Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Nabespreektopic  (gelezen 253 keer)

Krissy

• Bewoner
  • Overwinningen: +10/-19
  • Geslacht: Vrouw
Nabespreektopic
« Gepost op: 1 oktober 2020, 20:26:02 »

Hartelijk dank voor het speln O0
Wat ging er wel of juist niet goed?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.

fannieklm

• Forumteam: Forumbestuur
  • Bewoner
  • Overwinningen: +8/-22
    • Fittastisch
Re: Nabespreektopic
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2020, 20:27:37 »

Ik ben gewoon genaaid.... :"( :"( :"(

Nee gekkigheid ik heb de verkeerde vertrouwd.

Het was leuk en ik heb veel plezier gehad

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Forumteam: Marketing
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-51
  • Geslacht: Man
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2020, 21:32:33 »

Gg. Zelfs na mijn claim nog 2 keer opgehangen worden. Hoe doet men het ook XD

Netjes gedaan slecht. Eigenlijk hadden we op Yara moeten doorzetten na haar bekenning bij Waterwork. Jammer dat Wurn en Loetjef haar een perfect excuus gaven. Ik liet me telkens weer afleiden daardoor...

Angelique

• Kiwi
  • Bewoner
  • Overwinningen: +11/-27
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2020, 21:44:50 »

Je hebt gezien dat Waterwork ook slecht was  XD

Yara

• Bewoner
  • Overwinningen: +15/-17
« Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2020, 21:56:52 »

Netjes gedaan slecht. Eigenlijk hadden we op Yara moeten doorzetten na haar bekenning bij Waterwork. Jammer dat Wurn en Loetjef haar een perfect excuus gaven. Ik liet me telkens weer afleiden daardoor...

Ja dit was meer om waterwork te redden. Omdat er goedjes waren die wisten dat ik slecht bij hem zou claimen, zou het nogal verdacht zijn als hij dat voor zichzelf zou houden. Dus hebben we bedacht dat het beter zou zijn als hij mij zou beschuldigen.
Had loetjef het niet tegen Wurn gezegd, was er nog geen probleem geweest. Maar vlak voor de nacht vertelde ze dat Wurn ook in het complot zat en toen moesten we er zeker iets mee.

Yara

• Bewoner
  • Overwinningen: +15/-17
« Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2020, 23:51:53 »

Ik vond het trouwens een leuk spel Krissy, toffe nieuwe rollen. Ik bedacht me tijdens het spelen wel een aantal dingen betreffende de nieuwe rollen:

Ik denk dat de Diplomaat misschien wel meer in het voordeel van slecht is dan je had geanticipeerd. Het zorgt er namelijk voor dat goedjes geen neutraal meer durven claimen. Dus de enige spelers die neutraal claimen zijn ook echt neutraal, wat het voor slecht veel laagdrempeliger maakt om op zo iemand af te stappen. En neutraaltjes die benaderd worden door slecht kiezen in mijn ervaring vaker slecht dan dat ze zo'n wolf verraden.

De grijze jager vind ik erg tof. Het is aan de ene kant sterker dan een beul omdat je ook bescherming hebt. Aan de andere kant is het zwakker omdat fout schieten meteen je eigen dood is, dus veel verantwoordelijkheid. Dat maakt de keuze wel tof vind ik. Ik zat me alleen wel te bedenken als slechtje dat het later in de run wel heel erg sterk is voor goed. Iemand die jager claimt, wordt veel sneller geloofd, want het is een bewijsbare claim, dat doe je als wolf niet zomaar. Dus zo'n speler is een stuk lastiger op de lynch te krijgen. Lunchen kan ook al niet, converteren idem, dus je hebt eigenlijk een goedje waarvan je weet dat die tot het einde in het spel blijft en ooit nog een keer kan moorden. Maar goed, een verkeerd schot is wel meteen het einde, dus dat is tegelijk ook een counter in de rol zelf. Dus ik vind het wel een hele interessante rol.

Slechte Heer vind ik echt een awesome rol. Het was heel leuk om te bedenken wat verschillende goedjesrollen zouden kunnen betekenen voor team slecht. We hadden gewoon een Slechte Valse Welp On Board kunnen hebben XD
Het enige lastige dit spel vond ik dat ik in mijn eentje on board was en dat voor mijn gevoel 90% van de spelers niet-converteerbaar was. Alleen zijn op het board maakt dat je zo snel mogelijk wil converteren, anders is het spel voorbij zodra je sterft (en dat wilde ik gewoon niet op mijn geweten hebben). Maar maximaal 2 conversiepogingen hebben, maakt dat je er juist mee wil wachten totdat je zeker weten dat je target geen conversiebescherming heeft. Dus dat vond ik wel een intense spagaat om in te zitten. Want ik kon de meeste nieuwe rollen niet converteren, maar ook de vriend niet, als ik pech had ook de valse engel niet als die bijvoorbeeld valse prins zou worden oid en je wil toch als wolf ook geen hulpjes gaan converteren, dat is nogal contraproductief. Al heb ik het op een gegeven moment overwogen in mijn wanhoop :')
Dus als die Slechte Heer vaker terugkomt, zou ik misschien ofwel die beperking verruimen, of minder conversieblokkerende rollen erin stoppen. Want als rol op zich vind ik hem echt episch.

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #6 Gepost op: 2 oktober 2020, 01:12:03 »

Achja ik zat in m'n spel van Adriaan ook als enige Conversiewolf op het board. Ik was daarom vanaf het begin ook vrij zeker dat er een Slechte Heer in zou zitten. Helemaal na het niet-converteerbaar zijn van de twee dode spelers.

Ik had ook gezien dat Waterwork slecht was inderdaad. Ik moet zeggen dat die actie hem sowieso levend had gehouden als Yara toch was gelyncht.

Wat betreft de nieuwe rollen: Deze komen beter uit in een spel van zo'n 15 spelers minimaal. Dan worden de rollen minder sterk vergeleken met het spel totaal. Maakt dat ze makkelijker te gebruiken zijn. Maargoed, voor iedere variant geld dat deze met meerdere spelers toch vaak beter werkt :)

Thanks voor het leiden Krissy ^^
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2020, 01:13:38 door BloodWolf14 »

Krissy

• Bewoner
« Reactie #7 Gepost op: 2 oktober 2020, 08:08:33 »

Dank voor jullie commentaar, ik kan het er zeker mee eens zijn O0
Ja op een groter spel zou het nog net wat lekkerder werken, dan wordt de prins hopelijk ook koning en kan je er een extra ridder bij doen. Mochten jullie de variant ooit nog eens willen spelen dan weten jullie mij te vinden, ik zou het met een paar aanpassingen zeker nog es willen proberen :D

Thanks voor het spelen ook allemaal ^^
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.

Waterwork

• Forumteam: Forumbestuur
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-32
« Reactie #8 Gepost op: 2 oktober 2020, 13:12:36 »

Ik vond dit wel een van de leukere spellen die ik gespeeld had in tijden. Wel grappig dat Yara en ik voor de 2e keer samen slecht waren toen we contact opnamen met elkaar. We hebben wel mazzel gehad omdat toen ik Yara beschuldigde een groot risico was maar mede door Wurn ging dat helemaal goed Sorry Wurn only love :-*
Ik moet ook een compliment geven aan @Krissy want hoewel het je eerste keer was vond ik dat je het ontzettend goed deed mijn complimenten.

Krissy

• Bewoner
« Reactie #9 Gepost op: 2 oktober 2020, 14:02:37 »

Dankjewel Waterwork, leuk om te horen! :-*

Wurn

• Bewoner
  • Overwinningen: +19/-42
  • Het forumfossiel.
    • http://www.youtube.com/wurntje
« Reactie #10 Gepost op: 2 oktober 2020, 15:44:57 »

Hoi,

Gefeliciteerd slecht! Terecht gewonnen.

@Waterwork, tja ik kon alleen bevestigen dat Loetjef met Yara dat plan had, maar daar bleef het ook bij. Ik vond jou wel verdacht Waterwork maar Yara zag ik echt niet meer aankomen. Goed gespeeld zo met z'n tweeŽn door Yara ook openbaar aan te vallen. Sowieso vond ik het een leuk spel hoe iedereen meedeed en meedacht. O0

Over de rolverdeling: 4 van de 10 spelers slecht, 2 goedjes eruit en je kan al meerderheid krijgen...conversie en welp-kracht is vrij sterk....daar tegenover ook sterke goedjesrollen... het blijft denk ik niet mijn ding om spellen zo overvol te gooien met sterke rollen in kleine spellen ook al zitten er vast hele theorieŽn achter hoe ze elkaar uitbalanceren. :-\ Het spel glijdt dan snel ťťn kant op, wat nu ook het geval is na 2 nachten. Je kan zo lastig nog bijsturen en het was eigenlijk na de eerste nacht al vrij duidelijk wie er ging winnen.
Ik vond de testrollen wel leuk. Ik zou ze wel een keer terug willen zien in een ander spel. :)

En tot slot: goed geleid Krissy! Smaakte het naar meer?
Howl with me fellow wolves. Howl!

Krissy

• Bewoner
« Reactie #11 Gepost op: 2 oktober 2020, 20:05:35 »

Hahah moet zeggen dat ik het inderdaad heel erg leuk vond  ;D

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #12 Gepost op: 3 oktober 2020, 00:03:35 »

Dan zien we je vast terug bij een volgend gastspel ;)

Wat mij betreft een prima plan ^^

Krissy

• Bewoner
« Reactie #13 Gepost op: 3 oktober 2020, 11:14:44 »

Dan zien we je vast terug bij een volgend gastspel ;)

Wat mij betreft een prima plan ^^

Hahahha deal   ;)
Pagina's: [1]   Omhoog