Nieuws

Je vindt onze discordserver hier!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: Gesprek citeren?  (gelezen 1480 keer)

Shaddow

• Knuffelexpert
  • Forumteam: Technisch
  • Bewoner
  • Overwinningen: +25/-63
  • Geslacht: Man
  • Meest knuffelbare en grappigste Mister WvW 2021
Re: Gesprek citeren?
« Reactie #15 Gepost op: 7 december 2018, 18:55:52 »

Nah, parafraseer het gewoon eventjes en plaats het neer. Ook niet het eind van de wereld toch?

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Forumteam: Marketing
  • Bewoner
  • Overwinningen: +13/-51
  • Join de WvW-Discord voor een babbeltje! Info in pm
« Reactie #16 Gepost op: 7 december 2018, 18:56:52 »

Zeker niet :)

Ik merk alleen dat ik zelf een enorme voorkeur voor citeren heb dus was benieuwd of dat eventueel toegestaan kon worden wanneer anderen hetzelfde denken :P

Zabulus

• Bewoner
  • Overwinningen: +36/-79
« Reactie #17 Gepost op: 7 december 2018, 19:10:57 »

Hoe er op het TW forum werd gespeeld weet ik niet en kan ik ook niet over oordelen. Daar worden mogelijk andere rollen gebruikt en hadden mogelijk andere regels. Ieder set regels moet je dan ook als zodanig beschouwen. Als iets wel bij ultimate werewolfs mag maar niet bij weerwolven van wakkerdam of omgekeerd, moet je niet er gewoon van uitgaan dat je dan die regel bij beide weg kan. Dat kan niet zomaar. Net zoals als je in één land bepaalde bevindingen hebt gevonden, je niet die zomaar klakkeloos over kunt nemen naar een ander land.

Feit blijft dat het op dit forum met deze regels met meer dan 400 spellen ervaring is gebleken dat het tot spelbederf leidt en het beter is om het te verbieden. Dat is een feit. Dat het op andere fora misschien wel kan, waar andere regels zijn zou kunnen. Dat weet ik niet maar wil ik best van je aannemen.

En zoals Roandraak al aangaf kun je beter eenduidige regels hebben die voor iedereen duidelijk zijn. Citeren mag niet. En aangezien je wel een gesprek mag samenvatten verlies je naar mijn mening helemaal niks van spelbeleving. Enkel misschien dat je wat meer moeite moet doen om het anders te verwoorden ipv het te citeren ;)

Golovior

• Bewoner
  • Overwinningen: +7/-11
« Reactie #18 Gepost op: 7 december 2018, 19:11:30 »

Ik zie niet zo goed de reden van quoten als het om 1 enkele zin gaat. Het blijft wel zo dat je hele gesprekken via pm in eigen bewoordig mag vertellen, dus wat is het verschil tussen "Jan zegt dat a, b is". Of
Citaat van: jan
a is b

Kevindemen

• Bewoner
  • Overwinningen: +41/-41
    • Indie Game Reporter
« Reactie #19 Gepost op: 7 december 2018, 19:21:04 »

Kleine blokjes tekst kan ik mij in vinden, hele gesprekken zou weer teveel van het goede zijn want dan is het net alsof je real life constant met een camera speelt om even dingen te tonen

Bloodwolf, hoe gebeurd dat op TW? Want waar ligt de grens hoeveel je wel of niet mag delen? Je kunt ook gevallen hebben dat alles wat iemand per PM besproken heeft letterlijk openbaar komt. Of wanneer je letterlijk op citeren klinkt zit er een link in het citaat. Die link hebben mensen dan geen toegang toe maar zijn wel dingen die veel info kunnen geven, bijvoorbeeld tijd van sturen. Iemand word lynch en post uit wraak al zijn gesprekken. Hoe ga je daar dan mee om?

Ik vind zelf dat de regel best soepeler mag, persoonlijke mening, niet per se die van het forumteam. Maar denk wel dat de grenzen duidelijk moeten zijn dan. Kleine stukken citeren zou ik niet erg vinden, maar wat is klein. Dat is subjectief.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #20 Gepost op: 7 december 2018, 19:31:03 »

Kleine blokjes tekst kan ik mij in vinden, hele gesprekken zou weer teveel van het goede zijn want dan is het net alsof je real life constant met een camera speelt om even dingen te tonen

Bloodwolf, hoe gebeurd dat op TW? Want waar ligt de grens hoeveel je wel of niet mag delen? Je kunt ook gevallen hebben dat alles wat iemand per PM besproken heeft letterlijk openbaar komt. Of wanneer je letterlijk op citeren klinkt zit er een link in het citaat. Die link hebben mensen dan geen toegang toe maar zijn wel dingen die veel info kunnen geven, bijvoorbeeld tijd van sturen. Iemand word lynch en post uit wraak al zijn gesprekken. Hoe ga je daar dan mee om?

