Nieuws

Je vindt onze discordserver hier!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Nabespreking Spel 1  (gelezen 120 keer)

loetjef

• Moderator
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-21
  • Geslacht: Vrouw
Nabespreking Spel 1
« Gepost op: 8 augustus 2020, 11:02:02 »

Het is zo ver! De ontknoping staat online. Klik hier.

@Angelique
@Damon
@Jinkii
@Perry26
@redeast
@Smiekero
@Yara

Het nabespreektopic is hier nu geopend, jullie mogen uiteraard vragen stellen, feedback geven, de finalisten feliciteren, en al wat je maar kan bedenken. De finalisten zullen later op de dag worden toegevoegd, zodra zij allen de ontknoping ook echt hebben gelezen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2020, 17:52:34 door loetjef »
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

loetjef

• Moderator
  • Bewoner
Re: Nabespreking Spel 1
« Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2020, 17:53:27 »

En ook welkom aan onze finalisten!

@Waterwork
@Mexicanobroeder
@Wurn

Waterwork

• Forumteam: Forumbestuur
  • Bewoner
  • Overwinningen: +13/-32
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2020, 18:02:11 »

Gefeliciteerd Mexicanbroeder met de winst

Wurn

• Bewoner
  • Overwinningen: +19/-42
  • Het forumfossiel.
    • http://www.youtube.com/wurntje
« Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2020, 18:39:03 »

Kandidaten,
Wanneer mag je nou ongestoord verzieken en chaos veroorzaken? Heerlijk! (6) Om jullie een kijkje achter de schermen te geven, hierbij mijn dagboek. Deze mol gaat vervolgens weer onder de grond. ;)

------

Opdracht 1: voorwerpen aan personen linken
Jullie willen niet van tevoren praten? Prima! Wat jammer nou dat we juist informatie van elkaar nodig hadden voor de eerste opdracht (6) Wat jullie niet wisten is dat ik als mol de teams mocht indelen. Dat heb ik ook heel strategisch gedaan.
•   Smiekero, Yara en Waterwork kennen mij wellicht het beste dus die heb ik samen met mezelf zoveel mogelijk bij elkaar gezet. Op deze manier konden ze maar 1 groepje zeker goed hebben en de rest had wat meer risico om goed te krijgen.
•   Jinkkii heb ik als “nieuweling” bewust gestopt bij iemand die niet zo actief bij de voorbereiding was zodat die groep hopelijk doodbloedde. Dat lukte ook :D
•   Mexicanobroeder en Angelique weten misschien net iets meer van mij dan Damon en redeast, dus zo heb ik de laatste 4 ingedeeld.
De eindscore was helaas nog verrassend goed. De mamma mia dvd van mij was GEEN molactie. Waterwork kwam er zelf overeen met die blueray. Ik heb mij echt kapot gelachen. Helaas hadden de meesten wel goed wie blueray en wie de gewone dvd had en werd het alleen maar verdachter dat er twee dezelfde voorwerpen waren.

@Smiekero bedankt voor het meeschapen met alles. Je maakt het me veel te makkelijk. Onze score werd zelfs zo bedroevend laag was dat ik zelf maar het initiatief heb genomen om onze score op te krikken. Ik heb daarom alles hersteld behalve de baby. Die baby heb ik ook doelbewust enorm gestuurd op Damon aan het begin. Hop, 2 fout en maar de helft van het geld binnen. Zo valt onze score niet zo op met de rest en denk jij dat ik een goede kandidaat ben.

Opdracht 2: speurtocht
Laat de chaos maar heersen! Ik kon het niet laten om de fanatieke kandidaat te spelen die met allemaal suggesties aankwam. Uiteraard wist ik als mol al alle antwoorden. Zo fijn om van tevoren een Gloom-theorie te bedenken waar we vervolgens 2,5 uur tijd aan verspild hebben <3 Het ging zo heerlijk de verkeerde kant op…
…en daar kwamen Yara en Damon en vielen mijn molplannen in het water. :( De puzzel werd gekraakt en was een kwestie van tijd voordat de link met Loeka’s profiel gemaakt zou worden, dus die heb ik zelf maar ingekopt om over te komen als de goedwerkende kandidaat (en vanaf dat moment werd ik van Damon’s lijstje afgestreept, terwijl ik eigenlijk alleen die laatste 1% gedaan heb die toch al ging gebeuren en verder 2,5 uur verspild heb met een Gloom-theorie).
Jullie gingen daarna als team véél te goed. Ik kon er vrij weinig tegen doen. Het is gelukkig niemand opgevallen dat het zo goed ging omdat ik weinig kon inbrengen en afwezig was. Jullie keken gelukkig niet goed of de puzzel volledig was gedaan. Tja, inkoppertje. Ik ben dus vervolgens later enorm meegegaan in het opjagen van de vaart in het spel. Zo was ik even “verbaasd” als jullie dat we maar de helft van het geld hadden omdat we delen hadden overgeslagen. Wat jammer nou (6)

