Nieuws

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow of Perry.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Nabespreek topic  (gelezen 267 keer)

Lyne

• Crazy woman
  • Bewoner
  • Overwinningen: +32/-49
  • Geslacht: Vrouw
  • 'If you dont see it, it doesnt exist'
Nabespreek topic
« Gepost op: 24 juli 2020, 11:36:04 »

Hallo iedereen,

Ik heb besloten dit spel stop te zetten. Ik ga iedereen die nog meedeed laten winnen, anders wordt het niet eerlijk denk ik.

Ikzelf en Johan zijn te moe om dit af te werken, waardoor onze motivatie echt giga hard naar beneden ging.

Graag had ik wel geweten wat jullie van het spel vonden natuurlijk!

Lyne

• Crazy woman
  • Bewoner
  • Overwinningen: +32/-49
  • 'If you dont see it, it doesnt exist'
Re: Nabespreek topic
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2020, 11:43:12 »

SpelerRolDood?Inactief
123berber Ugin Nee0
Angelique Vraska Nee0
Beast Incarnate. Ral Nee0
Bloodwolf14 Sorin Nee0
Castiel. CalixNee0
Dragonfly Domri Nee0
Fannieklm Liliana Nee0
Jarjarbling AngrathNee0
Jinkii Novus Nee0
Kid Nicol Bolas Nee0
Krissy Saheeli Nee0
Domien Arlinn Nee0
profsnape Huatli Nee0
Maartenrambo Narset Nee0
Mexicanobroeder Mu Yanling Davriel (goed) + True Love's Kiss Nee0
Redeast Jaya zombie Mu Yanling Nee0
Rick Jiang Yanggu Dovin Nee0
Robbendinho Garruk Nee0
severus_1991 Tezzeret Nee0
Shaddow Davriel slechte zombie nee0
Tigor Kiora Nee0
Waterwork Teferi Nee0
Wazigekip Lukka Nee0
Zabulus GideonNee0

Zabulus

• Bewoner
  • Overwinningen: +36/-79
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2020, 12:10:54 »

Zoals ik al in de om zei: heel erg bedankt voor alle moeite die jullie gestopt hebben in het spel. Het zag er prachtig uit, en het concept was gewaagd. En sorry als mijn activiteit aan het einde minder was dan je van me mag verwachten.

maartenrambo

• Beste Lid Zonder Tactiek
  • Bewoner
  • Overwinningen: +28/-69
  • Je hoeft niet te winnen om plezier te hebben.
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2020, 15:05:20 »

Vondt het concept zeker leuk. Wel wat lastig door dat je weinig  informatie kreeg door steeds geen lynch doden.

"Then we’ll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Forumteam: Marketing
  • Bewoner
  • Overwinningen: +13/-51
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2020, 10:19:19 »

Ik had een wapen???

Het hielp voor de activiteit overigens ook niet dat minimaal de helft van het spelersveld geen stem meer had en eigenlijk al wist hoe het in elkaar zat XD

Volgens mij hadden we met Fannie letterlijk de rest van het veld tot zombie kunnen omtoveren lololol. Al hadden we (denk ik) als enorme club slecht gewonnen wanneer Fannie haar moord had kunnen doen :P

Het spel zat wel goed in elkaar Lyne en Damon. Misschien wat verwarrend in het begin door de grote hoeveelheid aan mogelijke rollen, maar na verloop van tijd werd het wel duidelijker.

Voor een volgende keer zou ik de lunch van slecht trouwens ook laten scalen net als de lynch. Dan hoef je later niet iedereen direct te laten sterven.

fannieklm

• Bewoner
  • Overwinningen: +8/-21
    • Fittastisch
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2020, 11:40:44 »

Damn, net voor mijn zombie stemrecht gestopt....
Toch jammer.

Het was even zoeken maar toe ik eenmaal doorhad dat ik gewoon de lynch kon markeren ging het snel... (6)
Helemaal toen ik ook toegang had tot het slechte board en zo ook de lunch kon sturen.

Denk idd dat door alle zombies het spel redelijk dood is gevallen.. (A)
Al denk ik dat de lange deadlines ook niet meegeholpen hebben.

Zabulus

• Bewoner
  • Overwinningen: +36/-79
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2020, 12:40:06 »

Inactiviteit was inderdaad het grootste probleem. En als je de verantwoordelijkheid van iedere speler individueel even naast je neerlegt zijn er een aantal oorzaken van die inactiviteit:

- Lang spel
- Weinig doden/weinig informatie
- Moeilijkheidsgraad/onduidelijkheid in spel

Het lange spel kwam o.a. doordat er zeker in het begin te weinig schade was door de lunch/lynch. Dat zou vanaf het begin al meer moeten zijn. Misschien meteen -10 en daarop laten, of eerst -3 dan -6, -9 enz. En evt dat de schade niet alleen gaat naar degene met de meeste stemmen, maar dat de schade evenredig verdeeld wordt tov de spelers met een stem. Bijvoorbeeld de lynch is -18 en één speler heeft 2 stemmen, één speler heeft 4 stemmen, en één speler heeft 6 stemmen. Dan krijgt de speler met de meeste stemmen -9, de tweede speler krijgt -6 en de derde speler krijgt -3. Dat zouden de wolven evt ook kunnen doen tov de lunch om zo effectiever tegen de zombies te kunnen vechten.
Dit lost grotendeels ook het probleem op van te weinig doden/informatie.
De moeilijkheidsgraad zou aangepakt kunnen worden door bijvoorbeeld in de namen al aan te geven of een rol goed/neutraal, of slecht was. Bijvoorbeeld als Dova voor goed staat, dan wordt Gideon, Dova Gideon. Nog steeds moet je elke rol opzoeken wat het is, maar je weet tenminste meteen of het een goede, neutrale, of slechte rol is. Ook zou ik het aantal rollen veel meer beperken en dan maar enkele spelers een zelfde rol geven.

Als laatste wou ik nog even wat kwijt over Liliana. Het concept is interessant, maar ik vond het zelf geen leuke rol. Of beter gezegd: ik vond het zijn van zombie niet leuk. Ik was liever gewoon dood. Je hebt geen stemrecht maar moet wel stemmen. Door te stemmen kun je ontdekt worden als zombie omdat je stem toch niet meeteld. En het voelde voor mij totaal niet als een verdiende overwinning als ik met Liliana had meegewonnen. Ik snap heel goed dat het voor Fannie of bloodwolf wel een leuke rol was. Fannie was Liliana en zag haar kansen steeds toenemen. En bloodwolf was zowel zombie als slecht.
En dat vond ik voor Liliana ook veel te sterk. Dat slechtjes die zombie werden op het slechtjesboard bleven en de lunch konden blijven bepalen. Of dat de zombies met slecht mee konden winnen toen Liliana geconverteerd werd. Dat was naar mijn mening geen leuk spelelement.

redeast

• Niet een King, niet een Queen, maar een Qing
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-38
    • Karakters
« Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2020, 19:15:43 »

Dank jullie wel voor het leiden! Voor mij was dit niet echt mijn ding. Ik zat er vanaf dag 1 al niet lekker in. Pas toen ik zombie was kwam alles in een keer mijn kant op (zombie met een kracht die base life erbij kan krijgen en een wapen om een wolf mee dood te gooien) maar toen was ook meteen alle informatie voor mij bekend waardoor het eigelijk alleen maar uitzingen was.
"Every day could be your last"

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Forumteam: Marketing
  • Bewoner
  • Overwinningen: +13/-51
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
« Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2020, 00:17:57 »

Dank jullie wel voor het leiden! Voor mij was dit niet echt mijn ding. Ik zat er vanaf dag 1 al niet lekker in. Pas toen ik zombie was kwam alles in een keer mijn kant op (zombie met een kracht die base life erbij kan krijgen en een wapen om een wolf mee dood te gooien) maar toen was ook meteen alle informatie voor mij bekend waardoor het eigelijk alleen maar uitzingen was.
Dit dus.

Voordat ik zombie werd was het superinteressant nog omdat we iedereen dood moesten krijgen en Liliane zochten. Ik tenminste wel wat.

Vanaf het moment dat ik zombie werd was het ook nog even spannend omdat ik in het Dt moest doen alsof ik goed was, bij slecht moest ik doen alsof ik nog leefde terwijl ik eigenlijk dus zombie was. Daarna werd duidelijk dat zombies slecht zouden worden bij een conversie van Liliane. Toen was het eigenlijk simpel: Ik wist dat slecht nog een conversie over had en dus konden we 'onze' alliantie in 1x enorm uitbreiden en relatief easy winst pakken. We moesten enkel zombies laten creeëren en zorgen dat de slechtjes zouden overleven. Die zienende krachten hielpen niet echt mee. Gelukkig hadden we dat netwerkje redelijk snel gevonden, kregen we zowel Redeast als Kid bij de zombies en stierf Jinkii als laatste inactief.

Dat was dan ook de laatste zienende rol gone.

Daarna, zoals Redeast zei, was het uitzingen. Fannie werd geconverteerd, vlak daarvoor werd ook pas duidelijk dat die haar rol zou houden (in eerste instantie werd me verteld dat ze een nieuwe slechtjesrol zou krijgen), de zombies werden slecht en goed had nog maar een klein groepje over.

Volgens mij waren er op het punt van conversie al 5 zombies (Blood, BI, Dragon, Redeast, Kid? -> iets in die richting) waardoor we met slecht gecombineerd echt al bijna de helft van het spelersveld besloegen. Daarna kwamen Shaddow en Zabulus er oa nog bij. Met Fannie als slechte Liliane, Domien en Angelique dan nog. Tja, dan ben je er gauw. Ik denk dat we ook als slecht gewonnen hadden als dit spel nog een dag verder was gegaan. Dan had Fannie namelijk haar -9 kunnen inzetten waardoor alle zombies in 1 klap stemrecht kregen (7 spelers dus minimaal) en deze allemaal bij slecht hoorden. Dat tegenover de nog 4 à 5 overlevende goedjes was easy winst. Niets had dat nog kunnen stoppen. Mogelijk was het hele nog levende spelersveld omgetoverd tot zombie met Fannie als enig slechtje met lunchkracht XD

Wat dat betreft is deze uitslag niet veel anders dan wat het was geweest als we verder hadden gespeeld. Op de inactieven na dan :P

Dragonfly

• Bewoner
  • Overwinningen: +28/-49
« Reactie #9 Gepost op: 26 juli 2020, 06:44:30 »

Allereerst bedankt! Hier heeft mega veel tijd in gezeten en het is heel mooi opgezet.
Het was niet mijn spel. Ik wilde graag nog een spelletje voor de vakantie spelen en heb me daarom toch ingeschreven. Voor mij was het teveel informatie aan het begin en niet alle rollen vond ik duidelijk.
Daarna duurde het veel veel langer dan ik verwacht had waardoor mijn motivatie erg laag werd...

Mexicanobroeder

• -
  • Bewoner
  • Overwinningen: +16/-45
« Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2020, 21:16:48 »

Allereerst bedankt! Hier heeft mega veel tijd in gezeten en het is heel mooi opgezet.
Het was niet mijn spel. Ik wilde graag nog een spelletje voor de vakantie spelen en heb me daarom toch ingeschreven. Voor mij was het teveel informatie aan het begin en niet alle rollen vond ik duidelijk.
Daarna duurde het veel veel langer dan ik verwacht had waardoor mijn motivatie erg laag werd...

Same. Ook jammer dat door mijn drukte onze samenwerking een beetje stokte. Ik had achteraf niet moeten meedoen, maar ja, dat is achteraf praten.

Hoop dat we de volgende keer weer voor een betere samenwerking kunnen gaan.  XD
Pagina's: [1]   Omhoog