Tsja, het is naar mijn idee altijd lastig om voor een kleine groep spelers een rolverdeling te maken die goed in verhouding is.
Daarbij is heel veel ook afhankelijk van hoe je met een rol om gaat. Eigenlijk was vanaf dag 1 Loetjef al in beeld als wolf zijnde. Ik had geluk dat ik vrij snel contact had met Dragonfly die neutraal claimde. Mijn idee was "we zijn met 3 op het slechtjesboard en als hulpje ben ik toch afhankelijk van een levende wolf dus ik kan net zo goed het risico nemen om proberen haar over te halen naar slecht." Hierbij scheelt het wel dat ik vroeger heel vroeger vaak leuk samen gewerkt heb met Dragonfly. Ik denk dat ik bij een aantal anderen het risico niet genomen zou hebben.
Maar voor het zelfde geld was ze wel goed en was het een tactiek, en zat er een beul in die mij beulde en eindigde Loetjef op de lynch. Dan was Angelique als enige voor haar bekende slechtje over gebleven met nog 7 goedjes en een delver. En zeker omdat er een aantal rollen in zaten die de lunch konden stoppen. Had het als ze nog niet bekend was er heel slecht voor haar uit kunnen zien.
Maar net wat ik zei, het is altijd lastig voor zo'n kleine groep om echt een gebalanceerde verdeling te maken. Ik bedoel slecht was wel royaal. Maar eigenlijk als je de discussie bekijkt waren bijna alle slechtjes op de eerste dag al bekend. En andersom leek het erop alsof de goedjes met een sterke kracht ook al vrij snel een netwerk vormden.
Maar net wat eerder gezegd is, het had ook allerlei kanten op kunnen gaan.
Enige wat ik zelf misschien gedaan zou hebben is misschien de Apostaat rol nog als bijrol Cupido geven. (Niet dat ik gekoppeld wou zijn, ik haat het om in spellen gekoppeld te worden).
Maar dan heb je een hulpje in een koppel met hoogstwaarschijnlijk een goedje. Maar dan wil je ook niet direct alle wolven eruit hebben omdat je ook de lunchkracht nog wilt hebben. En zeker dan nog met een delver + mogelijk lijk erbij en de Huidenwisselaar die veel roet in het eten kan gooien, kan het dan ook alle kanten op gaan!