Opdracht 3: quizzen maken
Ik probeerde nog een poging te doen om indeler te worden, maar Angelique en Yara waren mij voor. Ik zou als kandidaat goed kunnen scoren op harry potter, disney en musical en ik wist dat ik door de mand zou vallen bij een paar kandidaten als daar slecht op zou scoren, dus ik heb uiteindelijk “slechts” 3 vd 10 disneyvragen fout ingevuld.
Dat lijkt niet echt mollig, maar mijn tactiek lag ergens anders: wat jullie niet wisten, is dat ik de volgorde van de categorieën mocht bepalen. En daar heb ik ook net zoals bij opdracht 1 goed voor gezeten:
•   De eerste 3 categorieën kon je vrij makkelijk verdubbelen, dus dat moeten vooral categorieën zijn waar je weinig scoort (lees: dus geen videogames of musicals voor de Smiekero’s en de Waterworken onder ons). Lekker algemeen laten met categorieën zoals ‘dier’ en ‘eten’.
•   In het midden heb ik twee categorieën gezet waar ze waarschijnlijk wel waterwork en ik op zouden zetten zodat musical aan het einde zou overblijven en fout gaan (dank Damon voor het verprutsen).
•   Bij videogames wist ik al dat die naar Smiekero zou gaan, maar door het achteraan te zetten hoopte ik dat hij een andere categorie al eerder moest doen. En mocht dat niet lukken (en dat lukte inderdaad niet), dan zou hij in ieder geval niet het risico nemen om te verdubbelen. Die verdubbelaar werd bij Smiekero ook niet ingezet :)

Opdracht 4: de trap
Deze opdracht ging niet zo lekker voor mij. Waterwork gooide mij zonder overleg er snel uit (grrr) en Yara en Smiekero waren inderdaad zo slim op het af te ronden naar een heel getal. Helaas pindakaas, goed gedaan groep.

Opdracht 5:  what do you mean?
Wat jullie niet wisten is dat de 20 films en series kwamen van de mollen en de spelleiders (ieder 5). Ik heb jullie een “eerlijke” kans gegeven door niet de allerergste films te kiezen (ik heb namelijk films als Piet Piraat en de betoverde kroon overwogen) en ik heb ook geen voorkeur aangegeven in welk team ik wilde. Jullie zetten mij in een team neer waarvan Jinki en Mexicanobroeder amper hebben gepraat en waarvan Smiekero wederom alles goed vond wat ik zei. Tja, dan vraag je erom. Achteraf heb ik spijt dat ik het veel te goed heb aangevuld, want ik had nog iets meer weerstand verwacht. Ik had de score veel erger kunnen maken.
Overigens duurde het enorm lang voordat wij met iets kwamen als team. Prima ik laat het wel doodbloeden. Het werd op een gegeven moment wel heel erg. Ik heb toen als de “goede kandidaat” zelfs onze groep opgezweept (om vervolgens alsnog niets te doen. Puur als fanatieke kandidaat lekker zeuren op mijn groepsleden om mijn geloofwaardigheid te vergroten <3) Dat het andere deel van de groep vervolgens te laat iets inlevert is voor mij echt het ultieme cadeau. Dank daarvoor Damon :D

Opdracht 6: geld of je leven
Mijnenveger. Ik wilde voor de overwinning gaan, maar ik maakte een fout en Damon ging daarna veel te goed. Tja, dan moet je Damon’s winnaarsmentaliteit naar boven halen en “vergeten” te waarschuwen dat ik nog onder de 20 punten zat. Hoppa, geen geld. Meer kon ik ook niet doen hier helaas.

Opdracht 7: snel of slim
Wederom doen we lang = over het maken van een beslissing bij een opdracht. In eerste instantie genoot ik daarvan, maar het liep nu wel echt de spuigaten uit. “Kandidaat Wurn” wilde daarom weer opschieten. Dat zorgt ervoor weer voor een pluspuntje bij de mensen zonder dat ik de pot spek. Redeast gooide fijn olie op het vuur toen we eindelijk een verdeling hadden en vervolgens werd er weer getwijfeld aan de beste persoon op mensenkennis. Dit was een te mooie opening om links te laten liggen. Ik heb toen de stoute schoenen aangetrokken en uiteindelijk zonder overleg gekozen dat waterwork niet de mensenkenner was, maar ikzelf. Ik vond dat ik te weinig nog actief gemold had en deze actie was héél duidelijk. Het kwam wellicht over als “we moesten opschieten” en “waterwork wil veel te graag”, maar eigenlijk was het “ik gooi alle fanatieke spelers in een waterwork-tunnel“ en “de mol wil de pot leeg”. Ik koos uiteraard bij mijn aandeel in deze opdracht 2x fout. (6) Dag geld!

Opdracht 8: secondewijzer
De uren zijn lastig te mollen. Die heb ik laten schieten. Ik heb het bij minuten overwogen, ik durfde het niet aan. De groep was namelijk weer veel te goed bezig met het co�neren ondanks mijn pogingen tot het vertragen van alles en zo laat mogelijk willen posten om controle te houden. Gelukkig was daar Waterwork die zichzelf wederom verdacht maakt bij de seconden (bedankt nepmol <3). Ik wist dat Jinkii hardop ging tellen in zn hoofd, dus ik heb mijn aandeel zodanig getimed dat hij nog 4 seconden moest doen en hij het daarmee minder goed kon klokken op de hele minuut. En yes, Jinkii ging fout. :D

Opdracht 9: codenames
Ik wist natuurlijk wat fout was en wat goed. En alwéér doet deze groep een eeuwigheid over keuzes maken. Prima! Ik heb daar fijn gebruik van gemaakt door de boel als een malle te vertragen. Heel fijn dat we uiteindelijk begonnen met Han Solo. Daar gaat de eerste fout (ik heb bewust mijn suggesties op een volgorde gezet in ons groepje waarbij het eerste woord fout zou zijn). Ik heb daarna de schijnvaart erin gehouden door af en toe achter elkaar te posten en de groep op te jagen, maar toen het erop aankwam ben ik vol in de ankers gegaan. En het ging vervolgens zo traag dat we in tijdsnood kwamen en niet eens alle pogingen hebben kunnen doen. Wat jammer nou. Minder geld in de pot. (:

Opdracht 10: Ranking the Saboteurs
Ik kreeg alle antwoorden van tevoren en daarmee heb ik echt grof gemold. Smiekero en Redeast vullen alles in zonder vragen te stellen en met aardig wat fouten ook. Tja, heerlijke basis. Ik heb hier ook niet alles in één keer ingestuurd zoals de rest maar per vraag steeds op de cruciale momenten iets gepost om iets net een andere kant op te sturen en/of de beslissende stem net verkeerd te laten vallen. Ik was bang dat iemand mij hiermee zou confronteren, maar gelukkig gebeurde dat niet. Bij de twee unanieme keuzes kon ik niet echt onderuit, maar de rest heb ik allemaal fout ingevuld. Dat viel gelukkig niemand op.

Opdracht 10,5: eliminatie
Redeast ging eruit. Dat wist ik. Ik had het vermoeden dat we allemaal Redeast en Jinkii gingen noemen voor de 3 spelers die de meeste kans hadden op een rood scherm. Waterwork stelde voor om openbaar die stemming in 1x te doen (grrr). Ik heb nog een poging gedaan dat tegen te houden, maar helaas. Daarom heb ik enorm m’n best gedaan om te doen alsof ik de opdracht door had en dat wij bij de eerste keuze het meeste geld konden verdienen. Áls er geld verdient moet worden, dan ga ik ook doen alsof ik daar persoonlijk voor verantwoordelijk ben ook. Zo speel ik de goede kandidaat terwijl waterwork eigenlijk het echte werk deed maar er nu niet de credits voor kreeg.

Opdracht 11: treden van vertrouwen
…en zo kreeg ik meer vertrouwen. Ik dacht van tevoren dat ik dat hard nodig zou hebben in een opdracht over vertrouwen, maar de meesten stapten er vrijwillig uit. Waarom?! Ach, makkelijker voor mij. Dan kon ik het beste die pot leegtrekken. Smiekero ging niet vrijwillig, maar dat vond ik juist handig. Ik wist al wat de prijzen waren en ik ging er wel vanuit dat hij de groene vrijstelling zou pakken. Van de zwarte wist ik het niet zeker, dus die heb ik gepakt. Het was een cadeautje dat de rest ook voor de voordelen ging. Geen geld in de pot. ;D

Opdracht 12: Tijdsdruk
Ik wist alle kaartjes van tevoren. Ik heb daarom voor de makkelijke gekozen, zodat ik overkom als goede kandidaat, maar eigenlijk ook vooral omdat ik die categorie toch al als verloren beschouwde en ik zo bij de andere 3 categorieën goed kon mollen. Toch nog geprobeerd het zodanig te omschrijven dat jullie misschien nog iets anders zeiden (ik hoopte nog dat jullie UK of Koningin Beatrix gingen zeggen. Helaas). Bij de andere categorieën hebben jullie vooral zelf het verknald, met als toppunt Waterwork’s kaartje die hij zelf niet goed had ingevuld. Dit past perfect bij mijn strategie om kandidaten op Waterwork te krijgen ipv mij ;) Natuurlijk heb ik bij ieder twijfelmoment sterk gestuurd op de foute keuze (Bijvoorbeeld: Mexicanobroeder wil tussen Knevel en van den Brink voor Knevel gaan? Prima! Lekker pushen om snel iets te posten zodat mensen niet gaan twijfelen. Dag helft van de centjes!

