Maar ja, dit spel draaide juist om het wisselen, dan is het juist het beste om nét voor de overwinning die wolvenrol te pakken.
En daarmee wist ik 66% zeker dat daffy degene was die in eerste instantie met mij gewisseld had (want tja, uiteindelijk ben ik degene die als wolf aan de winnende zijde begon), dus wat dat betreft was het niet zo dat daffy per ongeluk van haar overwinning beroofd is en dat het net zo goed iemand anders had kunnen zijn.
En het maakte me dus ook niet zoveel uit wie er (buiten berber) gelyncht werd, omdat ik toch nog een kans had met de wissel. En dan spreid je je kansen over twee verschillende mensen, waarvan er dus zeker één slecht is.
En daarbij ging ik dan voor de wissel voor degene die het meest zeker slecht was, omdat er bij de lynch nog van alles fout kan gaan en ik niet eens per se de wolvenrol hoefde over te nemen.
Een grotere groep had het veel leuker gemaakt denk ik, maar ik vond dit wel goed als snelspel. Mss dat het met alle verborgen regels wel pittig is voor de spelleider, maar voor de spelers mag het wel wat vlotter gaan. Ik heb het idee dat je hierbij niet echt kan netwerken (In the end probeer je toch gewoon iedereen te naaien.), en ook in de discussie ging ik echt geen waarheden posten. (Immers, waarom zou ik aan eventuele wisselaars gaan vertellen wie ik oprecht denk dat slecht zijn? Ik kan veel beter zelf met die persoon wisselen.) En als je dus wel met heel veel info (al dan niet de waarheid) in de dtopic komt aanzetten, weten de anderen ook meteen dat er iets niet klopt, waarom zou je immers je info met andere delen, terwijl je er meer profijt van hebt als je het voor jezelf houdt?
De dagen zijn daardoor denk ik niet heel interessant, de nachten daarentegen wel.