Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: [Nabespreektopic] We zijn toch niet gek  (gelezen 715 keer)

bert-boefjes

• The Savior
  • Bewoner
  • Overwinningen: +37/-96
  • Geslacht: Man
  • liefste en best geklede wvw'er
Re: [Nabespreektopic] We zijn toch niet gek
« Reactie #30 Gepost op: 25 november 2019, 20:09:05 »

Tsja, het is naar mijn idee altijd lastig om voor een kleine groep spelers een rolverdeling te maken die goed in verhouding is.
Daarbij is heel veel ook afhankelijk van hoe je met een rol om gaat. Eigenlijk was vanaf dag 1 Loetjef al in beeld als wolf zijnde. Ik had geluk dat ik vrij snel contact had met Dragonfly die neutraal claimde. Mijn idee was "we zijn met 3 op het slechtjesboard en als hulpje ben ik toch afhankelijk van een levende wolf dus ik kan net zo goed het risico nemen om proberen haar over te halen naar slecht." Hierbij scheelt het wel dat ik vroeger heel vroeger vaak leuk samen gewerkt heb met Dragonfly. Ik denk dat ik bij een aantal anderen het risico niet genomen zou hebben.

Maar voor het zelfde geld was ze wel goed en was het een tactiek, en zat er een beul in  die mij beulde en eindigde Loetjef op de lynch. Dan was Angelique als enige voor haar bekende slechtje over gebleven met nog 7 goedjes en een delver. En zeker omdat er een aantal rollen in zaten die de lunch konden stoppen. Had het als ze nog niet bekend was er heel slecht voor haar uit kunnen zien.

Maar net wat ik zei, het is altijd lastig voor zo'n kleine groep om echt een gebalanceerde verdeling te maken. Ik bedoel slecht was wel royaal. Maar eigenlijk als je de discussie bekijkt waren bijna alle slechtjes op de eerste dag al bekend. En andersom leek het erop alsof  de goedjes met een sterke kracht ook al vrij snel een netwerk vormden.

Maar net wat eerder gezegd is, het had ook allerlei kanten op kunnen gaan.
Enige wat ik zelf misschien gedaan zou hebben is misschien de Apostaat rol nog als bijrol Cupido geven. (Niet dat ik gekoppeld wou zijn, ik haat het om in spellen gekoppeld te worden).
Maar dan heb je een hulpje in een koppel met hoogstwaarschijnlijk een goedje. Maar dan wil je ook niet direct alle wolven eruit hebben omdat je ook de lunchkracht nog wilt hebben. En zeker dan nog met een delver + mogelijk lijk erbij en de Huidenwisselaar die veel roet in het eten kan gooien, kan het dan ook alle kanten op gaan!
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Forumteam: Marketing
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-51
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
« Reactie #31 Gepost op: 25 november 2019, 21:09:01 »

Eigenlijk is dat de conclusie van de verdeling: Het kon na 1 nacht echt alle kanten op xD

Overigens is dit niet om jou als spelleider te bekritiseren Adriaan maar een feedback die ik als speler geef om in het vervolg misschien potjes te krijgen langer duren en in het voordeel van geen enkele partij zijn :)
Ik moet zelf nog maar zien hoe ik het als spelleider doe though. Hopelijk kan ik me aan mijn eigen inzichten houden :P

t4nd

• Bewoner
  • Overwinningen: +55/-108
  • 2012∞2013∞2014
« Reactie #32 Gepost op: 25 november 2019, 21:32:44 »

Eigenlijk is dat de conclusie van de verdeling: Het kon na 1 nacht echt alle kanten op xD

Die conclusie kan je Úlk spel maken :).
En hoe kleiner het spel, hoe bepalender toevalsfactoren zijn. Als je wil dat spelletjes standaard lang duren mag je zaken zoals beul, jager, koppel, orc, neutrale rollen, ... schrappen.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #33 Gepost op: 25 november 2019, 21:58:54 »

Mwa, gewoon meer spelers nodig XP

bert-boefjes

• The Savior
  • Bewoner
  • Overwinningen: +37/-96
  • liefste en best geklede wvw'er
« Reactie #34 Gepost op: 25 november 2019, 22:10:11 »

Die conclusie kan je Úlk spel maken :).
En hoe kleiner het spel, hoe bepalender toevalsfactoren zijn. Als je wil dat spelletjes standaard lang duren mag je zaken zoals beul, jager, koppel, orc, neutrale rollen, ... schrappen.

