Nieuws

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: 482 - Nabespreektopic  (gelezen 400 keer)

Roandraak

• De Draak
  • Bewoner
  • Overwinningen: +23/-41
  • Geslacht: Man
  • Forumbitch, dat je het weet...
482 - Nabespreektopic
« Gepost op: 9 mei 2019, 21:06:57 »

Dit ging wat anders dan anders. Kijk vooral even naar de dodeninfo over wat er had kunnen gebeuren, vond dat er zelf weinig gebeurde qua acties die het spel nog meer op zijn kop konden zetten. Wat vonden jullie hiervan? Voor herhaling vatbaar? (Of totaal niet  XD)

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Zabulus

• Bewoner
  • Overwinningen: +36/-79
Re: 482 - Nabespreektopic
« Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2019, 21:22:22 »

Bedankt voor het leiden van dit spel Roan :)

Zelf ben ik niet echt van mening dat dit spel voor herhaling vatbaar is. Niet in deze format tenminste. Het probleem is dat zelfs als je een goede keuze maakt voor jouw kant, het best kan zijn dat je daarvoor wordt afgestraft doordat je een rol van de andere alliantie kreeg. Met andere woorden: goed spelen vanuit je alliantie wordt niet (voldoende) beloont. Dat vermoedde had ik al voordat het spel al begon en daarom had ik me niet ingeschreven. Ik ben uiteindelijk ingevallen en eigenlijk meteen bedacht ik me dat de enige zinnige strategie was het vormen van complotjes, samenwerkingsverbanden om te zorgen dat je het overleeft. Je zag ook een paar spelers heel veel moeite hebben met het vinden van een manier van spelen dat werkt in dit spel.

Ik had zelf een variant bedacht en uitgevoerd waarbij je drie verschillende rollen had die steeds regelmatig rouleerden. Daardoor kon je een strategie maken en werd goed spel wel beloond. Dat spel had weer andere problemen uit mijn hoofd en het zou rollenclaimen zeker niet tegengaan, één van de doelen van Roan vermoed ik.

Toch vond ik het wel een vermakelijk spel. Complotjes vormen heb ik al veel te lang niet gedaan en dat was stiekem best wel weer leuk  :D

Shaddow

• Knuffelexpert
  • Forumteam: Technisch
  • Bewoner
  • Overwinningen: +25/-63
  • Meest knuffelbare en grappigste Mister WvW 2021
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2019, 21:35:25 »

Ik vond het spel ergens wel fijn, maar heel raar, apathisch en een beetje vermoeiend.

Zoals Eddo zei, de winnende tactiek hield in om dealtjes te sluiten met andere spelers en elkaar proberen in leven te houden.

En ook al was je goedje, zolang jij niet gelyncht werd was het prima.

Ik vind het in een zekere zin wel meer complot van weerwolven, maar ik zou in een vervolgspel dit nog meer naar voren halen. Speel je waar aan je alliantie, of geef je de andere alliantie een voordeel in ruil voor overleving?

Nobody

• Ruimte piraat
  • Bewoner
  • Overwinningen: +16/-26
  • Trust Nobody
    • Mijn spellen-overzicht!
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2019, 22:18:31 »

Respect Roan
404 Error - body not found

Roandraak

• De Draak
  • Bewoner
  • Overwinningen: +23/-41
  • Forumbitch, dat je het weet...
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2019, 22:31:16 »

Respect Roan
Iets meer toelichting?

Ik doe niet aan sarcasme, ik bén sarcasme. -!- Ik loop in 6 sloten tegelijk, 7 is te veel.

Gordijntje

• Lid met de raarste naam 2018
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-17
  • Geslacht: Vrouw
  • Homo homini lupus
« Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2019, 22:32:18 »

Bedankt voor het leiden, Roan. Voor mij was het meer lijden. De lynch vond niet plaats op basis van allianties en het was een loterij wie als laatsten wolf zouden zijn om te kunnen winnen. Er waren in deze variant geen skills nodig, maar vrienden en bondjes.

In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

Damon

• Bewoner
  • Overwinningen: +23/-35
  • for the night is dark and full of terrors
« Reactie #6 Gepost op: 9 mei 2019, 22:32:53 »

Speel je waar aan je alliantie, of geef je de andere alliantie een voordeel in ruil voor overleving?

dan moeten de regels wel aangepast worden

wat je zegt, was namelijk expliciet niet toegestaan in dit spel.

Zabulus

• Bewoner
  • Overwinningen: +36/-79
« Reactie #7 Gepost op: 9 mei 2019, 22:36:59 »

dan moeten de regels wel aangepast worden

wat je zegt, was namelijk expliciet niet toegestaan in dit spel.
Is dat zo?

Er staat dat je voor je alliantie moet spelen. En complotjes werkt dat niet tegen. Probleem is, is dat je niet weet wie goed is en wie slecht. En er geen betrouwbare manier is om er achter te komen. Door te overleven speel je voor je alliantie, want als jij van je alliantie overleeft, is dat goed voor je alliantie. Dat je dan per ongeluk iemand van je eigen alliantie ophangt is vervelend, maar komt regelmatig voor bij ieder spel de eerste lynchpartij. Alleen waren het nu steeds nieuwe eerste lynchpartijen.

Gordijntje

• Lid met de raarste naam 2018
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-17
  • Geslacht: Vrouw
  • Homo homini lupus
« Reactie #8 Gepost op: 9 mei 2019, 23:15:59 »

Ik vond het trouwens opmerkelijk dat ook slechtjes zielsverwant konden worden.

In een wereld vol schapen verschijnt vanzelf een wolf (Loesje).

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Forumteam: Marketing
  • Bewoner
  • Overwinningen: +14/-52
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2019, 03:32:53 »

Ik vond deze variant met zo weinig spelers echt kak. Had na dag 2 al geen enkele motivatie meer omdat alle energie die je er een dag in stak de volgende dag niks betekende. Je moest de dag erna weer vanaf 0 beginnen en wolven lieten de goedjes zichzelf wel afmaken zonder zelf veel te hoeven doen. Degenen die de laatste dag wolf waren hadden gewoon geluk en verder had het niet veel met spelen te maken.

Als iemand dan toch ooit weer zo'n variant wilt spelen zou ik goedjesrollen erin stoppen die kunnen checken of iemand dezelfde alliantie heeft als de vorige dag. En dat is dan gewoon een dagactie (anders gaat het weer gek met wisselen enzo). Dan is het tenminste nog interessant om ook nog te weten te komen wat iemand de vorige dag was. Nu konden slechtjes van de vorige dag zich gewoon melden en lollig verder gaan. Behalve voor de rolverdeling had je er nu geen ruk aan.

Nobody

• Ruimte piraat
  • Bewoner
  • Overwinningen: +16/-26
  • Trust Nobody
    • Mijn spellen-overzicht!
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2019, 11:18:27 »

Iets meer toelichting?

Ik vond dat er te weinig discussiëren valt door dit variant, weinig vrijheid in bluffen. Ik liep steeds tegen een muur aan als ik iets wilde zeggen. Niet omdat we niet mogen claimen, maar juist omdat elke speldag dan een soort restart is. BV wat de ziener gister zag, betekend niks meer de volgende dag. Misschien als allianties niet zouden veranderen maar rollen wel, zou het nog meer speelbaar zijn denk ik.

Verder respect voor jou omdat je dit spel eigenlijk met z'n 2en zou leiden, en dit heb je nu in je eentje gedaan. Bedankt voor het leiden en je snelle reacties op mijn/onze vragen.
404 Error - body not found
Pagina's: [1]   Omhoog