Dus dan hebben hulpjes geen zin?
Als iemand iets fout interpreteert gelijk boem dtropic ook blijft het spel een strategie game waarin je de tegenstander probeert teactieveren om voor jou kant het juiste tedoen
Lol. Tuurlijk hebben hulpjes zin

En als ik nu iets fout interpreteer gooi ik dat ook gewoon in het Dt. En ja, juist omdat het tactiek is moet je met pm's ook oppassen wat je zegt. Zeker wanneer enkele citaten in het Dt mogen komen.
Het is in het leven geroepen omdat er (grootschalig) misbruik van werd gemaakt. Hele pm/msn/whatsapp gesprekken werden gekopieerd. Bij dergelijke kopieën lees je niet alleen wat diegene allemaal zegt, maar ook hoe die dat zegt. En daaruit is met vrij grote zekerheid te stellen in hoeverre iemand dat volledig verzonnen heeft of dat het echt is. Want dan is het niet een enkel bericht, maar een heel gesprek met context.
Simpel gezegt: het is gebleken dat het het spel verpest en dus mag het niet meer. Dat het spelbedervend is staat dus niet ter discussie. Het is een feit.
Daarnaast zijn pm's, wat staat voor personal message, persoonlijk. Die dien je dus niet zomaar te kopieren. Net zoals je niet zomaar een gesprek opneemt.
Op deze reactie zat ik te wachten

Zoals ik even terug al zei gaan complete gesprekken me ook wat te ver ja, maar een enkel citaat moet kunnen vind ik. En juist omdat het de lading van het bericht goed weergeeft bij een citaat is het voor mij een reden dat te moeten kunnen posten. Anders heeft het doorgeven van wat iemand privé zei helemaal geen nut en dan kun je bijna ongelimiteerd in privé zeggen wat je zou willen zonder dat er een echt gevaar aan gebonden is.
Ik heb op het TW-forum zonder de regel gespeeld en daar kon het wel prima. Ik heb geen enkel potje meegemaakt dat een citaat van een gesprek spelverpestend was. Dat dat een feit is klopt dus niet. Ja, een onwaar feit gebaseerd op ervaringen op dit forum. Het kan dus wel anders.
En zoals ik al meldde: Persoonlijke berichten citeren is ook vergaand. Ik hoop dat iedereen daar zelf echter wel een voorstelling bij kan maken welke berichten wel en niet door de beugel kunnen. Pm's die spelgerelateerd zijn geef ik ook zo'n titel en daar let ik op wat ik zeg. Dat zou een algemene gang van zaken moeten zijn. Dan heb je ook niet dat er misbruik van gemaakt kan worden.
Maargoed, als het overgrote deel van de spelers hier liever niet citeert leg ik me daar bij neer. Het is wel jammer dat het niet mag though. Neemt een heel spelelement weg.