Klopt. Zeker als je niet alles van rollen en hoe mensen ze ze gebruiken wilt laten afhangen. Want je wilt ook geen potje met alleen gewone wolven, burgers en misschien 1 of 2 andere rollen nog.
Al vind ik dit dan wel echt een leuk aantal spelers om dan bijvoorbeeld een geen netwerken spel aan toe te voegen. Omdat je zag dat zeker ook met het netwerken, slecht snel bij elkaar zat en goed ook. Rollen helpen daar ook wel wat in mij. Maar ik denk dat dan alleen contact in de discussie (en wolven lunchen via een poll) het toch ook spannender had kunnen maken
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #35 Gepost op: 25 november 2019, 23:59:41 »

Goeie. Ben het hier mee eens ^^

Kevindemen

• Bewoner
  • Overwinningen: +41/-41
  • Kevlinder
« Reactie #36 Gepost op: 26 november 2019, 00:17:20 »

Vind Apostaat + Cupido ook nog best een goede inbreng. Gevaar is dan wel weer dat (zelfde beetje als Grafdelver en lijk-duo nu potentieel kon) dat het G/S goed en slecht heel makkelijk tegen elkaar kan gaan uitspelen. Alhoewel de Apostaat bij deze situatie ook wel de drang waarschijnlijk had gevoeld om een slechtje eruit te werken, want anders zou het veel te snel allemaal gaan.

En sowieso niet netwerken is ook een tof idee :D Je kan inderdaad op rolclaims best al ver komen. Was nu niet het geval, vond de slechtjes echt heel obvious slecht spelen zelf en zijn daar gewoon op gepakt, maar genoeg andere spellen gezien waar op basis daarvan al heel snel netwerkjes konden worden gevormd.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Kid

• Bewoner
  • Overwinningen: +6/-23
  • No quiero dormir hasta que salga el sol
« Reactie #37 Gepost op: 26 november 2019, 07:11:37 »

Ik vind zelf een spel gebalanceerd als goed ruim in de meerderheid is. Want het hele voordeel van goed is dat zij in de meerderheid zijn en het hele voordeel van de wolven is dat zij weten wie de wolven zijn. Een spel is niet gebalanceerd naar mijn mening als de goedjes bij lynch 1 allemaal goed moeten stemmen om die meerderheid te halen, want er zijn ook altijd inactieven.

Dat gezegd hebbende, niet perfect gebalanceerde potjes kunnen net zo leuk of soms zelfs leuker zijn dan perfect gebalanceerde potjes. En dit was zeker een leuk potje, misschien juist wel door de rolverdeling.

Dus nog bedankt @adriaan

t4nd

• Bewoner
  • Overwinningen: +55/-108
  • 2012∞2013∞2014
« Reactie #38 Gepost op: 26 november 2019, 07:39:34 »

Vind Apostaat + Cupido ook nog best een goede inbreng. Gevaar is dan wel weer dat (zelfde beetje als Grafdelver en lijk-duo nu potentieel kon) dat het G/S goed en slecht heel makkelijk tegen elkaar kan gaan uitspelen. Alhoewel de Apostaat bij deze situatie ook wel de drang waarschijnlijk had gevoeld om een slechtje eruit te werken, want anders zou het veel te snel allemaal gaan.

En sowieso niet netwerken is ook een tof idee :D Je kan inderdaad op rolclaims best al ver komen. Was nu niet het geval, vond de slechtjes echt heel obvious slecht spelen zelf en zijn daar gewoon op gepakt, maar genoeg andere spellen gezien waar op basis daarvan al heel snel netwerkjes konden worden gevormd.

1. Nee. Rlly, nee. Het is blijkbaar een leuke sport geworden om er zoveel mogelijk g/s koppels in te steken (zie 500 met 2 g/s koppels en 1 g/n koppel dat ook nog g/s had kunnen worden), maar die maken het spel niet leuker. Af en toe is het een fijne twist, maar in 500 had je even goed vanaf de start op het wolvenboard kunnen posten dat ze geen kans hadden om te winnen. De enige reden dat het nog haast lukte was door de nacht van 5 doden waar alle toeval bij elkaar kwam.
2. Uiteraard waren we obvious slecht aan het spelen, we hadden meerderheid en zagen een kans. Ik vond goed veel te obvious alle kaarten op tafel smijten in een poging ons te manipuleren.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

adriaan

• Forumnerd!
  • Forumteam: Spelleider
  • Bewoner
  • Overwinningen: +41/-88
« Reactie #39 Gepost op: 26 november 2019, 10:09:58 »

Als ik er een cupido in stop dan randomize ik die ook over alle rollen zonder hem aan een specifieke rol toe te wijzen
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog