Semi-Sjamaan, onze date was niet leuk. Ik deed mijn best om serieus met je te speculeren, maar je toon was vanaf het begin naar, aanvallend en denigrerend. Lees maar terug. Je toon is zo anders als je met anderen een date hebt. Ik heb al je dates gelezen.
Absoluut niet met je eens. Mijn toon was niet naar en denigrerend, ik was argwanend en voorzichtig omdat ik je verdacht, terecht bleek later. Anderen die ik datete verdacht ik niet dus is mijn argwaan ook minder.
Als ik eerlijk niet weet dat je de resultaten van de stemming kunt zien voordat je gestemd hebt, weet ik dat eerlijk niet. Ik had die knop nooit gezien. Ik was echt verbaasd door die acht stemmen op Adriaan. Als ik van die knop had geweten had ik toch niet gezegd dat die acht stemmen op Adriaan me verbaasden? Dat zou stom zijn en ik was wel slecht, maar niet stom. Ik had gelezen dat de stemming geheim was, dus ben ik niet op zoek gegaan naar een spiekknop. Iets niet weten maakt me niet slecht en zorgt er niet voor dat ik brabbel. Iets niet weten of verkeerd begrijpen doe ik niet expres. Ik maak fouten met rollen. Dat gaf ik toe. Ik weet dat ik dingen niet weet, maar dat maakt me niet slecht of vals. Jij zat er ook naast. We zijn nog steeds beginners die hun best doen.
Je gebrabbel sloeg op het willen maken van aannames over ons op basis van gestorven rollen, en daar steeds weer op terugkomen. Dat raakte in mijn ogen kant noch wal. En dan ook nog mij verwijten dat ik jou niks nieuws vertel.
Hetgeen waar ik je vals om noemde was dat je over mij zei dat ik aan het drammen was. Je verdraaide de werkelijkheid in mijn ogen. En daar kan ik niet tegen. Vandaar de emotionele reactie, ik zal een volgende keer daar op letten om het anders te doen.
En ook dat je het feit dat je Dixie’s rol in twijfel trok verderop in de date was een foutje van je, en je deed het af alsof het een testje was voor mij. Ik bedoel, dat was duidelijk een leugen, maar prima hoor.
Dat je uit Kips hand eet en zijn actie logisch vindt als hij vertelt dat het zijn idee was om gezamenlijk te stemmen en dat hij Adriaan voorstelde als doelwit, maar dat je de date ervoor mij heel verdacht vindt als ik je hetzelfde vertel, is eigenaardig. Kip heeft zijn logische verklaring aan jou nooit met Tijgerke en mij gedeeld op onze date.
Ik vond de stemafspraak sowieso verdacht. Maar omdat ik al overtuigd was van jouw wolf zijn verdacht ik Kip er niet om. Alleen als hij g/s-koppel was zou het kunnen, maar ik dacht dat kip als hij koppel was nog wel een lynch zou wachten met jou verdacht te maken, bovendien dacht ik dat je je medewolf niet zo hard mocht aanvallen, ook niet als koppel.
Bovendien gaf Kip een veel plausibelere reden dan jij en dat je wilde bewijzen dat het een goede keuze was omdat er 8 stemmen op adriaan stonden en dus iedereen zo had gedacht als jij gaf de doorslag. Wolven hadden duidelijk op adriaan gestemd en dat bedacht je je niet, omdat je zelf wolf was.
Je lijkt een beetje negatief op mij gefixeerd de laatste spellen. Ja, je hebt je excuses aangeboden voor het feit dat je me vals hebt genoemd, maar je schreef direct erna een enorme lap tekst op de klaagmuur waarin je een paar keer schrijft dat ik brabbel en lieg. Daar haal je de door jou aangeboden excuses flink mee onderuit. Ik geloofde toen ik de klaagmuur las niet dat je je excuses meende, maar dat het tactiek van je was om ervoor te zorgen dat ik niet over jou ging posten op de klaagmuur. En dat heb ik inderdaad niet gedaan..
Ik ben niet negatief op je gefixeerd. Je hebt het vast over het spel waarin ik offboard slecht claimde. Vervolgens ging je mijn afwezigheid gebruiken als argument. Dat ik dat vervelend vond heb ik je toen gezegd maar daar heb je nooit op gereageerd, je hebt dat gewoon genegeerd. Dat vond ik niet leuk.
En de excuses sloegen op het jou vals noemen. De post op de klaagmuur was mijn gedachte over onze date. Je moet die 2 dingen scheiden dus het haalt mijn excuses niet onderuit. Excuses gebruiken om iemand anders niet te laten posten zou heel raar zijn want excuses zijn persoonlijk en posten op de klaagmuur gaat over het spel.
Je maakt het spel veel te persoonlijk. We kiezen onze rol niet en onze rol past niet bij ons karakter, maar we krijgen een rol via pm toegestuurd en dan gaan we spelen. Het is een spelletje. Als ik een slechtje ben, ben ik in het echt nog best aardig en ben ik niet vals en brabbel ik niet. De manier waarop Kip mij verdacht maakte op de klaagmuur was een correcte manier. Vol met onwaarheden, maar zeer fatsoenlijk. Applaus daarvoor. Zo hoort het. De waarheid verdraaien zoals het je het beste uitkomt is een onderdeel van dit spel. Te persoonlijk worden niet. Ik vond het echt niet leuk wat jij deed. Vooral de manier waarop niet. Niet onze date en niet je bericht op de klaagmuur.
Ik hoef geen excuses van je, maar ik wil graag dat je het snapt.
Volgens mij trek jij mijn woorden te persoonlijk aan. Alles wat ik schreef was mijn mening over jou IN HET SPEL. Niks onfatsoenlijks aan.
Ik zie dat je nu ook negeert dat ik je aanspreek op jou bewering dat ik je vals kreng zou hebben genoemd. Is dat dan geen leugen Gordijntje?
Verder spijt het me als je je gekwetst voelde door mijn woorden of toon en zal ik daar in het vervolg op letten.