Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Pokémon verhaal Topic -- Animo checker  (gelezen 105 keer)

larssievanolst2

• Bewoner
  • Overwinningen: +7/-10
  • Geslacht: Man
  • Forza Zwolle!
Pokémon verhaal Topic -- Animo checker
« Gepost op: 11 februari 2021, 16:10:46 »

Pokémon Verhaal Topic!

Dag WvW'ers,

Ik ben er opnieuw. Omdat het animo de vorige keer laag was, hebben de spelleiders en ik samen besloten het verhaaltopic even te laten rusten en eerst de verhuizing van het forum af te wachten. Nu dat voorbij is, ben ik er ook weer.

Een Pokémon verhaal topic dus. Hieronder zal ik een uitleg geven. Mochten er alsnog vragen of opmerkingen zijn, hoor ik dat graag  O0

Indien er genoeg interesse is in dit topic (dit topic is ook een animochecker), wil ik zo snel mogelijk beginnen (zoals je merkt heb ik er zin in  O0 ).

Uitleg

Wat is het idee?
Het idee is om een soort verhaaltopic te maken, waarin schrijvers hun eigen ''pokemon-verhaal'' kunnen maken, samen met anderen. Ook kunnen ze tegen elkaar vechten, andere pokemon vangen, gyms uitdagen etc.

Gevechten tussen trainers

Voor het vechten onderling lijkt het me leuk om de twee ''trainers'' uit 2 verschillende opties te laten kiezen.
- Optie 1 is dat het gevecht gewoon ''geschreven'' wordt door de 2 trainers. Ze kunnen samen overleggen over de uitkomst, en hoe het gevecht verloopt.
- Optie 2 is het vechten in een battle op pokemon showdown (https://play.pokemonshowdown.com). Op deze site kunnen de beide trainers hun team in de teambuilder zetten en elkaar uitdagen. De teams zullen in het format gen 7 Anything Goes (AG) moeten worden geplaatst. Dit kan op het forum gewoon kort worden beschreven of in combinatie met optie 1 uitgebreid be-/geschreven worden.
Het enige wat overlegt zal moeten worden is het gebruik van items, abillity's, EV's, IV's en nature op pokemon showdown.

Gevechten met Gyms/Champions

Als trainer kun je natuurlijk ook Gym Leaders en Champions uitdagen. Het uitdagen van de Gym leaders en Champions zal gebeuren op Pokemon Showdown. Het lijkt mij leuk om voor Gym Leader en Champion te spelen. Ik zal de Pokémon, levels, movesets etc. vanuit de games gebruiken. Welke gym wanneer komt is handig om te overleggen (gezien je na Gym 8 van gen 1, gym 1 van gen 2 krijgt en daarvan zijn de levels een stuk lager).

Vangen van Pokémon

Aan het begin van dit avontuur krijgen de trainers keuze uit een starter pokemon. De trainer mag kiezen tussen alle starters tussen gen 1 en gen 7. Ook krijgen de trainers 6 pokeballs aan het begin. Om te voorkomen dat een trainer straks een team heeft met alleen maar Legendaries, wil ik een limiet zetten op het vangen van Legandary/Mytical pokemon. Maximaal 1. Verder moeten trainers vooral zelf weten hoeveel en wat ze willen vangen.

Levelen van Pokémon

Als trainer is het niet de bedoeling dat je gelijk level 100 pokemon hebt. Hierom wil ik het aantal levels dat een pokemon kan stijgen koppelen aan het aantal woorden dat de schijf(st)er gebruikt. Ik weet niet wat de regels waren tijdens de weerwolf spellen, maar iets in die trant wil ik graag hanteren. De movesets van de Pokémon die iemand gebruikt zijn gebaseerd op het aantal levels.
Evoluties die niets met levelen te maken hebben, wil ik 1 level laten kosten.

Laat vooral weten wat je van dit idee vindt en mocht je zelf ook ideeen hebben over dit onderwerp, deel het met ons  :D

123berber

• Bewoner
  • Overwinningen: +20/-42
Re: Pokémon verhaal Topic -- Animo checker
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2021, 18:51:42 »

Jaa, ik ben zeker geďnteresseerd! Zou leuk zijn als meerdere mensen mee willen doen dit keer!

WCeend!! Zomerspelen 2014

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Forumteam: Marketing
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-51
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2021, 22:16:04 »

Nog steeds geďnteresseerd ^^

larssievanolst2

• Bewoner
  • Overwinningen: +7/-10
  • Forza Zwolle!
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2021, 10:26:13 »

Mooi  :D

Mochten jullie nog mensen kennen van buiten het forum die dit ook leuk zouden vinden, mag je die altijd ik contact brengen  ;)

Skunki

• Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • Overwinningen: +34/-87
« Reactie #4 Gepost op: 27 februari 2021, 15:00:29 »

Helaas sluiten we dit topic weer, er is onvoldoende animo voor het pokémon verhaal topic.
Pagina's: [1]   Omhoog