Ik vond het trouwens een leuk spel Krissy, toffe nieuwe rollen. Ik bedacht me tijdens het spelen wel een aantal dingen betreffende de nieuwe rollen:
Ik denk dat de Diplomaat misschien wel meer in het voordeel van slecht is dan je had geanticipeerd. Het zorgt er namelijk voor dat goedjes geen neutraal meer durven claimen. Dus de enige spelers die neutraal claimen zijn ook echt neutraal, wat het voor slecht veel laagdrempeliger maakt om op zo iemand af te stappen. En neutraaltjes die benaderd worden door slecht kiezen in mijn ervaring vaker slecht dan dat ze zo'n wolf verraden.
De grijze jager vind ik erg tof. Het is aan de ene kant sterker dan een beul omdat je ook bescherming hebt. Aan de andere kant is het zwakker omdat fout schieten meteen je eigen dood is, dus veel verantwoordelijkheid. Dat maakt de keuze wel tof vind ik. Ik zat me alleen wel te bedenken als slechtje dat het later in de run wel heel erg sterk is voor goed. Iemand die jager claimt, wordt veel sneller geloofd, want het is een bewijsbare claim, dat doe je als wolf niet zomaar. Dus zo'n speler is een stuk lastiger op de lynch te krijgen. Lunchen kan ook al niet, converteren idem, dus je hebt eigenlijk een goedje waarvan je weet dat die tot het einde in het spel blijft en ooit nog een keer kan moorden. Maar goed, een verkeerd schot is wel meteen het einde, dus dat is tegelijk ook een counter in de rol zelf. Dus ik vind het wel een hele interessante rol.
Slechte Heer vind ik echt een awesome rol. Het was heel leuk om te bedenken wat verschillende goedjesrollen zouden kunnen betekenen voor team slecht. We hadden gewoon een Slechte Valse Welp On Board kunnen hebben

Het enige lastige dit spel vond ik dat ik in mijn eentje on board was en dat voor mijn gevoel 90% van de spelers niet-converteerbaar was. Alleen zijn op het board maakt dat je zo snel mogelijk wil converteren, anders is het spel voorbij zodra je sterft (en dat wilde ik gewoon niet op mijn geweten hebben). Maar maximaal 2 conversiepogingen hebben, maakt dat je er juist mee wil wachten totdat je zeker weten dat je target geen conversiebescherming heeft. Dus dat vond ik wel een intense spagaat om in te zitten. Want ik kon de meeste nieuwe rollen niet converteren, maar ook de vriend niet, als ik pech had ook de valse engel niet als die bijvoorbeeld valse prins zou worden oid en je wil toch als wolf ook geen hulpjes gaan converteren, dat is nogal contraproductief. Al heb ik het op een gegeven moment overwogen in mijn wanhoop :')
Dus als die Slechte Heer vaker terugkomt, zou ik misschien ofwel die beperking verruimen, of minder conversieblokkerende rollen erin stoppen. Want als rol op zich vind ik hem echt episch.