Ik vind zelf dat de regel best soepeler mag, persoonlijke mening, niet per se die van het forumteam. Maar denk wel dat de grenzen duidelijk moeten zijn dan. Kleine stukken citeren zou ik niet erg vinden, maar wat is klein. Dat is subjectief.
Bij TW is het geloof ik zo dat je hele gesprekken in principe mocht citeren. DZ heeft dat hier 1x gedaan en werd daar op aangesproken terwijl het op TW wel mocht. Daar hebben we de regels dan niet goed genoeg voor doorgenomen. Ik heb het in ieder geval gemist de eerste keer dat ik het las. Op TW was de gedachtegang dat je gesprekken kon aanpassen en het dus niet zo erg was. Je zal altijd zelf moeten nadenken of het wel geloofwaardig is en of je de info uit gesprekken klakkeloos moet gebruiken. Hier kun je overigens @DemocratischeZwijmelaars en @Castiel. beter voor vragen aangezien die veel langer speelden. Ik ken de regels van daar ook niet uit m'n hoofd XP

Ik ben het daarom dus eens met dat alles citeren, met tijdstip, letterlijke opmaak etc wat te ver gaat. Zoals ik huidig potje 1 reactie in pm citeerde leek mij echter geen probleem. De vraag blijft of het namelijk letterlijk zo stond of dat ik de zin een beetje mooier heb zitten opmaken etc. Ik geloof niet dat dat kwaad kan, maargoed.

En ja, als wraak alle gesprekken posten ed is sowieso spelbederf. Nog even een laatste beetje, of alle, info open gooien in het Dt vanuit gesprekken, al dan niet geciteerd of geparafraseerd, vind ik sowieso spelbederf. Voor de speler in kwestie is dat nooit leuk. Kan wellicht binnen de toegestane lijnen vallen maar dan nog.

Ik snap ook dat dit handhaven erg lastig is omdat de grens van wanneer het wel of niet kan erg onduidelijk kan zijn. Ikzelf zal daar denk ik geen moeite mee hebben en gebruik citaten überhaupt bijna nooit, maar ik weet niet hoe andere spelers of toekomstige spelers daar misschien mee om gaan. Dus daarom kan ik me ook wel in Roans mening vinden :)

Kevindemen

• Bewoner
  • Overwinningen: +41/-41
    • Indie Game Reporter
« Reactie #21 Gepost op: 7 december 2018, 19:35:32 »

Nadeel is trouwens ook dat je veel uit schrijfstijl kan afleiden.

Hola,

Leuk dat je dit spel meedoet. Jou rol is Sjamaan + Dief
Als ik iedereen zijn rol heb toegestuurd zal het spel van start gaan en zal ik de boards opengooien.

Iedereen die mij kent weet dat ik deze oude pm waarschijnlijk ooit heb gestuurd. Puur doordat ik iets structureel fout doe.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

bert-boefjes

• The Savior
  • Bewoner
  • Overwinningen: +37/-96
  • liefste en best geklede wvw'er
« Reactie #22 Gepost op: 8 december 2018, 00:07:37 »

Om hier ook even op in te haken.
Volgens mij was ook een van de redenen waarom dit in het leven geroepen was, inderdaad doordat het zo "makkelijker" was om jezelf te bewijzen. Al dan niet met aangepaste citaten.

En ik meen me te herinneren dat het ook wel eens zo ver is gegaan dat op deze manier (aangepaste) citaten van de spelleider die het desbetreffende spel aan het leiden was, zo het spel in verschenen zodat een speler zich makkelijker in kon dekken. Of dat nou was met  welke rol je gekregen had of vragen over expliciete spelsituaties.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Dixie

• Bewoner
  • Overwinningen: +30/-63
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 8 december 2018, 00:10:07 »

Wat mij dan nog dwars zit, is dat wanneer jij een gesprek achter de schermen met PM's hebt met een ander, en diegene jou plots openbaart in het discussietopic, je met time-stamps eigenlijk kan bewijzen dat je iets niet gemanipuleerd hebt.
Stel jij krijgt op 19:35:22 een PM van Kevindemen waarin hij zegt "Wow, ik dacht dat jij bij slecht wilde horen? Waarom staat er nou ineens in het discussietopic dat ik wolf ben?" en jij post die op 19:35:25 in het discussietopic (bij wijze van), dan lijkt het me sterk dat je dat citaat nog aangepast kan hebben.
Stapje verder - jij weet misschien hoe je de timestamps van PMs aan moet passen, maar een ander kan dat niet weten.

