Nieuws

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow of Perry.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: [Nabespreektopic] Dat ging me snel zeg!  (gelezen 307 keer)

DemocratischeZwijmelaars

• Moderator
  • Bewoner
  • Overwinningen: +10/-12
[Nabespreektopic] Dat ging me snel zeg!
« Gepost op: 5 april 2020, 22:30:12 »

Hoop dat jullie het leuk vonden! Praat hier nog maar een beetje na :)

Ging wel allemaal een beetje snel en door al die wissels had ik er soms wel ff moeite mee xD

Skunki

• Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • Overwinningen: +34/-87
  • Geslacht: Man
Re: [Nabespreektopic] Dat ging me snel zeg!
« Reactie #1 Gepost op: 5 april 2020, 22:31:34 »

Moet gek lopen, maar denk dat slecht zojuist gewonnen heeft. Goed gespeeld.
Rolverdeling was prima gebalanceerd denk ik, zeker in zo'n "try-out" potje in mijn ogen.
Ik denk dat de wolven de Discord nu makkelijk konden overnemen en met een gezellige dosis "groepsdruk" de rest konden overtuigen.

Persoonlijk:
- In vervolg één plek voor gezamenlijk overleg; bijv. enkel een info/spel-topic en de rest van discussie via Discord ipv van alles, aangezien ik nu merkte dat iedereen op DT, Discord, Whatsapp, PM zat en Wolvenboard (wat voor wolven extra irritant/ tijdrovend maakte tov spelers die niet slecht/ boardjes hadden)
- Ik zou een korte 5 minuten break doen voor nachtacties, niet om te reageren op wat de rol van de lynch was, maar een last-minute lynch die eerst lunch was kan het spel voor de wolven en elke nachtactie die op een gelyncht persoon had staan in de war brengen. Dus ik zou een kleine maximale 5 minuten break doen voor nachtacties.
- Super georganiseerd door de spelleiding! Vind/ vond het een super opzet en denk dat dit iets is dat veel activiteit kan brengen aan 't forum (die is al een tijd weg, begreep ik?)

Al met al, lof voor de spelleiding!!!!!!!!!

Ben het indd eens met dat een speedpotje gewoon op één plek moet. Niet netwerken oid, daar is absoluut geen tijd voor maar wordt wel geprobeerd nu. Werkt dus niet.

Ach, was grappig om een keertje te spelen met mensen die ik niet ken en die mij niet kennen.
Ik ben niet tegen netwerken, ik ben geen expert met Discord, deze week van het bestaan gehoord.
Maar volgens mij (correct me if wrong) kan je in discord geheime groepen maken, denk aan wolven/ koppel e.d. groepen.
Verder als iedereen van het spel in de Discord groep zit, kan elkaar privé aanspreken.

Als de gehele discussie via Discord plaats vind, de stemming via stemtopic en de bekendmaking via stem/infotopic, dan heeft tenminste iedereen dezelfde "kansen" gehad.
Denk dat veel mensen elkaar whatsapp niet hebben of discord niet snappen, waardoor je een gedeelte van spelers buiten spel zet tenzij ze zich er snel in gaan verdiepen.

Dus mijn voorkeur, prima om te netwerken, maar biedt het volledige spel op één plek aan (of goed gestructureerd, waardoor whatsapp, PM e.d. geen voordeel kan geven aan anderen)

Al met al leuk spel!

fannieklm

• Bewoner
  • Overwinningen: +8/-21
  • Geslacht: Vrouw
    • Fittastisch
« Reactie #2 Gepost op: 5 april 2020, 22:33:09 »

Ja zeker leuk!

Totale stress, maar volgende keer doe ik gewoon weer mee!

Zabulus

• Bewoner
  • Overwinningen: +36/-79
« Reactie #3 Gepost op: 5 april 2020, 22:37:29 »

Grotendeels eens met Skunki. Aangezien de discussie zo snel gaat is een forum niet de meest geschikte plek voor de discussie. En dan zou ik kiezen voor Discord/whatsapp voor de discussie, en evt de rest (stemmen, wolvenboard, enz) op het forum

DemocratischeZwijmelaars

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #4 Gepost op: 5 april 2020, 22:39:39 »

Moet gek lopen, maar denk dat slecht zojuist gewonnen heeft. Goed gespeeld.
Rolverdeling was prima gebalanceerd denk ik, zeker in zo'n "try-out" potje in mijn ogen.
Ik denk dat de wolven de Discord nu makkelijk konden overnemen en met een gezellige dosis "groepsdruk" de rest konden overtuigen.

Persoonlijk:
- In vervolg één plek voor gezamenlijk overleg; bijv. enkel een info/spel-topic en de rest van discussie via Discord ipv van alles, aangezien ik nu merkte dat iedereen op DT, Discord, Whatsapp, PM zat en Wolvenboard (wat voor wolven extra irritant/ tijdrovend maakte tov spelers die niet slecht/ boardjes hadden)
- Ik zou een korte 5 minuten break doen voor nachtacties, niet om te reageren op wat de rol van de lynch was, maar een last-minute lynch die eerst lunch was kan het spel voor de wolven en elke nachtactie die op een gelyncht persoon had staan in de war brengen. Dus ik zou een kleine maximale 5 minuten break doen voor nachtacties.
- Super georganiseerd door de spelleiding! Vind/ vond het een super opzet en denk dat dit iets is dat veel activiteit kan brengen aan 't forum (die is al een tijd weg, begreep ik?)

Al met al, lof voor de spelleiding!!!!!!!!!

Ben het indd eens met dat een speedpotje gewoon op één plek moet. Niet netwerken oid, daar is absoluut geen tijd voor maar wordt wel geprobeerd nu. Werkt dus niet.

Ach, was grappig om een keertje te spelen met mensen die ik niet ken en die mij niet kennen.
Ik ben niet tegen netwerken, ik ben geen expert met Discord, deze week van het bestaan gehoord.
Maar volgens mij (correct me if wrong) kan je in discord geheime groepen maken, denk aan wolven/ koppel e.d. groepen.
Verder als iedereen van het spel in de Discord groep zit, kan elkaar privé aanspreken.

Als de gehele discussie via Discord plaats vind, de stemming via stemtopic en de bekendmaking via stem/infotopic, dan heeft tenminste iedereen dezelfde "kansen" gehad.
Denk dat veel mensen elkaar whatsapp niet hebben of discord niet snappen, waardoor je een gedeelte van spelers buiten spel zet tenzij ze zich er snel in gaan verdiepen.

Dus mijn voorkeur, prima om te netwerken, maar biedt het volledige spel op één plek aan (of goed gestructureerd, waardoor whatsapp, PM e.d. geen voordeel kan geven aan anderen)

Al met al leuk spel!

Thnx! :) Is wel even wennen om hier een potje te leiden. Duurde allemaal wat langer dan normaal haha.

Ben het met je opmerking wel eens trouwens. Het beste lijkt mij om netwerken gewoon te verbieden of inderdaad via één kanaal. Met speedpotjes die ik voorheen hostte op een ander forum deden we altijd zonder netwerken. Wel was er dan een bijrol die mensen konden hebben waarmee zij dan één dag met een andere speler mochten overleggen. Gaf het ook wel een erg leuke draai.

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Forumteam: Marketing
  • Bewoner
  • Overwinningen: +13/-51
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
« Reactie #5 Gepost op: 5 april 2020, 22:41:13 »

Geloof me: Een discussie op Discord/whatsapp alsin textchat is niet te doen. Dat heb ik met een server van RickTorreman gemerkt. Alles wat je terug wilt zoeken kan niet want dan scroll je te lang naar boven en als je met meer dan 3 mensen tegelijk kletst wordt het enorm rommelig. In een voicechat kan eventueel wel met speltopic in Discord/Whatsapp ook, maar anders gewoon Dt op het forum.

DemocratischeZwijmelaars

• Moderator
  • Bewoner
« Reactie #6 Gepost op: 5 april 2020, 22:41:30 »

Grotendeels eens met Skunki. Aangezien de discussie zo snel gaat is een forum niet de meest geschikte plek voor de discussie. En dan zou ik kiezen voor Discord/whatsapp voor de discussie, en evt de rest (stemmen, wolvenboard, enz) op het forum

Ik zou wel echt het forum gebruiken. Wij hebben de speeds in het verleden op skype gedaan, maar dat was niet te doen. Mensen typen dan veel meer, alles gaat door elkaar en je kunt heel moeilijk teruglezen. Zeker als je met zo'n grote groep speelt, is het op discord/skype erg onoverzichtelijk. (nog erger dan op een forum, geloof me haha)

Zabulus

• Bewoner
  • Overwinningen: +36/-79
« Reactie #7 Gepost op: 5 april 2020, 22:52:21 »

Dan doe je het zonder text

Perry26

• Forumteam: Technisch
  • Bewoner
  • Overwinningen: +13/-43
  • Iemand een suggestie voor wat dan ook?
« Reactie #8 Gepost op: 5 april 2020, 23:19:52 »

Ik zou wel echt het forum gebruiken. Wij hebben de speeds in het verleden op skype gedaan, maar dat was niet te doen. Mensen typen dan veel meer, alles gaat door elkaar en je kunt heel moeilijk teruglezen. Zeker als je met zo'n grote groep speelt, is het op discord/skype erg onoverzichtelijk. (nog erger dan op een forum, geloof me haha)
Ik zal eens wat hierop zeggen,

Ik vond eerlijk gezegd de mix tussen forum en discord wel fijn. Je hebt een semi-overzichtelijk topic met de belangrijkste argumenten en een voicechat waar we meer op "gevoel" konden spelen. Natuurlijk krijg je een heel ander spel als je alleen in een voicechat speelt, waar teruglezen niet mogelijk is, of in een textkanaal, waar zoeken zeer moeilijk is. Of op een forum waar veel minder, grotere, berichten zijn, maar ik vond dat we een mooie mix hadden

Kid

• Bewoner
  • Overwinningen: +6/-23
  • No quiero dormir hasta que salga el sol
« Reactie #9 Gepost op: 6 april 2020, 00:53:57 »

Vond het superleuk hoor. En verder zou ik dit soort supersnelle potjes in alle soorten gewoon aanmoedigen, en dan een beetje spelen met de varianten:
- probeer eens een stemtopic + discord
- probeer eens een discussietopic zonder discord
etc.

Denk dat het wel toekomst heeft voo ons hier hoor, naast de slow games hier.
Pagina's: [1]   Omhoog