alle beschreven uitdagingen van dien.
Kandidaat 2, ook jij hebt een tegenstelling tussen de oude en nieuwere tijd. Maar in de tekst komt dit minder naar voren als bij kandidaat 1, die daardoor ook deze ronde kan toeschrijven.

Top Secret:
Hier kiezen jullie allebei voor een geheim welke heel groot kan zijn voor 1 van de betrokken partijen. En dat kun je ook zien in de uitkomst in het liedje van kandidaat 2.
Ik vind het heel lastig hier een keus te maken. Ik ga voor de originaliteit in taal van kandidaat 2.

Uitpakken:
Jullie staat natuurlijk niet voor niks in deze portfolioronde en bij beide van jullie nummers is de link met het thema wat ruim genomen. Ik blijf erbij dat ik het liedje van kandidaat erg origineel vind, maar zangwise moet ik in deze toch voor kandidaat 2 kiezen.

Voor de oplettende kijken was het al even duidelijk, maar ik zie Kandidaat 1 graag terug in de volgende ronde!

---

Tussenstand:

Bert-Boefjes - Stefano 4-0

---

Beste portfoliokandidaten,

We zijn inmiddels dusdanig ver in de competitie dat we enige groei in jullie portfolio’s niet met een vergrootglas zouden moeten zoeken. Helaas moet ik zeggen dat jullie beiden in ronde 6A EN 6B de plank behoorlijk hebben misgeslagen. Om nu in beide ronde met dezelfde drie personen onderaan te staan, dan gaat er ook ergens iets fout. Of de persoon die ik dadelijk mijn voorkeur geef, doorgaat, ligt voor een deel ook aan mijn jurygenoten. Maar wie het uiteindelijk ook moge worden; vanaf de volgende ronde zal je (terug) uit een ander vaatje moeten tappen om de overgebleven dames in deze competitie het nog moeilijk te maken…

Kandidaat 1, als ik naar jouw portfolio kijk valt het me op dat je hoofdzakelijk goede inzendingen hebt gedaan. Soms wist jij je ten opzichte van medekandidaten te onderscheiden door middel van genre (bij je auditie), verder zoeken dan gemiddeld (ronde 2A), filmisch sterke beelden (ronde 2B) of humor (ronde 3). Ook je inzending van ronde 5 vond ik een sterke, hoewel de zang mij qua smaak niet heel lekker lag, zat het toch sterk in elkaar. Soms sla je ook de plank mis. Je inzending van ronde 4B is enigszins makkelijk qua titel – en waar je in ronde 3 spot-on op de humor zat, was die in 6B vooral flauw, met te weinig link aan de opdracht. Het lijkt erop dat je in je portfolio aandacht wil vragen voor groepen die het (helaas) traditiegetrouw lastig hebben, zoals niet-hetero’s en transgenders. Uiteraard is het prima hier aandacht voor te vragen, maar vraag je altijd wel af of het voldoende op de opdracht aansluit. Zo ja, dan werkt het versterkend. Zo nee, dan werkt het wellicht zelfs averechts.

Kandidaat 2, jij weet af en toe echte parels te vinden. In ronde 3 en in ronde 5 vond ik jouw inzendingen bij de absolute top horen. In beide rondes dat zowel te maken met de link naar de opdracht als de zang én de clip. Doorheen de hele competitie is dat slechts een handjevol kandidaten gelukt. Helaas moet ik je ook zeggen dat je minstens zo vaak ook enorme missers in je portfolio hebt zitten. Ik ben niet ondersteboven van je ‘verbetering’ in de tussenronde en vindt ook je inzendingen in deze laatste ronde 6 beiden kwalitatief minder dan die van je directe concurrent. Een handjevol inzendingen van jou (met name de auditie en de rondes 1, 2A en 2B) zijn voor mijn gevoel ‘op veilig’ gedaan en hebben je toen gered, maar breken je nu op. Zie ik groei in je portfolio? Ik twijfel. Na eerst heel steady krappe voldoendes te scoren wissel je nu 9’s af met 4’en.

Ik vind het lastig om een winnaar aan te wijzen. Niet omdat jullie portfolio’s niets goeds hebben – want dat hebben ze beiden wel degelijk! Wel omdat jullie in ronde 6A en 6B beiden te weinig hebben laten zien en jullie beiden topinzendingen afwisselen met (veel) mindere. Toch vind ik dat – afgezien van ronde 6 – kandidaat 1 gemiddeld hogere ogen gooit voor mij en daarom gun ik hem zijn plek bij de laatste 7!

---

Eindstand:

Bert-Boefjes - Stefano 5-0

---

Algemene opmerking organisatie:
De jury heeft gesproken! Bert-Boefjes, jij zal je weg in deze competitie mogen vervolgen. Stefano, helaas houd het hier op voor jou... We hopen dat je van het spel hebt genoten en het zult blijven volgen!  O0
Pagina's: [1]   Omhoog