Mijn mening is dan ook dat citaten gewoon verboden moeten blijven. Het is geen absolute noodzaak om het spelletje te kunnen spelen. Het spelletje is liegen en bedriegen, maar met discussie en met claims, niet met 'vals bewijs' of iets dergelijks. Ik voorzie in spellen gewoon een tendens dat mensen een PM gaan citeren en dat anderen dat klakkeloos aan gaan nemen als bewijs. Of dat de ene persoon beter is in het manipuleren van citaten dan de ander en dat het spel daarom uit balans raakt tussen spelers die dat wel heel goed kunnen, en spelers die dat minder goed kunnen.
« Laatst bewerkt op: 8 december 2018, 17:10:47 door Dixie »

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #24 Gepost op: 8 december 2018, 13:04:50 »

Duidelijk :)

DemocratischeZwijmelaars

• Bewoner
  • Overwinningen: +10/-12
« Reactie #25 Gepost op: 8 december 2018, 18:59:29 »

Heb niet alles doorgelezen, maar je kunt alle gesprekken gewoon makkelijk manipuleren :) Heb al meerdere keren als wolf (maar ook als goedje als het zo uitkwam..) een gesprek aangepast en in het speeltopic geplaatst om zo ervoor te zorgen dat mensen mij gingen vertrouwen/iemand gingen verdenken. Berichten van de spelleiding kopiëren mocht bij ons niet, maar dat lijkt me logisch.

Op tw gebruikten we voornamelijk skype en het leuke daarvan is dat het aanpassen van gesprek zeer eenvoudig is. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit pm's gefaked, idk of dat heel anders werkt :p

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #26 Gepost op: 8 december 2018, 19:08:01 »

Ohja berichten van spelleiders plaatsen mocht idd ook niet.

tijgerke87

• Eekhoornke
  • Bewoner
  • Overwinningen: +46/-109
  • "ik houd van van eikeltjes"
« Reactie #27 Gepost op: 9 december 2018, 17:49:13 »

je kan gerust zeggen

"tijgerke zei in het gesprek letterlijk dat de medewolven contact met me zouden opnemen mocht ze sterven" daarvoor heb je niet nodig dat je letterlijk copy > past gaat toepassen en het letterlijk inc timestamps gaat plaatsen. Dat is alsnog vrij keihard bewijs tegen mij zonder de grens van letterlijk citeren over te gaan.

Dat ik dan kan proberen mensen van een stem van mij af te praten en tafels om te draaien in jou richting dat maakt het spel.

BloodWolf14

• GaMeBr3AKeR
  • Bewoner
« Reactie #28 Gepost op: 9 december 2018, 18:09:55 »

Dat heeft in ieder geval lang niet dezelfde lading als wanneer ik dat bericht zou citeren. Nu kun je dat dus zeggen zonder dat er direct consequenties aan vast zitten. Wanneer ik het citeer komt het veel duidelijker over en maakt dus dat je privé ook dingen cryptischer moet gaan zeggen of helemaal niet zegt om maar voorzichtig te zijn. Is heel anders spelen.

tijgerke87

• Eekhoornke
  • Bewoner
  • Overwinningen: +46/-109
  • "ik houd van van eikeltjes"
« Reactie #29 Gepost op: 10 december 2018, 00:59:05 »

hoezo geen consquenties ?

Je maakt daarmee een sterke verdenking, mensen MOETEN kleur bekennen ik MOET of het nu een valstrik was of niet mezelf gaan verdedigen.
Sterf ik dan als burger dan heb jij een probleem. Aan een dergelijke situatie is niks cryptisch

Zelfde als dat op den duur groeps excelbestanden over mensen en claims verboden waren om te maken en nog steeds niet mag, wat wel mag in een gesprek het zelf optypen maar niet meer "hier heb je x-bestandje met alle info"

Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog