Nieuws

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow of Perry.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Nabespreking  (gelezen 221 keer)

Morgothoan

• Worlds greatest Leprechaun
  • Bewoner
  • Overwinningen: +5/-15
  • Geslacht: Man
  • Art of War - Sun Tzu
Re: Nabespreking
« Reactie #15 Gepost op: 22 oktober 2020, 12:47:03 »

We kunnen er veel of weinig over kwijt, maar de verdeling was gewoon te sterk naar slecht, ik stel mezelf altijd de vraag  wat als het ergst denkbare gebeurt voor één kant in één nacht, zou het dan de balans sterk naar de andere kant opzwaaien? Dan doe ik de verdeling niet, maar zorg ik ervoor dat je een zekerheid achter de rug hebt dat het spel toch spannend blijft.

Bengel kwijt zijn aan conversie en wijze burger aan lunch valt hieronder.

Plus, al is dit persoonlijke mening, drie huidenwisselaars voegt in mijn optiek niets toe, had er één of twee gedaan had ik gezegd ok maar de derde voor iets wat nuttiger is.

Laatste puntje ben ik het ook eens dat de delver weer puur neutraal moet zijn of een andere rol erbij moet komen die dat is.
You're such a child. You talk of nothing but pipe dreams... there are times when people must make painful choices.

Kevindemen

• Bewoner
  • Overwinningen: +41/-41
    • Indie Game Reporter
« Reactie #16 Gepost op: 22 oktober 2020, 12:51:02 »

Het ergst denkbare is andersom beredeneerd dat drie huidenwisselaars vrij vroeg claimen en dus allemaal bewezen zijn richting elkaar, of dat de huidenwisselaars gewisseld staan met wolven en omdat het er drie is een vrij grote kans is dat random één van hen word gelunched. Als Angelique niet openbaar had verteld Huidenwisselaar te zijn geweest, en Waterwork niet had verteld dit te zijn in PM, hadden we dit nooit geweten en hadden we met hetzelfde gemak in de nacht een wolf opgegeten. Even heel simpel gezegd: puur op basis van claimen had ik al kunnen concluderen dat Waterwork, Yara, Scarlett Freeman en Angelique goed moesten zijn, omdat hun rollen bewijsbaar waren. Met meer overleg was het appeltje eitje geweest om af te strepen, in mijn ogen.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

redeast

• Niet een King, niet een Queen, maar een Qing
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-38
  • Geslacht: Vrouw
    • Karakters
« Reactie #17 Gepost op: 22 oktober 2020, 13:07:31 »

Ik was trouwens wel trots dat Morgo en ik in principe Redeast dag 1 al als hoofdverdacht wisten te fiksen door dat hele verhaal. Zo jammer dat daar niets mee gebeurd is XD
Het was vooral mooi dat ik ook zo gereageerd zou hebben als ik goed zou zijn XD Dus misschien moet ik dat eens gaan veranderen :P
We kunnen er veel of weinig over kwijt, maar de verdeling was gewoon te sterk naar slecht, ik stel mezelf altijd de vraag  wat als het ergst denkbare gebeurt voor één kant in één nacht, zou het dan de balans sterk naar de andere kant opzwaaien? Dan doe ik de verdeling niet, maar zorg ik ervoor dat je een zekerheid achter de rug hebt dat het spel toch spannend blijft.

Plus, al is dit persoonlijke mening, drie huidenwisselaars voegt in mijn optiek niets toe, had er één of twee gedaan had ik gezegd ok maar de derde voor iets wat nuttiger is.

Laatste puntje ben ik het ook eens dat de delver weer puur neutraal moet zijn of een andere rol erbij moet komen die dat is.
Nee, ik denk dat je daar fout zit. Het is niet zo dat een volatielere verdeling een slechtere verdeling is. Drie huidenwisselaars voor goed is echt heel sterk en kan heel veel uitgehaald worden. Dat gebeurde nu niet en dat is niet omdat Slecht zo ongelofelijk sterk was, maar omdat er bij goed heel weinig communicatie was. Slecht had genoeg om die drie huidenwisselaars tegen te gaan, mochten ze goed gebruikt worden, maar qua wolventeam was er verder niet heel veel speciaals aan. Ik snap dat je salty bent dat er de hele tijd weinig gebeurde om slecht een strobreed in de weg te leggen, maar dat betekent niet dat dat de verdeling dan de schuldige is.
"Every day could be your last"

Morgothoan

• Worlds greatest Leprechaun
  • Bewoner
  • Overwinningen: +5/-15
  • Art of War - Sun Tzu
« Reactie #18 Gepost op: 22 oktober 2020, 14:34:05 »

Ik was trouwens wel trots dat Morgo en ik in principe Redeast dag 1 al als hoofdverdacht wisten te fiksen door dat hele verhaal. Zo jammer dat daar niets mee gebeurd is XD
Het was vooral mooi dat ik ook zo gereageerd zou hebben als ik goed zou zijn XD Dus misschien moet ik dat eens gaan veranderen :P

Nee, ik denk dat je daar fout zit. Het is niet zo dat een volatielere verdeling een slechtere verdeling is. Drie huidenwisselaars voor goed is echt heel sterk en kan heel veel uitgehaald worden. Dat gebeurde nu niet en dat is niet omdat Slecht zo ongelofelijk sterk was, maar omdat er bij goed heel weinig communicatie was. Slecht had genoeg om die drie huidenwisselaars tegen te gaan, mochten ze goed gebruikt worden, maar qua wolventeam was er verder niet heel veel speciaals aan. Ik snap dat je salty bent dat er de hele tijd weinig gebeurde om slecht een strobreed in de weg te leggen, maar dat betekent niet dat dat de verdeling dan de schuldige is.

Ben bij lange na niet salty, ik zou hetzelfde gereageerd hebben als ik nu slecht was geweest...
You're such a child. You talk of nothing but pipe dreams... there are times when people must make painful choices.

Kevindemen

• Bewoner
  • Overwinningen: +41/-41
    • Indie Game Reporter
« Reactie #19 Gepost op: 22 oktober 2020, 15:19:20 »

Het hangt ook sterk samen met hoe rollen worden gebruikt. Ik zou prima nog wel eens zo een verdeling willen proberen maar dan als goedje. Technisch gezien als ik Huidenwisselaar was geweest in plaats van Bengel was nacht 1 mogelijk Maartenrambo gelunched geweest nacht 1 omdat ik die toen al verdacht. Zeker weten doen we het niet, maar ik weet wel dat ik nacht 1 lunch was en toen al Maarten verdacht. Trouwens niet per se om direct de juiste redenen, denk ik zo achteraf. :p
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog