Vroeger was men dus niet zo'n fan van whatsapp omdat het mensen buitensloten en je daarmee mensen uit de anonimiteit van het forum forceert. Nu gebruikt bijna iedereen whatsapp en is men ook steeds meer buiten het forum met elkaar bevriend, waardoor vaak de helft vd spelers al whatsapp contact met elkaar heeft (guilty as well).
Maar ik merk nu dus dat als ik een pm er uit stuur voor netwerken, ik van de meedere mensen terug krijg 'je kan me zo op whatsapp bereiken, vind ik fijner' en verder niets. Ik merk ook dat zelfs als men nog gedeeltelijk bereid is aan pm te doen, de reactie enorm vertraagd zijn omdat men tegelijkertijd op een veel sneller tempo en veel meer aandacht vragend whatsapp contact heeft. In principe ben ik voor meerdere mensen gewoon echt minder interessant als bondje als ik niet wil appen.
Kortom, ik heb het idee dat je als speler te traag bent en te veel contacten/netwerk mogelijkheden mist zonder whatsapp. Dat frustreert mij, want een weerwolven spel is eigenlijk gewoon net te afleidend als het volledig via whatsapp gaat. Het forum kan ik afsluiten, maar whatsapp heb ik ook voor andere dingen nodig en dan ben ik wel zo'n autist dat ik die notificaties weg wil. Moet ik me daar maar gewoon bij neerleggen, is whatsapp ondertussen gewoon omarmt? Of leeft deze discussie nog?
In reactie op wat er ondertussen bij is gekomen: Mensen sluiten je niet bewust buiten, zeker niet. Maar onbewust merk je dat je een beetje vergeten wordt, omdat er ondertussen een snel whatsapp gesprek met notificaties is waar je mss veel interessanter contact hebt dan die slome pm's.