Opdracht 13 - Samen(vuur)werken
Hanabi. Ik kwam er bij mijn oefenpotjes met Waterwork snel achter dat hij het spel niet goed kende, dus ik heb erop aangestuurd op zo min mogelijk oefenpotjes en zo snel mogelijk de opdracht doen. Een Mexicanobroeder die nog niet eens geoefend had? Jammer dan (6). Daar ging iedereen wonderbaarlijk in mee. Het mooie was dat ik tijdens de opdracht zelf alles keurig als kandidaat deed zodat Hanabi-pro Smiekero geen argwaan kreeg. En na afloop kon ik lekker met het beschuldigende vingertje wijzen naar de rest voor de fouten. :)

Opdracht 14 – muzikaal
Als mol wist ik natuurlijk alle antwoorden van tevoren en had ik de voorsprong dat ik mijn categorie mocht kiezen. Ik had de makkelijkste categorie gekozen zodat ik die ongestoord voor een deel fout kon invullen. Vervolgens konden we alles verdubbelen. Het was vrij duidelijk dat Mexicanobroeder’s thema water was, maar waarom dat opperen als je ook het spel kan laten doodbloeden? Oeps, niets aangeleverd. (6) Geen verdubbeling van het geld

Opdracht 15 – Greatest Hits
Alle opdrachten opnieuw. Hier hadden jullie makkelijk veel geld kunnen verdienen….als er tenminste op de tijd werd gelet. Ik heb hier sterk gestuurd op wie welke opdracht ging doen, zodat we de lastigste opdrachten en/of de opdrachten die het meeste tijd kostten als eerste deden. Ik had hier als mol vrij spel en dus flink gemold, met als toppunt overduidelijk verliezen bij mijnenveger tegen Waterwork. En ook hier ben ik op een gegeven moment gestopt met trekken en het lot bij de kandidaten gelaten. Die letten niet op de tijd, tja, geen extra opdrachten meer. We hebben in totaal hier nul euro verdiend. :D

Daarmee komt de pot op 8150,-. Gefeliciteerd Mex met de overwinning! Tactisch goed gespeeld Waterwork! En tot slot: Loetjef (en deels Kid) bedacht voor het leiden van het spel! Er zit veel tijd in het organiseren hiervan. Ik vond het als mol in ieder geval geslaagd :)
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2020, 18:48:35 door Wurn »
Howl with me fellow wolves. Howl!

redeast

• Niet een King, niet een Queen, maar een Qing
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-38
    • Karakters
« Reactie #4 Gepost op: 8 augustus 2020, 19:51:38 »

Ik vind het vooral erg fijn dat ik best ver ben gekomen terwijl ik eigenlijk nooit enig idee had wie de mol had kunnen zijn en daarnaast ook bij de helft van de vragen wel wist op wie ik hem niet invulde, maar niet op wie wel :P Best jammer dat ik mensen niet persoonlijk goed ken, waardoor het moeilijker werd om alles in te schatten.
"Every day could be your last"

loetjef

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #5 Gepost op: 8 augustus 2020, 21:48:48 »

Ja, wat een beetje jammer was, was dat er eigenlijk niemand initiatief nam om dat soort vragen aan elkaar te stellen. Geen verwijt ofzo, maar dat had wel gemogen, en daar hadden ik eigenlijk zelfs een beetje op gerekend.

Wurn was dan ook geïnstrueerd om niet te liegen als hij bijv. een vraag kreeg over zijn favoriete band, schoenmaat, etc. Zodat als het hem gevraagd werd, diegene de testvragen ook goed zou kunnen hebben.

Yara

• Bewoner
  • Overwinningen: +15/-17
« Reactie #6 Gepost op: 9 augustus 2020, 01:00:41 »

Ik heb waterwork wel persoonlijke vragen gesteld.... Dat was nuttig..  ::)

Mexicanobroeder

• -
  • Bewoner
  • Overwinningen: +16/-45
« Reactie #7 Gepost op: 9 augustus 2020, 23:44:15 »

Hoi.. niet verwacht! Op het laatst was ik zo benauwd dat ik toch maar meer en meer ging mollen omdat ik het idee kreeg dat echt niemand meer mij ook maar een béétje mee had genomen ::) al deed ik daarvoor de serieuze kandidaat en ging nog alles mis, ik ben gewoon een kluns

maar ja wel winst, dus prima. :D
Pagina's: [1]   Omhoog